23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Muslimské šátky jsou jen začátek

Třiadvacetiletá Somálka a pětadvacetiletá Afghánka zjistily, že na střední zdravotnické škole není povoleno nosit hidžáb, v dnešním pojetí muslimský šátek zahalující vlasy, krk a poprsí. V některých muslimských státech mají ženy povinnost hidžáb nosit, jinak jim hrozí trest od náboženské policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Sohorova 19.11.2013 11:48

Pane Servedle

Mohl byste nam vysvetlit kdo je Karel Recyklát?

R. Brzák 19.11.2013 9:34

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Miluj bližního svého - křesťanský étos

Pobijte je všechny, pán Bůh si své věrné přebere - církevní mocenská politika a její důsledky (což nemá s křesťanským étos nic - ba pravý opak)

J. Jurax 18.11.2013 1:07

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Hm - miluj bližního svého jako sebe samého ... nebo taky Pobijte je všechny, Pán Bůh si své věrné přebere - to byla odpověď katolického preláta na dotaz velitele, jak poznat správně věřící v dobytém katharském městě ... ono je to jak kdy ...

J. Jurax 18.11.2013 1:01

Re: Multikulturalismus ano. Náckové ne.

Máte pravdu jen napůl - výraz náckové je hovorové označení nacistů, německy nazi, členů Národně socialistické německé dělnické strany (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, NSDAP). Takže nacioalisti a zároveň socialisti, ovšem po germánsku.

Koneckonců i tuzemští náckové řvou Čechy Čechům (dokonce i na Moravě, což je zvlášť pikantní), a to za socialistický pokřik vydávat nelze. Internacionálu nezpívají.

M. Prokop 17.11.2013 21:43

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

Jak?

M. Prokop 17.11.2013 21:42

Re: Pan Polanecký je mladý revolucionář,

Na Petraáčkovi je znát, že do Lidovek přišel z Respektu.

Nicméně, souhlasit se s ním povětšině dá.

Je to zajímavé, kolik lidí si nějak nechce uvědomit, že svoboda buďto je, nebo není. Pokud je, tak pro všechny.

E. Sevrát 17.11.2013 17:23

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

1.OK,otázka je kolik těch nositelů bylo ze Státu Izrael a kolik bylo sice židovského původu,ale ani se k židovství nehlásili.To je asi podobné jako kdyby si ČR dala do svého seznamu,že pan Lendl či M.Navrátilová dosáhli řady úspěchů v reprezentaci ČR.Pamatuji si,že sedminásobný olympijský vítěz v plavání M.Spitz se hlásil k americkému národu,nikoliv ke svému židovství.Mám pocit,že později sice tento názor přehodnotil a to už je jiná písnička.

2.Opět OK,za blbost se platí.Dnes jsou to občani SRN jako vy a nic s tím nenaděláte.

L. Křivan 17.11.2013 17:04

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

1. Sevráte, komu není rady, tomu není pomoci. Seznam nositelů Nobelovy ceny může považovat za "nějakou Izraelskou propagandu" jen úplné hovado. Inteligentní lidi v tom vidí pouze seznam jmen.

2. Turci byli zváni do BRD jako Gastarbeiter, to znamená pracovníci na určitou dobu. Pracovat pár let, vydělat dostatek peněz a pak se vrátit k rodině do Anatolie. Oni tuto dohodu porušili.

L. Křivan 17.11.2013 16:54

Re: Chudák starej Servít, ten byl jen vůl

a volové se s tím smířili. Ani nebučeli na protest.

Co je ale Sevrát, abych neurazil žádného živočicha, žádné hovado ?

Hele Sevráte, paní Sohorové nesaháš ani k podpatkům, tak si dej studenou sprchu.

E. Sevrát 17.11.2013 16:54

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

Nevidím důvod studovat nějakou Izraelskou propagandu.Ovšem hlavně jde o to,že jste nepochopil,že ta opatření o kterých se píše v článku pana Petráčka jdou taktéž proti Židům a koneckonců i křesťanům.Ono ze začátku války a před válkou (u nás za druhé republiky) lidem také nevadilo pronásledování Židů a mnozí to i vítali.A když pochopili,že to pokračuje u Slovanů atd. tak už bylo pozdě.Holt někde se musí začít, tentokrát jsou pro změnu na tapetě muslimové.A mimochodem třeba Turci byly vládou SRN zváni a dokonce ze začátku   dostávali za odměnu motorku a na nádražích,letištích je vítali zástupci vlády a města.Takže jací nezvaní hosté ?

