23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SVĚT: Kdo jsou „správní Židé“?

Než se dostanu k otázce zmíněné v nadpisu, stručně rozeberu všechny směry protižidovské nenávisti. Antisemitismus je jeden z nejstarších předsudků v dějinách světa. Protižidovské předsudky zahrnují náboženský antijudaismus, rasistický (biologický) antisemitismus a politický antisionismus. Všechny tyto ideologie jsou si velmi podobné, ale určité rozdíly najdeme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Seidl 10.3.2013 9:15

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Vyprošuji si říkat mé vzdělané hlavě makovice. I já Vám doporučím literaturu. Zapoměňte na ty různé dějiny z uvedených roků. Ty jsou plné hlášek patron sv. Václav atd. Zejména v okupaci se to hodně psalo. To je balast. Myslím, že Vám bude stačit kniha Benjamina Kurase "Češi na vlásku". Původně vyšla v Anglii kde on žije, a jsou tam dějiny Čech od počátku do současnosti.

P. Sulc 9.3.2013 2:36

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Upalenych byli tisice, od katoliku i od protestantu, Luther ani Kalvin nebyli nejaci lidumilove. Kdyby v kazde zemi bylo takove vrazdeni jako od husitu, po Evrope by dnes brhalo par fotbalovych jedenactek.Vy mate v makovici takove ty vlastenecke dejiny ze skoly. Zkuste neco modernejsiho a hlavne cizojazycneho. Zkuste i Ceskoslovenske dejiny od RACKA. To C je z hackem.Vysly tusim 46 ci 47.Ovsem, nezmeskejte fotbal, to je dulezitejsi.

P. Sulc 9.3.2013 1:04

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Ja jsem atheista, takze tyhle veci jdou mimo me. Jen ta predstava, co maji krestane o bohu je zarZEJICI My  se smejeme Egyptanum, jaka ze zbytecnost, jaka ztrata sil i energie byla stavba pyramid. Gothicke kathedraly byly horsi, je jich vice a staveli je dele, sto let se uz stavi Gaudiho kathedrala i dnes. A potrebuje buh takove bydleni, je to jesitny paprda, ktery potrebuje tolik parady okolo sebe, tolik, soch, zlata, obrazu, krizu vsech druhu? Predstava krestanu jak uctivat boha by byla smesna, kdyby to nestslo tolik lidske energie, kters se v minulosti dala vyuzit na mnohem dulezxitejsi veci. Kdyz si predstavite treba venkovske skoly v 18 stol, ohromna bida, skol i ucitelu, a vedle kosteliky, sice take chude, vcetne fararu, nicmene o tri rady lepsi nez ty skoly.Ale to, podle krestanu, buh potrebovsl, tsk se mu to libilo Vira asi slouzi jako nadeje tem nestastnym, ale take jako nastroj k obohacovani tem nezodpovednym spolecenskym parasitum, knezim ve vysokych uradech cirkevnich. Maji zidi neco podobneho, nejaky equivavelt kanovniku, biskupu, a pod? Ja myslim ze ne, ale urcite to nevim, divil bych se, kdyby nemeli. Touha po korytech je vsude mezi lidmi, zidi, krestani, muslimove.

B. Rybák 8.3.2013 22:50

Re: Historik Arthur Kemp napsal, že nenávist proti Židům

Ta uzavřenost byla jediným způsobem jak jako národ přežít v "diaspoře", když jejich stát byl totálně zničen (byli zotročeni nebo vyhnáni). Jsou také pravděpodobně jediným národem, kterému se to podařilo.Jejich finanční (bankéřská) úspěšnost byla v podstatě vynucena tím, že křesťané (muslimové dodnes) se takovou "nečistou" činností nesměli zabývat. V obecnější rovině byla jejich úspěšnost důsledkem jejich pravděpodobně bezkonkurenčně pozitivního přístupu ke vzdělání a možná i jejich vzájemnou podporou.

