25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jsi-li v Římě…

Staré přísloví říká, "Jsi-li v Římě, chovej se jako Říman." V posledním týdnu zvedl hladinu emocí případ dvou studentek zdravotní školy, které z náboženských důvodů vyžadovaly nošení šátků ve škole. Protože jim to škola neumožnila, obě ze školy odešly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 23.11.2013 14:36

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

No, s těmi vítěznými Araby to bylo celkem různé - je nesporné, že se přes blízký východ uchovala značná část antické vzdělanosti zatracená tmářskými křesťany a zapomenutá barbarizací Evropy; to ovšem zdaleka nebyli jen etničtí Arabové, ale i Peršané a jiné národy.

A druhá věc je skutečnost, že někde se pěstoval islám tolerantní, nicméně posléze převážil a až dodneška trvá islám netolerantní a dogmatický - a s jeho nástupem počátkem druhého tisíciletí našeho letopočtu bylo po islámské vzdělanosti veta. Moslemíni pořád ještě čekají na něco jako byla v Evropě renesance. Ono víra v bohy, je-li dostatečně silná, zabraňuje zvídavosti ducha mimo dogmaty úzce vymezené mantinely a vede tudíž ke stagnaci.

Nicméně onen diskutovaný výrok o islámu a vzdělanosti je velice případný. Kolik muslimů dospělo za poslední půltisíciletí  k nějakému podstatnému vynálezu či objevu, kolik muslimů je nositeli Nobelovy ceny za vědu?

J. Jurax 23.11.2013 14:20

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Na to lze prostě odpovědět slovy titulku článku ...

Mimochodem je psáno, že ta čtvrt není čistě muslimská, pouze že muslimové mají v zastupitelstvu převahu ... a teď si představte ten jekot a pištění, kdyby v jiné čtvrti, kde jsou moslemíni dosud menšinou, vystoupili radní třeba proti ramadánu ...

A jsou-li pro Vás vánoce svátky debilními, je to Vaše věc, nicméně budete zjevně dost exot - nebo moslemín :-)

S. Landa 22.11.2013 6:54

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

No, nejspíš se to tak nestalo, ale vskutku se nemá cenu přít, protože pravdu se již nedozvíme. Tím spíš byste ale o nedoložené tvrzení neměl opírat svou argumentaci. Zvlášť, když všude jinde vítězní Arabové knihy zachraňovali, přepisovali apod. Nebýt jich, nemáme z Antiky nic. Proto považuji váš výrok o vztahu Islámu k potřebě vzdělanosti za velmi nepřípadný...

S. Landa 22.11.2013 6:45

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Netvrdím, že přepravní řád psy nepovoluje, jen jsem napsal, že v tomto směru muslimy chápu.

A pokud jde o ty svátky, co mají společného s asimilací? Chceš-li tady žít, uřízni strom a zpívej o Kristovi, protože je prosinec?  Proč? Komu tím ubližují, když třeba na Vánoce (mimochodem velmi debilní svátky) kašlou?

J. Jurax 22.11.2013 1:32

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Takže nevychovanec nebo soudruh? :-)

J. Jurax 22.11.2013 1:30

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

No, výmysl to nejspíš není, ale nejsem v tomto punktu natolik znalý, abych o tom mohl na úrovni polemizovat. Vy ano?

Faktem zůstává, že oni ti vítězní moslemínští Arabové do té doby přetrvavší zbytky alexandrijské knihovny tehdy opravdu spálili ...

J. Jurax 22.11.2013 1:22

Re: Stručně řečeno.

Občas to už dělají. Podpalují domy i redakce, vraždí, podřezávají, nechávají se vybuchnout v autobuse nebo metru, kladou bomby do vlaků, zapalují auta a ničí majetek při pouličních kraválech (to ovšem nedělají jen oni, ale i všelijací anarchisté a extrémističtí bojůvkáři), bují mezi nimi kriminalita, zatěžují sociální systémy  ... naštěstí u nás zatím ne ...

J. Jurax 22.11.2013 1:16

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Ti muslimové tak nehodlají činit v Káhiře, nýbrž v Kodani. A Kodaň je v Evropě, kde jsou ti moslemíni cizím elementem, jenž se vzpírá asimilaci. Elementem, jenž přišel v ekonomické nouzi, bylo mu pomoženo a teď se drze roztahuje. Vadí-li jim křesťanské svátky běžné v hostitelské zemi, měli zůstat doma a mlátit hlavama o tépichy tam.Stačí?

A psi v MHD - jsou-li na vodítku a opatřeni náhubkem, přepravní řád MHD jejich přepravu povoluje. Názor Váš a už vůbec nějakého vyznavače islámu není v tomto punktu relevantní.

P. Han 22.11.2013 0:02

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Fízl amatér jste sám. Lámání odporu, příkazy, zákazy, jediný správný názor - ten váš - prosazovat silou. Jste dobře bolševicky vyškolen.

