20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Francie a její recept

Je to vážně paradox. Izrael je kritizovaný za to, že reaguje vojensky na raketové útoky z pásma Gazy nebo z Libanonu, zatímco levicová Francie nerušeně válčí v Mali a ještě namluvila světu, že jde o zemi "na prahu Evropy". Ještě větší kocovinu vyvolává fakt, že tatáž Francie, která tvrdí, že v Mali je kvůli válce s terorismem, podporuje teroristy v Gaze a v Libanonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.2.2013 14:37

Není terorista jako terorista

Terorista, pracující ve shodě s francouzskými zájmy (např. v tradičně americké oblasti pracující antiamerický terorista) je bojovník za svobodu. Bojovník za svobodu, který ruší posvátný klid v tradiční francouzské zóně je ničemný terorista, obzvlášť když "operuje" jen cca 150 km daleko od francouzských uranových dolů.

http://czech.ruvr.ru/2013_02_04/Francie-vzala-pod-ochranu-uranove-doly-Nigeru/

J. Urban 17.2.2013 19:30

Israel jsou přece židi.

Tedy méněcenná rasa - podle většiny tzv. civilizovaných západoevropanů. Kdo pro židy - který národ či stát - něco ve 30. letech udělal? Příkladem budiž třeba GB. Nicolas Winton byl soukromník, který děti do GB v podstatě propašoval a za každé musel zaplatit britskému státu kauci 50 GBP (což byla tehdy cena velmi slušného nového motocyklu). Myslíte, že národy a státy se po r. 1945 tolik změnily? :-(

V. Vlach 17.2.2013 10:28

Mezi námi....

...mě také více zajímá Mali než Izrael. A ani vám nedovedu říci přesně proč.

Možná to bude proto, že blízkovýchodní průjem nemá konce, jenom se leta chrlí zbraně,cpou se humanitární pomoce a....NIC. Jedno velké hloupoučké nic. A nikoho už to zkrátka a dobře nebaví.

Na druhou stranu bych viděl jako příkladné vyčistit Saharu a trochu více se o ní zajímat. všeobecně.

M. Stuchlik 17.2.2013 10:31

Re: Mezi námi....

Problém blízkého východu je v tom, že se tam cpou zbraně a humanitární pomoc islamofašounským zločincům ne obětem.

V. Vlach 17.2.2013 10:48

Re: Mezi námi....

Ale jak říkám - dostalo se to do bodu, kdy to už nikoho nezajímá a všichni jsou z toho otrávení....jenom židama vlastněná média euroatlantické společnosti do toho porád rejou a zjitřují rány. Bohužel zbytečně, marně...

E. Sevrát 17.2.2013 12:04

Re: Mezi námi....

Mě by  zase zajímalo,jak může ve státě,který sám sebe nazývá demokratickým zmizet člověk jako Edmund Dantes (vězeň X) o kterém nikdo nic neví,příčina smrti je podivná a vláda použije "roubíkový zákon"  a zakáže vlastním mediím o tom informovat.A podle článku ve včerejších LN a ostatním tisku v ČR,  to není jediný případ "záhadného" zmizení nepohodlné osoby a o zákazu svobodně informovat veřejnost nemluvě.Je vidět,že do Izraele přišlo mnoho Židů z bývalé SSSR a nyní jsou ve vrcholných funkcích a používají stejné metody,které se v mládí naučili.

V. Novák 17.2.2013 8:57

No - a že nejen Francie podporuje teroristy v Sýrii

a před dvěma lety podpořila teroristy v Libyi (z nichž se rekrutuje nemalá část těch v Mali) - to vám absurdní a kocovinné nepřipadá?

S. Netzer 17.2.2013 9:19

Re: No - a že Rusáci podporují zločinný Asadův režim,

Vám, jak se zdá, nevadí.