H. Lukešová 8.3.2013 21:00

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Ano. Líbil se mi. Líbil se mi film "Umučení Krista", viděla jsem ho a nebylo na něm antisemitského zhola nic. To skutečně byla hysterická reakce některých amerických Židů. Naopak bylo zdůrazněno, že byl Ježíš Žid, světil židovské svátky a rituály (byl obřezaný) a vina na jeho smrti byla přisouzena židovským velekněžím ("Ukřižuj ho!"), to je pravda, evangelia zachycují vinu velekněží, svatá pravda, ale zločinem církve bylo přisuzování zodpovědnosti za smrt Ježíše všem Židům bez rozdílu, tehdejším, současným bez rozdílu. Nový katechismus, který vlastním, píše "Ježíšovo umučení a jeho smrt nelze klást za vinu všem tehdy žijícím ani současným Židům, každý hříšník, každý člověk je nástrojem utrpení Vykupitele, daleko větší vinu mají ti, kdo upadají do hříchu a libují si v neřestech, zvláště jsou-li křesťané".

K. Seidl 8.3.2013 20:33

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Určitě by se Vám libil i film "Umučení Krista" co ho natočil Mel Gibson 2004, ale Oskara za něj nedostal

K. Seidl 8.3.2013 20:13

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Na pradědečky se můžeme vykašlat. Ale od organizace která stále existuje a působí na našem území se to očekává. Viz Australský premier, který se omluvil domorodcům za jednání bělochů při kolonizaci Australie. Když byl na Moravě vyznamenáván po 300 letech Sarkander, který pronásledoval protestanty, zasloužili by si omluvu i jeho oběti. Nějak si nemohu pomoci, ale vypadá to tak, jako by do ČR přijel Německý prezident a v Praze by posmrtně vyznamenal Heydricha. A znova opakuji. To, co se zde dělo v husitské době, bylo následek upálení Jana Husa. Není náhodou, že i po tolika letech se na vesnicích v jižních Čechách zapalují hranice.na památku J.H. a také není náhodou že katolíci v Čechách nemají takovou podporu jako např. v Polsku / a to je následek násilného pokatoličtění /. Jinak ani tatík Zikmund se s protivníky nemazlil.

H. Lukešová 8.3.2013 19:36

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Viděla jsem kdysi film Řád, děj se odehrával v ženském katolickém klášteře. Ženy se musely jenom modlit, pracovat, samozřejmě na nějakého chlapce nebo muže nemohly mít ani pomyšlení, ani napít nějakého alkoholu či sníst něco sladkého nemohly. Jedna chuděra měla takovou chuť na sladké, že chodila ujídat marmeládu, jednou ji matka představená načapala "při činu" začala jí nadávat "ty Satanova čarodějnice, shoříš v pekle". Měli by si uvědomit všichni náboženští představitelé, že jestli je Bůh milosrdný, laskavý, hodný (u muslimů slitovný), měl by nás mít rád i se svými neřestmi, co je hříšného na sexu, pití alkoholu nebo pojídání sladkostí a masa? Škodím tím někomu? Škodím tím Bohu? Jestliže je Bůh láska (jak říká apoštol Pavel), tak by nás neměl nenávidět kvůli tomu, že si někdy uděláme dobře.

P. Sulc 8.3.2013 19:16

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Pamatuju, to uz je asi 40 let, jsem tu cetl, jak v Jerusaleme zavreli do vezeni nejake hasidicks a sice proto, ze rozbijeli vyklady u sex shopu, neb jsou silne proti sexu. Pripadalo mi to velice absurdni. Zajimave je, ze vetsina nabozenskych fanatiku jakehokoliv druhu se ze vseho nejdrive zameri na sex a ze zcela prirodni zalezitosti udelaji neco odporneho , hrisneho, co dlazdi cestu do pekla, jako by clovek za sve zivotni pouti nemel dosti jinych prekazek a neprijemnosti, ktere musi az do hrobu prekonavat  a ted si zcela zamerne pridelava dalsi.Ty vychodoasijske kultury jsou na tom podstatne lepe.