P. Han 21.11.2013 23:58

Re: Příklad?

Zase jen podivné děje uvnitř vaší lebky. Evropani budou dál žít jako Evropani i v jiné zemi, Američani zase jako Američani, Židé jako Židé, Číňani jako Číňani. Pochopitelně se vnější vlivy do jejich života promítnou, ale nedonutí je se vzdát své kultury. To je samozřejmé a není o tom pochyb. Ale na rozdíl od militantních muslimů nebudou své okolí nutit, aby žilo jako oni a podřizovalo se jim.

P. Han 21.11.2013 23:51

Re: islam: neasimilovat se

Miliony hlupáků z několika miliard obyvatel planety není zas tak strašné. Sice nechápu, proč se snažíte celý svět podřizovat nejméně tolerantní skupině ze všech, ale jistě máte nějaký dobrý důvod. Nejsa psychiatrem, nebudu po něm pátrat. Můj příspěvek jste pravděpodobně stejně nečetl, protože v něm negeneralizuji, naopak se snažím určit tu podskupinu, které se to týká. Cokoliv, na co reagujete, se odehrává poze ve vaší vlastní hlavě.

O. Kadlec 21.11.2013 23:42

Příklad?

Chtěl bych vidět zemi na světě, kde Evropani přestávají žít jako Evropani a Američaani jako Američani. Američani, nepřizpůsobiví v cizině, jsou ovšem mnohem tolerantnější v USA, než si xenofobní Češi dokážou připustit.

O. Kadlec 21.11.2013 23:38

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Tomu, kdo mi tyká, tykám taky. Tomu, kdo se ani nepředstaví, jako Jurax, tykám většinou taky.

O. Kadlec 21.11.2013 23:36

Re: islam: neasimilovat se

Ani omylem vám neuvěřím. Stejně se mluvilo v Americe před válkou o Italech, a v XIX.století o Irech. Hloupá generalizace.

To že jste žil ve světě, neznamená nic. Těch, co žijí ve světě dodneška, a mají na to úplně jiný pohled, jsou milióny.

P. Han 21.11.2013 20:45

Re: islam: neasimilovat se

Prd a vořech, pane. Amerika je dokladem, že ani tam muslimové nehodlají respektovat většinovou kulturu, vlastně žádnou jinou kulturu a žádné jiné náboženství, než vlastní. To NENÍ integrace ani asimilace. Žil jsem dost dlouho ve světě, abych to dokázal poznat. Žádné jiné z "velkých" náboženství se takto nechová. Křesťané, židé, buddhisté, hinduisté atd. jsou schopni integrace v jiném prostředí bez jakýchkoliv problémů. Osobně jsem poznal (ne potkal na ulici nebo viděl z rychlíku) množství Číňanů, Indů nebo třeba Japonců, žijících v cizím prostředí. Všichni respektovali kulturní a náboženské zvyklosti svého okolí a současně si byli schopni podržet vlastní. Jediní, kdo nejsou ochotni se přizpůsobit okolí, respektovat ty, kdo mají jinou víru nebo původ, jsou muslimové. Ale ne všichni, téměř beze zbytku to platí pro Araby, částečně pro Pákistánce. Muslimové jiných národností jsou daleko tolerantnější. Pokuste se mi uvěřit, když sám nemáte zkušenost jinou než z kavárenských debat.

S. Landa 21.11.2013 20:31

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

Hm, sice to o tom Umarovi je spíš výmysl, ale když to ilustruje vztah Islámu k potřebě vzdělanosti ....

S. Landa 21.11.2013 20:27

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Není mi jasné, proč by měli muslimové nějakým způsobem podporovat křesťanské svátky a chápu, že si chtějí dát voraz ve dnech důležitých pro ně. Nevím, komu tím škodí.

A pokud jde o psy v MHD, tak ti mi vadí také a byl bych pro zákaz, i když muslim nejsem.

J. Jurax 21.11.2013 20:15

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Pardon - když, těm, zdvořilosti ... překlepy :-)

J. Jurax 21.11.2013 20:12

Re: Šátek jako problém?

Dcera diplomata, profesora na univerzitě a vůbec vzdělance by regule hostitelské země měla dodržovat tuplem, neboť to asi nebude nevzdělaná fanatická muslimka, ale inteligentní a světaznalá dáma.

J. Jurax 21.11.2013 20:09

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Jak chodíte oblečen Vy, Kadleci? Asi dost výstředně a lidi se Vám smějou ...  jdyž jste na to tak citlivý.

Ve veřejném prostoru v dané zemi chodí moudrý člověk oděn tak, aby souzněl se zvyklostmi v dané zemi panujícími.