V. Novák 17.2.2013 9:33

Ne, nevadí. Už proto, že ho nepovažuji za

zločinný, ale za režim sekulární a mimořádně nábožensky i národnostně tolerantní. Což je v oblasti velká zvláštnost ( důvod nenávisti "rebelů. Rozhodně to nelze říci o režimech (pokud se vůbec jedná o nějaký režim a ne naprostý chaos ovládaný milicemi a warlordy), které se "podařilo" nastolit v Egyptě, Tunisku nebo Libyi odstraněním předchozích vládců.

Ani dnešní Irák není zrovna vzorem tolerance a demokracie, jak by mohli vyprávět tamní křesťané, vyhnaní po staletích mírové koexistence. Povětšinou do Sýrie. Asadovské Sýrie - do rukou vahhábitských a salafistických rebelů věru neprchali. Ale nejen ti - i muslimové, kteří se "spontánně" rozstěhovali do nábožensky jednolitých ghet.

A nevidím jediný důvod, proč předpokládat, že ausgerechnet v Sýrii to dopadne jinak, bude-li Asad odstraněn. Vy ano?

S. Netzer 17.2.2013 9:43

Re: Ne, nevadí. Už proto, že ho nepovažuji za

Ne, ale i za to mohou Syřané poděkovat zločinci Assadovi.

V. Novák 17.2.2013 10:06

Vaše úvahy jsou na mě příliš hluboké.

Když islamisté utlačují nemuslimy (případně muslimy jiného než Toho_Jediného_Správného vyznání), viním ty netolerantní. Ne někoho, kdo byl netolerantní vůči netolerantním. Hlouběji opravdu nejdu.

V evropských dějinách považuji za viníka kalvinistické netolerance Kalvína - a ne kupř. Torqeumadu, za viníka politických procesů vedení vládnoucích stran - a ne studenou válku a McCarthyho. Torquemada i McCarthy mají svou špínu na svědomí, netřeba jim připisovat ještě cizí.

A konečně - pokud zvítězí syrští alkajdisté, bude ve výsledku jedno, na koho hodíte vinu po několikerém zaumném otočení argumentace. Bude na světě další absolutně netolerantní, islamofašistický, nacionalistický režim. Kousek od Evropy a hraničící s Izraelem. A vlastně i s námi, neb jsme v NATO, Turecko je v NATO a Turecko hraničí se Sýrií. Vnější hranice NATO je naše hranice, ač se nám to nemusí líbit.

M. Stuchlik 17.2.2013 10:29

Re: Vaše úvahy jsou na mě příliš hluboké.

Islamofašistický režim s Al Kejdou za zadkem nebo sociálfašistický režim s rusama za zadkem  - to vyjde nastejno. Jediné řešení je postřílet každého kdo se dere k moci.

V. Vlach 17.2.2013 10:49

Re: Ne, nevadí. Už proto, že ho nepovažuji za

Však oni mu děkují. Vy to nevíte?

T. Petrovič 17.2.2013 11:48

Re: Ne, nevadí. Už proto, že ho nepovažuji za

Jasná väčšina Sýrčanov stojí dodnes za Asadom, jasná väčšina Lýbijčanov stála za Kaddáfím. Nebudem rozpitvávať lýbijskú situáciu - táto krajina je dodnes okupovaná mnohými štátmi, arabskými aj európskymi, ktoré sa striedajú a všetky prokaddáfiovské povstania 2011-2012 boli brutálne potlačené aj za pomoci chemických látok - ale je o tom je mediálne ticho.

K Sýrii - Asada podporovalo na začiatku konfliktu asi 70% obyvateľstva, dnes si trúfam povedať že ich je ešte viac.

Opozícia? Ako hovorí novinárka Yara Saleh, zajatkyňa FSA ktorú oslobodila Sýrska arabská armáda  - tzv. "Slobodná sýrska armáda" nie je ani slobodná (nebojuje za slobodu), ani sýrska (väčšinu tvoria nesýrčania - navyše telefonujú do Turecka a Kataru kvôli inštrukciám; veliteľov majú MIMO SÝRIE), a nie je to ani armáda, ale sú to vražedné gangy.