H. Lukešová 8.3.2013 18:53

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Ano, chasidé (charedim) (ultraortodoxní Židé) jsou ekonomickou zátěží pro Izrael, nemakají, neslouží v armádě a neplatí daně. Po válce Ben Gurion chtěl tuto komunitu zachránit, chasidé byli téměř vyhubeni (říkal, přece jenom patří k našemu národu), nicméně se rozmnožili a už je jich v Izraeli více než 10%. Chasidské rodiny mají i 8 dětí, zatímco sekulární 2 nebo 3. A míšení mezi sebou, to je doopravdy problém. Chasidé (charedim) jsou podobní jako muslimové, akorát, že nepáchají bombové útoky, ale jinak jsou fanatičtí věřící a i sekulárním izraelským ženám nadávají někteří chasidé do prostitutek a vyžadují, aby muži a ženy seděli odděleně v tramvaji. A někteří z těchto charedimů ani Izrael neuznávají a to v něm žijí.

P. Sulc 8.3.2013 18:44

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Tady 30 mil na sever od NYC blizko bydli par set hasidics. No, moc rad je nemam, jako konec koncu nemam rad zadne nabozenske fanatiky. Jen jsem donedavna nevedel, ze to je sekta az z 18 stol, puvodne chudych, nevzdelanych zidu. . Ale o tom je hodne prave v tech dvou knizkach zidovskych anekdot, ktere jsem doporucil. Zrejme kazde nabozenstvi ma sve magory. V sobotu je vzdycky vidim, jak chodi pesky, neb ridit auto je "prace" a praotec Abraham by se tocil v hrobr, kdyby pracovali. Problem s nimi je spise v tom, ze v Israeli je to jakas "pata kolona".a toje co nejmene potrebuji. Ale ted snad uz zacnou slouzit v armade. Problem take je, ze se stale jen zeni mezi sebou, vsichni jsou pribuzni a dost je jich nejak vadnych, spousta deti mezi nimi uz musi mit brejle.

H. Lukešová 8.3.2013 18:39

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Tedy to je masakr. :-)

H. Lukešová 8.3.2013 18:32

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Opravdu moc pěkné. Děj Vám vykládat nebudu, nebylo by to pro Vás překvapení, já mám docela ráda horory, i démonské. Vše je na vkusu. Ukazuje to i prostředí chasidské ortodoxní komunity (muži v černém obleční, pejzy a s klobouky).

P. Sulc 8.3.2013 18:21

Re: Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

Tak, prave jsem zakoupil na Amazon, pristi tyden zde bude.Jsem zvedavej.

P. Sulc 8.3.2013 18:11

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Asi prezijou, jenze ja se toho asi uz nedockam. A Cartera zajimali spise holky, jinak nenadelal moc skody, tehle skodi vsude okolo. Alespon ze ta Carterka je pryc, uvidime co bude ted.On problem je take zde:

 http://crazycafe.centrum.cz/vtipna-videa/2012/6/12/videa/omyl-americane-nejsou-hloupi-jsou-uplne-vygumovani/?utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=posli-kamaradovi

P. Sulc 8.3.2013 18:02

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Mozna meli za husituklid zidi, ale rozhodne jej nemely klastery. Bylo jich vypaleno stovky, pozdeji, po vpadu na Slovensko, jen tam 170. Vypaleny is zivimi mnichy, pokud neutekli. A, bohuzel, i s knihovnami. Stovky, tisice manuscriptu shorelo. Proto Cesi nemaji zadne pisemne pamatky. A v Chomutove tatik Zizka nechal upalit veskere obyvatelstvo, pres 2500 tisice lidi,az na asi 20, to aby pohrbili ty zavraqzdene.A proc by se mel kdokoliv omlouvat za neco, co se stalo pred 300 lety? Kam az by to omlouvani melo jit? K neandrtalcum? Jask muze vubec soudny clovek napsat takovou blbost, omlouvat se za predky..Mam se omluvit, ze muj prapradedecek dal par facek vasemu prapradedeckovy? Nejste cvok? Clovek se muze omlouvat jen sam za sebe, ne?

