17.7.2019 | Svátek má Martina



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKONOMIKA: Chybná logika ČNB



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 63, poslední: 18.11. 2013 15:37, přehled diskusí

Re: Sporná intervence ČNB:
Autor: B. Rybák Datum: 18.11.2013 15:37

Ke zdražení zboží vyráběného převážně z našich surovin u nás (např. potraviny, stavební materiály, dřevo,..) by výjimečně mohlo dojít po výrazném, růstem jeho výroby nekompenzovaném nárůstu jeho vývozu, který by ovšem našim (českým) podnikům i státu přinesl velmi potřebné finanční prostředky a snížil nezaměstnanost. Takže tvrzení, že devalvační opatření ČNB má pouze negativní účinky je lež.

Každé "sociální a ekonomické" inženýrství je vždy problematické a jeho důsledky lze objektivně hodnotit až z odstupem měsíců (let).

Zvláštní ale je, že zničující devizové, úrokové a finanční "šamanství" pana guv. ČNB Tošovského, stejně jako naše hospodářství zbytečně škrtící opakované "podstřelování" inflačního cíle realizované tehdejší ČNB bylo téměř bez odezvy.

Samostatnou měnu máme přeci právě proto, abychom naše hospodářství mohli bránit její devalvací a nezřítili se do dluhové pasti jako např. Řecko (zatím k ní stále směřujeme).

Nyní jde zřejmě o záměrné podkopávání důvěry v guvernéra ČNB pana Singera, který je odpůrcem našeho okamžitého podřizování pravidlům EURO-zóny a zbytečně rychlého přijetí Eura.

Proč tolik demagogického povyku?:
Autor: B. Rybák Datum: 18.11.2013 14:24

Pan M. Hampl veřejnosti zdůvodnil devalvační intervenci ČNB zjednodušeně a poněkud jednostranně poukazem na snížení rizika vzniku deflační ekonomiky pravděpodobně v přesvědčení, že (odborné) veřejnosti je dostatečně znám zničující, již cca 20 let trvající efekt deflace na japonskou, byť vysoce produktivní ekonomikou jejíž hlavní příčinou je nepřiměřeně blbá spotřebitelská a podnikatelská nálada v níž jsme ve vyspělém světě nejspíš na druhém místě hned za Japonskem. Že tento krok ČNB je reakcí na devalvační úsilí ECB i FEDu (tisk triliónových částek) motivované hrůzou z deflační ekonomiky. Že veřejnost ví, že (deflační) nedostatek volných peněz, byl skutečnou příčinou hospodářské krize třicátých let, stejně jako byl příčinou zničení našeho "středoevropského hospodářského tygra" (po neúnosně vysokém navýšení povinných bankovních rezerv guv. ČNB Tošovským).

Nechce se mi věřit, že pan Kohout neví, že ekonomické jednání občanů nesmírně závisí na důvěře občanů v budoucnost a že tedy vyvozování závěrů pouhým porovnáním dílčích ekonomických parametrů v euforickém 19. století a ve značně depresivním 21. století je nesmyslné, nemluvě o tom, že tyto parametry (např. inflaci) v tak vzdálené době měřit neumíme, protože spotřeba se rychle měnila z velké části kvalitativně (novými, tedy dražšími produkty), zatím co kvalitativní složení pro výpočet inflace nezbytného t.zv. spotřebního koše musí být (dlouhou dobu) stálé.

Pan Hampl a jistě i pan Kohout ví, že devalvace má pozitivní proexportní účinky. Jistě ví, že o cca 6 měsíců opožděným uvolněním kurzu koruny (její opožděnou devalvací) způsobil pan guv. ČNB Tošovský pád naší obchodní bilance do červených čísel a tím odstartoval i t.zv. bankovní krizi z r. 1996-97.

Naše podniky, náš chemický, dřevozpracující, sklářský...průmysl, na rozdíl od cizích, pro cizinu pracujících montoven (robotáren) je ve velké recesi a zvýšení konkurenceschopnosti urychleně potřebuje. Vývozem získané peníze se pak přelijí i do nevývozních odvětví.

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: B. Rybák Datum: 18.11.2013 11:45

Souhlasím s Vámi.

Re: Že by vyšší kurz EURa zdražil nemovitosti?:
Autor: M. Kosejk Datum: 17.11.2013 21:30

Měnová inflace je pro reality požehnání. Motivuje lidi k ukládání peněz do realit před inflací. A inflační očekávání motivuje k navýšení poptávky po nemovitostech - což se pozitivně projevuje na cenách.

Že by vyšší kurz EURa zdražil nemovitosti?:
Autor: V. Braun Datum: 17.11.2013 21:02

Přečetl jsem si diskusi a největším, byť podle vlastních slov opatrným, obhájcem intervence ČNB je pan Kosejk podnikající zřejmě v prodeji nemovitostí. V jednom příspěvku uvádí, že marže jeho firmy na srovnatelných obchodech významně klesla.

