24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Banditismem k průhlednosti

Zase došlo k tomu, že nová technologie zabušila na bronzová vrata moci. Vzniklo z toho více hluku než škody, nicméně je to případ příznačný, a proto i přes svůj nulový význam zajímavý. Černí pasažéři městské hromadné dopravy v Praze, Brně, Plzni, Olomouci, Liberci, Hradci Králové a ve Zlíně si mohou do mobilního telefonu s operačním systémem Android 2.2 a vyšším stáhnout volně šiřitelnou, tudíž bezplatnou aplikaci FareBandit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vass 5.3.2013 17:24

Postřeh

To, že nejste paranoik, ještě neznamená, že vás nikdo nesleduje.

A. Richter 5.3.2013 23:56

Re: Postřeh

Palec nahoru!

.... *8-DD

L. Křivan 5.3.2013 13:32

Není problém FareBandit zlikvidovat.

Dopravním podnikům prozradím jak.  Za odměnu.

E. Sevrát 5.3.2013 11:01

Průhledná společnost připomíná

G.Orwella a jeho knihu rok 1984.Pro pana Neffa je pojem soukromí v dnešní době komický a archaický pojem.To je ovšem z mého pohledu opravdu vidění světa šílence,který si neuvědomuje,že tzv. průhlednost může fungovat jakž-takž pouze v demokratickém světě.Ovšem to je silně naivní představa, nikde není dáno,že dnešní demokratický stát se nestane státem nedemokratickým a všechny získané údaje nezneužije.Dovedu si představit jak by někdější STB ráda a hojně využívala tyto moderní technologie proti odpůrcům režimu.

Pro mě osobně je po zdraví právě soukromí největší devizou života.Mám to štěstí,že od roku 1990 jsem OSVČ a tak si mohu svobodně regulovat používání těchto m.technologií.Mobil je pro mě pracovní nástroj,který každý den vypínám v 18.00 a zapínám druhý den v 8.00 hod.

V pátek ho taktéž vypnu a zapnu ho ,až v pondělí ráno.Na dovolenou vozím druhý mobil,jehož číslo je známo pouze pěti lidem (matka a rodina).Podobným způsobem se chovám i k internetu,samozřejmě na sítích pro sociály také nejsem a nikdy nebudu.Přesto poměrně úspěšne podnikám ve stavebnictví i když moji obchodní partneři se musejí přizpůsobit mě,nevidím žádný důvod,aby mě nějáký Hurvínek zavěšený non-stop na drátku obtěžoval v mém volném čase.Nejvíc mě dostal S.Jobs,který prý ty jejich krabičky dělá (lal) bez knoflíku na vypnutí.To už je opravdová magořina.A taky jsem ukončil všechny platební karty i když VISA CARD jsem měl u Živnostenské banky před rokem 89.Vše do 100 000,-Kč platím keš a jsem všude vítán,někde mi dávají i slevu 3%,kterou by stejně museli zaplatit bankovnímu ústavu.

E. Sevrát 5.3.2013 15:15

Re: Průhledná společnost připomíná

A ještě jsem zapoměl dodat,že vidina "průhledné" společnosti byl vždy idol více či méně nedemokratických společností,které chtěly kontrolovat chování lidí jinými lidmy v podstatě udavači,kteří vše nepatřičné včas nahlásili a tak vznikaly Koldomy (např.Litvínov), kde každý viděl a věděl vše o ostatních spoluobývajících,V podstatě předchůdce dnešního Facebooku,který to ovšem dotáhl do světové globální dokonalosti.

M. Hoblík 5.3.2013 10:04

To je hezká příležitost!

Stačí několik revizorů, kteří rozešlou varování, že jsou za každým rohem další revizoři a všichni cestující budou kvapně kupovat jízdenky. Pro revizory bych zřídil nějakou pohodlnou kancelář a dal jim do ní monitory, aby mohli sledovat, jak to krásně funguje. Chválím chytré telefony!

T. Nemec 5.3.2013 9:24

jsou všichi padlí na hlavu?

Bože můj, tak primitivní výstražný systém se dá snadno vyřadit z provozu. Místa, kde jsou revizoři, hlásí jednotliví účastníci přes mobily. Tak ať si dopravní podnik vezme brigádníka, který bude sedět v kanceláři, mít před sebou seznam všch stanic (tolik jich zase není) a vyťuká na svých několika mobilech ty stanice, které zatím jako napadeny revizorem hlášeny nejsou. Takže v okamžiku, kdy bude user chtít vědět, kde je revizor, zjistí, že je na VŠECH stanicích... A pak ať si jde blbeček pěšky.

I. Lyčka 5.3.2013 9:35

Re: jsou všichi padlí na hlavu?

Proč brigádníka? To se dá přece udělat v počítači.

