28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Nepranýřujeme nepravého?

Václav Klaus je rozporuplná osobnost, která si především zachovala svoji vlastní tvář i ve funkci nejvyššího ústavního činitele, což každého presidenta může jen ctít. Jedno z jeho nejvíce kritizovaných nedávných rozhodnutí je část amnestie, která umožnila zrušit tresty některým čelným korupčníkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 13.3.2013 16:03

Re: Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

Máte pravdu. Arogance a mozky vymývající moc EU-hujerské P&L mediokracie je ale už tak velká, že takové chování by bylo politickou sebevraždou nejenom pana Nečase, ale nejspíš i jeho vlády.

B. Rybák 13.3.2013 15:28

Dokončení

Vláda je totiž odpovědna pouze parlamentu a kdyby jí parlament v němž má vláda většinu chtěl v nějakém pominutí smyslů za amnestii potrestat, tak by jí musel vyjádřit nedůvěru. Vláda by padla (až do jmenování nové vlády by ničím ústavně neomezenou dobu pracovala dál), což by na platnosti amnestie ale vůbec nic nezměnilo. Z čehož je jasné, že odpovědnost vlády je výhradně odpovědností za řádné provedení amnestie a ne za její obsah. Prezident je totiž ústavní činitel s naprosto výjimečným politickým i mravním postavením. To, že by se měl premiér hádat s prezidentem o správnosti jím vyhlášené amnestie, která je záležitostí mravní a jejíž problematika je tudíž zcela mimo rámec jeho činnosti může tvrdit jenom blbec nebo ten kdo je za lhaní placený.

Pozn.: Zajímavá je i okolnost, že soud s panem prezidentem proběhne i při jeho eventuální nepřítomnosti (když se chce, tak to jde).

B. Rybák 13.3.2013 15:24

Takže znovu a doufám, že už naposled

Pan prezident může podle ústavy udělit amnestii v jakémkoli rozsahu. Výročí 20 let vzniku našeho nynějšího státu bylo k jejímu vyhlášení naprosto postačujícím důvodem. Skutečnost, že naše soudnictví, právy obžalovaných překypuje natolik, že se mohli např. libovolně nedostavovat k soudnímu řízení (viz např. krvavý prokurátor, soudce i vyšetřovatel v jedné osobě Karel Vaš), že nižší a vyšší soudy si mohli libovolně dlouho přepinkávat své vinen - nevinen, aniž by byl někdo za tvorbu právních zmetků či lenost, postihován, má očividně jediným cíl - ZABRÁNIT ODSOUZENÍ KOMUNISTICKÝCH ZLOČINŮ.

Ten kdo mluví o reálné možnosti vrácení obvykle již po tak dlouhé době neexistujícího, mimo pravomoc soudu se nacházejícího, přinejmenším téměř zcela amortizovaného majetku i po více než 8 letech soudních tahanic, dělá z lidí blbce. A zcela zastírá podstatu věci, která spočívá v tom, že poškození, křivě obvinění a i eventuální viníci byli donuceni snášet nelidskou zničující nejistotu která krutě a v případě křivě obviněných nenávratně zničila jejich životy. Nevím jestli pan prezident chtěl tuto do nebe volající "chromost" naší spravedlnosti vědomě napravovat. Nejspíš nevěděl jak obludných rozměrů dosáhla a ani to vědět nepotřeboval, protože amnestie je z principu anonymní a je výsledkem čistě humanitních úvah prezidenta. Pan prezident jistě mohl právem předpokládat, že pachatelé "těžkých" zločinů budou odsouzeni na delší dobu než 10 let (leckdo by si ten nejvýše 10 trest zvolil, když by se po propuštění dostal v zahraničí ukrytému miliardovému balíčku).

Podle ústavy pan premiér amnestii pouze spolupodepisuje. Nikde není stanoveno, že by její přesný text měl dostat předem předem a ani to, že by jí měl projednat ve vládě. Spoluodpovědnost vlády je tedy možno chápat pouze jako odpovědnost za její správné vykonání (vykonavatelnost).

