18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Muslimské šátky jsou jen začátek

Třiadvacetiletá Somálka a pětadvacetiletá Afghánka zjistily, že na střední zdravotnické škole není povoleno nosit hidžáb, v dnešním pojetí muslimský šátek zahalující vlasy, krk a poprsí. V některých muslimských státech mají ženy povinnost hidžáb nosit, jinak jim hrozí trest od náboženské policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Sohorova 19.11.2013 11:48

Pane Servedle

Mohl byste nam vysvetlit kdo je Karel Recyklát?

E. Sevrát 17.11.2013 15:04

Pan Polanecký je mladý revolucionář,

,tak aspoň vyznívá většina jeho článků.A koneckonců i jeho revolucionářské foto,s tímto vzhledem,který si vytvořil by jistě byl uvítán v kdejaké latinskoamerické zemi a nejenom tam.Píše,že muslimské šátky jsou jenom začátek a asi bude mít pravdu.Ve včerejší LN v části Orientace píše na podobné téma komentátor LN,kterého si vážím i když ne se všemi

jeho názory se ztotožňuji- Zbyněk Petráček.S tímto ano,píše že v Québecu chtějí zakázat rovným dílem hidžáby,kipy,nikáby,turbany a větší kříže.Navíc charitativní vývařovny nebou smět vařit jídla košer a halal.Jeho otázka zní : a budou smět nabízet vánočku ? Ano,zakazování muslimských šátků je jenom začátek v tom má pan Polanecký pravdu a koncem budou koncetrační tábory-v dnešní době asi modernější.Článek je delší a mohu jenom doporučit jeho přečtení.

L. Křivan 17.11.2013 16:11

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

ale návrat nezvaných vetřelců do jejich vlasti.

E. Sevrát 17.11.2013 16:13

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

I Židů ? Nebo je k nám někdo zval ?

L. Křivan 17.11.2013 16:44

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

Židi byli součástí Evropy od dob starého Říma. Byli spolutvůrci evropské vědy a kultury. Schválně se sem podívej, máš-li odvahu:

http://www.israelnet.de/nobelpreis.htm

E. Sevrát 17.11.2013 16:54

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

Nevidím důvod studovat nějakou Izraelskou propagandu.Ovšem hlavně jde o to,že jste nepochopil,že ta opatření o kterých se píše v článku pana Petráčka jdou taktéž proti Židům a koneckonců i křesťanům.Ono ze začátku války a před válkou (u nás za druhé republiky) lidem také nevadilo pronásledování Židů a mnozí to i vítali.A když pochopili,že to pokračuje u Slovanů atd. tak už bylo pozdě.Holt někde se musí začít, tentokrát jsou pro změnu na tapetě muslimové.A mimochodem třeba Turci byly vládou SRN zváni a dokonce ze začátku   dostávali za odměnu motorku a na nádražích,letištích je vítali zástupci vlády a města.Takže jací nezvaní hosté ?

L. Křivan 17.11.2013 17:04

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

1. Sevráte, komu není rady, tomu není pomoci. Seznam nositelů Nobelovy ceny může považovat za "nějakou Izraelskou propagandu" jen úplné hovado. Inteligentní lidi v tom vidí pouze seznam jmen.

2. Turci byli zváni do BRD jako Gastarbeiter, to znamená pracovníci na určitou dobu. Pracovat pár let, vydělat dostatek peněz a pak se vrátit k rodině do Anatolie. Oni tuto dohodu porušili.

E. Sevrát 17.11.2013 17:23

Re: Co by byla Evropa bez Židů ?

1.OK,otázka je kolik těch nositelů bylo ze Státu Izrael a kolik bylo sice židovského původu,ale ani se k židovství nehlásili.To je asi podobné jako kdyby si ČR dala do svého seznamu,že pan Lendl či M.Navrátilová dosáhli řady úspěchů v reprezentaci ČR.Pamatuji si,že sedminásobný olympijský vítěz v plavání M.Spitz se hlásil k americkému národu,nikoliv ke svému židovství.Mám pocit,že později sice tento názor přehodnotil a to už je jiná písnička.

2.Opět OK,za blbost se platí.Dnes jsou to občani SRN jako vy a nic s tím nenaděláte.

M. Prokop 17.11.2013 21:43

Re: Konec nebudou koncentrační tábory

Jak?

