19.7.2019 | Svátek má Čeněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Suverenita není fráze



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 50, poslední: 1.6.2013 14:40, přehled diskusí

Souhlasím s autorem:
Autor: B. Rybák Datum: 1.6.2013 11:33

V nesvobodném státu (národu) nemůže být většina občanů svobodná. Cca 80% zákonů už teď přijímáme z Bruselu. A ty zákony (např. o sociálním a zeleném parazitismu) nás (hospodářsky) ničí. Maximální nezávislost našeho státu je tedy naším základním úkolem!

Re: Souhlasím s autorem:
Autor: J. Barto Datum: 1.6.2013 14:40

Kecy !!

Nesouhlas:
Autor: P. Vavruch Datum: 31.5.2013 22:28

Pan Doležal je možná únavný, Cicero byl také, ale nevšiml jsem si, že by napsal, že by dekrety měly být zrušeny - píše jen,že se Češi chovali jako prasata.

Čecháčkovské vymlouvání se:
Autor: J. Urban Datum: 30.5.2013 21:17

na "spojenecké rozhodnutí" - nic než trapnost a ubohost.

Suverenita - nenechte se vysmát !:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 20:02

Kdy vlastně jsme měli suverenitu ? Mluvíte o něčem, co jsme nikdy neměli.

I ta Zlatá bulla sic. nám byla darována.To je krásné, přijmout suverenitu z rukou někoho ne ?

Ale pojďme do trochu známější historie. Tak vznik státu po 1.sv válce. Spadl nám do klína, o vzniku rozhodovaly vítězné mocnosti.

Pak krátkých dvacet let, kdy jsme ji (jestli jsme ji tedy měli) nakonec nedovedli ubránit. Jistě, bez spojenců to asi nešlo.Bez souhlasu obyvatel státu, už vůbec ne. Nejen sudetští Němci nechtěli žít ve společném státě. Státotvorný národ Slováků se vyškubnul v hodině dvanácté.Ostatně, udržet neuvěřitelný geografický patvar, s narodnostním slepencem, v čase, kdy čas oponou škubal, nebylo ani možné.

Po 2sv. válce - to snad nemusím popisovat.A rok 1989, až když poslušný Prušák skákal s krumpáčem po berlínské zdi, tu jsme odvážně vyrazili cinkat klíčema.V tom zmatku si ani nikdo nevšimnul, že se cinkalo už i šperhákama.Tak o jaké suverenitě to vlastně autor mluví?Buďme rádi, že nás někdo podrbe za ušima a nasype do misky granule.

Re: Suverenita - nenechte se vysmát !:
Autor: J. Urban Datum: 30.5.2013 21:20

Hezky jste to napsal. Ještě by stálo za srovnání, v kterých obdobích se českému národu víc dařilo (ekonomicky a kulturně) - zda třeba v tom habsburském ujařmení nebo v letech 1918 - 1939. A jak s tou "suverenitou" po r. 1989 suverénně nakládají někteří z "elit".

Re: Suverenita - nenechte se vysmát !:
Autor: B. Rybák Datum: 1.6.2013 11:49

Ulevil jste si? Platí Vám za to dost? Jestli ne, tak s tím jděte na psychiatrii a pak až se uklidníte tak zkuste spočítat státy (národy), které mají obdivuhodnější a následování hodnější historii (nezapomeňte na různé "říše", krvavé revoluce a hlavně na kolonialismus a "mnichovskou zradu"...).

Naprostý souhlas..:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.5.2013 18:44

Re: Naprostý souhlas..:
Autor: D. Švik Datum: 30.5.2013 19:41

přidávám se.

Zrušení zákonů:
Autor: P. Urban Datum: 30.5.2013 15:59

V Polsku byly příslušné zákony už dávno zrušeny, aniž si toho tehdy někdo všiml.  Pochopitelně, jako většina rušení zákonů, bez zpětné platnosti.

Mimochodem, je dost zvláštní se na jedné straně zaklínat suverenitou a na druhou stranu se odvolávat na rozhodnutí velmocí. Ty skutečně odsun schválily, ale nikdo nám ho nevnucoval. A zrušení příslušných dekretů tudíž na platnosti rozhodnutí velmocí nic nemění, i kdyby mělo nějaký retroaktivní efekt.

