28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Televize nezávislejší soudů?

Kolem České televize to opět vře. Rád bych upozornil na několik zásadních aspektů, které, žel, v aktuální diskusi nezaznívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Eliáš 13.11.2013 19:42

Koncesionářský poplatek platím

Přesto nemám v úmyslu sledovat pořady České televize. V televizi sleduju výhradně filmy a některé seriály, které považuji za dobré. Z těch českých to není bohužel žádný. Co se děje ve světě se dovídám z internetu. Noviny nekupuju ani nečtu. Ze zpráv v ČT mám pocit, že se mnou pokouší manipulovat, že mi vnucují své názory.

J. Kadeřábek 13.11.2013 17:34

Jak je to vlastně s koncesionářským poplatkem?

Vše má nějaký původ. Když začalo vysílání rozhlasu zrodila se koncese pro jeho posluchače a tento způsob konzervativně překonává desetiletí. Prostě pokud si budeme volit staré dinosaury a ne lidi s moderním myšlením jako jsou třeba Piráti nebo Svobodní nemůžeme se žádných pozitivních změn dočkat.

M. Sedláček 13.11.2013 15:55

Zrušit všechna státní média bez náhrady!

P. Vaňura 13.11.2013 14:24

Televize je prolhaná a manipulativní a její zprivatizování

by rozhodně nebylo na škodu!

P. Kmoníček 13.11.2013 14:22

A co potom

s těmi neschopnými bolševiky,kteří tam jsou uhnízděni?

J. Řezníček 13.11.2013 12:23

Česká Televize

Pan Kolman to popsal správně.  Dodal bych, že televizní daň 135 Kč/měsíc je velká. A za to ještě nám ředitel Dvořák ( "Novák") vnucuje komerční reklamy v hlavních i vedlejších vysílacích časech. Na př. na ČT 1 ve 20 hod. Co na to Rada ČT a RRTV ?  Těm je to jedno, protože nezastupují nás, diváky a občany, ale různé přemnožené manažery a politiky ve "veřejné službě".    Je to bída, i když ve srv. se s. Zelenkou ( dříve ČST) mírný pokrok- ale pozor, pouze v mezích zákona.

P. Krešňák 13.11.2013 9:43

Je třeba zrušit obě .....

.... veřejnoprávní instituce (ČT i ČRo) bez náhrady pane Kolmane. PK

Z. Švrček 13.11.2013 9:24

Bulvár jako bulvár

V toku času se veřejnoprávní televize (jenž ostatně nikdy nejevila přílišnou nestrannost a její nezávislost byla pochybná) stává již velice podobnou ostatním komerčním televizním stanicím. Její zpravy jsou spíše komentáři, reklama kvete, bulvárně laděných pořadů přibývá včetně permanentní černé kroniky a bují i počet zpráv, bez nichž se jeden již "opravdu neobejde" (typu "dnes na Kvildě 1 cm sněhu - zima je tady"). Hlavní ksichty jako Moravec, Železný, Drtinová, Písařovicová a další nemají se solidním, uměřeným, etickým a hlavně nestranným zpravodajstvím co do činění. Často se propůjčují k různým kampaním. Takové medium je jen pro smích, či spíše pro pláč. Mediální Rady nekonají a konají-li, pak bezzubě, jejich funkčnost je ostatně od začátku s otazníky.

Koncesionářský poplatek zrušit, na přechodnou dobu zavést financování erárem, které by mělo velmi ozdravný dopad hlavně na eliminaci zbytečných pořadů, jejichž veřejná prospěšnost je otazná. Poté privatizovat. Tím bychom se zbavili kromě poplatků také televizních rad, které dnes jsou pro smích a jen požírají další veřejné peníze. Zbavili bychom se i spekulací o vlivu (dle mne sice pochybného, ale budiž) politické scény, ale především vlivu šedé sféry, působící za politikou.

R. Šimek 13.11.2013 10:32

Re: Bulvár jako bulvár

Dovolím si nesouhlasit, zejména s tou pasáží o privatizaci. Já osobně jsem rád že si platím za možnost shlédnout film nepřerušovaný reklamou, za pořady, které by rozhodně komerční dopad neměly, atd. Ostatně i ta úroveň zpravodajství je ve svém poklesu daleko za komerčními televizemi.

Privatizace by měla hlavní výsledek jediný: někdo dost bohatý, aby si to mohl dovolit, by ještě více zbohatl na rozprodeji po částech a holou televizi by pak - možná - provozoval v co nejnižší a nejlevnější kvalitě.

Ostatně: spousta pořadů v televizi (jedno, zda veřejnoprávní či komerční) je jen výplň v "čekání na diváka", moderní náhrada "zrnění". Nahradit tento "balast" kvalitními pořady by bylo plýtvání penězi.

