19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Anny Šabatové facka všem chartistům

Za "totáče" pro nás byli chartisté něco jako hrdinové a až exotičtí blázni, především pak soudruzi Pavel Kohout a Ludvík Vaculík. Samozřejmě, že soudruzi, protože komunisté. A že bývalí? To neexistuje, stejně jako neexistují bývalí černoši. Pravda, Michael Jackson se o to pokusil, ale málem mu upadl nos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Barto 18.9.2013 9:06

Re: To jsou paradoxy :-)))

V podstatě s Vámi souhlasím. Dovolím si jen oponovat v jedné věci.

Paradoxně, právě to, že si nikdo nemohl přečíst text Charty, ovlivnilo hodně společnost. Pamatuji dobře, jaké zděšení vyvolalo to, že se hromadně muselo odsuzovat něco, co nikdo neznal.

Naši, dnes tak svobodomyslní umělci , byli tenkráte při odsuzování v čele "!

V. Huebschmann 18.9.2013 8:39

no a?

co tím vlastně chcete říci.. komunisté,bývalí komunisté,budoucí komuniste,chartiste....

jsem nekomunista(podle Karla Čapka být nekomunistou je kredo)

přesto je mi z takových to úvah nevolno

hezký den všem

L. Fikr 18.9.2013 4:45

Re: Paní Šabatová je velká mimoňka, P&L

Jeji otec - tez chartista byl hardcore stalinista a v 50. letech predseda proverkovych komisi na universite - komunisticka zruda, co znicila mnoha lidem zivot ... podobne jako jina chartistka - "soudruzka" Siklova ... Tito jen v roce 1968 vsadili na spatnou frakci v KSC a byli odstaveni od koryta.

L. Fikr 18.9.2013 4:42

Re: vymýslím patricné oslovení

Jiri Hermanek byl konfident a udavac komunisticke StB (sam se k tomu verejne opakovane doznal - pri to delal pro karieru a "postaveni") - s docela zajimavym kariernim progresem ... viz svazky StB.

L. Novák 18.9.2013 0:13

Re: Manipulace s fakty?

Vy jste byl komunista. Ne dubčekovec. A komunistou jste zůstal dodnes. Ne dubčekovcem. :-P

M. Vojtíšek 17.9.2013 23:43

Re: Svoboda slova dávno NEEXISTUJE, OPAKUJI, NEEXISTUJE

Já myslím, že mainstream se moderuje nějakou formou všude na světě už dnes.

V. Ondys 17.9.2013 21:39

:)))))))))))))))) S tím vykutáleným a poťouchlým My je to furt dokola

prej zase našeptává podobným, že zdroje pro nezištné papaláše se dycky najdou a pro ostatní je na místě jít se pak v družným kolektivu :)))))))))))) společensky příkladně utopit!

F. Vízek 17.9.2013 21:19

Manipulace s fakty?

Ano, byl jsem Dubčekovec... A jsem na to pyšný.  Že mě nakonec lidé o generaci starší zklamali a podlehli hrubému nátlaku, to jsem jim  už dávno odpustil. Báli se krve v ulicích a věděli, že kolem nich je to samý zrádce...  Nakonec se 99,9% občanů ztotožnilo s těmi zrádci typu Bilak...

Já - to už jako otec čtyř děcek zůstal svůj. Nepodlehl jsem, neshrbil hřbet...

Teď bych se za to měl nejspíš stydět, když KSČM - díky neschopné pravici - získává na popularitě...

Nemělo by se ale spíše stydět těch 99,9% občanů, kteří dalších 20 let KSČM tleskali, je volili a dávali znát, jak "šťastný život mají dnes"... Zatímco lidé jako já skončili v kriminálech, v kotelnách, v kamenolomech...

V. Ondys 17.9.2013 21:17

:))))))))))))))))))) Myslel jsem, že jde jen o domněnku

za podobnou výrobu faktů byste se nemusel stydět ani jako :)))))))))))) řídící důstojník!

P. Vaňura 17.9.2013 21:03

Milý pane, pokud by maršál Pétain zemřel např. r. 1929,

jako jeho spolubovník maršál Foch, mohl být dodnes francouzským národním hrdinou...

P. Vaňura 17.9.2013 20:58

Kromě poučených kvalitních politiků stojí na druhém

místě prospěšnosti "inteligentní gauneři." Existovali pánové jako Robespierre a Talleyrand. Komu z nich dát přednost?

P. Vaňura 17.9.2013 20:51

Svoboda slova dávno NEEXISTUJE, OPAKUJI, NEEXISTUJE

Ale existují i zahraniční weby, kde je to ZATÍM lepší!.

P. Vaňura 17.9.2013 20:47

Asi jsme žili každý v jiném Československu

Určitě byli známi lidé jako Patočka, Havel, Dienstbier, Zdeněk Mlynář, Uhl, Šabata, Batěk, Malý, Pavel Kohout, Lederer, Bednářová. Mnoho jich bylo reformních komunistů,

A také píseň Havlíčku, Havle.

