28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Žádný strom neroste do nebe

Lenka Zlámalová v pondělních Lidových novinách napsala, že "nový prezident byl zvolen proti vůli vrstev, které ve společnosti rozhodují a táhnou ji dopředu". Dodal bych, že tyto vrstvy nemívají na politickou reprezentaci přehnané požadavky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.2.2013 19:29

Nejvíce Zemanovi pomohla nenávist jeho protivníků

Š. Hašek 3.2.2013 18:11

Takže plačky zase budou

lamentovat nad volbami podle pravidel.

Hlavně to vždycky svést na někoho a správně ho ocejchovat. Nejlépe v hlubokomyslném zamyšlení se v novinách. Přijmout pravidla a potom i výsledek je na někoho asi příliš.

Snad už toho bylo dost, včetně slavnostních vyhlášení "nemám svého presidenta". A ještě chybí petičníci vzhlížející stále k ústavnímu soudu.

P. Pavlovský 3.2.2013 17:19

Občané volili kandidáta k obrazu svého "nadjá",

řekl by náš moravský krajan. A tak většina zvolila prolhaného hulváta. Žádné překvapení!

Vychloubačné sebeodhalení Šloufa, to je jenom obyčejná "chucpe", drzé plivnutí odpůrcům do očí.

Horší je "drzost metafyzická", které se dopustil V. Klaus svým výrokem: "Konečně zvítězila pravda a láska nad lží a nenávistí."

Staří Řekové to nazývali HYBRIS. Tresty se pak vymykaly lidským představám. Čekám!

P. Moravčík 3.2.2013 10:52

Juhoslovanský scenár?

Ďakujem, že ste konečne ozrejmili skryté fakty o rozdelení Československa. Doteraz som netušil, že Česi mohli vojensky obsadiť Slovensko (predpokladať opačný scenár je totiž nezmysel, na Slovensku som bol celý ten čas a u nás o takom niečom nepadla ani zmienka ani od kovaných mečiarovcov a slotovcov).

Alebo ten pravdepodobnejší dôvod - sú chrípky, vysoké teploty môžu vyvolávať až halucinačné stavy. Doporučujem Anopyrin alebo Paralen (silnejšie dávky), horúci lipový čaj a posteľ. Určite to prejde :-)

J. Urban 2.2.2013 23:35

Jsem také velmi zvědav.

Zeman toho moc pozitivního nepřinese. Možná přivede nové Grossy, Srby a Raty. Na druhou stranu jsem teď, po pár dnech od volby, rád, že KS nevyhrál. Je jednak spojen s TOP, Kalouskem a všemi těmi prů§ery na min. soc. věcí a na kultuře, jednak by byl nenáviděn příznivci MZ až za hrob bez ohledu na to, zda by byl presidentem dobrým nebo špatným - opravdu dobrým by mohl být ale těžko právě vzhledem k jeho dosavadnímu angažmá, jehož stín by nejpíš nepřekročil. Bývalo by bylo od Zemana férové, kdyby tyto argumenty používal v kampani namísto pra§áckého kádrování rodiny KS a vyslovených lží a demagogie (třeba Lex Schwarzenberg). Nechť - měl vyhrát, tedy vyhrál. Mohl vyhrát férově. Vyhrál pra§áckámi metodami, nikoho soudného nechť tedy nepřekvapí, jak se bude chovat dál. Ustáli jsme Háchu, Husáka, Klause, ustojíme i Zemana.

M. Procházka 2.2.2013 21:48

Žádný strom....

To jsou ale hloupé řeči a plky.

I. Kudrnová 2.2.2013 18:24

Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Karel Schwarzenberg  je opravdu na nás zkouška od lidí, kteří si sami o sobě říkají inteligence. Všichni zaměstanci  České televize  a Českého  rozhlasu se div nezbláznili,  aby podporovali KS. Zapomněli,  že my všichni  ji  nedobrovolně povinně platíme a oni  nám za to vykládají, jací   jsme ubozí, za co všechno  my  všichni půjdeme sedět a už ví dokonce  na kolik let. Za  naše peníze, které musíme každý měsíc dávat jako skorojako  výpalné  a oni si za to podnikají. Inteligenti, kteří jsou  navázaní na  státní penězovod   / na naše peníze /. Všichni normální lidi vidí, co je to za inteligenty, neumí vypočítat %,  neví, že my všichni  si platíme povinně  zdravotní pojištění, že si povinně platíme  na důchod, který se skládá ze tří složek, jedna je na penzi, druhá  na nezaměstnané a třetí na nemocenskou. Povinně se sankcemi. Neví, že všichni soukromí podnikatelé si musí platiti ze svého elektriku, vodu, plyn, nájem nebo daň z nemovitosti, Musí platit z toho, co si vydělá, zaměstnancům vše -  mzdu, zdravotní, sociální atd. A pracovníci České televize, Českého rozhlasu, státní zaměstnanci? Nic, vše jim dáváme my a oni mohou kázat.