Re: Zrušení zákonů:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 16:12

Poláci mohli - na ně žádní nedobití ýbrmenši neprskali jako na nás. A nejspíš taky nemají pořád dokola poníženě se omlouvající pitrýsky a kolaborující politiky a filmaře jako my. U nás by to nebylo gesto dobré vůle, ale pošetilé ustoupení drzému nátlaku oněch ýbrmenšů.

Re: Zrušení zákonů:
Autor: P. Urban Datum: 30.5.2013 16:42

ýbrmenši prskají i na Poláky. I když je pravda, že "polské" landsmanšafty mají mnohem menší členskou disciplínu, než sudetoněmecké. Nicméně i Poláci mají své takzvané kolaboranty, o jejichž dílech se tvrdě diskutuje.

To jsme na tom tak špatně, že nám vadí prskání a "drzý nátlak" okrajové organizace, kterou berou trochu vážně v Bavorsku a jednou za uherskou pětiletku v Berlíně?

Re: Zrušení zákonů:
Autor: J. Václavíková Datum: 30.5.2013 19:35

Nejspíš komplex méněcennosti a zní vyplývající přepjaté reakce.

k rozhodnutí o odsunu:
Autor: P. Kersch Datum: 30.5.2013 14:22

O odsunu Němců z Československa (překvapivé , že?) bylo rozhodnuto už 10.6.1942 samotným Adolfem Hitlerem v Berlíně při audienci protektorátního prezidenta Emila Háchy s doprovodem. - Stačí si přečíst ověřený dokument - zápis o průběhu uvedené audience, provedený německou stranou. Uvádí se v něm, že Hitler při té příležitosti ve svém výhrůžném projevu prohlásil (volně zde uvedeno): Pokud Češi nezmění svůj dosavadní nepřátelský poměr k Němcům, bude muset jeden z obou národů daný středoevropský prostor opustit.

V té době už byl Reinhard Heydrich mrtev.

Re: k rozhodnutí o odsunu:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 15:46

Vida, jak byl ten fýrer jasnovidný! Češi tehdy nezměnili svůj dosavadní nepřátelský poměr k Němcům a fýrer měl zase recht!  Kdyby se toho dožil, mohl oprávněně pocítit zadostiučinění.

Re: k rozhodnutí o odsunu:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 15:52

No, spíše fýrer skočil na špek. Zaplněný "Václavák" přísahal věrnost říši.

Koho by tenkráte napadlo, že to byl samej odbojář a budoucí člen RG!

Re: k rozhodnutí o odsunu:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 16:08

Ale neskočil - akorát mu ta jsnozřivost zatajila, který národ to bude. Chybička se vloudí.

A v tehdejší situaci byste být Pražan přísahal taky - alternativa byla celkem nepříjemná. Odboj se dělá - a dělal - jinak. Ovšem do RG byste určitě nevstoupil, že?

Ostatně i sami Germáni jen o pár let později v dosud ne moc opravených troskách Berlína masově velebili SED a děkovali Rudé armádě osvoboditelce  - i zde alternativa byla celkem nepříjemná. To už máte takové zákruty historie.

Re: k rozhodnutí o odsunu:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 16:24

Nedávno tady v jednom článku pan Frýbort vzpomínal. Jak byl na zaplněném strahovském stadionu za války, při nějake sportovní akci. Mohutné "heil" a zdvižené pravice všech diváků.

Jo,jo, když jde o život, nedá se nic dělat!

Dopadlo to tenkráte dobře, všichni se vrátili ze Strahova v pořádku !

Re: k rozhodnutí o odsunu:
Autor: B. Pavel Datum: 31.5.2013 6:04

Pane Jurax,

situace v Německu byla obdobná. Málokdo si po převzetí moci nacisty dovolil nesouhlasit s Hitlerem. Stejně jako v SSSR se Stalinem a u nás s Gottwaldem.