J. Urban 12.3.2013 21:24

Doufám souhlasně s článkem, že i na Nečase

dojde. A těžko se mi posuzuje, jestli pro občana ČR byla větší pohromou amnestie VK nebo církevní restituce, jejichž vyhandlování s Klausem patrně právě za amnestii Nečasova vláda - vědomě či nevědomě? - zařídila. Nevěřím, že v tom byl Nečas tak úplně jako "kůl v plotě".

T. Marek 12.3.2013 16:31

Re: Ano, pranýřujeme jen kostelníka

Voláte hezky, ale jedak pozdě a navíc už nikdo neposlouchá. Všichni jen hrabou.

T. Marek 12.3.2013 16:28

Také se divím

Ne, že bych chtěl panu Klausovi nějak ulehčovat, ale to, že se pan Nečas zachoval opět jako posera mě dost rozlobilo.  Ledaže má nějaký jiný důvod, který nemůže říci, aby ho jeho velitelé neukřižovali. Nicméně na aplikaci článku 2 mě zaujal poslední rozsudek snad v Plzni, kde se říká, že doba, po kterou se obvinění prokazatelně vyhýbali trestnímu stíhání a soudnímu řízení se nemůže do plynutí lhůty dle amnestie započítávat. To považuji za naprosto logické a doufám, že to Ústavní soud potvrdí. Tím by se také  mohl autor amnestie více opírat o neschopnost justice a bylo by to vše o trochu spravedlivější.

S. Donát 12.3.2013 15:22

Re: Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

A vlastní hlavou něco vymyslet neumějí ?

P. Vaněk 12.3.2013 14:25

Re: Nepranýřujeme nepravého?

To Vaše zamyšlení bylo dost potrhlé!

P. Vaněk 12.3.2013 14:21

Re: Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

Ale ten výklad je naprosto v pořádku vy svatá prostoto Václavíková!

K. Loucký 12.3.2013 12:40

Kdo tvrdí, že...

...Václav Klaus "si nestačil zobrazil dosah svého rozhodnutí", neví o Václavu Klausovi vůbec nic. 

J. Farda 12.3.2013 12:34

Re: Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

K první části nemám připomínek a plně souhlasím. K druhé části mi nezbývá při zachování politické korektnosti než reagovat slovy klasika "Voni sou ale hlava, pane vachnmajstr"! Tečka.

M. Pivoda 12.3.2013 11:29

Plně funkční demokracie

"Pokud byl někdo opravdu korupčník, měl sedět do půlroku po obvinění, ale když se něco 10 let nedaří prokázat, podle zásady presumpce neviny není žádným korupčníkem."

Ano. V demokratickém státě s plně funkčními institucemi by to tak skutečně mělo platit. Je to ale případ Česka?

J. Václavíková 12.3.2013 10:43

Re: Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

Vy jste tedy hlava, pane vachmajstr! :-)))))) Tak takový výklad trestního zákoníku je skutečně neotřelý!

V. Mlich 12.3.2013 10:27

Nečasovo chování bylo opravdu na celé amnestii nejostudnější

Ovšem ne v tom smyslu, jak se to snaží podat autor článku. Ostudné bylo to, jak se vykrucoval, místo toho, aby chlapsky před všemi řekl, že to podepsal, protože se vším, co je v ní uvedené, souhlasí. Takové prohlášení ovšem vyžaduje celého chlapa.

Taky se nám autor snaží nakukat, že byli osvobozeni nějací korupčníci. Pokud byl někdo opravdu korupčník, měl sedět do půlroku po obvinění, ale když se něco 10 let nedaří prokázat, podle zásady presumpce neviny není žádným korupčníkem.

P. Götze 12.3.2013 9:53

Re: Byla amnestie pro vládu překvapením?

