25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Oni o koze a my o OZE!

Dnes bude řeč o OZE - obnovitelných zdrojích energie. Jsme svědky dosud nevídané vřavy kolem tohoto fenoménu. Probudili se čelní politici a skoro všechna média a začali společně zásobovat veřejnost historkami o "temném spiknutí" tu "solárních baronů", tu jiných "rádobypodnikatelů".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.5.2013 15:54

Problém OZE

je v nevzdělaných a uplacených politických hlupcích z brusele s mozky prožranými zelenou plísní - a taky ve stejně postižených hlupcích tuzemských.

Signifikantní je, že ono pyramidálně blbé rozhodnutí o OZE je pro ČR jako nesvéprávnou eurogubernii závazné. Platíme to ovšem my, ne ti melounovití, nahože zelení a vevnitř rudí bruselští vyžírkové, v mastných účtech za elektřinu. Diky, rudí bruselští komisaři, díky, zelení cvoci, díky, naši čačtí volení zastupičové doma i v té bruselské hře na parlament - kéž by Vám mráz perdel natrhnouti ráčil!

Je třeba vypadnout z EU dokud je čas - EU míří do pekel a nezdá se, že by byla vůle to změnit.

M. Prokop 14.5.2013 17:35

Re: Problém OZE

Ano. Jen to prožrání zelenou plísní bych viděl hlavně finanční. Tak blbnout zadarmo se snad ani nedá.

K. Luboš 14.5.2013 11:24

Typicky český postoj!

Podle pana autora to skoro vypadá tak, že ta zlá EU opět něco nařídila těm hodným Čechům, kteří nejsou její součástí. Takže něco jako Mnichov 38 - prostě o nás bez nás. Jenomže my jsme součástí EU, takže i my neseme „vinu“ na tomto špatném rozhodnutí. Prostě musel existovat český jouda, který to podepsal... Takže ve vrcholové politice je to úplně stejné jako na předváděčkách: bába nebo dědek neco podepíšou a pak si to zase rozmyslí. Nadávají, že je někdo podvedl, a nechce se jim platit. Typicky české!

M. Prokop 14.5.2013 12:06

Re: Typicky český postoj!

Český jouda sem či tam, podíl na rozhodnutí ("demokratické" procesy v EP i Komisy jsou popsány dostatečně) taktéž sem i tam, skutečností zůstává, že přeslavná a přemoudrá EU vynucuje plnění škodlivého nesmyslu.

To je podstatné, ne kdy, jak a na koho byl činěn zelenými soudruhy nátlak, aby tu pitomost přijali.

Známo je to u nás, lumpárna je nehynoucí zásluha ČSSD, KSČ(M), KDU-ČSL s pomocí SZ a US .......

J. Václavíková 14.5.2013 13:24

Re: Typicky český postoj!

Zase jste to popletl. Místo SZ jste měl napsat ODS.

P. Vaňura 14.5.2013 14:30

ODS to ve sněmovně nepodpořila

VŮBEC a v Senátě jen z části. OVŠEM, skutečnost, že Topolánek měl ve vládě zelené se patrně podepsala na tom, že nekonal poté, co zákon platil a on už byl předseda vlády. Konat mohl ovšem KTERÝKOLIV poslanec a pak by se ukázalo, kdo je kdo. A pokud by i Topolánek konal, stejně by to neprosadil.

Autorem zákona 180/2005Sb, který předkládali ministři Urban (ČSSD) a Ambrozek KDU-ČSL je ovšem Bursík. Připomínám též, že Václav Klaus ten zákon nepodepsal (ale ani nevetoval).

Klaus ovšem vetoval zákon, zakládající DALŠÍ ZELENÝ TUMEL, totiž "bioplyn," ale poslanci jeho veto přehlasovali. Ten bioplyn je ZATÍM menší průšvih než fotovoltaika ale budoucnost je opět nebezpečná!

M. Prokop 14.5.2013 17:38

Re: ODS to ve sněmovně nepodpořila

Zatím. Už začíná zemědělcům chybět, seno, sláma, vše jde do bioplynek, zase zdražení potravin.

M. Prokop 14.5.2013 17:36

Re: Typicky český postoj!

To bych musel být neználek jako Václavíková a jiní melouni.

Zelenáči kibicovali Ambrozkovi a bránili v Topolánkově vládě alespoň částečné nápravě.

J. Václavíková 14.5.2013 18:30

Re: Typicky český postoj!

:-))) Přání otcem myšlenky. Zjistěte si fakta.

M. Prokop 14.5.2013 18:44

Re: Typicky český postoj!

Napsal jsen vám je já, napsal je pan Vˇura, třeba vám je napíše ještě někdo jiný.