M. Prokop 17.11.2013 21:42

Re: Pan Polanecký je mladý revolucionář,

Na Petraáčkovi je znát, že do Lidovek přišel z Respektu.

Nicméně, souhlasit se s ním povětšině dá.

Je to zajímavé, kolik lidí si nějak nechce uvědomit, že svoboda buďto je, nebo není. Pokud je, tak pro všechny.

S. Netzer 17.11.2013 11:23

Proti primitivnímu odsuzování

islámu, jako je tento článek a většina příspěvků, Zdeněk Müller, arabista. http://muller.blog.idnes.cz/c/363641/Kritika-islamu-od-preludu-k-realite.html

L. Křivan 17.11.2013 12:01

Re: Proti primitivnímu obhajování islámu,

nepřítele všeho, co není islámské, tedy většiny světa, stojí nejsilnější přírodní zákon - logika.

R. Brzák 17.11.2013 12:34

Re: Proti primitivnímu odsuzování

Dobrý článek, s nímž ve většině souhlasím. Avšak vyjadřuji obavu, že autorova poslední věta : "v jehož možnostech by měla být schopnost hledat a nacházet kompromis mezi vnitřním duchovním životem jednotlivce a lidsky občanskou odpovědností ke společenskému celku." se týká společenského celku definovaného muslimy jako svět islámu.

Považuji muslima, tak jako i křesťana, budhistu, judaistu, šintoistu atd, ale i ateistu, či souseda Tondu, který v Boha nevěří, ale je každý den schopen vstát, jít do práce, usmívat se na kolegy či na mne, svého obtížného souseda a vycházet se mnou, za člena jedné "církve". Tuto církev pro pobavení svých přátel nazývám "církví všedního dne". Je naší společnou charakteristikou, že věříme v život, nebo-li boha - jímž je všechno kolem nás včetně nás samotných. A každá cesta, každý nástroj, který ve své podstatě umožňuje šíření života a přitom nejde proti životu, je součástí uctívání života či boha.

Je-li v některých svých aspektech Islám jdoucí proti životu, pak je pro mne povinností (jakožto bližního i muslimů) ve prospěch života i oněch muslimů, kteří některým svým jednáním jdou proti životu, je mojí povinností použít všechny nástroje, které mám, abych tyto aspekty nedovolil rozvíjet. Samozřejmě, že je mou povinností používat přednostně ty nástroje, které upřednostňují přežití odpůrců života. Jedním z takových nástrojů je slovo. Avšak není-li odpůrce života slovo přijímat a zároveň usiluje svým jednáním o nežití mého bližního, je z hlediska "miluj bližního svého jako sebe samého" použít nutnou obranu.

Z. Sohorova 17.11.2013 11:12

E. Sevrát.a jeho soudruh S. Landa

Dnes maji spatnej den.... zase v bufete pro nich nic nezustalo ,tak nemeli co dopijet a dojidat ,tak jim nezustalo nic, nez sem psat z hladu  Je me Vas lito,ale treba zitra budete mit stesti a nejakej ten dojizdak pro Vas tam ochmelci nechaji   hodne stesti  soudruzi burani :):):)

J. Berger 17.11.2013 10:29

Je takové staré přísloví:

Jsi-li v Římě, žij jako říman. Tedy, přizpůsob se okolí. Nechceš-li, jdi někam jinak, třeba domů.

P. Brodský 17.11.2013 11:17

Re: Je takové staré přísloví:

Jestliže se Vám to oportunistické přísloví líbí, chovejte se podle něj Žijete-li v politicky korektní ČR, přizpůsobte se jí.

L. Křivan 17.11.2013 11:47

Re: ČR politicky korektní není.

Jak můžeme vidět v každé debatě o islámu. Jsou jen intelektuelně prostitující škrabálkové a pár zblblých ubožáků jako Brodský.

P. Brodský 17.11.2013 12:05

Re: ČR politicky korektní není.

Bylo mi divné, že jste na mé nájezdy reagoval vždy "politicky korektně". TeĎ jste konečně přizpůsobil argumentaci svým ideálům.

R. Brzák 17.11.2013 12:16

Re: ČR politicky korektní není.

Pane Brodský,

vzhledem k Vašemu mlčení na odpověď, kterou jsem na Vaši otázku napsal, mohu považovat za výsledek debaty shodu?