L. Kubeš 16.2.2013 17:47

Naprostý souhlas s autorem

Francouzi byli, jsou a zřejmě i budou dokonalí křiváci, kteří se starají jenom o své vlastní zájmy a antisemitismus je u nich dokonale zakořeněný.

J. Jurax 17.2.2013 0:17

Re: Naprostý souhlas s autorem

No, to je politika ... a národní zájmy samozřejmě - francouzské národní zájmy (nedávno Lybie třeba, že) ... a ty jsou celkem pochopitelně odlišné od izraelských ... nehledejmež v politice morálku nebo dokonce ušlechtilost ... a s tímhle jsme v EU, že ano, tohle je jeden z lídrů EU ... 

E. Sevrát 17.2.2013 9:45

Re: Naprostý souhlas s autorem

Jednou kdosi (bohužel si nepamatuji kdo a kdy) řekl,že státy nemají přátelé,ale pouze obchodní a politické zájmy.Myslím,že je to výstižné.

M. Stuchlik 17.2.2013 10:33

Re: Naprostý souhlas s autorem

A zájmy Francie jsou v naprostém rozporu s našimi zájmy.

E. Sevrát 17.2.2013 10:47

Re: Naprostý souhlas s autorem

Dost dobře nedokáži posoudit, jestli jsou v naprostém rozporu,zřejmě jak v čem.Ale,v každém případě jsou velmi odlišné,což je dáno jak historicky- např.kolonie atd., tak velikostí země,geofragického umístění  a řada dalších faktorů.Proto je dost těžké posuzovat jakoukoliv zemi a její politiku optikou občana ČR a naopak.Jako každá rodina tak i země hají v prvé řadě zájmy své a až v druhém kole zájmy sousedů.A to je i případ zemí v EU.

V. Vlach 17.2.2013 11:00

Re: Naprostý souhlas s autorem

Nejlepší je optika obyvatele planety Země.

E. Sevrát 17.2.2013 11:51

Re: Naprostý souhlas s autorem

To máte jistě pravdu,bohužel ale je to jenom utopie.Člověk již sice neloví mamuty,ale létá na Měsíc,ale chová se v podstatě stále stejně i když někdy pod maskou kultivavonosti.

J. Sládeček 16.2.2013 16:50

S teroristy dialog, to jako s USA

a židáky?

H. Lukešová 16.2.2013 18:38

Re: Typický argument nacibolševika

Izrael a USA vinit za vše špatné, muslimy podporovat za každou cenu.

J. Sládeček 16.2.2013 18:43

Re: Typický argument nacibolševika

Nepodporuji muslimy, je to pakáž. :)) Podporuje je USA, když se to hodí.

H. Lukešová 16.2.2013 19:12

Re: No a ještě více muslimy podporuje EU, zejména levicoví poltici

a levicová média a nejenom levicová, i některé pravicové deníky píší propalestinsky.

V. Hajková 16.2.2013 19:40

Re: Typický argument nacibolševika

Odpovídáte-   komunist.  ESTÉBÁKOVI-  právě  byl   vypoklonkován  z  diskuze   pod  uvodníkem! 

V. Vlach 17.2.2013 10:59

Re: Typický argument nacibolševika

chytla jste se na udičku...

M. Stuchlik 17.2.2013 10:34

Re: S teroristy dialog, to jako s USA

Dialog by se neměl vést hlavně s bolševickými bl by, ti by se měli zavírat nebo rovnou střílet.

F. Pavlis 16.2.2013 16:43

Když

dva dělají totéž, není to totéž. V běžných podmínkách a mezi slušnými lidmi se tomu říká pokrytectví. V politice národní zájmy.  A nezmění se to, protože Evropa je antisemitská až do morku kostí, protože je levicová a ve Francii dokonce   od malíčku až po Hollandovu pleš...

M. Jelínek 16.2.2013 13:09

souhlas

souhlas