J. Kanioková 17.9.2013 20:40

A signatářů bylo doby do sametu kolem 1800

P. Vaňura 17.9.2013 20:39

Kolik máme dnes politických vězňů?

A politické procesy? Stále probíhají...

J. Vintr 17.9.2013 20:35

Autor má stoprocentně pravdu

To že mezi "chartisty" byli i stateční lidé, kterým svědomí nedovolilo ohnout před bolševickým režimem hřbet jako většina ostatních, ještě vůbec nevylučuje, že tam také byli konfidenti a lidé přímo řízení STB. Je úplně mimo jakoukoliv logiku, že by tomu tak nebylo. A právě tito lidé, kterým členství v Chartě a jejich okázalé "pronásledování" režimem, publikované zahraničním rozhlasem a "disidentským" tiskem (mám na myslí Lidové noviny, které dva roky před "revolucí" vesele vycházely, přestože veškerá tisková a kopírovací technika byla režimem přísně kontrolována) vytvořilo aureolu bojovníků proti režimu, zaujali klíčová místa v politice po roce 89 a zajistili to, co bylo vlastně cílem sametového převratu - aby si jistí lidé mohli přivlastnit co největší část privatizovaného majetku a zároveň aby nebyl potrestán jediný z lumpů, kteří tvořili zločinný bolševický režim (a samozřejmě aby byla zachována kontinuita moci i pod praporem demokracie).

J. Kanioková 17.9.2013 20:25

Opakuji - mi to nemusíte psát !

B. Brousková 17.9.2013 20:04

Re: MI NEMUSÍTE vysvětlovat, co je či byla Charta,

Proboha kolik bylo signatářů a kolik jich vstoupilo do politiky? Někde na netu by bylo možné si jejich jména přečist. Byl to určitě zlomek z jejich celkového počtu. Havel nikdy nebyl poslancem, ani senátorem , nebo ministrem či předsedou vlády. A přesto dodnes dostávají komouši z jeho jména osypky. A jak vidím nejen oni. Co a nebo kdo vám brání volit koho chcete a kolikrát chcete? Havel a Chartisti? Nebo snad brání Heřmánkům , žvanit blbosti. A jak do dokáží? Jak dlouho už je po smrti Havel? Kolikrát už od té doby byly volby?

J. Krásenský 17.9.2013 20:02

Re: To jsou paradoxy :-)))

Už se zatajují.

B. Brousková 17.9.2013 19:51

Re: To jsou paradoxy :-)))

Pan autor hlavně lže až se mu od huby práší, jak by řekla moudrá babička. To první prohlášení Charty podepsalo dvě stě lidí. Co bylo obsahem prohlášení a kdo ho vlastně podepsal, se dalo zjistit jen z rušeného vysílání Svobodné Evropy, BBC nebo Hlasu Ameriky. Lidí, kteří ho  měli možnost vyslechnout, bylo proto moc málo na to , aby to mohlo nějak ovlivnit společnost. Totéž platí o signatářích. Jejich jména většinou znalo jen pár známých .Troufám si tvrdit, že komunistů, (byť třeba bývalých)  bylo mezi nimi minimum. Hysterie s jakou na jejich prohlášení reagoval režim byla neuvěřitelná. Nejlepší důkaz , že to byl zásah do černého. Heřmánci si dnes mohou žvanit, co jim slina na jazyk přinese. Cena, kterou tenkrát signatáři za svoji odvahu zaplatili, byla vysoká. Byly pronásledováni i jejich rodinní příslušníci. Byli vyhazování ze zaměstnání. Vím, že některým  byl  odebrán i řidičský průkaz. Bolševičtí pivní strejci se tenkrát po hospodách šklebili, že  dostali co zasloužili, protože nedrželi hubu a krok. Vím to z vlastní zkušenosti. Dnes žvaní něco o prospěchářích. Tenkrát je měli za blbce.

J. Kanioková 17.9.2013 19:50

Ještě jednou - píšu o době PO SAMETU !

J. Kanioková 17.9.2013 19:48

MI NEMUSÍTE vysvětlovat, co je či byla Charta,

mi vadí to, že jsou to většinou jen teoretici, levicoví intelektuálové, za nimiž není ani kousek praktické práce, přesto nastoupili do politiky a svými pravdoláskovními utopiemi PO sametu, ovlivnili dost negativně mnohé !

Ti, kteří se dále drží své profese a oborů, kde jsou dobrí, ti mají mou úctu pořád.

Kdyby se Havel držel své profese a mimo výkonnou politiku si filozofoval po celém světě, budiž mu přáno a mohla bych si jej vážit dodnes...

