25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Setrvačnost

Setrvačnost je vlastnost hmotných těles, která se snaží setrvat v klidu nebo v rovnoměrném přímočarém pohybu v případě, že na těleso nepůsobí žádná síla nebo síly jsou v rovnováze. Přitom čím větší hmotnost má těleso, tím větší setrvačnost vykazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Řezníček 23.1.2014 9:54

Ano,

souhlasím s Vámi. Typy, které jste vyjmenoval jsou podobně odpudivé jako ty z ODS. Ale ODS ten zlodějský systém ( zákon ale nebyl porušen, jak s úšklebkem říkaval MUDr. I. Langer ) zavedla a ostatní "demokratické strany s mandátem" se jen připojily.

Co je to seriozní pramen ? Snad jen notářsky ověřené prohlášení na př. P. Béma, že je mafián.

B. Rybák 23.1.2014 0:47

Re: Pane Hanzale,

Řekl bych, že je tam (v 1. odstavci) docela dobře, byť trochu neohrabaně popsaný 1. Newtonův zákon (princip) setrvačnosti. Hloupá a nevědecká je představa autora, že hmotnost člověka je možno v tomto zákonu nahradit jeho majetkem, postavením...

Je to prostě pouhý nepovedený pokus o vědecky působivý "oslí můstek" k předem danému závěru o kongresu ODS.

B. Rybák 23.1.2014 0:23

Re: vidím to jinak

Jak dlouho jste byl jejím členem a co jste proti tomu všemu udělal?

B. Rybák 23.1.2014 0:20

Re: vidím to jinak

Tenhle trik, při němž se ODS nenávidějící osoba vydává za pravého pravičáka není původní. Je už dávno "profláklý".

Zkuste vymyslet něco originálního, něco papežštějšího než nám dobře známý Papež.

B. Rybák 23.1.2014 0:15

Re: vidím to jinak

Určitě Vás to vytáčí, když se místo o skutečné argumenty opíráte o názor lidí, kteří s Vámi z nějakého důvodu ztrácejí čas (mezi ně bych já určitě nepatřil). Třeba si z Vás dělají "šprťouchlata", když vědí co jste zač.

B. Rybák 23.1.2014 0:02

Re: vidím to jinak

Přesně tak!

B. Rybák 22.1.2014 23:41

Re: M. Němcová

A vy to víte odkud? Jsou to opravdu seriozní prameny? Prozraďte je. Doufám že to nejsou tytéž prameny které tak rychle a definitivně zapomněly na nedotknutelného, ničeho (patrně ani pokusu o vraždu) se neštítícího Kavana, lesního pytláka Palase, jediného ministra financí v kriminále (místopředsedu ČSSD I. Svobodu a Snopkovou), upřímného zloděje Grosse, zkorumpovaného Tvrdíka, kakaového Krause, EU-pučisty Špidlu a Sobotku, Fischera, guv. ČNB Tošovského, Pilipa, "zelenou" 5. kolonu pana Bursíka, ... kteří nás nejenom okradli, ale za pouhý příslib pašalíků bruselských prodali budoucnost našich dětí a německou montovnu a beztrestné eldorádo nás vysávajících bank a podvodných řetězců z nás udělali.

P. Papež 21.1.2014 21:09

Re: vidím to jinak

Z okruhu mých známých, bývalých voličů ODS, nikdo neutekl k Babišovi. Většina prostě nevolila. Teď mně asi dáte školení, že kdo nevolí, volí komunisty. Ovšem lidé jsou většinou tak otrávení politikou, že už ani k volbám nejdou.

M. Kosejk 21.1.2014 18:16

Re: vidím to jinak

Netvrdím, že jste levičák, tvrdím toto: "Většina lidí v ČR jsou levičáci - a tak většina má kopřivku z toho, aby uznala, že ODS na kongresu odvedla pro své voliče dobrou práci."

A třeba ten, kdo od ODS utekl k Babišovi nebo k Okamurovi, není určitě pravičák, i když nějakou náhodou volil ODS - a drtivá většina voličů, co utekli od ODS, utekli k Babišovi - který pravici nepředstavuje ani náhodou - tedy i tito voliči rozhodně nejsou pravičáci.