Soudci se ze svych dovolenych museli vratit, protoze tyhle veci se nedaji odkladat. To uz se ale z medii nedoctete. Je to standardni postup.

F. Vejr 12.3.2013 8:31

Ano, pranýřujeme jen kostelníka

Tady sedí známé přísloví : "Když se lidé naštvou na Boha, zbijí kostelníka." Jaký jiný nástroj měl Václav Klaus aby ukázal, že je třeba dojít k zásadnímu obratu v úrovni práce orgánů činných v trestních řízení? Jen tento - abolici a amnestii. Veto pro něho vždy byl jen čajíček, neb tady bylo třeba silněji zasáhnout - každý rok polovinu zákonů zrušit a ponechat ty základní, aby soudci museli používat více mozku,  tím by se to hnulo dopředu.  A Nečas je fakt posera když musel, já nikdy nic nemusím. Volám z hlubin -  vrať se ODSko k pravici, nebo zahyneš ve středu jak ti předpověděl Pavel Petr H. !

M. Košařová 12.3.2013 6:52

Byla amnestie pro vládu překvapením?

Tak rozsáhlá amnestie a předseda vlády vůbec nezaváhal, jestli jí má podepsat. Ani se s nikým neradil. Členové vlády neprotestovali, pouze se někteří distancovali, že o tom nevěděli. Ministr spravedlnosti a soudci byli připraveni hned podepisovat propuštění z vězení, hned první den pracovali všichni prsčas, jak nás o tom informovala média. Nebyli nikde na dovolených na horách nebo v exotických destinacích, jak to bývá toto dobou obvyklé.

M. Trhlík 12.3.2013 6:30

Nepranýřujeme nepravého?

Pane Šestáku,prožil jsem zatím tuto republiku  prakticky od počátku, kdy jsem zčal v roce 1945 chodit do školy. Zažil jsem poslední dny vlády Dr.E.Beneše, stejně jako všechny komunistické prezidenty,zažil jsem likvidaci svého dědy, poměrně velkého sedláka,represe padesátých let,i pozdější poněkud uvolněnější dobu, kdy nám zase nebylo souzeno jít svou cestou,protože Sovětský svaz to nepřipustil.Tak jsme dosšli k roku 1989, který většina lidí přivítala s nadšením, které se pozvolna vytrácelo a dnes si netroufám říci, jak to vše cítí lidé.Možná jsem trochu rozvláčně došel až k otázce :Nepranýřujeme nepravého? Zamyslel se také někdo nad tím, jakou důvěru měl Klaus a jak skončil? Myslím si, že posledníúdobí mu vůbec nevyšlo.A nebyla to jen amnestie,ale i osočování Havla, svádění nepovedených věcí na lidi kolem Havla,dost nešťasné výroky při volbě prezidenta,rozebírání našich problémů v zahraničí a jak je vidět,hodlá v tom Klaus pokračovat nadále.Kritizoval a kritizuje spousty problémů kolem EU,vládu,justici a vůbec vše, co si myslí, že ubližuje jeho pověsti.Lidé čekali nejen kritiku, rozbory, či spousty knih a rad,které Klaus vyslovil,ale, že opravdu začne provětrávat ekonomii, kde je údajným odborníkem, nasadí jím avizované odborníky na ekonomiku.Tak stojí za zamyšlení kolik věcí mohl a nemohl  pomoci řešit.Podívejte se jaká je reakce na nového prezidenta Zemana.To ho řada lidí pranýřuje a ještě ani nezačal svou funkci plnit.To je v pořádku? Nebo Klaus byl celou dobu co byl v politice bezchybný? Jak dopadl Havel o tom ani nemá cenu hovořit.A kdo se na tom všem podílel? Nejen Klaus, ale hodně lidí z jeho blízkého okolí.V podstatě Klaus skončil a ze vzpomínek se také žít nedá.A to si musí uvědomit i on. Ona pravda je strašně složitá a hledá se obtížně.