L. Křivan 17.11.2013 16:44

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

Židi byli součástí Evropy od dob starého Říma. Byli spolutvůrci evropské vědy a kultury. Schválně se sem podívej, máš-li odvahu:

http://www.israelnet.de/nobelpreis.htm

E. Sevrát 17.11.2013 16:13

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

I Židů ? Nebo je k nám někdo zval ?

L. Křivan 17.11.2013 16:11

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

ale návrat nezvaných vetřelců do jejich vlasti.

S. Landa 17.11.2013 15:51

Re: To bych ani nerekla pane S. Landa

Jo jo, upřímně se divím, že se dokázala vůbec zaregistrovat. Všiml jsem si jí již dříve na Lidovkách, ale tam už se jí vysmívali všichni, tak přišla otravovat sem. Občas se tu v diskuzích vyskytne někdo hodně jednoduchý, ale takhle hloupý člověk, jako je ona, to už je rarita.

E. Sevrát 17.11.2013 15:04

Pan Polanecký je mladý revolucionář,

,tak aspoň vyznívá většina jeho článků.A koneckonců i jeho revolucionářské foto,s tímto vzhledem,který si vytvořil by jistě byl uvítán v kdejaké latinskoamerické zemi a nejenom tam.Píše,že muslimské šátky jsou jenom začátek a asi bude mít pravdu.Ve včerejší LN v části Orientace píše na podobné téma komentátor LN,kterého si vážím i když ne se všemi

jeho názory se ztotožňuji- Zbyněk Petráček.S tímto ano,píše že v Québecu chtějí zakázat rovným dílem hidžáby,kipy,nikáby,turbany a větší kříže.Navíc charitativní vývařovny nebou smět vařit jídla košer a halal.Jeho otázka zní : a budou smět nabízet vánočku ? Ano,zakazování muslimských šátků je jenom začátek v tom má pan Polanecký pravdu a koncem budou koncetrační tábory-v dnešní době asi modernější.Článek je delší a mohu jenom doporučit jeho přečtení.

R. Brzák 17.11.2013 12:34

Re: Proti primitivnímu odsuzování

Dobrý článek, s nímž ve většině souhlasím. Avšak vyjadřuji obavu, že autorova poslední věta : "v jehož možnostech by měla být schopnost hledat a nacházet kompromis mezi vnitřním duchovním životem jednotlivce a lidsky občanskou odpovědností ke společenskému celku." se týká společenského celku definovaného muslimy jako svět islámu.

Považuji muslima, tak jako i křesťana, budhistu, judaistu, šintoistu atd, ale i ateistu, či souseda Tondu, který v Boha nevěří, ale je každý den schopen vstát, jít do práce, usmívat se na kolegy či na mne, svého obtížného souseda a vycházet se mnou, za člena jedné "církve". Tuto církev pro pobavení svých přátel nazývám "církví všedního dne". Je naší společnou charakteristikou, že věříme v život, nebo-li boha - jímž je všechno kolem nás včetně nás samotných. A každá cesta, každý nástroj, který ve své podstatě umožňuje šíření života a přitom nejde proti životu, je součástí uctívání života či boha.

Je-li v některých svých aspektech Islám jdoucí proti životu, pak je pro mne povinností (jakožto bližního i muslimů) ve prospěch života i oněch muslimů, kteří některým svým jednáním jdou proti životu, je mojí povinností použít všechny nástroje, které mám, abych tyto aspekty nedovolil rozvíjet. Samozřejmě, že je mou povinností používat přednostně ty nástroje, které upřednostňují přežití odpůrců života. Jedním z takových nástrojů je slovo. Avšak není-li odpůrce života slovo přijímat a zároveň usiluje svým jednáním o nežití mého bližního, je z hlediska "miluj bližního svého jako sebe samého" použít nutnou obranu.

J. Pospíšil 17.11.2013 12:18

Re: nevadí šátek

On je ještě jeden aspekt bez ideologické nadstavby, ten hygienicko-zdravotní. V zemích  nadměrně osluněných, s neustálými písečnými větry, s nedostatkem možnosti prát a mýt se je šátek určité opatření i proti šíření mikrobů, tedy jako zábrana epidemií - kdo tam nežil, nepředstaví si ty podmínky. Ovšem holky ten šátek nosit CHTĚJí, to byste se divili. V etniku se širokými obličeji je ten šátek určitě slušivější než kudrnatá hříva kolem kulatých tváří a dá se s tím koketovat. Tyhle zvyklosti si udržují, prosím, hllavně ženy, mužům je to fuk, pokud nedostávají za nošení šátku svých ženských přípllatek ke mzdě, ale to zase souvisí s expanzí islámu, nikoliv s nějakou nadřazeností chlapů. Třeba na pití alkoholu mužů dohlížejí ženy, mužskej by to dovolil i ženské.Tyhle šátky nahlavě v Evropě jsou opravdu znakem vnikání islámu na západ. Já bych navrhovala, aby jej začaly nosit i křesťanky a udělaly z tohop modní hit, ať je trochu zmatek. Vím o čem píši, já tam byla 8 let. J.V.Pospíšilová-Šteflová

R. Brzák 17.11.2013 12:16

Re: ČR politicky korektní není.

