29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SVĚT: Sýrie a smysl globálního vládnutí

Vojenský zásah v Sýrii Rusko odmítá, sdělil světu Vladimir Putin, špatně naladěný hostitel osmého setkání G20. Americký prezident přesto hledá spojence, i když ví, že mu při placení účtů opět dají přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 11.9.2013 16:38

Tohle si říká politolog?

P. Běhounek 11.9.2013 17:33

Re: Tohle si říká politolog?

Robejšek je významný politolog a intelektuál. A vy jste kdo, nebo spiše co?

I. Gellner 11.9.2013 18:34

Re: Tohle si říká politolog?

Provokatérka.

M. Varadinková 11.9.2013 12:10

Napadneme sedm zemí do pěti let

Myslím, že chudák Obama ze sebe dělá blbce, protože je ve vleku svých poradců, a podle toho, kteří zrovna převládnou, tak je z něj umírněný mírotvůrce nebo agresivní válečník.

Dosadit v Sýrii sobě nakloněný režim je dlouhodobý plán Američanů. Takže to, co momentálně udělá nebo neudělá Assadův režim, je úplně fuk. Hledá se akorát za každou cenu záminka, aby tam Američani mohli vlítnout a s nějakými humanitárními ohledy to nemá nic společného. Zajímavá je výpověď amerického generála Wesley Clarka ( pronesená už v roce 2007):  http://youtu.be/LXrnprlMyB8

...napadneme vlády sedmi zemí do pěti let, začneme Irákem, pak Sýrie, Libanon, Libye, Somálsko, Sudán a Irán. .... nemohl jsem věřit, že by to byla pravda. Ale vlastně se to začalo všechno vyplňovat.

Tahle země byla znásilněna mocnými lidmi, díky státnímu puči, Wolfowitz, Cheney, Rumsfeld, můžete vyjmenovat půl tuctu dalších zrádců z Projektu Nové Americké století (PNAC). Oni chtějí, abychom destabilizovali střední východ, abychom to tam ovládli.... řekl vám někdo o tomhle, byl o tom nějaký dialog v naší zemi? Byl tento plán probírán v našem kongresu nebo senátu? Byla o tom nějaká plnohodnotná debata? Absolutně ne! A stále se ani nekoná. A proto se nám to hroutí v Iráku. Protože Irán a Sýrie vědí o tomto plánu. ..... Oni se nemohou dočkat,  až dodělají Irák, aby mohli vlítnout do Sýrie..... Jaký je náš cíl, jaký je náš účel, proč tam jsme? Proč Američaní umírají v tomto regionu? To je problém!

J. Kraus 11.9.2013 12:58

Re: Napadneme sedm zemí do pěti let

Ano, USA od jisté doby vedou opotřebovávací války bez politické vůle k vítězství, jejichž hlavními efekty je vyvolání všeobecného odporu vůči USA a zlomení ducha americké armády. Nějaké globální cíle? Ty mohou mít silné a vnitřně pevné mocnosti, nikoli ekonomicky se hroutící USA. Představa nějakých „globálních cílů“ v hlavách nadutých omezenců ale jistě je. Jako v hlavě té umírající krávy, která v posledním tažení kope kolem sebe a myslí si, že s ní musí zemřít celý svět. No, pár jich ještě vezmou s sebou, jako ty ubohé světlovlasé alavitské děti, unesené protiassadovskými přáteli USA a pak otrávené plynem, se západními novináři čekajícími za dveřmi na konec masakru. http://www.voltairenet.org/article180149.html 

Je velký rozdíl mezi tím, kdo vraždí ve svatém zanícení a tím, kdo chladně kalkuluje a vede mu ruku. Pokud jde někomu při pohledu na Velkého Keňana mráz po zádech, je na dobré cestě.

V. Venc 11.9.2013 15:41

Re: Napadneme sedm zemí do pěti let

Ad Varadinková

dobrý komentář. Ukazuje, že v našem okolí probíhají velmi důležité události, o kterých nevíme nebo si jich ani nepovšimneme.

Domnívám se, že USA postupně ztrácí svoji sílu (úměrně k jejich úsilí o sociální stát, založený na multi-kulti). V globální politice je úspěšně nahrazuje Rusko a Čína.

M. Rejman 11.9.2013 10:35

Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

a dnešní president USA chce v Sýrii a jiných arabských zemích pomáhat muslimům, kteří se netají úmyslem zničit židovskokřesťanskou civilizaci. Hanba!

S pietou vzpomeňme na oběti islamistů 11 9. 2001.