J. Tachovský 5.3.2013 11:51

Re: jsou všichi padlí na hlavu?

Brigadnik je levnejsi

J. Vyhnalík 5.3.2013 17:01

Re: jsou všichi padlí na hlavu?

Není.

R. Šantroch 5.3.2013 9:20

moderní technologie v rukách těch druhých

Dobrý den,

s panem Neffem povětšinou souhlasím již od dětství, kdy jsem měl možnost zúčastnit se besedy se spisovatelem a získal jeho podpis při autogramiádě :-)) Je to poměrně dlouho, snad mi pan Neff odpustí připomínku běžícího času.

Jsem tastáncem jednoduchých řešení všech situací a osobně se domnívám, že nejlepší řešení bývají nejjednodušší a zpravidla i nejlevnější. V tomto případě by stačil jeden telefon s onou aplikací v rukách pracovníka DP, který by falešně upozorňoval. Ušetřilo by se i za mzdy revizorů, protože by pak stačily dvě tři kavky předstírající kontroly. V nejbližších letech budou mít chytré telefony úplně všichni...

Ač MHD nijak nevyužívám, po naší vesnici chodím pěšky nebo jedu autem, domnívám se, že zákon umožňující pokutovat černé pasažéry je skutečně diskriminující s poměrně fatálními následky v podobě zbytečného zatěžování soudů a umožňování mastit kapsy vyžírkům z řad advokátních vyčůránků a exekutorských lichvářů - to vše s posvěcením státu. Když mě v penzionu host nezaplatí a ujede, nemám prakicky žádnou možnost se účinně bránit, nepřesáhne-li částka 5000,- Kč. Koneckonců kdo by se tahal po soudech kvůli 400,- Kč. Nemám právo si připočítat žádnou pokutu. A zajištění vynutitelnosti zaplacení je jen moje starost. A měl by to tak být být i u MHD. Není to tak těžké starat se o svoje věci. Domnívám se, že se všechny přepravní organizace - tedy ty státní a obecní -chovají  vysoce nemorálně a socialisticky, jestliže svou starost přenášejí na ty ostatní.

F. Eliáš 5.3.2013 9:10

Krádež

Kdyby digitální knížka stála deset korun, určitě by jejich prodejem získal autor větší hodnotu. Za digitalizovanou knihu dá stovku jenom hlupák. Knihy běžně půjčuji kamarádům a nic za to nechci. I knihu v čtečce přečtu maximálně třikrát za život. Radary? Strážníci mají pečovat osvoje obyvatele a nestarat se o ty, kteří se prohánějí po silnicích. Normální ldé nechtějí platit za to, co je v jejich očích předražené.

J. Jurax 5.3.2013 18:24

Re: Krádež

Akorát že v očích mnohých je předražené všechno ...

J. Veselý 5.3.2013 6:17

No

Dovolím si nesouhlasit s odstavcem o radarech. pokud policisté kontrolují dodržování platného zákona, tak musí použít Zákon o státní kontrole, tedy kontrola musí být oznámena. Což se neděje a hledají se stále nové finty jak to ošidit. Stejně tak ustanovení o viditelném označení policejních aut. Můj názor je ve vztahu k dopravní policii - kdyby se naopak pohybovali viditelně a to zdaleka, lidé by si netroufli porušovat. Jen by se nevybraly peníze ale o ty podle jejich tvrzení snad nejde, jde o prevenci.

H. Grúbr 5.3.2013 3:39

Nechci nikomu radit, ale být DP

nakoupím revizorům chytré mobily, postahuju FereBandits a nechám je, ať jedou revidovat jízdenky tam, kde není žádný revizor hlášen. Myslím, že by popularita tohoto SW značně poklesla, ne?

J. Vintr 5.3.2013 1:54

Pane Neff

s těmi krádežemi je to dost relativní. V dopravním podniků rozkradou jeho šéfové a zaměstnanci asi víc, než o kolik přijde kvůli černým pasažérům. A ty rozkradené peníze pocházejí z daní nás všech - tedy částečně i těch, co jezdí na černo ...

A ta "krádež" filmů, textů nebo hudby by byla krádeží jen tehdy, kdyby si ten "zloděj" byl za jiných okolností ochoten tyto věci koupit. Což si myslím je jen zanedbatelné procento "pachatelů" ...

I. Lyčka 5.3.2013 7:48

Re: Pane Neff

Takže když v obchodě ukradnu boty o dvě čísla menší, které bych si normálně nekoupil, tak to není krádež? Zajímavý názor.

J. Vintr 5.3.2013 7:59

Re: Pane Neff

To je hloupé přirovnání.

I. Lyčka 5.3.2013 8:47

Re: Pane Neff

Váš názor se mi nezdá o moc chytřejší.