Docela by mne zajímalo, jak má oslabení kurzu koruny pomoci prodeji nemovitostí. Úroky hypoték jsou nyní na historickém minimu a nyní, i v důsledku intervence, pravděpodobně půjdou nahoru. Pochybuji, že je na trhu tolik lidí s vlastními úsporami se zájmem o nemovitost, kteří pokles objemu hypoték nejen vyváží ale dokonce převáží. Poněkud mi tedy logika pana Kosejka uniká, ale třeba by ji mohl blíže vysvětlit?

Já si čím dál víc myslím,:
Autor: J. Kanioková Datum: 17.11.2013 20:45

že tu máme asi hypoteční bublinu, že jsou naše banky v průšvihu.

ČNB až panicky obhajuje svou chybu:
Autor: D. Streit Datum: 17.11.2013 16:38

Počítali s růstem a koná se pokles. Přitom onen růst měl být jejich hlavním argumentem, který měl "přetlačit" restriktivní účinky oslabení kursu koruny. To je na harakiri:

http://streit.blog.idnes.cz/c/377773/Clenove-bankovni-rady-CNB-by-meli-verejne-spachat-ritualni-harakiri.html

Mnoho povyku pro nic aneb Kurzové inženýrství ČNB:
Autor: L. Novák 475 Datum: 17.11.2013 14:45

Mnoho povyku pro nic aneb Kurzové inženýrství ČNB

Bohumil J. Studýnka  16.11.2013

http://www.ceskapozice.cz/byznys/ekonomika/mnoho-povyku-pro-nic-aneb-kurzove-inzenyrstvi-cnb

Re: Když klesají ceny:
Autor: L. Novák 475 Datum: 17.11.2013 12:44

:-)

Re: Vy taky víte snad fšecko pane Kosejk.:
Autor: L. Novák 475 Datum: 17.11.2013 10:23

Dogmatik jste vy, protože do zblbnutí opakujete: "Devalvace dobrá, inflace dobrá, pevná měna špatná, ČNB nás neokradla ale naopak nám pomohla.." . No tak jo. Zkuste o tom přesvědčit i ty členy bankovní rady ČNB, kteří byli proti. A spoustu ekonomů, kteří mají podobný názor. :-D

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: L. Novák 475 Datum: 17.11.2013 10:18

Ale to jste pomotal vy. Račte si to po sobě přečíst. :-)

Když klesají ceny:
Autor: V. Vérosta Datum: 17.11.2013 6:50

a hospodářsky se daří, tak vzniká jeden problém a sice: ekonomický růst se těžko statisticky vyjadřuje. Daleko líp to jde, když ceny rostou. Tohle je pak ten správný "růst"!! Ať se jdou ekonomové vycpat!

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: M. Kosejk Datum: 17.11.2013 1:11

Člověče, motáte dohromady spotřebitelský košík a náklady firem. To je jedna z drobností, které jste neráčil pochopit.

Re: To že devalvace koruny zlevní potraviny může tvrdit:
Autor: J. Dvořák 188 Datum: 16.11.2013 22:28

Nebo guvernér ČNB !

No, reality by byly považovány za bezpečné uložení:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.11.2013 22:25

peněz, POKUD by si ČSSD nezačala s plány na vzrůstu daní nemovitostí. To může jít až tak daleko, že se nemovitosti nebudou stavět ale BOURAT. Příklad toho můžete najít ve Vlastním životopise Agathy Christie, kde s tímto argumentem operuje její architekt, když jí radí nepoužívanou část sídla zbourat!

Pro rozhodnutí o investicích do nemovitostí, které jsou dlouhodobé dokonce nemusí růst daní ani reálně nastat, úplně stačí, že tato možnost existuje a je nastolena!

Pak bude bezpečné uložení peněz CO??? Já Vám to řeknu, něco ve vhodné cizí zemi!

Pokud budou lidé, co umí hospodařit a mají peníze:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.11.2013 22:15

dojdou k závěru, že koruna bude proti euru dlouhodobě klaesat, udělají CO?

To že devalvace koruny zlevní potraviny může tvrdit:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.11.2013 22:11

jenom idiot nebo darebák!

Existují věci nezbytné a věci zbytné. Cena řady věcí:
Autor: P. Vaňura Datum: 16.11.2013 22:10

nezbytných má pro rodiny charakter mandatorních výdajů. Lidé, poté co tato výdaje (např. cena PLYNU ale pro některé je i benzin, léky atd.) vzrostou, osekají výdaje zbytné. Ale zbytné výdaje jsou např. služby, které zaměstnávají spoustu lidí a už dnes na ně doléhá krize. Jistě, lidé teď honem nakoupí to, co se zdraží aby za půl roku koupili o to MÉNĚ.

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: P. Novotný Datum: 16.11.2013 21:38

Nevím pane, v jaké firmě pracujete, ale většinu normálně pracujích docela ten "Spotřební koš" (jeho cena) zajímá, protože to "žrádlo" (my normální tedy spíše jíme, nežereme) prostě musí denně kupovat. Už třeba jen kvůli dětem. Ty Vaše omílané služby prostě, když budou drahé, tak si je odpustím. No a jinak, to co provedla ČNB, mi dost připomíná měnovou reformu z padesátých let - zase jsou bez varování znehodnocovány úspory všech, kdo nějaké mají. A já prostě teď žádnou elektroniku nepotřebuji, tak proč si ji mám pořizovat, aby měli experti ČNB radost, jak jim to krásně funguje? Nefunguje!

