20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

PRÁVO: Politické procesy se vracejí

Jen málo věcí by v dnešní době člověk považoval za jistoty, jednu však určitě. Až do pondělního ostudného hlasování Senátu o ústavní žalobě na prezidenta jsem si myslel, že politické monstrprocesy jsou věcí dávné minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 8.3.2013 19:53

Re: Lidi prosím Vás neblněte.

To jsou ale žvásty!

B. Rybák 8.3.2013 14:51

Re: Lidi prosím Vás neblněte.

Klausova amnestie skutečně nebyla (na rozdíl od některých předchozích amnestií) levicová ani pravicová. Levicová nenávist ke konzervativně liberální politice obecně a k politice V. K jako k jejímu symbolu je jediným důvodem k jeho bezprecedentně hanebné obžaloby.

Když je souzen politik za svoji politiku, je to politický proces!!! (to že amnestie není v rozporu s ústavou už ÚS potvrdil!!!).

Ústava oprávněně předpokládá, že prezident je osobnost, která je schopna správně své značné ústavní pravomoci využít. Podle ústavy současné, není důvodem k obvinění prezidenta z vlastizrady ani porušení ústavy (pouze jednání proti svrchovanosti státu, jeho celistvosti a demokratickému řádu). To nenastalo, takže jeho obžaloba je vlastizrádný zločin (rozdělí národ na nesmiřitelně se nenávidějící části, a zostudí náš stát v zahraničí - udělá z něho nedůvěryhodného partnera na úrovni "banánových republik")!!!

B. Rybák 8.3.2013 14:29

Naprosto s autorem souhlasím

Možná trochu naivně doufám, že Ústavní soud neklesne tak hluboko, aby odsouzením V. Klause za velezradu udělal z ústavy bezcenný cár papíru.

Z velezrady může být obviněn pouze prezident republiky a ne tedy soukromá osoba (V. Klaus). Po 8. březnu už pro takovou žalobu bude potřebný 3/5 souhlas obou sněmoven. Ústavní soud by proto měl odmítnout se touto žalobou zabývat!!!

J. Lufinka 6.3.2013 18:48

Lidi prosím Vás neblněte.

Vždyť politický proces z toho dělá pouze autor článku a většina z Vás na tomto diskuzním fóru. Copak ústavní soud bude řešit jestli jsou názory V.K. nebo  podání senátu proti němu málo nebo hodně levicové či pravicové? Ne!!!!Bude pouze řešit otázku zda bylo nebo nebylo V.K. konáno ve smyslu Ústavy a zda postup senátu byl také ve smyslu Ústavy. Vždyť politický rozměr do toho zavádi většina z Vás. Ústavní soud přece nezajímá kdo je v tomto sporu levičák nebo pravičák. Copak amnestie byla pravicová nebo levicová?  Vždyť princip, který tady někteří zavádíte je následující: jeden soused  druhému sousedu něco ukradne a soud začne řešit, který z nich je levičák a který pravičák aby je mohl rozsoudit podle  politického zaměření soudce, který to bude řešit

.Ano Ústava je psaná dost rámcově, prot že předpokládá, že na jednotlivých ústavních postech jsou lidé vážení, rozumní, vědomí si přesně následků svých činů. Pokud tomu tak není, musí kroky jednotlivých  ústavních činitelů bohužel řešit  Ústavní soud a to pouze z hlediska ústavnoti . Nedělejte z toho prosím Vás politický proces. 

J. Farda 6.3.2013 18:31

Re: mám jistý problém s častou Klausovou arogancí, nikdy mu neodpustím rozdělení Československa a jeho kupónovku:

Klause jsem od jisté doby opravdu nemusel, ale musím přiznat, že mi mluvíte z duše. Tečka.

H. Calahan 6.3.2013 18:21

Re: O amnestii

To je tady normální,srabi vylézají a lezou po mrtvolách.Nejdříve jim lezou do pr..le a potom se vytahujou.Žaloba je blbost,protože duševně postižení jsou osvobozeni.