Tedy fakta, ne vaše zelené lži.

P. Vaňura 14.5.2013 11:07

Jinak pro připomenutí

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu-due-/p_politika.asp?c=A101003_121803_p_politika_wag

P. Vaňura 14.5.2013 10:47

A co jako by se stalo, kdyby se ČR

na celý ten nesmysl od počátku vykašlala a např. začla dokolečka opakovat že považuje jadernou energii z obnovitelný zdroj a namísto toho dokončí Temelín.

Řekl bych, že HO*/*NO. Je to jen záminka pro zelené tuneláře. Co se stalo, když Albánie "znárodnila" ČEZ. Také H... Co udělá EU kolem sporu Bulharsko-ČEZ??? A jak je to s rozhodnutím bulharského regulátora, který nařídil ČEZ odpojit OZE od bulharské sítě, aby se tak ZLEVNILA elektřina.

To celé je jen záminka našich tunelářů. Jediné, v čem s autorem souhlasím je fakt, že ten tunel má daleko větší rozsah, než EU vůbec chtěla. A také nenapsal KDO nás v EU zavázal k tak nesmyslně vysokému podíllu OZE. To totiž musel "někdo" také odsouhlasit.

Připomínám pánům politikům, JAK dopadl jeden jejich kolega, co kvůli "úsporám" nechal lidi mrznout. Řekl bych, že půl roku před tím, kdy bylo toto video natočeno, by ho to ani nenapadlo. http://www.youtube.com/watch?v=MhTflHfPhgc

A tato vláda též asi zmíněný konec nečelala:http://www.custermen.com/ItalyWW2/ILDUCE/Mussolini.htm. Ah Ca Ira, Ca Ira, Ca Ira...

M. Prokop 14.5.2013 11:04

"Jediné, v čem s autorem souhlasím je fakt, že ten tunel má daleko větší rozsah, než EU vůbec chtěla. "

Tak s tím nesouhlasím já.

Maximálně bych řekl, že zlodějna má rozsah, o němž si soudruzi z Brusele mysleli, že bude ještě únosný.

Nebýt "krize" (stagnace), možná by i byl. Je-li blahobyt, není citlivost na zlodějnu tak vysoká.

Jiná otázka je, nakolik je tahle hovadnost jednou z příčin té krize. Imho dost velkým podílem, spolu s ostatní dirigistickou ekonomickou politikou, která vždy vede do (_!_) .

J. Jurax 14.5.2013 15:59

Re: "Jediné, v čem s autorem souhlasím je fakt, že ten tunel má daleko větší rozsah, než EU vůbec chtěla. "

Maximálně bych řekl, že zlodějna má rozsah, o němž si soudruzi z Brusele mysleli, že bude ještě únosný.

Vy optimisticky soudíte, že může existovat zlodějna, kterou by soudruzi z brusele uznali za neúnosnou? Vždyť samotná jejich existence je zlodějnou - stačí si jen připomenout náklady na putovní europarlament v reálu stejně ku hownu jsoucí ...

M. Prokop 14.5.2013 17:40

Re: "Jediné, v čem s autorem souhlasím je fakt, že ten tunel má daleko větší rozsah, než EU vůbec chtěla. "

Hlavně si nemyslím, že to zeleným soudruhům z Brusele přerostlo přes hlavu. Přesně tohle chtěli, šmejdi.

P. Gabriel st. 14.5.2013 11:05

Re: A co jako by se stalo, kdyby se ČR

Problém je v tom, že neustále dokola volíme na základě populistických kritérií a tak máme, stále dokola v čele státu hlavně ODS, socdem a komunisty + někoho k nim. Jsou technicky a přírodovědně neznalí, nezdatní, zato jsou chtiví peněz a prospěchu. I pasn Fajmon, který se ze dne na den stal bojovníkem proti OZE, houby ví, co jsou a nejsou OZE. Kdyby si alespoň přečetl komentáře ke svým blábolům, v mnohém by se poučil. Proč neprosadí změnu směrnice EU, tak aby podporovala skutečně obnovitelné zdroje v rozumné míře a za rozumných podmínek? Místo opačného extrému - zrušit úplně Skutečné OZE s poukazena argumenty proti neOZE?!  A kde byl, když všechny politické partaje, navzdory upozorňování hrnuli přes mrtvoly fotovoltaiku? Přestaňme volit načančané darebáky a dejme na vzdělané lidi s dobrou průmyslovou praxí a nebudou ttakové hrůzy!

M. Prokop 14.5.2013 11:07

Re: A co jako by se stalo, kdyby se ČR

Všechny podpory a povinné výkupy zrušit. Pak teprve by bylo jasno, co je životaschopné.

Pak teprve by mohly zmizet hrůzy, než soudruzi z Brusele vymyslí nové.