Podivné:
Autor: J. Rechnovský Datum: 30.5.2013 11:23

Autore, na nekonzistenci vašich názorů už zde bylo upozorněno. Tedy dále. Pokud sledujete dění, tak se NATO stává čím dál více politickou než čistě obrannou aliancí. Česká armáda není vůbec schopná fungovat samostatně. Je určená pouze k plnění úkolů v rámci spojeneckých sil. Aktuálně však plní své nepatrné spojenecké závazky jen s nejvyšším vypětím. Česká zahraniční politika sleduje jediný skutečný cíl. Totiž nikoho si příliš nerozházet. Nemá proto žádné skutečné nepřátele, ale ani přátele. Je v podstatě všemi ignorována. Pokud se někdo z nás dostane do potíží třeba jen v nějaké Africké díře, je obrovský problém ho dostat do bezpečí. 

Takže. Váš článe je úplně mimo. Reálná suverenita ČR neexistuje a existovat nikdy nebude. Vždy bude nutné vstupovat do koalic kulturně a politicky podobných spřátelených zemí a podporovat jejich maximální spolupráci.

Re: Podivné:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 14:01

Ještě bych dodal, že neexistovala nikdy , ta vybájená suverenita.

Jinak, napsal jste to pane přesně !

Re: Podivné:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 15:47

Existovala. Zato dnes jsme bruselská gubernie.

Re: Podivné:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 16:03

Tak kdy prosí?. Ať se zasměju.

Re: Podivné:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 16:14

Smějte se - ale historii jste se měl naučit ve škole. Taky můžete samostudovat :-)

Re: Podivné:
Autor: J. Barto Datum: 30.5.2013 16:29

Tak já myslel, že se to dozvím, když jsem tak zanedbal studium a ono nic.

Re: Podivné:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 16:43

Nojo, nemám pedagogické nadání :-)

Především hospodářsky spolupracující koalice je něco jiného, než politická suverenita = Vlastní vláda, zahraniční politika, vlastní rozpočet:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.5.2013 18:34

Nicméně odsun nás poznamenal:
Autor: F. Eliáš Datum: 30.5.2013 9:12

Morálně a hlavně ekonomicky se z odsunu Němců budeme lízat hodně dlouho. S komunismem, ani antikomunismem, to nic společného nemá.

Re: Nicméně odsun nás poznamenal:
Autor: E. Sevrát Datum: 30.5.2013 12:02

To máte pravdu ovšem z pohledu roků 45-89.Dnes je jasné,že nám naopak velmi pomohl,protože s nějvětší pravděpodobností by po roce 89 bylo připojeno území sudet k SRN a dopadlo by to jako se Slovenskem.Nejenom že bychom  přišli o milé či nemilé spoluobčany,ale i o nemalou část území ČR.Dá se říct,že president Beneš a spojenci byly v podstatě vizionáři i když možná nechtěně.

Re: Nicméně odsun nás poznamenal:
Autor: J. Jurax Datum: 30.5.2013 15:59

Ano. I za cenu nemalých nospodářských škod byl tehdy odsun sudetských Němců Heim ins Reich jediné rozumné řešení situace. Kdo by si nechal, ač nemusel, v zemi nenávistnou pátou kolonu - tehdy nikdo neměl křišťálovou kouli, aby znal budoucnost (a z Německa 21 let po Velké válce, na jejímž v zniku mělo Německo významný podíl, vypučela další - kdo mohl vědět, co z Německa mohlo vypučet tak kolem roku 1966); to až my teď známe historii a můžeme povýšeně mudrovat o nepřípustnosti kolektivní viny.

Scénář, který uvádíte by mohl být po sametu velmi reálný, kdybychom si tu sudeťáky pošetile ponechali - a proti mocné SRN, jež by ráda přitulila na svá ňadra ztracený a perfidními Čechy ponižovaný germánský kmen i s jeho územím bychom asi moc nezmohli a nikdo by se za nás nepostavil - nějaký nový Henlein by se jistě našel a kdybychom se cukali, ba celistvost republiky bránit chtěli, i nějaká ta humanitární bomba by na nás možná spadla - viz Srbsko a Kosovo.