Z. Švrček 13.11.2013 10:47

Re: Bulvár jako bulvár

Mně právě vadí, že si platím ten "balast", platím ten "skluz k bulváru", platím ten boj o diváka!! Pokud by se našel někdo dost bohatý, aby to platil místo koncesionářů, pak bych mu to neupíral, ani kdyby na tom vydělal. Již dnes si stejně dost vybírám a jsem přesvědčen, že kdyby ČT zeštíhlela na jeden -dva kanály a koncentrovala je, bylo by to na prospěch věci. Bohužel toto neočekávám. Bude to tudíž dál totéž:  veřejnoprávnost TV bude jen matoucí název bez svého obsahu, smrsknutý v praxi jen na to, že si ji platíme všichni bez rozdílu. Bez takové veřejnoprávní televize jsem ochoten se obejít.

R. Šimek 13.11.2013 11:39

Re: Bulvár jako bulvár

Ten takzvaný "balast" (dle významu "zatížení u lodí nebo letadel na vyrovnání váhy nebo těžiště") je nutný bez něj se žádná televize neobejde. Podstatnou část tvoří povinné reprízy pořadů (cena nakoupeného pořadu zahrnuje např. podmínku dvojího uvedení), pořady z "balíků" a levné pořady typu "rozhovor s osobností". Vysílat kvalitní pořady v době, kdy na ně nikdo nekouká (anžto pracuje) a platit penále či vysokou cenu za pořady v hlavním čase je opravdu ekonomická pitomost. Ono i to pověstné "zrnění" přijde dráž.

J. Václavíková 13.11.2013 11:51

Re: Bulvár jako bulvár

Souhlasím.

M. Sedláček 13.11.2013 15:56

Re: Bulvár jako bulvár

Hint: HBO

J. Milota 13.11.2013 16:25

Re: Bulvár jako bulvár

Pane Šimku, já na rozdíl od vás nejsem rád, že si nedobrovolně musím platit za něco, co nevyužívám. Mám tomu rozumět tak, že se schováváte za ostatní, kteří přispívají na vaši libůstku? Zdali pak byste byl ochoten platit si dobrovolně zakódovanou televizi, když by se počet předplatitelů smrskl třeba jen na polovinu? A když by nebylo dost peněz na vaše oblíbené pořady?

Pan Kolman má naprostou pravdu ohledně možnosti zakódování ČT. Já jen dodávám, že už konečně očekávám , že některá z politických stran se toho ujme coby zákonodárné iniciativy a zakódování ČT zákonem prosadí. Jistě i po případném zakódování zůstanete pane Šimku ČT věrný spolu s ostatními abonenty. Jsem zvědav, jak dlouho by ale ČT při takovém přítoku peněz existovala.

R. Šimek 13.11.2013 8:12

Nezávislost

Jakkoliv se mi nelíbí princip koncesionářských poplatků, chápu, že právě ten umožňuje televizi její nezávislost. Financování přímo ze státního rozpočtu by totiž znamenalo navýšení mandatorních výdajů, faktické omezení toku peněz a (kupodivu v tom lepším případě!) zavedení nějaké nové daně, jejíž výnos by financování umožnil.

Možná by tedy zůstala zachována jistá "politická neutralita", o čemž si však troufnu pochybovat, ale rozhodně by vznikla závislost na státním rozpočtu včetně problémů s čekáním na jeho schválení, rozpočtových provisorií, atd.

A obávám se, že následně by měli politici nutkání "kecat" televizi do skladby pořadů ("proč detektivky?"), počtu kanálů ("stačí zpravodajství a umělecká tvorba"), používané technologie ("výběrová řízení s ohledem na cenu na vše, včetně barvy pozadí ve studiu"). Takto řízený podnik je však odsouzen k postupné degeneraci a faktickému zániku.

R. Langer 13.11.2013 13:06

Re: Nezávislost

Vám dnešní ČT připadá skutečně politicky nezávislá? Hm, asi se dívám na nějakou jinou ČT, hlavně teď před volbami jsem si té nezávislosti obzvlášť všiml... :-(

R. Šimek 13.11.2013 14:04

Re: Nezávislost

Nemyslím, že je zcela "politicky neutrální", ale je do značné míry nezávislá na aktuálně vládnoucích politicích. A právě o tuto nezávislost by přechodem od koncesionářských poplatků k financování z daní, dle hesla "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", přišla. To znamená, že aktuálně vládnoucí strana by měla výhody, po volbách by se daly čekat personální změny a místo hledání ekonomických zdrojů na vysílání by se stala ekonomickým zdrojem politicky spřízněných dodavatelů.

J. Skála 13.11.2013 5:20

Ceterum autem censeo,

že ČT by měla být zrušena.

J. Koubek 13.11.2013 5:17

Souhlasím

Málokdy vstupuji, ale zde plně souhlasím.

J. Holiš 13.11.2013 7:47

Re: Souhlasím

Je nepochopitelné, jak se předchozí vláda a parlament bránily zrušení koncesionářských poplatků, za TV a Čro,, to nejsou jen tyto poplatky, ale řada dalších věcí, které jsou ve světě běžné, u nás však neuskutečnitelné. Při tom jsme dlouhodobě ve finančním "srabu", realizace řady těchto opatření by  přinesla  úspory, které by šlo účelněji využít jinde.