A ti  novináři nadšení inteligencí Karla Schwanzerberga, ať si zajedou do Vídně. Tam ho dost lidi zná už od mládí, ví jak se učil a jak to bylo, když se zřekl rodičů  a pak po nich dědil u nás v ČR.  Budou se divit.

J. Václavíková 2.2.2013 19:03

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Těžko byste mohla podat lepší důkaz o pravdivosti teze, se kterou polemizujete.

C. Coton 2.2.2013 20:33

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Naprosto souhlasím. Je mi zle z toho, že mě zpovykaní a rozfrcaní dělníci pravdolásky, kteří jako malí parchanti kopou a křičí jako malá děcka když nedostanou co chtějí, nazývají přísavkou na státu, lůzou a chudinou. Protože prý JEN TAKOVÍ volili M.Z. Od státu neberu ani Ň, nemocenskou 1x za posledních 20 let, makám na svém, přímou daň za minulý rok přes 80tisíc- viz odpověď níže jednomu, co myslel, že nemám nárok na kritiku, protože - A TO VĚDĚL JISTĚ neodvádím nic a nemám právo dýchat. Zemana nás takových volilo mnohem víc, jako nutné zlo, které je ale o pár procent lepší než K.S. s Kalousem v zádech.

P. Skřivan 2.2.2013 22:36

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Jak přesné ... . :-)

V. Kusý 3.2.2013 14:30

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Promiňte pane Cotone, ale četl jste dobře, co jsem napsal? Výraz možná se nepoužívá pro jistotu v něčem, já jsem se jen ptal.Takže buď neumíte číst, nebo lžete jako Váš idol Zeman.

C. Coton 3.2.2013 18:35

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Ano, čtu celkem dobře. Za prvé : V ČJ se věta tázací končí otazníkem. V kontextu předcházejícího Vaše možná znamená zpochybnění. Jestliže  zpochybňujete, měl by jste mít pro to podklady. Máte-li podklady, máte i jistotu.

Za druhé: Zeman není můj idol, v tom mě napadáte neoprávněně (idol=modla). Četl-li jste pozorně, považuji Zemana jen za menší zlo. Napadá mě jedna otázka: proč Vám tak leží v žaludku lidé s jiným názorem? Myslím, že na státní správu, úřady a vládu máme konzistentní názory. Dostat se do 2 kola Fischer, zvolím knížete. Prostě mám jen jiný názor na to, co je pro mě osobně přijatelnější. A to je alkoholik s komunisty v zádech, než pokrytec s komunisty v zádech. A jestli si budu moct za 5 let vybrat, vyberu si Okamuru.

V. Kusý 3.2.2013 19:08

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Ale to je omyl, mně nikdo neleží v žaludku.Spíš to nechápu, že po všech těch mobilizacích z dřívějška jste ochotni volit člověka, který se netají neláskou k pravici, to jest k lidem, kteří se snaží nikomu neviset na krku.Ale je to Vaše volba, to ležení v žaludku jste si opravdu jen domyslel.Na konec, zpochybnění neznamená jistotu, byl to dotaz, pakliže si přejete, formálně nedokonalý.Stačí jako odpověď?

V. Kusý 3.2.2013 19:13

Re: Ono inteligence a inteligence je rozdíl

Schválně jsem se ještě podíval, to, co je na konci věty považuji za otazník, přesto, pokud se cítíte dotčen, tak neprávem.Krom toho, dotaz byl určen diskutujícímu PŘED VÁMI.V ajfru nad jeho nestydatostí a poněvadž jste zareagoval, jsem se nepřesvědčil o tom, komu vlastně nadávám, takže sorry.

L. Šádek 2.2.2013 18:06

Jsem atheista,

ale už se musím obrátit k Bohu. Proboha, uveďte konkrétní lži pana Zemana, protože jsem sledoval skoro celou diskuzi v TV a žádné lži jsem neslyšel. Karlík si naběhl několikrát sám a přihrál na smeč.

