16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Ještě větší omyl, než jsme mysleli

Prezident Miloš Zeman má za sebou sto a pár dní v úřadě a jakoby "zázrakem" mu do prezidentského klína spadla demise Petra Nečase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 26.6.2013 8:20

Re: nesouhlasím

Pane Prunere, Zeman sice ústavu přímo neporušuje, jen ji obchází (co je horší, toť otázka), ale že dochází k destrukci parlamebtní demokracie je naprosto očividné.A být vámi, tak na nějaké průzkumy veřejného mínění moc nedám.

J. Boleslav 26.6.2013 8:25

Re: nesouhlasím

Vláda se sestavuje na základě poměru sil v PS a ne na základě preferencí či něčích slibů voličům při prezidentských volbách. Vláda je odpovědná PS a ne nějakému ožralému deme.ntovi na Hradě.

M. Šejna 26.6.2013 9:31

Re: nesouhlasím

jste si jistý současným poměrem sil ve sněmovně?

J. Boleslav 26.6.2013 8:23

Re: nesouhlasím

Ovar jmenováním vlády svých kamarádů a podporovatelů poplival všechny ústavní principy a zvyklosti této země. Vláda je z ústavy odpovědná Poslanecké sněmovně a nikoliv prezidentovi a její obcházení je od Ovara naprostá zhova.dilost. Při takovémto postupu předčasné ani regulérní volby nic nevyřeší, vždyť si po nich vrtošivý Ovar zase může najmenovat za premiéra, koho chce.

M. Šejna 26.6.2013 9:29

pane Boleslave

Rusnok MUSÍ získat důvěru sněmovny stejně jako ji musel ziskat Nečas, nebo předtím Topolánek. Topolánek neměl v roce 2006 jistou podporu 101 hlasů a přesto jej V.Klaus jmenoval premiérem dvakrát po sobě. Podruhé to bylo ihned poté, co Topolánkova vláda nezískala důvěru. V roce 2010 jmenoval Klaus Nečase premiérem přesto, že volby vyhráli socani. Pokaždé ale Klaus ctil ústavu, i když ne zaběhlé zvyklosti. Zeman nyní postupuje podobně, tedy nezvykle, ale v souladu s ústavou.

J. Boleslav 26.6.2013 13:30

Re: pane Boleslave

Tomu ovšem ani sám nevěříte, že ne?

H. Gene 26.6.2013 20:28

Re: pane Boleslave

Jako že když nezíská Rusnok důvěru, jmenuje Zeman premiérem někoho jiného? A ne li?

L. Šádek 26.6.2013 5:56

Pane Bartoni,

pokud tu poslední větu svého článku myslíte vážně, měl by jste se nad sebou zamyslet.

P. Maleček 26.6.2013 4:20

MUDr. Hnízdile do boje

Autor jaksi zapomněl připomenout, že nebýt nenažranosti a nadutosti tzv. představitelů pravice seděl by Zeman dál na Vysočině a jediní na kterých by si vybíjel své mocenské emoce by byla osádka jeho nafukovacího člunu - tedy on sám.

Zeman je prezident zvolený lidem z pomsty nenažrané pravici a tak se nedivte, že se teď mstí všem, kteří mu zkříží jeho cestu za absolutní mocí. Jeho chlastem rozežraný mozek nic jiného nezajímá a pro moc si půjde přes mrtvoly. Zatím jen ústavně právní.

Jen další důkaz že místo na hrad patří do blázince. Nezbývá než vyrazit za MUDr. Hnízdilem aby stanovil diagnózu, která Zemana do blázince dostane. Když se mu to bohužel nepodařilo už s Klausem a Kalouskem.

L. Novák 26.6.2013 5:18

Zeman by seděl dál na Vysočině?

Kdepak! Kornatění cév v důsledku kouření a chlastu Zemana žene pod světla ramp! Ne nějaká "pravice", před níž by chtěl zachraňovat tuhle zem. Chtěl všem ukázat pindíka, že ho má největšího! A teď se na to budeme muset nějakou dobu koukat. I na jeho "císařovy nové šaty". :-P

A. Holík 26.6.2013 1:23

Hm ..

Ja nevim .. Zemana nasnasim z celeho srdce .. ale proste to tam nevidim.

Zeman opravdu rikal, ze vladu sesadi. A on opravdu muze poverit sestavenim vlady kohokoliv. Ma samozrejme jine zajmy, nez koalice, tak proc by jim sel na ruku ?