No - a pak trošilinku lidí uteklo k Svobodným - ale to je taková troška, že není třeba se jimi zabývat - stejně to jsou jen nerealističtí dogmatici, kteří se s mým požadavkem na realismus naprosto rozcházejí.

A co bylo největší chybou ODS? To, že se chtěla přizpůsobit názorům lidí, kteří by stejně ODS v životě nevolili.

P. Papež 21.1.2014 17:26

Re: vidím to jinak

Nevím,  , jak jste se domáknul že nenávidím ODS. Nejsme levičák,  ale snažím se vidět očima normálního člověka, a ne fanatického zastánce. Je pravdou, že většinou mluvím právě s lidmi z mého okruhu,kteří pokaždé volili ODS a právě s tou bohorovností a postupy šéfů ODS naprosto nesouhlasí a odklánějí se od této strany.To není jejich vina, ale vina ODS. Také je chybou ODS, že diskuze je nechtěná a kdo má jiný názor, je nepřítel, viz váš přístup. Tím si nazpět strana lidi nezíská.

J. Řezníček 21.1.2014 16:31

M. Němcová

je něco na způsob p. čistého - RNDr. P. Nečase. To jako nevěděla, co se léta letoucí v ODS a okolí děje ? Jen namátkou : MUDr. Bém a celý pražský magistrát, Richter, Dr. Janoušek zv. Romeš,Hrdlička, Oulický, I. Rittig, P. Drobil,A. Řebíček,Jana ( Nagyová)s Petrem, Topolánek s Dalíkem, MUDr.M.Barták na obraně, IZIP -MUDr. Ouzký, MUDr. Cabrnoch, vazby na Veseckou, Rampulu a Grygárka, 50 funkcí Don Pabla- Dr. Blažek.... Dělala proti tomu něco ? Řekla aspoň " kluci, to už je moc, vždyť i MUDr. V. Dryml z ČSSD říká,že když se krade, tak většina ať lidem zůstane".

P. Lenc 21.1.2014 14:25

No, kdyby

pan autor napsal krátce nemám rád ODS, Zahradila již vůbec ne,tak se nemusel unavovat tak dlouhým článkem.

J. Kanioková 21.1.2014 14:23

"Euroskeptická" ODS ???

Dávno, dávno tomu.. uff..

M. Kosejk 21.1.2014 13:12

Re: vidím to jinak

To já s lidmi zásadně nemluvím - tak jste to myslel? :)))

A jistě. Většina lidí v ČR jsou levičáci - a tak většina má kopřivku z toho, aby uznala, že ODS na kongresu odvedla pro své voliče dobrou práci. A hlavně - hlas většiny není hlasem božím - důležité je, co si myslí případní voliči ODS - na těch sejde, na systémové odpůrce ODS se ODS musí vykašlat.

A co se Vám zdá hloupé na porovnávání porovnatelného? ODS je pro Vás prý moc příšerná - tak jako jinou pravicovou a realistickou variantu vidíte? Já žádnou jinou reálnou variantu nevidím - tak jsem volební výsledek ODS porovnal s volebním výsledkem strany, která je alespoň nereálnou variantou, když už tu reálnou nevidím.

P. Papež 21.1.2014 12:56

Re: vidím to jinak

Mě to vůbec nevytáčí. Jen konstatuji, jak si myslím, že to dopadne. Docela dost mluvím s lidmi, většina má stejný názor. Vám váš názor neberu, jen vaše reakce mně připadá trochu hloupá. Jo a ještě porovnejte volební výsledky s Balbínovou stranou a všemi marginálními straničkami, tam bude volební výsledek ODS ještě lepší.

M. Kosejk 21.1.2014 12:11

Re: vidím to jinak

:)) Tak co se týká důvěry, tak v minulých volbách do PS získala ODS cca 3x více důvěry voličstva než takový dogmatický Mach(po všech těch problémech ODS - skutečných i novináři vymyšlených)

A odpověď na Vaši otázku: Ano, ODS vykročila správným směrem. A jak vidím, systémové odpůrce ODS to vytáčí - a to je dobře.