P. Běhounek 11.9.2013 11:06

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

vzpomínáte na vtipy, že do 20 let bude prezident USA mulim a ejhle, trvalo to značně méně a je ta herec z reality show, který zvedne státní dluh USA na jednou tolik

E. Sevrát 11.9.2013 13:12

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

Můžete mě vysvětlit co je to židovsko-křesťanská civilizace ?? Pokud vím,tak křesťané za 2000 let vždy chtěli Židy vyvraždit,jistě posledních cca 70 let tomu tak není,ale to je v dějinách jenom malá kapka.A já osobně raději vzpomínám na Vlak svobody a jeho hrdiny,kteří unesli tento rychlík z komunistického ČSR 11.9. 1951.To je naše historie a té dávám přednost.

V. Venc 11.9.2013 15:31

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

Ad Sevrát

Někomu se to opravdu jenom obtížně vysvětluje, ale domnívám se, že základem pro pochopení je skutečnost:

Křesťanství by bez židovství neexistovalo a Kristus - zakladatel křesťanů, byl(je) Žid.

E. Sevrát 11.9.2013 15:55

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

Ale to já přeci nezpochybňuji,jistě bez Starého zákona by nebylo křesťanství (nebo možná bylo v jiné formě,ale to je spekulace).Ovšem to nemá nic společného s civilizací,nebo ano ?? A jistě, Ježíš Kristus byl Žid (stejně jako J(u)idáš) a také je králem pro křesťany,ale i pro muslimy (nikoliv po Židy).

V. Venc 11.9.2013 17:26

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

Ad Sevrát

Pokud si myslíte, že naše euroatlantická civilizace by vznikla bez křesťanství, tak to již není spekulace, ale hloupá a mylná úvaha.

A muslimy bych ke křesťanství vůbec nepletl.

K. Machala 11.9.2013 16:09

Re: Dnes je to 12 let od podlého útoku islamistů na USA,

A nemyslíte, že by museli být Američani úplně praštění, kdyby tohle, co píšete, byla jen z poloviny pravda? Trošku nad tím přemýšlejme: USA snad pomáhají Al Káidě? Pokud je pravda to, co se o Sýrii především šíří, tak by to tak bylo. Ale co když je to úplně jinak? Oni samozřejmě tak praštění nejsou, ale někdo je tady dezinformovaný, a to dost. Média jsou v tomto dost neznalá tamní situace a nechají se opít rohlíkem - každá Assadova a/nebo Putinova dezinformace prochází hladce do médií, zatimco informace od Syřanů, co stojí na druhé straně (a těch je velká většina v té zemi), se do západních médií dostávají hůř.

A ono to je totiž úplně jinak. Viz můj příspěvek níž v diskusi.

P. Lenc 11.9.2013 8:53

Obama

šlápl v Sýrii do pořádného h... a neví jak dál.A odpor vůči zásahu i v USA je důkazem, že i většina politiků pochopila, že "vyvážet" demokracii po dobrém nebo zlém do oblastí ovládaných islámem je přinejmenším blbost.Pan Boček to napsal stručně a jasně.

L. Severa 11.9.2013 10:19

Re: Obama

Ano, ve jménu humanismu budeme zachraňovat muslimy aby zaplavovali Evropu.

K. Machala 11.9.2013 16:11

Re: Obama

Oni ji nebudou zaplavovat, pokud budou prosperovat. K tomu je potřeba svoboda, diktatury nefungují a utíká z nich vždycky nejvíc lidí. Takže nechcete-li zaplavení Evropy jinou kulturou, musíte chtě nechtě být pro to, aby oni mohli svobodně vyměnit vládu, kterou většinově nechtějí, aby mohli svobodně podnikat a pracovat tam, kde žijí.

V. Venc 11.9.2013 17:32

Re: Obama

Pane Machalo, Vaše úvaha je naprosto scestná.

Můžete ukázat na nějaký příklad, že to tak podle Vás někde funguje, ale hlavně, jak si představujete to "být proto, aby oni mohli svobodně vyměnit vládu...".

P. Běhounek 11.9.2013 10:34

Re: Obama

nemyslím, že někam šlápl, kdyby USA chtělo udělá pořádek v Sýrii za několik dní, Obama se jen dostal do role, ve které nikdy nechtěl být, nebo na kterou nikdy neměl, je to pouliční tlučhuba, hvězda národa jak z nějaké reality show, ale ne státník, otázka je jen jedna, tou ostatně Robejšek skončil a škoda, že ji nerozvinul, co dělat v takových případech dál, co je dobré pro nás (západ), zasáhnout silou a ukazovat kdo je ve světě pánem, nebo jít jinou cestou, já hlasuji pro zásah a ukázat kdo je ve světě pánem, to neznamená, že je to ideální, ale díky takovému chování žijeme v největším období míru v dějinách lidstva, levicové experimenty pseoudohumanistického typu se mohou vymkonout kontrole, zmetky je potřeba držet na uzdě ne jim dávat více vlastní svobody, argumentováním arabského jara v těchto případech je holý nesmysl, v těchto incidentech šlo o jejich vnitřní výměny vlád ať si dělají co chtějí, když to budeme mít pod kontrolou, to je nejdůležitější, mít tento svět pod kontrolou ať si diktátorem který je v jednom případě menší zlo a ve druhém bez diktátora, protože je větší zlo, opravdu jde jen o to, abychom to měli pod kontrolou, na prvním místě jde o zachování našich zájmů a vlivu protože v opačném případě se prosadí zájmy islamistů nebo rusáků

A. Bocek 11.9.2013 8:01

Výběr mezi zlem a větším zlem.