Pane Brodský,

vzhledem k Vašemu mlčení na odpověď, kterou jsem na Vaši otázku napsal, mohu považovat za výsledek debaty shodu?

P. Brodský 17.11.2013 12:05

Re: ČR politicky korektní není.

Bylo mi divné, že jste na mé nájezdy reagoval vždy "politicky korektně". TeĎ jste konečně přizpůsobil argumentaci svým ideálům.

L. Křivan 17.11.2013 12:01

Re: Proti primitivnímu obhajování islámu,

nepřítele všeho, co není islámské, tedy většiny světa, stojí nejsilnější přírodní zákon - logika.

P. Brodský 17.11.2013 11:59

Re: Multikulturalismus ano. Náckové ne.

Nevím jak Washington, ale ostatní nepochybně byli. A co má být. Plyne z toho snad, že nacionalismus je dobřý? Mimochodem zapomněl jste ještě na Beneše, který se zasloužil o dnes neexistujícím stát.

R. Brzák 17.11.2013 11:56

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Samozřejmě chci být dobrým člověkem, proto budu-li moci poznat muslima - pak se stane mým bližním - a pak je budu chtít milovat.

Je nesmysl si myslet, že mohu mít osobní vztah s kýmkoliv, koho nemám šanci poznat. Pak se mohu orientovat pouze z dostupných informací. Jsou-li dostupné informace pravdivé - například Korán, například výklady Islámu jeho čelnými představiteli - nedokáži muslimy souhrnně milovat. Ale nepochybuji o tom, že z křesťanského hlediska je mým bližním i muslim, právě odsekávající hlavu mému synovi. Jen, jako člověk, nejsem schopen jej milovat. DOKÁŽI NA NĚJ ALE JAKO NA BLIŽNÍHO NAHLÍŽET. Z toho plyne, že na něj dokáži uplatňovat stejné hlediska i požadavky, jako na sebe samého. Vím-li například, že po mne samotného je dobré, když miluji bližního svého, mohu nahlížet, že toto dobro je dobré i pro muslima. Ostatně, věřím, že i muslim nahlíží podobně. Jen se obávám, že zatím nenahlíží on na mne jako na svého bližního.

L. Křivan 17.11.2013 11:51

Re: Hlas žižkovských domovnic -

Vox populi.

L. Křivan 17.11.2013 11:47

Re: ČR politicky korektní není.

Jak můžeme vidět v každé debatě o islámu. Jsou jen intelektuelně prostitující škrabálkové a pár zblblých ubožáků jako Brodský.

P. Brodský 17.11.2013 11:37

Re: Omyl.

Já si také myslím, že jste autentický, bíločeský pravičák, pane Křivan. A věřím Vám, že své publikované názory myslíte upřímně.

S. Netzer 17.11.2013 11:37

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Může být Vaším bližním kterého milujete, i muslim, nebo milujete jen křesťany?

R. Brzák 17.11.2013 11:34

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Vše, co jste ve své reakci vyjmenoval, mohu bez debat shrnout pod mnou zmiňovanou církevní mocenskou politiku a její důsledky.

Křesťanský étos, který zejména katolická církev po tisíce let možná neúmyslně ničí, má naštěstí silný kořínek, ten nejsilnější vůbec - je jím zjednodušeně láska. Rozvedeno například - miluj bližního svého jako sebe samého.

S. Netzer 17.11.2013 11:31

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Ten "odsunismus" je kouzelný. :-)))

P. Brodský 17.11.2013 11:27

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Tím křesťanským etosem myslíte náboženské mezikřesťanské války, pogromismus, antisemitismus a z něj vyrostlý nacismus, komunismus, ideu národního státu a z ní vyplývající genocidismus a odsunismus, vražděni a "přizpůsobování" domorodců na téměř všech kontinentech Zeměkoule?

F. Vokurka 17.11.2013 11:24

Re: Jako liberálovi

projev nabozenstvi nema ve skole co delat, at je to jarmulka, kriz ci burka.