PS: ten krám s lednicema byl nabitý lidma, kteří si ji potřebovali stejně koupit, tak proč by čekali na zdražení. A těch pár lidí to stejně nevytrhne.

Čau Lupen

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: M. Kosejk Datum: 16.11.2013 19:30

Žiju dost v realitě. Obchod s těmi reálnými lidmi mě živí. Spousta lidí má prachy. A spousta lidí, co mají prachy, umí hospodařit. A odklad spotřeby při zlevňování je znakem hospodárného chování k vlastním financím. A socky ekonomiku nikdy nevytrhli - nic ve zlém.

Re: Vy taky víte snad fšecko pane Kosejk.:
Autor: M. Kosejk Datum: 16.11.2013 19:24

V den, kdy ČNB oznámila měnovou intervenci, jasně už šlo mluvit o deflačním trendu. Zjednodušeně řečeno intervence trochu devalvuje vklady, ale zase podporuje hodnotu práce. Můžete s tím nesouhlasit, můžete souhlasit. Já spíš opatrně souhlasím. ČNB může nákupy ukončit vždy. Lezou mi na nervy jen dogmatické výroky k tomuto tématu.

A nepředvídatelnost? Cože? ČNB ten záměr netají už dlouho - a tvrdili, že jen čekají na správný okamžik. Já to čekal, já se tomu přizpůsobil předem.

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: P. Čech Datum: 16.11.2013 19:20

Pane Kosejku, Vy snad ani nežijete v realitě. Podle Vás lidi mají prachy a odkládají spotřebu? Dnes jsem byl nakoupit v supermarketu Většina lidí u pokladny přede mnou měla plné, lépe řečeno přeplněné vozíky a platili 800-2000 Kč. To je podle Vás ukazatelem odložené spotřeby?

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: P. Čech Datum: 16.11.2013 19:13

Horečka není ani příčina, ale ani příznak nemoci. je toobranná reakceimunitníhosystému organismu, nemocí napadeného.

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: J. Forman Datum: 16.11.2013 19:09

Kdyby měli lidi prachy, tak nebudou spotřebu odkládat. Odjkládají ji právě proto, že prachy nemají. A ti. co je mají, mají jenom jednu hubu, jeden žaludek a dvě ruce. A víc sk kilo zlata na sebe nenarvou - potom už bolí za krkem.

Vy taky víte snad fšecko pane Kosejk.:
Autor: J. Kadeřábek Datum: 16.11.2013 18:52

Nám třeba zlevnily odpady z 500 na 675, každý rok zlevňuje voda kolem 5%, to jídlo tedy naštěstí nepopíráte. Oficiální inflace je mírně pod 2% (v koši je i dovolená, třeba zlevnily Seychely) a Vy i Singer to nazýváte deflací. Kromě toho se nedoceňuje role solidnosti a předvídatelnosti ČNB. Spořte si na důchody a kupujte naše dluhopisy, my Vám je vzápětí znehodnotíme. To je důležitější záležitost než boj s deflací, která zatím neexistuje.

:)))))))))))))))))))))))))):
Autor: V. Ondys Datum: 16.11.2013 17:58

http://www.youtube.com/embed/xXekFsv-NuY

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: L. Novák 475 Datum: 16.11.2013 17:32

Otázkou je, jestli to, co píšete, má reálnou argumentační váhu. Když v jednom příspěvku píšete, že spotřební koš a jeho obsah je k ničemu a ve druhém se zase odvoláváte na chování spotřebitelské veřejnosti na trhu, tak mám pochybnosti, jestli si neděláte legraci.

Re: Presvedčivé argumenty:
Autor: L. Novák 475 Datum: 16.11.2013 17:27

Ano. Vysvětlovat m.j. zásah ČNB "hospodářskou psychoterapií" jako lék proti hospodářské  depresi je opravdu metoda, kterou nelze selským rozumem pochopit - podle výkladu pracovníků ČNB, jak je máme možnost slyšet/číst. Na to musí být člověk opravdu "expert". Potíž je, že zásahu ČNB věří jen omezený počet ekonomicky orientovaných občanů a řada ekonomů zásah přímo zpochybňuje. Počkáme si, jak teoretické předpoklady vyslovené ČNB obstojí v praxi. Řekl bych, že její možnosti jsou velmi omezené.

Re: Presvedčivé argumenty:
Autor: M. Kosejk Datum: 16.11.2013 16:54

Pro jednoduché - vše jednoduché. :))

Re: fakt nedůstojná argumentace pana Kohouta:
Autor: M. Kosejk Datum: 16.11.2013 16:51

Tak neregujte. Nemyslím, že bych se o to prosil. Když jste nepochopil ani ň z toho, co píšu, tak zlepšení neočekávám.