J. Frankl 2.2.2013 19:44

Re: Jsem atheista,

Pustil jste si zvuk?!

J. Václavíková 2.2.2013 20:28

Re: Jsem atheista,

Proč? Pán evidentně trpí samomluvou.

I. Kudrnová 2.2.2013 17:30

Jak to víte, že Zemana nevolila střední třída a inteligence

J. Kanioková 2.2.2013 16:57

Fascinuje mě stálá kritika Zemanovy kampaně a naprosto je přecházena skutečnost, KDO začal, kdo to rozjel tak šíleným způsobem. Že se zapomíná na zákon akce a reakce. Jedno je jisté, poslední volby proběhly pod taktovkou režisérů jedné strany -

sympatizatů P&L, kteří vsadili na psychologii davu.. Výborná knížka-G. Le Bon - Psychologie davů. (Lehkověrnost davů a snadnost, s jakou podléhají sugesci) - "Řekli jsme, že jednou z obecných vlastností davů je neobyčejná poddajnost sugesci a ukázali jsme, že v každém seskupení lidí je sugesce nakažlivá; tím se vysvětluje rychlé zaměření citů určitým směrem. Stačí i velmi jednoduchá hesla.

Pravidelně bývá dav, i kdyby se nám zdál jakkoliv lhostejný, ve stavu očekávání a napětí, jež usnadňuje sugesci. První jasně formulovaná sugesce nakazí okamžitě všechny mozky a vyvolává ihned určité zaměření. U bytostí ovlivněných sugescí směřuje fixní idea k tomu, aby se proměnila v čin. Ať už jde o vypálení paláce nebo o projev oddanosti, propůjčí se k tomu dav stejně snadno. Vše bude záviset na povaze podnětu a ne na vztahu mezi činem a rozumovou úvahou, která se může u jedince postavit proti provedení.

Není zapotřebí velkého davu, aby byla ztracena schopnost vidět přesně a aby skutečné události byly nahrazeny přeludy, ideály, mýty. Několik shromážděných jedinců tvoří dav, a i když to jsou třeba i vynikající vědci, nabývají všech vlastností davu, pozorují-li předmět, který je mimo jejich obor. Pozorovací schopnost a kritický duch každého z nich vyprchává.

Jednoduchost a přehnanost citů působí, že davy neznají pochybnosti ani nejistotu. Zacházejí hned do krajností právě tak jako ženy. Jednou vyslovený výrok či podezření se stává okamžitě nepopiratelnou pravdou. Počínající sympatie nebo odpor, které by si osamocený jedinec téměř neuvědomil, mění se u jedince v davu ihned v divokou krajnost."

Proto tu dnes máme situaci, kdy je skutečná objektivita přetvořena na hysterickou „demokracii“, kdy křičící rádoby demokrat s plnou pusou slov o morálce, svobodě a respektu ke své preferenci, na druhé straně uráží kdykoliv kohokoliv s pocitem, že pouze jen jeho názor má právo na respekt a existenci. Vytrácí se vědomí, že chci-li svobodu a respekt já, musím ji i umět respektovat u druhých..

V. Kusý 2.2.2013 18:15

Re: Fascinuje mě stálá kritika Zemanovy kampaně a naprosto je přecházena skutečnost, KDO začal, kdo to rozjel tak šíleným způsobem. Že se zapomíná na zákon akce a reakce. Jedno je jisté, poslední volby proběhly pod taktovkou režisérů jedné strany -

A že Vy jste vtělený respekt sám!

J. Václavíková 2.2.2013 18:19

Re: Fascinuje mě stálá kritika Zemanovy kampaně a naprosto je přecházena skutečnost, KDO začal, kdo to rozjel tak šíleným způsobem. Že se zapomíná na zákon akce a reakce. Jedno je jisté, poslední volby proběhly pod taktovkou režisérů jedné strany -

To chce klid! Jste už hysterická ze snahy protáhnout velblouda uchem jehly.

K. Voráček 2.2.2013 16:40

Necelá pravda

Autor vystihuje vše, co je proti osobě MZ použitelné. I já pamatuji, když na Letné mluvil o školství, o ceně benzínu a cigaret. 750 tisíc omámených lidí jásalo, modlilo se a zpívalo hymnu. Kdo chce dělat politiku, musí umět počítat s lidskými slabostmi. Lkát nad nezvládnutím této skutečnosti je mimo reálnou politiku.