Rozhodne neprekrocil zadne psane pravomoci. A zvykove ? Vzdyt je prvni verejne voleny prezident .. tj. prvni prezident, ktery nema nutne stejne zajmy jako parlament a senat. Zvyk nelze aplikovat. Je to nova situace. Parlament haji sve zajmy. Prezident haji sve zajmy.

Rozcarovani muze vychazet z toho, jak vagne je ustavni poradek definovan. To je ovsem problem zejmena aktualni vlady, pac na to mela myslet, kdyz verejnou volbu pripravovala.

L. Novák 26.6.2013 1:47

Re: Hm ..

Co takhle si napřed přečíst a poslechnout komentáře ústavních právníků? Jako byl se s nimi najednou roztrhl pytel... :-)

J. Boleslav 26.6.2013 8:27

Re: Hm ..

Ovar sesadil vládu? Tak by se k tomu měl konečně veřejně přiznat. Zatím ji oficiálně položili Uštván se Šlachtou.

J. Vozábalová 26.6.2013 0:26

To se ale přece dalo čekat!

Sebestředná neřízená střela, nabubřelá, ukřivděná minulou prohrou a náhle obdařená skutečnou i domělou mocí - využije všeho daleko a daleko za hranice ústavnosti, ale i legitimního očekávání a slušnosti  - vždyť je první osobou ve státě. Co dnes záleží na tom, že jistě i část jeho voličů měla jiné představy, nehledě už na prohlášení, že chce být presidentem všech občanů.  To tedy samozřejmě je, ale myslím, že nejsem sama, kdo tento fakt přijímá s velmi hlasitým skřípěním zubů. 

M. Stuchlik 26.6.2013 0:30

Re: To se ale přece dalo čekat!

Tohle není prezident všech občanů, to je jen poskok okupantů kteří mu zaplatili volební kampaň a teď jeho prostřednictvím prosazují své zájmy na úkor občanů ČR. To je vlastizrádc e.

J. Vozábalová 26.6.2013 1:28

Re: To se ale přece dalo čekat!

Když se zamyslíte nad danou situací do důsledků - je to president všech občanů, máme jen jednoho, ať se nám to líbí nebo ne. De iure to tedy tak nepochybně je. Samozřejmě, de facto máte pane úplně pravdu a pevně doufám, že je nás pořád ještě hodně, kteří to tak cítí.

L. Novák 26.6.2013 0:50

Re: To se ale přece dalo čekat!

Neničte si zuby zbytečným skřípáním, a hurá na Hrad s transparenty na odstoupení Miloše Zemana z prezidentské funkce! :-P

J. Vozábalová 26.6.2013 1:19

Re: To se ale přece dalo čekat!

Pokud se vyskytuji v Praze - párkrát za rok - raději trávím čas s přáteli. Transparenty odchod MZ z hradu určitě nevyřeší, nevidím ostatně vůbec nic, co by jej mohlo k odstoupení donutit.

Jenže Vy jste ten pokyn jistě nemyslel vážně - tak naivní nikdo být nemůže. Těžkotonážní "dinosaurus moci" přece nebude reagovat na nějaké pidilidičky před hradem - ti jsou mu i se svými názory zcela ukradení - a dává to najevo s velkou pompou.

L. Novák 26.6.2013 1:54

Re: To se ale přece dalo čekat!

"Kapka vody nerozbíjí kámen silou, ale častým dopadáním..."

Všímejte si, jakou tvrdou demagogii a lži vypouštějí do médií socialisti a komunisti jako jedna koalice... A když to budou dělat každý den, podle Goebbelsova vzoru a učení nakonec ta méně myslící veřejnost podlehne a dá jim svůj hlas. Totéž na různých diskusních fórech a komentářích. Určité množstzví jedinců kopíruje své politické "viry" pořád dokola - a mají úspěch. Tak to funguje. Blbů je hodně a o jejich volební hlasy se vede boj..

J. Boleslav 26.6.2013 8:31

Re: To se ale přece dalo čekat!

Máte bohužel naprostou pravdu. Včera večer jsem poslouchal v rádiu ohlasy na Rusnokovo jmenování a 80% jich bylo souhlasných. Vypadá to, že procento dementů v národě, které se obvykle udává kolem 30%, je u nás výrazně vyšší.

P. Vaněk 26.6.2013 11:19

Re: To se ale přece dalo čekat!

Dalo by se říci, že stav zazvěření (dementy) v jistou dobu přesáhne úživnost honitby (státu).

J. Boleslav 26.6.2013 8:32

Re: To se ale přece dalo čekat!

Naprosto s Vámi souhlasím.