J. Tachovský 5.3.2013 11:53

Re: Pane Neff

Hloupe prirovnani je v tom, ze pri krazezi bot okradeny o ty boty prijde a nemuze uz je prodat. U zkopirovane knizky okradenemu nic neubyde.

J. Jurax 5.3.2013 18:00

Re: Pane Neff

Ubyde. Peníze, neboť ten, kdo knihu zdarma zkopíruje, si ji patrně již nekoupí. A i spisovatel a nakladatel musí platit složenky a jsou hodni mzdy za svou práci. Nebo soudíte, že ne?

J. Jurax 5.3.2013 17:57

Re: Pane Neff

Jestliže někde kradou jiní a víc než já a dokonce z mých daní, pak já si můžu krást taky, abych to dostal zpátky. Pozoruhodné uvažování.

A druhý odstavec je už vyloženě mentální perla ...

J. Jurax 5.3.2013 1:33

Fascinuje mne,

že existují morálně vadní jedinci, co mají peníz na chytrý telefon a na jeho provoz, ale nerozpakují se jezdit načerno, tedy vlastně krást.

Nicméně tu aplikaci bych až tak neodsuzoval. Ona totiž tím, že varuje před výskytem revizora donutí potenciálního zloděje jízdného jít pěšky, nebo službu zaplatit; v obou případech bude zabráněno nezaplacení konzumované služby neboli krádeži. Což je vlastně dobře.

A určitě nejsem první, koho napadlo, že dopravní podnik hbitě aplikace využije k šíření falešných varovných zpráv.

R. Szewczyk 5.3.2013 1:52

Re: Fascinuje mne,

především krade onen dopravní podnik,ta krádež se jmenuje dotace,paradoxně onen tzv černý cestující šetří mnohdy státní pokladnu,pokud je dotace na tzv člověkokilometr,,,,,,,,samosebou,nedívejte se jak to funguje v té potento Praze,bo ,světe div se,existujijou ešče i iná města,kde dopravci jsou zcela soukromí,,,,,bo jak funguje ten pražskej dopravní,, vje len boh,,

J. Jurax 5.3.2013 17:51

Re: Fascinuje mne,

No, dotace jsou obecně nečisté, nicméně uvažujte, co by se stalo, kdyby MHD nebyla dotovaná. Znamenalo by to nárůst ceny přepravy na sumu nekonkurenční s cenou paliv v osobních automobilech (ne nákladů na provoz těchže, protože mzdu sám sobě jako řidiči neplatíte a auto stejně máte - aspoň takové je běžné uvažování).

Pro některé skupiny obyvatel - ty, kdož z různých důvodů nemohou řídit vlastní auto nebo aspoň moped - by to bylo celkem nepříjemné. Ve velkých aglomeracích by to pak bylo nepříjemné pro všechny, i pro řidiče, neboť komunikace by se okamžitě ucpaly (najděte si na netu, co se děje ve velkých městech při delší stávce MHD). A vyneslo by to tlak na rozšíření pozemních komunikací, což by bylo řádově dražší než dotace MHD a bylo by nežádoucí i jinak (urbanistické hledisko, exhalace etc.).

A pěší chůze aniž picygl není z mnoha zřejmých důvodů obecné řešení pohybu lidí ve velkých městských aglomeracích.

A že jsou někde dopravci soukromí zdaleka neznamená, že nejsou v obecném zájmu dotováni.

J. Tachovský 5.3.2013 11:54

Re: Fascinuje mne,

Na druhou stranu pripravi dopravni podnik o pokutu, ktera je vyssi nez jizdne

J. Vyhnalík 5.3.2013 17:00

Re: Fascinuje mne,

Být manažerem v DP, tak počkám, až se aplikace rozšíří a pak jí vybavím dispečery na všech stanicích a nechám je permanentně vysílat signál REVIZOR.

R. Szewczyk 5.3.2013 1:06

hm

zlo je to,že si může nějaká společnost,v tom případě dopravní ,učtovat pokutu,za ukradení rohliků v samošce to nelze,tedy to vytváří nerovnost na trhu,je to zvrácenost,nech si hlídají cestující jak chtějí,a hlavně,at vrátí dotace,nech si klidně učtují za jízdenku 500kaček,mně je to jedno

J. Jurax 5.3.2013 1:23

Re: hm

I Vy rozumbrado, dovedete si představit, že mnohým to jedno není?

Nicméně za tu pokutu za ukradení rohlíků v samošce bych se docela přimlouval ... krást se opravdu nemá. A často slýchaná argumentace primitivů, že když kradou ti nahoře miliardy, mohou ti dole krást rohlíky nebo jezdit načerno, je holt jen argumentace primitivů.

R. Szewczyk 5.3.2013 1:47

Re: hm

tak proč po mně chtějí příspěvek na vlastní dopravu,kterou já nevyužívám a nehodlám využívat