29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kauza Babiš

To je samozřejmě můj výmysl, ale chci tu ilustrovat jednu pro mě naprosto jednoznačnou věc. A sice že při spolupráci s StB nešlo o to, jaký "rank" ten který spolupracovník dostane, ale hlavně a vlastně o tu jeho činnost nebo "náplň práce".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 6.2.2014 22:56

Má to jenom jednu rovinu

Kdo je křivák už v mládí, křivákem zůstane!!!

M. Hoblík 5.2.2014 15:26

Re: Me se prici lidi

Jenom opatrně, abyste si je nepopudil proti sobě; nastal čas, kdy nastupují k moci!

M. Hoblík 5.2.2014 15:25

Nedivme se autorovi,

je majetkem Babiše, musí pět jeho píseň! Mesiáš Babiš, první po Ježíšovi.

P. Khail 5.2.2014 9:42

Re: Takže

Já to vím ale neschovávám se za ni. Kom. byli v pozicích vždy, stačí vzpomenout Kočárníka atd., atd.

Nic jsem vám nenandal (má být "To jsem si" nebo "To jste mi"?), sám jste se popsal a krom toho jsem reagoval na p. Moravcové.

P. Khail 5.2.2014 9:34

Re: Takže

Takže i vězni KL?

M. Kosejk 4.2.2014 19:04

p.s.

Cituji Vás: "Kde co popírám? My diskutujeme o průmyslu a jeho významu?". Moje odpověď: Ano, diskutujeme, i když vy to pořád nechápete. Urazilo vás, že jsem napsal, že Češi za Protektorátu pracovali pro nacisty,  a že jsme jim vlastně dost pomohli se zbrojním průmyslem.

A kdo asi myslíte, že v tom Protektorátu pracoval v tom průmyslu? Češi! A pro koho pracoval protektorátní průmysl? Pro nacisty!

Že toto nic nemění na statečnosti odboje určité menšiny Čechů a na nacistické perzekuci některých Čechů, to je evidentně mimo možnosti chápání vaší černobílé logiky. Asi budete volič SSO, hádám. :)))

M. Kosejk 4.2.2014 18:22

Re: Takže

Ba ne. Jen odmítám Vaše černobílé vidění světa.

M. Kosejk 4.2.2014 18:21

Re: Takže

To jsem mi to nandal. Ale hlavě, že nevíte, co je to společnost...

Homo sapiens je druh společenský a tvoří společnosti, které jako celek projevují vlastní dynamiku. Je nějakou novou ultrapravičáckou módou tvrdit, že nic jako společnost neexistuje? :))

A že většině lidí je fuk, že se komouši navracejí do pozic, to je očividné - projevuje se to např. ve volebních výsledcích. A v tom, že proti tomu skoro nikdo neprotestuje - naopak to je vykládáno za "spravedlivý" trest pro pravici.

P. Khail 4.2.2014 18:19

Re: Takže

Pokud nechápete význam psaného textu je s vámi každá dikuze zbytečná. Kde co popírám? My diskutujeme o průmyslu a jeho významu? Když vám dojdou argumenty a nejste schopen reagovat na jednoduché otázky a fakta skočíte jinam. Nejlíp si asi vystačíte se svými pravdami sám.

P. Khail 4.2.2014 18:07

Re: Takže

Nemá žádnou pravdu, "společnosti ruplo v bedně" - společnost je kdo / co? "Lidem je to fuk" - není žádné lidem, jsou jednotlivci, každý zodpovídá sám za sebe. P. Kosejkovi dobře utkvěly v hlavě fráze ze Základní školy. "Pořád slyším výlevy lidí, kteří někoho soudí - a přesně vědí, jak by měl vypadat svět, ale svoji vlastní roli v něm si alibizují. Kdybych já dnes žil podle všech svých ideálů, tak už někde žeru odpadky na skládce a žiju na periférii společnosti" - přeložím to za p. Kosejka: na ideálech nezáleží, hlavně, že se mám dobře. Prostě mladej všeználek bez skrupulí.

M. Kosejk 4.2.2014 18:07

Re: Takže

To opravdu hodláte popírat jasně doložitelná fakta o tom, co protektorátní český průmysl znamenal pro nacisty?

A jasně, spousta lidí se chovala statečně - ukrývali Židy, pomáhali odboji atd. Ale pokud jde o působení celku, tak Protektorát pracoval pro nacisty - tedy i jeho obyvatelé.

