23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Pátý Karel u vozu

Asi žádný politolog neočekával, že by si Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg po druhém kole prezidentských voleb padli kolem krku. Už proto, že ti dva jsou dost odlišní, vyšli z různých táborů a kampaň byla vyostřená, hlavně ze strany pozdějšího vítěze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 22.5.2013 20:33

Euro-hujerský pravičák?

Obhájce sociálního, byrokratického a zeleného státního (dotačního)parazitismu nemá nic společného s liberální (ekonomickou) pravicí.

Obhájce multikulturalismu, morálního relativismu, většině lidstva (civilizaci) nepřátelského environmentalismu nemá nic společného s konzervativní pravicí.

Euro-hujer, jakým je např. pan Schwarzenberg tedy nemá s pravicí nic společného!!! Je těžko uvěřit tomu, že to autor opravdu neví.

M. Hoblík 21.5.2013 15:39

Dávat rovnítko mezi božského Karla

a pravici může jen hlupák. Škoda další diskuze!

R. Langer 21.5.2013 13:31

Hm, hned první věta

označující Schwarzenberga za pravičáka je zcela mylná, co mám tedy tak asi očekávat od zbytku článku? Asi nic, leda nějaký "coby kdyby", a navíc je to zbytečně dlouhý, tak to raději vypustím a nebudu se s tím unavovat...

V. Petrová 21.5.2013 10:29

Jak zní ústava, čl. 63:

Prezident pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí, toto rozhodnutí vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády aza toto rozhodnutí odpovídá vláda. TAKŽE: Prezident napíše na pověřovací listinu Klausovou, Nečas pověří Schwarzenbegra, aby to vyřídil, ten na zasedání vlády doporučí, aby to vláda odmítla, vláda odmítne - a je vymalováno. Pan Schwarzenberg pověří vedením zastupitelského úřadu nějakého zaměstnance MZV - konec konců, u nás nebyl americký velvyslanec dva roky a nikdo to ani nepotřehl. A takhle se to může dělat až do voleb a když bude Zeman blbnout dál, tak celých 5 let. Akorát jde o to, aby pak Zeman jmenoval vládu - ale  i tu nakonec mohou vést úředníci a Zeman  holt bude zastupovat za chvíli i školníka se smetákem. 

B. Rybák 22.5.2013 20:21

Re: Jak zní ústava, čl. 63:

Panu knížeti je skoro všechno (kromě jeho rodu) putna. Nemůže mu ale být úplně putna to, že na svá velvyslanecká korýtka čekají jeho lidé a těm to na rozdíl od pana prezidenta není putna.

M. Šetka 21.5.2013 9:09

hra vabank?

Tedy takto. Představa,že Karel ustoupí a spor o Livii dopadne dobře pro soudruha prasedenta je šílená. Ten živočich by potom už ztratil veškeré zábrany a vyhlásil by válku třeba Ugandě. Neboť je to šílenec. Karel to ví a zároveň ví velmi dobře,že by tímto ústupkem ztratil tvář,nejen on,ale celá topka. Sázím pětikilo na to,že Karel v tomto bodě neustoupí a raději bude rezignovat. S ním i TOPka,konec vlády toho chudáka Nečase,ale velké šance v dalších volbách pro TOPku. Škoda,že nejsem politolog.

V. Mlich 21.5.2013 8:53

Jaká pravice?

Už v druhém odstavci, kde autor nazývá kníže pravicí, bylo jasné, že nemá smysl dál číst.

P. Janáček 21.5.2013 10:58

Re: Jaká pravice?

co podle vás znamená slovo pravice? pouze ekonomické ultraliberály? Tak to nemá smysl číst vaše myšlenky. Pravice je velmi široký politický směr zahrnující vše od zastánců tvrdé monarchie bez svobod až po anarchokapitalisty.

Z. Švrček 21.5.2013 11:51

Re: Jaká pravice?

Promiňte, můžete-li, ale ani já nemohu knížete Kárla při jeho naprostém eurooptimismu považovat za pravičáka. To by jeho bezvýhradná prodpra současného směřování EU musela být hodně, ale opravdu hodně jiná. Nelze přece pravičákem nazvat člověka, který horuje pro socialistické metody a cíle dnešní EU.  

P. Janáček 21.5.2013 11:55

Re: Jaká pravice?

Socialistické metody je nálepka bez obsahu. Dává se jí i věcem, které dělali ultrapravičáci jako králové či faraonové.

R. Langer 21.5.2013 13:36

Re: Jaká pravice?

Ta nálepka není bez obsahu, právě naopak!

P. Janáček 21.5.2013 22:51

Re: Jaká pravice?

je bez obsahu, více méně se socialistou stává každý, kdo není ultraliberál. což je hloupost. jde o dva celkem mladé myšlenkové směry, tudíž nemohou být jediné

B. Rybák 22.5.2013 20:41

Re: Jaká pravice?

Spíše platí, že mnozí socialisté se po získání moci chovali jako králové a faraonové a dokonce i císařové (César), kteří s pomocí ozbrojeného (lumpen)proletariátu vládli, takže opravdu nevím proč je chválíte jako ultrapravičáky (mluvit o pravici a levici v období feudalismu je poněkud zvláštní).

R. Langer 21.5.2013 13:35

Re: Jaká pravice?

Ano, je sice možné, že proti Korejské straně práce jsou pro vás naši komouši pravicoví, nicméně přesto to na jejich a Schwarzenbergově levicovosti lautr nic nemění.