B. Brousková 17.9.2013 19:19

Re: Paní Šabatová je velká mimoňka, P&L

"Propagování utopických žvástů" (?!!!) Charta 77 vznikla jako reakce na to, že po podepsání Mezinárodní deklarace o občanských a poltických právech naším státem, se tato deklarace dne 13.10. 1976 stala i u nás PLATNÝM ZÁKONEM !!! Chartisté svým prohlášením pouze upozorňovali státní vedení, že to zároveň znamená , že stát je POVINEN  tento zákon dodržovat !!! Nic víc, nic méně! Kde jsou podle vás vaše "utopické žvásty"? Mimochodem, když někteří zvědaví občané chtěli vědět, co je v prohlášení Charty vlastně doopravdy napsáno, (když už byli nahnání na povinné protestní shrimáždění "rozhořčených pracujích" , kde byla provolávána hesla o zaprodancích a samozvancí, kteří za jidášský groš..atd.atd.) nikdy a nikde se do nedozvěděli. Tak tedy čím vlastně "pořádně rozeštvali společnost" ví asi jen vaše fantazie.

F. Netopil 17.9.2013 19:09

Re: :))))))))))))))))))) Tajnej agente Netopile

Buď mě nebo pana Hermánka za ten článek. A nechápu o jaké udání jde, jen jsem uvedl běžně veřejnosti dostupnou informaci. Asi se Vám tento fakt nehodí, že ?

J. Václavíková 17.9.2013 18:58

Re: To jsou paradoxy :-)))

Nikdo přece nechce zakazovat informace. Ale štvaní a výzvy k násilí ano.

J. Krásenský 17.9.2013 18:48

Re: To jsou paradoxy :-)))

Nenávist cenzurou neutišíte. Lidé, kteří mají pocit, že jsou pravdivé informace zatajováni o to více věří a rozšiřují nepravdivé, zveličené a překroucené zprávy, pomluvy, šeptandu. Pouze pravdivým a uceleným informováním lze lidi uklidnit. Je třeba získat znovu jejich důvěru. Politickou korektností jen rasizmus živíte.

J. Václavíková 17.9.2013 18:05

Re: To jsou paradoxy :-)))

Dost mě zarazilo, když jsem slyšela, co se stalo, když jeden podnikatel v noci zveřejnil na netu, že míní obdarovat matku paterčat kočárkem. Už během noci se mu sešly v odpověď tisíce nenávistných mailů. Tak zrovna s autentickými projevy těchto bojůvek na netu bych neměla problém, pokud by byly cenzurovány.

J. Václavíková 17.9.2013 18:00

To jsou paradoxy :-)))

Autor a jemu podobní mají plná pera bojovného odporu proti imperativu korektnosti. Ovšem stačí, když někdo nesměle pípne názor, který nesouhlasí s jejich dogmatickým světonázorem a ejhle, je po toleranci a ochotě oponentní názor zvážit a vydiskutovat a zná unisono- ukřižuj ho!

P. Urban 17.9.2013 17:53

Soubojem s komunismem a socialismem se pochlubit nemohu.

Tím méně vítězným. Proto se taky nenavážím do těch, kteří ten souboj podstoupili. I když s nimi třeba nesouhlasím.

Mimochodem, říká se, že komunismus stojí z velké míry na lidské závisti. Ta se můžeprojevovat i shazováním lidí lepších, než jsme my, lidí, kteří měli odvahu k tomu, na co si my sami netroufáme.

J. Kanioková 17.9.2013 17:52

Paní Šabatová je velká mimoňka, P&L

vlastně celá rodina jsou tzv. "levicoví intelektuálové".

Ale s tak příkrým hodnocením Charty nesouhlasím z jednoho základního důvodu, nesnáším paušální soudy. Souhlasím s tím, že v jejím rámci se vyskytovali i dřívější velmi aktivní komunisti, a je velká škoda, že tito (jednotlivci) se v počátcích po sametu vyskytovali v činné politice a dost negativně ovlivnili spoustu tehdy se tvořících zákonů. Bohužel. Obzvláště mi naskakuje kopřivka při zaslechnutí jména Jičínský.

Ale i tak by bylo záhodno být objektivní, protože do politiky šli lidi z OF, a kolik tam bylo v záloze lidí, aktivních, vysoce vzdělaných (žádných amatérů a v nesocialistických školách) ? A na nových zákonech se aktivně podíleli právníci s praxí z totáče... Nejenže nemohli či nechtěli znění nových zákonů, protože s tím neměli solidní zkušenosti. Nikde bokem nebyla spousta skvělých demokratických právníků. Kdekdo se ohání názorem, že jsme měli převzít všechno v tomto směru ze západu.... ale tam proboha neměli zákony k privatizaci stoprocentně znárodněného majetku, atd.

Ono se to ex post dobře odsuzuje... když už se znají důsledky nesprávných rozhodnutí...

Jestli Chartistům něco vyčítám, je jejich teoretický styl myšlení a propagování jejich utopistických žvástů a naprosté ignorace SKUTEČNOSTI, REALITY.  Protože se jim z jich pozic podařilo pořádně rozeštvat společnost !