A mimochodem - stejná debata probíhala v Německu o nacismu. Také se nejdříve Němci upínali k tomu, že za nacismus můžou jen ti zlí pohlaváři. A až teď se mluví o matkách od rodin, které byly dobrými matkami a sousedkami, ale nějak se dostaly k tomu, že participovaly na zabíjení  lidí.

M. Kosejk 4.2.2014 17:57

Re: rozum

Rozum? Spíš blbost. Někteří tvrdí, že možná i alibismus člověka, který se sám zapletl s STB.

Třeba takový Babiš vsoupil do KSČ - nikdo ho k tomu nenutil. Jen, dle jeho slovo, mu matka řekla, že bez členství v KSČ neudělá kariéru. Nikdo ani Babiše nenutil vzít flek, kde je potřeba donášet tajným komunistickým službám. Ale udělal to.

A Vy snad tohle dáváte na roveň obyčejným pasivním lidem, kteří byli pasivní jen proto, že si nechtěli totálně zmrvit život?

P. Khail 4.2.2014 17:56

Re: Takže

Jasně, nejvíc jim pomohli vězni v koncentračních táborech, ti si kvůli tomu i odtrhovali od huby. Tedy vy jste logik k pohledání nebo hulíte něco moc silného :-))))))))))))) Každopádně gratulace, jen tak dál.

M. Kosejk 4.2.2014 17:40

Re: Takže

Samozřejmě, že Češi za Protektorátu pracovali pro nacisty. Vlastně jsme jim dost pomohli se zbrojním průmyslem.

P. Khail 4.2.2014 16:52

Re: Takže

Hodnotíte, ne že ne. A co třeba v době 2. světové, každý kdo chodil do práce byl kolaborant? Zeptejte se svých rodičů jak kolaborovali. A navíc máte problém se srozumitelností "já u starší generace necítím potřebu soudit", ta generace ji asi opravdu necítí, vy jste asi chtěl napsat že necítíte potřebu soudit starší generaci.

j. souček 4.2.2014 16:27

rozum

Konečně se našel někdo, kdo zveřejnil rozumný názor, protože všichni co jsme v té době žili a pracovali, tak, jen tím jsme podporovali režim.

J. Moudrý 4.2.2014 16:20

Re: Me se prici lidi

Pan Hermánek je hlavně bývalý informátor StB, to snad vysvětluje vše....

M. Moravcová 4.2.2014 15:46

Re: Takže

v tomhle máte velkou pravdu. A proto se ozývám, je to sice málo slyšet, ale aspoň něco. Sice to schytám od některých zastánců komunistů a STBáků, od samozvaných nosičů  dobra,  od všemožných  kecálistů do soukromí, ale já to vydržím.

M. Kosejk 4.2.2014 15:29

Re: Takže

Já nevím, co to společnosti ruplo v bedně. Babiš je jen nejkřiklavější případ. Ale třeba v PS nejvíce hlasů do vedení získal komunista a registrovaný estébák - tak hlasovala budoucí vládní většina. Podívejte se, kdo sedí na krajích. A lidem je to fuk.

Tak dlouho se společnosti rve do hlavy, že celý polistopadový vývoj je jedna velká chyba - až tomu lidi uvěřili a zbláznili se. Jedni volí komunisty a estébáky - další sní utopistické sny o společnosti a politice bez nepravostí - a další vymýšlejí nereálné ekonomické a politické konstrukce společnosti... atd.

M. Moravcová 4.2.2014 15:15

Re: Takže

jenže dodnes nikdo Babišovi nebránil v jeho podnikání a rozpínání. Jen do té státní správy se neměl cpát, nechci, aby mě bezcharakterní zmetek jakýmkoliv způsobem ovlivňoval život. A to, že se za své předlistopadové angažmá v obou zločinných institucích nestydí jen ukazuje prohnilou duši.

