24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

KLIMA: Jak se nechat vyhodit ze školy

Kniha australského profesora geologie Iana Plimera s názvem "Konec poplašných zpráv o Modré planetě" (Fragment 2013) je určena zejména školní mládeži a rodičům. Anglický originál se velmi výstižně jmenoval "Jak se nechat vyhodit ze školy" (How to get expelled from school, 2011).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Petřek 16.5.2013 14:31

Re: CO2

Také by mohli vyprávět, že je jejich planeta o cca 40 mil. km blíže ke slunci než Země.

V. Bok 15.5.2013 23:43

Re: CO2

Jo, venušané by mohli vyprávět, kdyby mohli tedy

L. Křivan 15.5.2013 19:52

Re: CO2

Děkuji, to jsem nevěděl. Krucifix, já jsem geniální ! Ale pozdě geniální :-((((( 

Ale teď vážně, CO2 je těžší než vzduch, takže by stačilo pěstovat rostliny ve velkých vanách. Nebo neprodyšně oplotit pole. Případné ztráty CO2 (vítr) by nevadily,  je to jen odpad, který chtějí v Německu nacpat do země.

J. Ráž 15.5.2013 16:21

Ekologie je věda,ekologismus je jako náboženství

Vyznavači náboženských i ekologistických dogmat nepracují s fakty,ale s mýty. Příslušníci náboženských komunit zakládají svou viru na předpokladu existence Boha, ekologisté na předpokladu, že člověk má zásadní vliv na oteplování planety. Ani existence Boha, ani zásadní vliv člověka na oteplování planety nebylo (zatím) prokázáno. Jde tedy jen o víru které fakta přizpůsobují. A tak byl vliv jedné viry (v Boha) na chod státu iracionálně nahrazen vírou v zásadní vliv člověka na klimatické změny.

P.S. Vymývání mozků dětí v rámci předmětu ekologie fanatikem-ekologistou je pro jejich vývoj myšlení stejně nebezpečné, jako bylo vymývání mozků v povinném náboženství fanatikem-katechetou. Rodiče by měli radikálněji bránit působení vyznavačů jakýchkoliv dogmat ve školách.

V. Lacina 15.5.2013 15:12

Re: CO2

"Hnojení" oxidem uhličitým se už praktikuje. Především v hydroponii a aeroponii (a v řádově vyšších koncentracích). Jeho následkem je především urychlený růst...

J. Vyhnalík 15.5.2013 13:02

Re: Nejhorší "znečištění" země

Lidská produkce CO2 tvoří 3 % z jeho celosvětové roční produkce. 97 % jsou přirozené procesy.

L. Křivan 15.5.2013 12:34

Re: CO2

CO2 je potrava pro rostliny.  Co takhle zkusit pouštět ho do skleníků ?  Třeba zvýšit jeho koncentraci z 0,04 Vol.-%  na 1% ?  Co by to s rostlinami udělalo ?

J. Moravec 15.5.2013 10:57

Re: Nejhorší "znečištění" země

Víte co je na tom nejvtipnější? Že daleko nejúčinnějším skleníkovým plynem je vodní pára. To jsem zvědav, co s tím kdo udělá.

J. Kovaříček 15.5.2013 8:53

Re: Nejhorší "znečištění" země

Naprostý souhlas. A jak se to jeví, blbců na této planetě rapidně přibývá. S CO2 to však nemá nic společného.

Ale v oblasti sexuelní dochází zřetelně k nárustu oteplování. Jak před rozpadem starého Říma!

F. Eliáš 15.5.2013 8:03

Re: Mno, já bych zas až tak neprožíval....

To by šlo, jenom kdyby nás ti otpelovači nestáli zbytečné desítky miliard ročně.

L. Křivan 15.5.2013 0:54

Nejhorší "znečištění" země

je přemnožení nekvalitních (nevzdělaných, nevzdělatelných, necivilizovaných) lidí.

B. Uhlich 15.5.2013 0:37

Mno, já bych zas až tak neprožíval....

..myslím, že v této zemi jsme si tak nějak už geneticky zakódovali, že o něčem jiném se mluví ve škole, v zaměstnání, na úřadě a pod a jinak se mluví doma... Navíc, podle mé osobní zkušenosti se děti ve škole, něčím takovým vůbec nezabývají. Mne to kdysi docela zajímalo co je v tomto směru budou učit a byl jsem docela překvapen, že škola se na takovým vymývání nepodílí...(na rozdíl od České televize..)  Dokonce jsem se ptal toho staršího dítka, co je střední škole, zda tam děti nějak řeší ekologii..jaké postoje zaujímají a docela mne pobavilo, že teda fakt nic co by mělo společného s ekologií tam neřeší.... a to tam prosím mají přímo předmět ekologie , kde se ovšem učí vše jen ne o ekologii.... :-)