K. Seidl 8.3.2013 16:28

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Možná se pane Sulc budete divit, ale právě v husitské době měli židé klid. Po masakru roku 1389 za Václava IV vyvolaném katolíky, kdy bylo povražděno 3000 lidí, se po několik desetiletí povoluje židům provádět řemesla, židé pomáhají bránit Prahu a financují výzbroj husitů. Po porážce husitů jsou židé ve velkém vyháněni z měst. Jinak Váš názor že husité a jejich velitel Žižka jsou vrazi je názor katolických vykladačů dějin. Vše vyvolalo upálení J.H., křižácké výpravy a pak už to jelo. Je zajímavé, že dodnes se katolická církev za toto a zejména za řádění po roce 1648 neomluvila našemu národu neomluvila. A pokud chcete vidět skutečné velkovrahy dobře se podívejte okolo sebe. Jsou to potomci lidí co vyvraždili původní obyvatelstvo Ameriky.

J. Tejkl 8.3.2013 9:04

Re: judaizaceJeruzaléma

Vaše předemní starost o to, aby natalita arabské populace náhodou nevedla k nějakým "judaizačním" opatřením ze strany Izraelské vlády je vskutku dojemná. Jak ze z hlediska principů demokracie a listiny základních práv a svobod, díváte na požadavek palestinské samosprávy, aby budoucí palestinský stát byl zcela "arabizován", tj. zcela bez Židů?  

J. Klepal 7.3.2013 20:48

Re: judaizaceJeruzaléma

Nebudu komentovat ironii, která je jistě kořením diskuze, ale pojem judaizace Jeruzaléma uvedla autorka s přesvědčením o své nezpochybnitelné pravdě, na kterou jsem, shodou okolností a díky české televizi, zmínil protipříklad, který by mohl její jistotu poněkud zviklat. Vyšší natalita lokálních vyznavačů některých náboženství je všeobecně známá, jak lze nakonec vysledovat i v našich končinách, avšak příklon k náboženství není pro tento jev nutnou podmínkou, jak rovněž ukazují i naše zkušenosti. Nicméně právě obava z demografického obratu může podporovat opatření izraelské aministrativy neslučitelné s principy demokracie a s listinou základních práv a svobod.

H. Lukešová 7.3.2013 20:41

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Ano. Pogromy v Rusku během 19. století si vyžádaly tisíce obětí, po atentátu na cara Alexandra II. ruská policie svedla zodpovědnost na Židy a dav projevoval své "spravedlivé rozhořčení" v trestání Židů. Proto více než 2 miliony Židů odešlo do Ameriky. Když jste zmínil Bogdana Chmielnického, tak jeho bandy během pogromu roku 1648 povraždili 100 tisíc Židů, rozsekávali je na kusy. A není náhodou, že nacisté vyhlazovací tábory s plynovými komorami zbudovali právě v Polsku. Jan T. Gross napsal knihu "Sousedé", která zachycuje masakr v Jedvábném. V městečku Jedvábném povraždili polští sousedé své židovské spoluobčany, nahnali je do stodoly, kterou podpálili.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_T._Gross

No Obama, Spojené státy a Izrael přežily Cartera, přežijí i Obamu.

J. Tejkl 7.3.2013 20:12

Re: judaizaceJeruzaléma

Skutečností zůstává, že kdyby Židé skutečně chtěli "judaizovat" východní Jeruzalém, nezůstal by zde jediný Arab, podobně jako při násilné "Arabizaci" o devatenáct let dříve, kdy ve východním Jeruzalémě, jakož i na tvz. "Západním břehu",  nezůstal jediný Žid. Jak je Vám možná známo, od roku 1967 procentuální podíl arabské populace Jeruzaléma narůstá, dnes je to 34% oproti 24% v r. 1967. Tolik k Vašemu příspěvku, Vy jedna judaizace:-))))