M. Kosejk 4.2.2014 15:05

Re: Takže

Ne. Ale každý člověk by měl být schopen si přiznat, jak se přizpůsobil společenské realitě doby. Ono to platí i dnes. Pořád slyším výlevy lidí, kteří někoho soudí - a přesně vědí, jak by měl vypadat svět, ale svoji vlastní roli v něm si alibizují. Kdybych já dnes žil podle všech svých ideálů, tak už někde žeru odpadky na skládce a žiju na periférii společnosti. :)))

M. Kosejk 4.2.2014 15:00

Re: Takže

Já to píšu bez hodnotícího stanoviska. A právě proto, že jsem byl na konci socíku začínající puberťák. Ale je to tak, téměř každý v tomle typu totality nějak kolaboroval - více, méně - někdo byl tím, s kým bylo "nutno" kolaborovat.  Tím se nechci stavět do role soudce. Šlo o přežití - a o způsob, jak se k životu v totalitě postavit. Jen si myslím, že bez toho, aby si společnost tuhle krutou pravdu přiznala, žádné vyrovnání s minulostí nemůže proběhnout. A jak říkám za sebe - já u starší generace necítím potřebu soudit.

Ale pak tady byli lidi, kteří přímo byli tím komunistickým systémem - jako rodina Andreje Babiše - a tady už si to negativní komentář zaslouží.

F. Matousek 4.2.2014 14:39

proč se tlačí do politiky...

to mi také nebylo jasné u lidí jako  Havel, nebo kníze.....

Ale asi nevíme jak chutná moc ?

Me by úplne stacily ty prachy a nekam bych zalez. Ale kazdej jsme jinej.

Chodil bych s bezdomácema do nádrazní restaurace. To by bylo urcite zajímavejsí popovídání, nez se bavit se Zemanem, nebo s podobnými hovady z nasí polit. scény.

V. Vaclavik 4.2.2014 14:39

Me se prici lidi

kteri v dobe vlady zlocinneho rezimu sli dobrovolne na jakakoli vyssi a vysoka vedouci mista, kde clenstvi a minimalne verejne sympatizanstvi se zlocinnou vladnouci stranou bylo nutnosti. Kazdy to vedel dopredu a v takove pozici se automaticky stal 'tvari rezimu', aktivne mu tim dodaval podporu, legitimitu - aby komuniste nebyli jako ten Jakesuv 'kul v plote', kterym se ale nutne casem stejne stali.

Samozrejme, v osobnich vztazich (a vis a vis verejnost - tim ze neudavali) mozna byla vetsina tech lidi o kterych tu pisu, slusni lide, ale ani tak se nemaji v polistopadove spolecnosti uchazet o verejna mista v politice a komunale. Jinak maji siroke pole pusobnosti jak realizovat svuj zivot, v 'soukromem' sektoru, ale z mravniho hlediska svuj kredit ve slusne spolecnosti jednou provzdy prosustrovali. A o to zde jde predevsim, pane Hermanku. To vase pojednani neni nic jineho, nez okecavani.

M. Moravcová 4.2.2014 14:38

Re: vžyť tomu chudákovi

ne všichni jsou dotovaní, ne všichni projdou sítem dotačních komisí, to jen ten pokřivený trh, že někomu jo a někomu ne. Podle toho kolik dáte. Podle toho, jak vyhovujete podmínkám. A hlavně Babišovi jo.  

Když se jednalo o Nagyovou a Nečase, tak jste dělal, že o presumpci neviny jste nikdy neslyšel.

M. Moravcová 4.2.2014 14:34

Re: Takže

a co, měli jsme my, co jsme nebyli STBáci a komunisti, měli jsme i  s dětmi chcípnout? Nebo jak si to představujete?  Měli jsme všichni přeplavat Dunaj a nechat naši krásnou zem těm charakterním zmetkům?

P. Khail 4.2.2014 14:32

Re: Takže

Moc by mne zajímalo co, dle vás, ti lidé měli dělat. To jako do práce chodit neměli a čím (nebo v čem) se jako vezli? Řemeslník, kterému zabavili dílnu, zemědělec co mu sebrali pole? To si myslíte, že jste mohl sedět doma za pecí a nedělat nic, nebo jak si to vlastně představujete? Kolik let vám bylo v r. 1989?

M. Kosejk 4.2.2014 14:00

Re: hodnej komunista a hodnej estébák ??

Tak buďte tak hodný a vytrvejte v tom.

Č. Milota 4.2.2014 13:56

Re: hodnej komunista a hodnej estébák ??

Pokud si pamatuji, Vás skutečně, ale opravdu skutečně nekrmím. V rámci zachování duševního zdraví a omezení nadávek, Vás přeskakuji. HOWGH!

Č. Milota 4.2.2014 13:52

Re: hodnej komunista a hodnej estébák ??

Bývalých komunistů je zde v Absurdistánu, jako nas..to. Mělo platit pro všechny. S STBáky to stejné. Zatím však platí u jmenovaného presumpce neviny.