J. Slanina 6.3.2013 14:38

Re: Fňuky fňuk

Nebylo to sice na Šoustala, ale jako jediný přiblblík se chytil.

R. Brzák 6.3.2013 14:00

mám jistý problém s častou Klausovou arogancí, nikdy mu neodpustím rozdělení Československa a jeho kupónovku:

(či spíše její "osvobození" od právního rámce), ekluje se mi hulvátství jeho poradců i jeho syna a "nechápu" milostpaní Klausovou, pravou a jedinou (protože česky mluvící) prezidentovou.

Sakra, proč mi to ti senátní trubci udělali? Vždyť v kontrastu s jejich dementním populismem musím stát na straně V.Klause! Velezrada? Slušnost mi nedovoluje poslat slavný senát tam, kam patří!

Jestliže se V.Klaus bude hájit, mohl by v duchu svých známých postojů žádat pro sebe trest. Nejvyšší trest, přímo trest smrti! Konkrétně za to, že podlehl tlaku a podepsal velezrádnou Lisabonskou smlouvu. Měl by však při tom žádat, aby spolu s ním byly za tento velezrádný čin potrestáni také jeho spolupachatelé - především senátoři, ústavní soudci nectící ústavu ČR, nýbrž zájmy politické, i představitele politických stran, které Lisabonskou smlouvu v našem prostředí prosazovali.

P. Vaňura 6.3.2013 13:53

To si Ludvík XVI a "podnikatelé," kteří si pronajímali

vybírání daní mysleli do r. 1789 rovněž. Po rice 1794 si už mnozí nemysleli nic, protože nebyli!

P. Cevok 6.3.2013 13:03

Re: Se uklidněte, autore.

100% souhlas - dobře napsáno.

P. Schuh 6.3.2013 12:28

Diktatura

Můžete s tím nesouhlasit, můžete se i zlobit, můžete plakat či se škodolibě šklebit.....ale Oni v senátu a parlamentu si stejně udělají, co budou chtít...

V. Novák 6.3.2013 11:41

Vy, pane Heusingere, občas rychleji píšete než myslíte.

Dával bych si na to pozor, být vámi...

V. Novák 6.3.2013 11:21

Velezrada není zločin, voni troubo!

Dál nemělo smysl číst...

P. Khail 6.3.2013 11:21

Re: Fňuky fňuk

"Kdo se cítí, ten se chytí" se říkávalo. Musíte sledovat vlákno diskuze, nebylo to na vás, trochu více pečlivosti, prosím.

K. Frauknecht 6.3.2013 11:13

Jo pozor,

taky můžete bejt označenej jako modrý provokatér nebo oranžový zrádce :-)))

E. Heusinger 6.3.2013 11:03

Re: Fňuky fňuk

Myslím, že o Vaší diagnoze není pochyb.

E. Heusinger 6.3.2013 11:02

Žijete v bludech

nic takového jsem netvrdil.

V. Novák 6.3.2013 10:43

Velezrada není zločin, voni troubo!

Dál nemělo smysl číst...

K. Frauknecht 6.3.2013 10:39

Re: O amnestii

Ačkoliv zastáváte naprosto odlišný postoj nežli já, musím vám poděkovat, že jste schopen "strávit" i jiný pohled (na rozdíl od některých zdejších pisálků). Dík.

P. Khail 6.3.2013 10:35

Re: Souhlas, ale...

Máte na mysli zde diskutujícího p. Heusingera nebo právníka Hasenkopfa, poradce prezidenta?

P. Khail 6.3.2013 10:25

Re: Fňuky fňuk

Ještě nedávno jsem si myslel, že v kolonce Autor je jméno diskutujícího, začínám nabývat dojmu, že jde někdy spíš o název diagnózy.

P. Götze 6.3.2013 10:03

Re: Se uklidněte, autore.

Nemate uplne pravdu. nejsem si jist, zda ma obcan pravo zazalovat souseda za to, ze znasilnil jeho dceru, i kdyz vi, ze nic takoveho neudelal. V beznem zivote je to krive narceni. Samozrejme formalne ma senat pravo, ovsem ohybate vyklad zakona a ustavy. Tim pravem autor ustavy zcela jiste nemyslel, ze senat muze zalovat prezidenta kdykoliv za cokoliv jen tak. To je ohybani prava a kazdy soudny clovek to musi videt. Proto je ale pravo tak slozita a nekdy nejednoznacna vec.