 Nevín co je lepší diktátor nebo pomatení islámisté.

L. Křivan 11.9.2013 8:38

Re: Výběr mezi zlem a větším zlem.

Diktátor nemusí být zrovna špatný. V roce 1970 jsem byl měsíc ve Španělsku, a Franco byl velice oblíbený.

E. Sevrát 11.9.2013 13:18

Re: Výběr mezi zlem a větším zlem.

Je tam u některých lidí oblíbený dodnes.Před pěti lety jsem na ostrově Tenerife objevil ulici Generála Franca ve městě-přístavu Puerto dela Cruz (uliční ceduli mám nahranou na videu).Pinochet byl taky v pohodě.

K. Machala 11.9.2013 16:01

jenže takto to tam nestojí

"Asad nebo islamisté" není skutečnost, je to důsledek dezinformací v části západních médií, které se hodí Asadovi, Rusku a všem za každých okolností protiamerickým skupinám. Úplně stejné dezinformace byly v době povstání v Libyi, Kaddáfí taky šířil "buď já nebo islamisté". Volby v L. pak jasně ukázaly, že vyhrály umírněné strany a islamisté dostali minimum. (Egypt byl jiná káva, tam se nebojovalo).

Totéž jako v Libyi je v Sýrii. Jádrem povstání proti diktátorovi jsou neislamisté, běžní lidé a vojáci, kteří už nechtěli uposlechnout rozkazy střílet do demonstrantů.

Robejšek se mýlí - po demokracii tam poptávka je, nejvíc mezi mladými, kteří přes internet vidí, že jinde se jde zbavit vlády volbami. Základní výhoda demokracie je, že k výměně vlády není třeba zbraní.

Povstalci jsou nesourodí, islamistické skupiny tvoří jen asi 10 % povstalců. Mezi islamisty a FSA je napětí. Jenže je bohužel potřebují. Jednoduše proto, že všichni ostatní na ty umírněné povstalce kašlou a islamisti mají peníze. O naše zájmy tam jde, samozřejmě. Bezpečnostní. Kašlat na ně znamená pěstovat nechuť k Západu a podporovat to, aby se zoufalí bombardovaní obyvatelé obraceli na toho jediného, kdo jim tu pomoc vůbec nabízí - islamisty. Čím víc bude Západ dělat slepé ke všem zločinům, tím víc tam islamisti budou bodovat. Takhle jednoduché to je. (Islamisti jsou ovšem i na druhé straně - Hizbulláh z Libanonu pomáhá Assadovi tisícovkami bojovníků, íránský teokratický režim taky). To, že tam islamisti jsou i na straně povstalců, je důsledkem 3 let mlčení Západu. A to se tady ještě šíří mezi lidmi "putinovská verze příběhu" velmi úspěšně, akorát že je dost nepravdivá.

Všichni jsou dnes experty na Sýrii, aniž by vůbec znali názory normálních lidí z regionu. Pak vzniká tady na Západě široká koalice od komunistů přes socialisty až některé liberály a libertariány, kdy paradoxně si všichni myslí to, co by bývalo napsalo před 25 lety Rudé Právo. Tak tam jsme to dopracovali.

V. Novák 11.9.2013 19:41

Clověče, to s tou Libyí myslíte vážně?!?

Vždyť tam zanikl stát, na volby všichni kašlou, země je rozkouskovaná mezi warlordy nejrůznějších směrů, AlKajda zavraždila amerického ambassadora a vyváží "islamistickou revoluci" do okolních států. V Mali proti ní stojí i naši. A Libye dováží naftu a benzín!

Takže se stalo přesně to, co Kaddáfí prorokoval - buď on, nebo islamisté.

Kolik je islamistů a džihádistů na straně rebelů, je nepodstatné. Vyhrají oni - protože jsou jednotní, Saudskou Arábií, Katarem a dalšími po zuby vyzbrojení, přesvědčení - a nemají zábrany ty zbraně použít. Nějaký liberál nebo demokrat proti nim nemá šanci. Vyhrají-li, sejdou se syrští liberálové s asadovci v exilu. Ti štastní. Ostatní dopadnou jako íránští komunisté za Chomejního. A to bylo taky s pomocí USA, byť se údajně nesnášeli...

L. Krajicek 11.9.2013 1:11

Nobelova cena pro Obamu

byla jedna v řadě směšných, které z tohoto udílení dělají šaškárnu typu Tý Tý nebo Český slavík.