M. Kosejk 21.1.2014 12:05

--

Je to v celku jednoduché. Pokud delegáti chtěli dát symbolicky najevo nový začátek ODS, což udělali, tak se jim hodili lidé, kteří byli v těch posledních letech tak nějak mimo centrum dění. A pokud ODS nechtěla sáhnout rovnou po nějaký děckách bez zkušeností, tak se jim europoslanci hodili. Takový Zahradil byl opravdu tak trochu stranou, navíc je to člověk, kteří v minulých letech neváhal kritizovat ODS za to, co si kritiku opravdu zasloužilo. A rozhodně na něm neulpěl tak strašný pach neúspěchu, jaký ulpěl na celém minulém vedení ODS.

Nicméně - nezvolení Němcové a nezvolení Pospíšila je tak trochu jiný příběh.

Němcová: Kongresový neúspěch paní Němcové byl dán i tím, že kandidovala proti Fialovi, který, ve vší úctě k paní Němcové, je o 500% lepší možnost. Zajímavé by bylo, jak by uspěla, kdyby se rozhodla kandidovat na řadového místopředsedu. Třeba by jí také nezvolil, ale rozhodně by nedostala tak málo hlasů, jako když kandidovala na předsedu proti Fialovi.

Pospíšil: U Pospíšila je to složitější. I u něj platí, že byl součástí vedení ODS v neúspěšných dobách. Ale k tomu je v ODS vnímán jako podrazák, sólista, populista a tak trochu pravdoláskař (v tom negativním smyslu toho slova). ODS z dlouhodobého hlediska udělala dobře, že ho do vedení nepustila, i když z krátkodobého hlediska by ODS nějaké hlasy přinášet (než by voličům došlo, jaký hajzlíček to je).

Zahradil je pro voliče ODS daleko přirozenější zástupce - je eurorealistický, inteligentní a nemá žádný škraloup. Já se pod jeho názory můžu skoro vždy podepsat.

P. Papež 21.1.2014 11:37

Re: vidím to jinak

Opravdu věříte tomu, že ODS vykročila správným směrem? Z polovice se starými šíbry, kteří dovedli ODS tam, kde je. To si fakt myslíte, že těm "přeškoleným" zakladatelům ODS budou lidé věřit a ODS volit? Hoši asi v tichosti zmizí do EU a ostatní ODS ať si poradí. Opravdu geniální. Oni budou již zajištění do konce života, aniž ODS budou potřebovat.

P. Pruner 21.1.2014 11:19

Re: Vedou nové tváře?

Psal jsem, že se coby europoslanci nepodíleli na vedení stranyv poslední době.

Rozhodně udělala ODS největší personální obměnu z parlamentních stran.

P. Pruner 21.1.2014 11:17

Re: vidím to jinak

Pan Kubera odmítl navrhovanou kandidaturu na místopředsedu.

Pan Pospíšil je politikem pravdoláskařským obdobně jako třeba pan Dientsbier v ČSSD - tento směr ale v ODS zatím zdaleka nepřevládá - což je dobře, protože ji to odlišuje od TOP09 a i současné ČSSD.

J. Chaloupka 21.1.2014 10:31

Fiala - zase jeden spasitel z Moravy?

Jen se podívejte, co ti Moraváci v Praze působí již 20 let. To snad by bylo lepší, kdyby se ta Morava odtrhla. Co Moravák, to prů... Jmenujme jen z posledních let Topolánka, Nečase ...

P. Trčka 21.1.2014 10:22

Ani na kole, ani pěšky, ani oblečení ani bez šatů

Tak nějak mi připadá výstup z kongresu ODS. Paní Němcová je bezpochyby slušná dáma a možná to vždy myslela dobře. Bohužel ale nikdy jsem jí neslyšel v dobách vlády ODS otevřeně kritizovat nepěkné konání svých spolustraníků. Ano, byla loajální, ale to není vše. Možná že v posledních chvílích vlády Petra Nečase se pokusila dát najevo nesouhlas, a to se jí stalo osudným. Tatíci z ODS jí hodili přes palubu.

No a pan Pospíšil tak pečlivě dbal na svůj mediální obraz a staral so o svojí image, až se to opět přestalo jeho kolegům líbit. Myslím, že to poukazuje na nepříliš dobré poměry v ODS.