A mimochodem tém, s nimiž diskutujete a jimž jste dosud nebyl představen, byste měl vykat - český jazyk to umožňuje a je to výraz zfvořilosti běžné mezi slušnými lidmi. Tykají jen soudruzi a nevychovanci - to Vás měli naučit rodiče ještě než jste začal navštěvovat první třídu ZŠ.

J. Jurax 21.11.2013 19:59

Re: A tak mne také napadlo:

Poukazovat na porušování práv žen Islámem přece není politicky korektní ... a taky nasraní moslemíni hned střílí (třeba na tu školačku z Pakistánu, co teď dostala Sacharovovu cenu), podřezávají (voják v Londýně), zapalují (když jim vadí jen kreslený vtip) a chodí se nechat vybuchnout do autobusu či metra (taky Anglie), takže bojovnice z EU jsou opatrné ...

J. Jurax 21.11.2013 19:52

Re: Prej chyba není ve školním řádu!

Jste zcela mimo mísu, Oline Kadleci. Zatímco vlasy mániček či náušnice v mužském uchu byly a jsou jen výkyvy vrtkavé módy, šátky muslimských žen jsou symboly nám - našemu životnímu stylu a naší civilizaci - nepřátelské a škodlivé ideologie islámu.

Do svobodné evropské země jistě patří přistěhovalci - pokud ovšem jsou přínosem a ne jen pobírači socdávek - pokud jsou schopni a ochotni se asimilovat, přizpůsobit a dodržovat psané i nepsané normy hostitelské země, chtějí-li zde žít. A tohle moslemíni z principu své víry odmítají a navíc vyžadují pro sebe toleranci, jíž vůči jiným nejsou, resp. kvůli své víře ani nemohou být schopni. V západních zemích, kde se muslimové příliš pomnožili (Francie, Španělsko, Holandsko, Velká Británie, Německo, taky Švédsko) působí jako žíravina rozkládající společnost. A mimoto jsou tam nositeli kriminality a terorismu a znamenitou zátěží pro sociální systémy.

Proto u nás nevadí ani židovská jarmulka, ani křížek na krku, dokonce ani oranžové roucho budhisty (protože budhistů je málo a nejsou militantní), ale vadí symboly islámu. Protože začíná to symboly, pokračuje protesty proti vepřovému ve školních jídelnách a oslavám Vánoc, neboť tyto hrubě urážejí islámskou víru, zákazu vozit psy v MHD a chodit s nimi veřejně po lázních, neboť tato zvířata jsou pro muslima nečistá a končí požadavkem na muslimské právo pro muslimské komunity (viz Anglie).

V Dánsku, konkrétně v části Kodaně, muslimové jasně dali najevo, že jimi ovládání místní samospráva nebude křesťanské a evropské svátky podporovat, ale bude podporovat pouze ty islámské.

J. Boleslav 21.11.2013 19:30

Re: Šátek jako problém?

Případ 2 dívek ve zdravotní škole byl přece o dodržování školních předpisů. Doma ať si nosí, co chtějí, třeba skafandry.

J. Boleslav 21.11.2013 19:28

Re: Nevím jak staré je to přísloví o Římě,

Římané ani křesťané nepředstavuji ve srovnání s muslimáky momentálně žádný bezpečnostní problém ani u nás, ani v celé Evropě.

J. Boleslav 21.11.2013 19:23

Re: Dobrý článek. Souhlas.

Připojuji se.

J. Jurax 21.11.2013 19:23

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

No, mělo by se ale podotnout, že Vámi zmiňovaná "arabská"  vzdělanost byla záhy zadušena právě islámem.

Ty uvozovky u "arabská" vzdělanost jsou proto, že jejími nositeli zdaleka nebyli jen etničtí Arabové. Třeba Vámi zmíněný Avicenna byl Peršan, psal  persky i arabsky

„Obsahují-li ty knihy totéž co korán, jsou zbytečné. Obsahují-li něco odlišného, jsou škodlivé. V každém případě spálit.“ Tak odpověděl chalífa Umár ibn al-Chattáb (634-644) na dotaz, jak mají Arabové po dobytí Alexandrie naložit se zbytky alexandrijské knihovny. Ilustruje to vztah islámu k potřebě vzdělanosti.

M. Koutný 21.11.2013 18:33

Re: ... poněvadž multikulti nás obohatí. Tedy kulturně ...

Avicena byl Peršan, ne Arab.

Š. Hašek 21.11.2013 17:46

Stručně řečeno.

A dobře řečeno.

Taky se říká, že není možno sedět na dvou židlích. Či být na dvou posvíceních.

Zvláště, když  ti přicházející "obohacovatelé" evropské kultury tu kulturu chtějí z našich hlav vymlátit.

M. Sedláček 21.11.2013 17:18

Dobrý článek. Souhlas.

O. Kadlec 21.11.2013 17:01

Re: Především bychom neměli mít mezi sebou zrádce,

Hehe, ale máš nás mezi váma, co s tím budeš dělat?