P. Sulc 7.3.2013 20:02

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Asi je to kniha famtasticka, ale smutna a to v mejch 75 uz moc nejde. Jinak osud zidu u bratru Slovanu musel byt straSNy. Jen v 17. stol Bohdan Chmelnicky, ukrajinsky narodni hrdina, pri pogromech povrazdil ctvrt az pul milionu zidu. Chmelnicky, Timur Lenk, Dzingizchan, Zizka, svoje  velkovrahy vlastenci uctivaji daleko vice nez vedce a nesmi se jim zkrivit ani vlasek. // kdyz jem v diskusi rekl, ze by toho velkovraha na Zizkove meli zbourat, Cechackove by me nejradeji utloukli//  V Rusku je ted v mode zase Dzugasvili. Ja mam dojem, ze Nemecko nebylo priliz antisemitske az do nastupu A.H. rozhodne zdaleka ne tolik jako Polsko ci Rusko. Ja zde v USA delal s Polkama, jejich antisemitismus mi obcas vyrazil dech. A  A.H, ten to asi chytil ve Vidni, kdyz byl mladej , fanaticky antisemita byl Karl Lueger, vidensky starosta. Byl volen 3x, neb jej cisar nechtel potvrdit ve funkci prave kvuli antisemitismu. Po treti uz mu nic jineho nezbejvalo Ted je po nem pojmenovana ulice.. I vidensti cesi z te doby, ci dodnes jejich deti jsou dosti udesne antisemiticke..Jinak myslim, ze Israelce cekaji sparne casy, jednak kvuli situaci tam, ale i kvuli tomu nasemu volovy  B. O.

H. Lukešová 7.3.2013 19:46

Dobrý film týkající se židovské mystiky byl Dybbuk

údajně byl tento film podle pravdy, tedy tvrdili to scénáristé a autoři filmu. Z prostředí Chasidů.

H. Lukešová 7.3.2013 19:36

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Zajímavé, díky za typ. Podívám se po ní. Chtěla bych si také půjčit knihu Leona Urise "Exodus", popisuje dějiny sionismu, pogromy v Rusku, imigraci Židů do Ameriky a pak do osmanské a později britské mandátní Palestiny. Je to sice román, ale je tam spousta faktografických údajů.

P. Sulc 7.3.2013 19:27

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

Salcia Landmannova: "Rebe, ze se nestydej:" a "Jsou mesuge Kohn". Vyslo vloni. Velice doporucuji, hlavne kvuli dodatkum a slovniku.

P. Sulc 7.3.2013 19:21

Re: Pane Sulci,

Ja se narodil pred valkou, pokrtenej jsem ale jsem atheista, farare zadne neznam.Jen vim, ze kdysi platilo, ze jen zide prijdou do nebe, nikdo jiny. Oni jsou narod vyvoleny. Jenze, mily pane, to byl svet jeste pohansky, vime, to nebyli ani krestane ani muslimove. Vsichni ti co mi zde odpovidaji v diskusi, vidi svet dnesnima ocima, nikoliv ocima pred tisici lety, kdy ten antisemitismus zapoustel koreny.

P. Sulc 7.3.2013 19:15

Re: Sulc: V USA je spousta hlasu, ktera s obrizkou nesouhlasi, dosti rodicu to ani nedovoli. dva tisice let zpatky"

Obrizka se v USA delala automaticky u novorozencu. Vzhledem k tomu, co stoji porod, je jeji cena nepatrna.Jak se to deje ted, to nevim, nejsem rodicka a tyto veci me moc nezajimaji, vim jen, ze nekterym lidem se to nelibi. Je to stejne, jako ockovani deti, dela se plosne, ale nekteri lide protestuji, je jich malo, ale jsou.

H. Lukešová 7.3.2013 19:14

Kosmopolitismus

Dříve byl kosmopolitismus považován za jednu z nejhnusnějších ideologií a z kosmopolitismu byli viněni Židé, kteří měli údajně rozvracet národní státy.

Nyní je kosmopolitismus vnímám jako klad, rozkládají se národní státy, zdravé vlastenectví je vysmíváno (zdůrazňuji, zdravé vlastenectví, nikoliv šovinismus) no a Izraelci jsou chápáni právě jako šovinisté, kteří jsou v naprostém rozporu s odnárodněným a plytkým kosmopolitismem.

H. Lukešová 7.3.2013 18:54

Re: Tady ještě ke kananejskému psovi...

http://eretz.cz/2013/02/stenata-izraelskeho-narodniho-plemene-poprve-ceske-republice/

H. Lukešová 7.3.2013 17:36

Re: V Evropě je milován Žid jako oběť

No jo, i takoví významní katoličtí autoři jako Otokar Březina byli bojovní antisemité, ovšem nejde generalizovat, ne každý katolík je antisemitou, respektive antijudaistou.