Z. Švrček 14.5.2013 11:42

Re: A co jako by se stalo, kdyby se ČR

Takže vlastně navrhujete vystoupit z EU. Já souhlasím, naprosto konzistentně se svým přesvědčením před lety nevstupovat do EU. Druhou cestou, jak zrušit podpory, granty, regulace a podobně, které křiví trh a tím ekonomiku, je totiž pouze to, že většina voličů v  EU změní své volební preference a namísto fanatických či poslušných EU-pozitivistů = socialistů všeho druhu,  zvolí přinejmenším EU-realisty! To mi ovšem připadá méně schůdné, jako skoro neschůdné vystoupení z EU :-( takže jsme zase v tej (_!_).  

M. Prokop 14.5.2013 12:07

Re: A co jako by se stalo, kdyby se ČR

Ano.

Ani já nehlasoval pro vstup.

P. Vaňura 14.5.2013 14:35

Vy tady předstíráte, že se všechno,

co přijde z Brusele musí přijmout. Je tady mnoho případů, včetně energetiky, kdy tomu tak NENÍ. Např. Francie se odmítla o svůj levný jaderný proud dělit s debily, co si nastavěli větrníky a prošlo jí to. Takže Francie má nepatrně levnější elektřinu,než Česko a o poznání levnější, než její sousedi.

J. Jurax 14.5.2013 16:10

Re: Vy tady předstíráte, že se všechno,

No, to je taky o politicích - francouzských a taky tuzemských - a též o tom, že co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi - a maličká ČR v tomto citátu je tím volem. Ono totiž EU je co do ekonomické moci Německo, pak dlouho nic, pak Francie, pak Velká nritánie, zase dlouho nic a pak ten zbytek - ovšem na drzost vedla vždy Francie (viz její eudotované zemědělství).

J. Jurax 14.5.2013 16:11

Re: Vy tady předstíráte, že se všechno,

pardon - Británie

J. Jurax 14.5.2013 16:05

Re: A co jako by se stalo, kdyby se ČR

dejme na vzdělané lidi s dobrou průmyslovou praxí  - jednak takoví do do vrcholné politiky nelezou, neboť jsou schopni se slušně uživit i poctivě, jednak my voličové na ně stejně nedáme, i kdyby se ve vrcholové politice nějakým omylem vyskytli - takoví by totiž, jsouce vzdělaní a sprůmyslovou praxí, nedávali populistické sliby typu pastelkovného nebo proplácení třicetikoruny a naučeni z průmyslové praxe by prosazovali potřebné bez ohledu na zpovykané voliče, takže by je lid nezvolil - protože člověk je občas génius, ale lid je blbý jak troky.

P. Urban 14.5.2013 10:25

Trochu opatrně

Připouštím, že současný přístup k OZE představuje generátor blbosti. Pokud ovšem někdo odmítá OZE jen na základě uvedených argumentů, a to absolutně, pak na tom není o moc líp.

P. Vaňura 14.5.2013 10:49

Já OZE neodmítám, ale absolutně

odmítám jejich PROVOZ dotovat. Tady by se měl podporovat jen výzkum a vývoj do té doby, dokud nebudou konkurenceschopné.

M. Prokop 14.5.2013 11:05

Re: Já OZE neodmítám, ale absolutně

Ano.

P. Urban 14.5.2013 11:15

Ale to se přece děje

OZE se neustále vyvíjí a zkoumají. Dokud nebudou konkurenceschopné ....

M. Prokop 14.5.2013 12:08

Re: Ale to se přece děje

Dokud je bude někdo dotovat, nebudou konkurenceschopné. Kdo by se dobrovolně odtrhl od státního cecku?

P. Götze 14.5.2013 11:05

Re: Trochu opatrně

OZE nikdo neodmita, vetsinou se odmita to, ze to je povinne a MUSI to vsichni zaplatit. Kdyz si dobrovolne koupite solar a date si ho na svou strechu, vy mate pocit, ze vas nekdo ukamenuje? Vase penize, vase strecha, vas panel, vase rozhodnuti. Nechapu, proc muj 90-lety deda, ktery uz je jen doma, posloucha dechovku a kouka na televizi a ma trikrat tak vetsi spotreebu elektriny nez ja v produktivnim veku ma platit OZE nesmysly. A o tom to je.

P. Urban 14.5.2013 11:17

Re: Trochu opatrně

Když si postavíte cestu na svém pozemku, taky Vás nikdo neukamenuje. Váš pozemek, Vaše peníze, Vaše rozhodnutí. Přesto stavíme silnice a dálnice. A já na to povinně přispívám, přestože nemám auto. Nicméně uznávám, že je to potřeba - odsud potud.