R. Brzák 17.11.2013 10:24

Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

(nezaměňovat s církevní mocenskou politikou), z něj vyplývajícím humanismem, důrazem na osobní svobodu a odpovědnost a rovností před bohem, pak je EU se svým multikulturalismem (mimochodem, špatně použité slovo - co je multikulturního na tom, když ve prospěch kultury islámu popíráme svoji vlastní?) protievropská.

P. Brodský 17.11.2013 11:27

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Tím křesťanským etosem myslíte náboženské mezikřesťanské války, pogromismus, antisemitismus a z něj vyrostlý nacismus, komunismus, ideu národního státu a z ní vyplývající genocidismus a odsunismus, vražděni a "přizpůsobování" domorodců na téměř všech kontinentech Zeměkoule?

S. Netzer 17.11.2013 11:31

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Ten "odsunismus" je kouzelný. :-)))

R. Brzák 17.11.2013 11:34

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Vše, co jste ve své reakci vyjmenoval, mohu bez debat shrnout pod mnou zmiňovanou církevní mocenskou politiku a její důsledky.

Křesťanský étos, který zejména katolická církev po tisíce let možná neúmyslně ničí, má naštěstí silný kořínek, ten nejsilnější vůbec - je jím zjednodušeně láska. Rozvedeno například - miluj bližního svého jako sebe samého.

S. Netzer 17.11.2013 11:37

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Může být Vaším bližním kterého milujete, i muslim, nebo milujete jen křesťany?

R. Brzák 17.11.2013 11:56

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Samozřejmě chci být dobrým člověkem, proto budu-li moci poznat muslima - pak se stane mým bližním - a pak je budu chtít milovat.

Je nesmysl si myslet, že mohu mít osobní vztah s kýmkoliv, koho nemám šanci poznat. Pak se mohu orientovat pouze z dostupných informací. Jsou-li dostupné informace pravdivé - například Korán, například výklady Islámu jeho čelnými představiteli - nedokáži muslimy souhrnně milovat. Ale nepochybuji o tom, že z křesťanského hlediska je mým bližním i muslim, právě odsekávající hlavu mému synovi. Jen, jako člověk, nejsem schopen jej milovat. DOKÁŽI NA NĚJ ALE JAKO NA BLIŽNÍHO NAHLÍŽET. Z toho plyne, že na něj dokáži uplatňovat stejné hlediska i požadavky, jako na sebe samého. Vím-li například, že po mne samotného je dobré, když miluji bližního svého, mohu nahlížet, že toto dobro je dobré i pro muslima. Ostatně, věřím, že i muslim nahlíží podobně. Jen se obávám, že zatím nenahlíží on na mne jako na svého bližního.

J. Jurax 18.11.2013 1:07

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Hm - miluj bližního svého jako sebe samého ... nebo taky Pobijte je všechny, Pán Bůh si své věrné přebere - to byla odpověď katolického preláta na dotaz velitele, jak poznat správně věřící v dobytém katharském městě ... ono je to jak kdy ...

R. Brzák 19.11.2013 9:34

Re: Jestliže je Evropa charakteristická svým křesťanským étosem

Miluj bližního svého - křesťanský étos

Pobijte je všechny, pán Bůh si své věrné přebere - církevní mocenská politika a její důsledky (což nemá s křesťanským étos nic - ba pravý opak)

D. Polanský 17.11.2013 8:00

Všeobecný souhlas snad, jenže podobných článků již bylo

napsáno habaděj a muslimů v Evropě přibývá geometrickou řadou. Jenom si matně vzpomínám jak pravičáci zuřivě tleskali NATO, když vypráskala křesťany z Kosova a přenechala skoro celé území muslimům. Důsledkem bylo, že byly zbořeny křesťanské sakrální stavby atd.

Popravdě ani nevím, co chtěl autor napsat. Holt kdo řekne A musí říct i B, viďte! Nebo snad stačí bušit se do prsou?

L. Křivan 17.11.2013 9:23

Re: Omyl.

Ja jsem pravičák, a krádež Kosova jsem od začátku považoval za zločin na evropské civilizaci.

E. Sevrát 17.11.2013 10:11

Re: Omyl.

A kdo ho vehementně podporoval a podporuje - USA.A Karel Recyklát se z USA pos.... a tak jej  ČR uznalo na rozdíl od Slovenska a některých dalších zemí EU.