Stejně jako pro pana autora je pro mne poněkud překvapivé, že se do čela strany dostali dva pánové mající stejnou historii jako paní Němcová. Byli u všeho co zapříčinilo pád ODS a nyní z nich budou reformátoři ? Včera jsem chvilku poslouchal pana Zahradila v televizi a musím říci, že tento pán mi hodně připomíná pana Zaorálka z ČSSD. Mluví, mluví a mluví a vy se nic nedozvíte. Takže nic moc. Podle mne ODSce chybí názorový vůdce. Nemyslím tím nějakého pana krále či diktátora, ale člověka / managera, který umí zformulovat základní myšlenky tak, aby tomu také voliči porozuměli a ti ostatní mu jí pomohou rozvinou a hlavně realizovat. Nový předseda, pan Fiala se mi zdá být vhodnou volbou, ale neznám ho, a tak nebudu nic předjímat. Je to vzdělaný člověk, tak mu budu držet palce.

J. Šimek 21.1.2014 10:11

Re: vidím to jinak

Pospíšila a Kubery se ostatní členové ODS bojí - volební neúspěchy jsou pro ostatní příliš křiklavé v porovnání s těmito pány.

E. Heusinger 21.1.2014 9:41

Vedou nové tváře?

Pod jakými "inventářními čísly" jsou v ODS vedeni Tošenovský a Zahradil?

E. Heusinger 21.1.2014 9:40

Pane Hanzale,

přečtete si prosím první dva odstavce.

P. Pruner 21.1.2014 9:37

vidím to jinak

ODS vykročila správným směrem. Nyní vedou ODS buď nové tváře anebo lidé nezatížení posledními neúspěchy, byť třeba jen díky svému europoslanectví. Těžší bude zaktivizovat členy a získat zpět část bývalých voličů - při nejmenším rozhoupat ty, co nedávno nešli k volbám.

Kongres byl ve znamení personálních změn, aby místopředsedové strany nesoucí odpovědnost za volební debakl nebyli ve vedení. Chytrý pan Kuba to pochopil a nekandidoval. Paní Němcová a pan Pospíšil nepochopili potřebu přijmout odpovědnost a pan Pospíšil si navíc hraje na uraženého, přestože byl v neděli zvolen do širšího vedení.

J. Hanzal 21.1.2014 8:54

Re: Pane autore,

Pane Heusingere, zdá se mi,že jste si nějak pomýlil obory. Pan autor nám nepřednášel nic o fysikálních zákonech, nýbrž o dění v ODSce dle jeho názoru.

J. Šimek 21.1.2014 7:38

Re: Setrvačně prý na kongresu působil Ivan Langer.

Langer ? To je nějaká provinční hvězda formátu okresního přeboru ? Ten mohl na kongresu už leda tak kritizovat nedostatek toaletního papíru na kongresových záchodcích a slibovat, že on by se postaral o nápravu tohoto neblahého stavu.

J. Šimek 21.1.2014 7:31

Jen aby europoslanci ve vedení ODS

nebyli jen logickým důsledkem toho, že zájem kmotrů se posunul z centrální úrovně na regionální úrovně, kam přitékají eurodotace a kde se můžou napojit na penězotoky a ty pak odklonit na příslušné "ostrovní ráje".

Mít svoje lidi u zdroje rozesílání peněz je hotové požehnání.

A na ROPech taky budou lítat špunty ze šampaňského, peníze se hodí každému a když se něco zvrhne, zamázne to Fišer z eráru nebo na to dá půjču. A když se do věci zainteresuje "průřez politických stran", tak je vyhráno. To už se ven nic nedostane a kontrolní mechanizmy se opět změní na včasné echo, kdyby se v tom někdo začal blbě vrtat.

To zas bude cyklostezek lemovaných lavičkami po půl miliónu za kus. A proti tomu spousta krásných dovolených na luxusních jachtách a hodně zlepšených hendikepů z grínů v Dubaji.

E. Heusinger 21.1.2014 7:23

Velmi pravděpodobné

Langer se s Novotným nemusí.