J. Urban 6.3.2013 9:24

Se uklidněte, autore.

Klaus měl ústavní právo na amnestii. Senátoři - ač jim až tak nefandím - mají ústavní právo podat na něj žalobu. O politických procesech mám úplně jinou představu a vy tím vaším blábolem na oběti politických procesů řádně flušete.

V. Němec 6.3.2013 9:14

Re: Jsem rád,

Děkuji

J. Moravec 6.3.2013 9:13

O amnestii

prezidenta Klause si myslím, že je to svinstvo. Klause dost nemusím, jsem volič ČSSD, ale přesto souhlasím s autorem článku, že pohnat nyní již exprezidenta před soud je ukázka zbabělosti a pitomosti. Netroufli si na Klause když byl na vrcholu, ale kopou do něj, když končí.

J. Aspirin 6.3.2013 9:11

Re: proč?

Aj odtial to tak vyzerá... levičáctví (v tom špatném slova smyslu) není dáno příslušností k nějaké ideologii a je to stav duše. Takový člověk nemá nejmenší problém vzít prachy tam kde jsou a přesměrovat je tam kde nejsou... Výsledek by byl ten, že dluh je stejný ale všichni jsou chudí. Je nějaký rozdíl mezi takovým člověkem a tunelářem? :-))

P. Lenc 6.3.2013 9:09

Jsem rád,

že si začíná stále víc lidí uvědomovat, co této zemi hrozí.Když jsem si minulý týden dovolil napsat, že se situace začíná podobat padesátým létům, tak mne jistí zde píšící pánové,(že pane Rybo, Pavlovský a spol.)zesmněšňovali.Ano,čím dál víc se blížíme pod taktovkou EU a našich socialistických budovatelů "zářných zítřků" k té jediné správné "lidové demokracii".A jakákoliv špína je dovolená, neboť to přece dělají pro "lid".Máte pane Němče naprostou pravdu ve všem, včetně držení té huby.

Z. Švrček 6.3.2013 9:03

Souhlas, ale...

Ač souhlasím s autorovým hodnocením žaloby Senátu, nemohu se smířit s používáním nepřesných argumentů, navíc opsaných. Pan Hausinger, jehož argument o protizákonnosti hlasování v Senátu převzala kromě autora i media, se mýlí. Veřejné hlasování v Senátu proběhlo, byť na neveřejné scgůzi. Jde pouze o označení TYPU hlasování : tedy nikoliv tajného, kdy hodíte anonymně do urny své ano, či ne, ale kdy musíte veřejně zvednutím ruky, nebo, jak v Senátu proběhlo, po přečtení svého jména veřejně (před ostatními hlasujícími) říci, zda jste pro návrh, nebo proti. Těch 38 kreténů jistě poctivě vstalo a zamumlalo své "pro návrh" a tím splnilo podmínku veřejného hlasování. Argumenty, takto zavádějícím způsobem uváděné, snižují kvalitu jinak dobrého článku. 

Ano, desítky a stovky trpaslíků teď povstalo v době, kdy již bylo jasné, že se přidávají k mediálnímu proudu, který jim politicky může přinést body a začali kopat směrem vzhůru ke Klausovým kotníkům, aby jej ještě více poškodili a pomstili se za to, že neměli na jeho argumenty a postoje. 

P. Lenc 6.3.2013 8:54

Re: proč?

Máte pravdu, ale levičákům říkat pravdu je naprosto zbytečné.

V. Němec 6.3.2013 8:54

Kam až?

Kam až to půjde zavede se opět trestný čin hanobení státu světové socialistické soustavy a jejich představitelů? Omlouvám se chtěl jsem říci EU socialistické soustavy, Zase budeme bručet za kritiku EU. Já si to vyzkoušel a už nechci ale hubu držet nehodlám