P. Janáček 21.5.2013 22:52

Re: Jaká pravice?

a fakta? tohle jsou jen fráze. Víte vůbec jak vznikly pojmy pravice a levice? Víte, že zastánci pravice jsou od začátku milovníci absolutistické monarchie, čili něčeho, co s liberalismem nemá cokoliv společného?

B. Rybák 22.5.2013 21:03

Re: Jaká pravice?

Víte, že kromě pravice konzervativní stavící na tradicích a (křesťanských) morálních hodnotách tu už cca 240 let je pravice liberálně ekonomická (A. Smith - "Bohatství národů").

Současná pravice ukončila dočasný svár mezi konzervativním a liberálním směrem, pochopila, že svoboda bez morálky nemůže působit pozitivně a vrátila tak v podstatě k původní Smithově představě (Smith byl t.zv. morální filozof). Pravice se stala příčinou úspěchu západní civilizace, která podle předpokladu pana Smitha přinesla (po svobodné akumulaci kapitálu) prospěch všem.

J. Kanioková 21.5.2013 12:58

Přesně, taky jsem měla nutkání okamžitě zaprotestovat,

ale jinak ta analýza lidskovztahových tendencí a reakcí je velmi dobře popsaná.. Možná by bylo rychlejší a jednodušší postavit ty dva do ringu, ať už se rozhodne kdo z koho.. jinak mi to připadá jak u nás v pískovišti, přetlačovaná.. :)))

P. Pavlovský 21.5.2013 0:33

Autor je totálně vedle

Zeman sice může trvat na svém, ovšem kníže rovněž a už nemá o ztratit.

Naopak, tvrdým postojem vůči presidentoivě zvůli může znovu získat popularitu u všech , kteří Zemana nechtěli a navíc i u těch, kteří se v něm zklamali a ještě zklamou.

Navíc je třeba počítat s tím, že Sobotka si nebude chtít od Zemana kecat do zahr. politiky ani do diplomacie.

Vyhraje-li ČSSD volby zásadním způsobem, bude nový ministr zahraničí pro Zemana ještě tvrdším soupeřem než kníže.

P. Janáček 21.5.2013 1:16

Re: Autor je totálně vedle

kníže nemůže získat nic. Pravicový populismus Kalouska, kterému kníže dělá užitečného ... má jen omezenou skupinu voličů. Dá se říci, že loví ve vodách ODS. A té jsou biomasoví pravdoláskaři stylu knížete ještě odpudivější než socani. Tam je pouze omezená skupina těch, co to osloví. A tak je vyčerpána. Kníže už na prezidenta, kde by tvrdil, mně počali neposkvrněně pět minut před volbami, kandidovat v nejbližší době nebude. Jsou tu parlamentní volby a tam je to krapet o něčem jiném. Oblepení republiky knížetem na lokální úrovni ... byl naprostý krach.

P. Pavlovský 21.5.2013 1:29

Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

To ale v této kauze není důležité.

Není totiž důležité, s kým Zeman kauzu prohraje, důležitá je jistota, že ji prohraje.

To pálí demokraty nalevo i napravo!

P. Janáček 21.5.2013 1:32

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

Jak ji prohraje? Nijak. Je zvolen a je prezidentem, neexistuje metoda jeho odstranění. Když bude chtít ustoupit ustoupí, když nebude chtít, bude dělat problém dalších. On na rozdíl od vlád nemá co ztratit.

P. Pavlovský 21.5.2013 2:30

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

1. Vláda mu může snížit rozpočet

2: Parlament mu může odeBrat řadu kompetencí a navÍc zavést ústavní Zákon o IMPEACHMENTU

E. Sevrát 21.5.2013 8:12

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

Vláda mu může sice snížit rozpočet,ale ne moc zásadně.Co se týká ostatních kompetencí tak jejich změna či zrušení musí jak správně píšete odhlasovat ústavní většina a tu dnešní vláda nemá a protože ČSSD s KSČM za zády chce vyhrát volby, tak na to nepůjdou.Koneckonců Paroubek taky Klausovi různě vyhrožoval a víme jak to dopadlo.

P. Pavlovský 21.5.2013 8:38

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

Po volbách už na to klidně půjdou a pravice je podpoří!

Ústavní většina jako hrom!

E. Sevrát 21.5.2013 8:46

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

ČSSD stejnou chybu (tj.jít proti Zemanovi) neudělá a zvlášte ne po případných vyhraných volbách,už teď deklaruje,že by s paní Klausovou na Slovensku neměla žádný problém atd.ČSSD je dnes velmi ráda,že jí Miloš odpustil ten volební podraz a tak si ho bude hýčkat.

P. Pavlovský 21.5.2013 9:53

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

A Zaorálek půjde za Ransdorfem?

Nesmysl!

P. Janáček 21.5.2013 11:11

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

A proč by za ním chodil?

P. Janáček 21.5.2013 10:56

Re: Topka dopadne ve volbách špatně, ale ODS ještě hůř

A on může vetovat každý zákon a nic nejmenovat, nic nepodepisovat a čekat jen na soudy. A na rozdíl od vlády a parlamentu, kde tohle trvá, on to klidně udělá na lusknutí prstů. Dovedete si představit ten chaos? On je v mnohem silnější pozici a neztratí vůbec nic. Vláda a natož její ministři jsou slaboučci

P. Pavlovský 21.5.2013 11:14

Ústavní Zákon o IMPEACHMENTU

vetovat nemůže!

P. Janáček 21.5.2013 11:38

Re: Ústavní Zákon o IMPEACHMENTU

jaký zákon? ten neexistující? pro který neexistuje většina?