A tak by si měl autor položit otázku, kdo a proč přišel na nápad postavit proti MZ právě KS. Proč ne někoho jiného, zdatnějšího?  Měl by si odpovědět na vlezlou otázku, jaké vlastnosti a schopnosti neslučitelné s funkcí presidenta má KS. Kolik se muselo nalhat, nebo utajit skutečností, které v jeho prospěch "nehrály"? Nebyla to spíše taková ověřovací hra, která měla zjistit míru ovladatelnosti společenských vrstev? Neukázalo to na výbornou ovladatelnost občanů Prahy, všelikých sebestředných a samochválících se vzdělanců a umělců, mládeže?

Autor se dopouští chyby, když přechází souvislost příliš závažnou - návrat VK do denní politky. Lze odhadnout, že toto spojení uvede dění v ČR do pohybu, nikdo neví kam a do jaké míry, co bude úspěšné a co ne. Ale bude to pohyb, tedy pravý opak toho, co by představovalo vítězství KS. Už teď nejsou žádné kmotrovské vztahy a funkce jisté, pravice se drolí před očima, socani se utěšují a komunisté v pohodě čekají, co bude. 

C. Coton 2.2.2013 15:57

Bátora, Halousek, Zlámalová

Copak mají společného? Pravděpodobně myšlenku, že volební právo by měl mít pouze ten, který "táhne" tuto společnost - minimálně středoškolsky vzdělaný, příslušník vyšší střední třídy a výše, zcestovalý inteigent. Také většina umělců, zpěváčků, komediantů (vyjma Dejdara a Bohdalky), novinářů a těch, kteří se starají chudině o hry. Ostatní plebs musí držet hubu a krok.  A co s námi, kteří sice jsme vzdělaní, živnostníci a menší podnikatelé odevzdávající statisícové daně, ale rozhodli jsme se jít proti doporučenému proudu? Navrhuji volební systém, v němž by "ti správní" měli 2 hlasy, ti opační 1 hlas a lůza na podpoře nic. Co je správné by určoval vítěz SuperStrar.  Jen si matně vzpomínám, že pana Bátoru za podobné  vize o rozdělení hlasovacího práva atd.. nechal p. K.S. vyhodit z Min. školství.

M. Vlasák 2.2.2013 16:26

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

K volebnímu právu. Spíš by měli mít právo pouze daňoví poplatníci a nikoli příjemci dávek. Zvláště důchdci, kteří žili podle hesla socialisticky pracovat, socialisticky žít ..... a chtěli by nynější důchody neustále valorizované, když z jejich daní pobírali tehdy důchodci 150 - 180 Kčs měsíčně! A chodili v průvodech a řvali dědeček a babička ujídají nám chlebíčka.

C. Coton 2.2.2013 17:04

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

Ano, navrhneme, aby příjemce kterékoliv dávky od státu volební právo neměl. Důchodci, ženy i muži na mateřské, rodiče postižených dětí a ti co pečují o osobu blízkou, dlouhodobě nemocní (přijímají zdravotnickou péči, hrazenou z našich daní), lidé s nízkými platy, co sice vydělávají, ale protože málo, tak pobírají příspěvek na bydlení, lidé hledající práci.... Kdo Vás ještě napadá?

Zatím se nám podařilo vyřadit asi jeden milion. To by mohlo na  vítězství Pravdolásky stačit, co?

V. Kusý 2.2.2013 18:14

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

Poslyšte, mohl byste nám vyčíslit, kolik jste zaplatil na daních Vy? Možná by to nestačilo ani na právo dýchat, natož volit.

C. Coton 2.2.2013 20:17

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

Za loňský rok  daň mé OSVČ přes 80 tisíc + sociální a zdravotní, něco ke 100tisícům mi vzala vláda prostřednictvím DPH, asi 75 tisíc stálo naší firmu vyhovět novému stupidnímu předpisu EU o schválených zdravotních tvrzeních, zvedla se nám daň z nemovitosti, museli jsme aktualizovat za tisíce účetnictví se změnami DPH. Jako OSVČ nemám možnost odpočtů za nakoupené oblečení, výjezdní zasedání, ubytování a stravu při pracovních cestách a do nákladů nedávám ani tak oblíbené čistící prostředky, které používáme doma.  Jak se žilo Vám? Kolik pak jste platil Vy?

V. Kusý 2.2.2013 20:47

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

Kyš kyš, já už níííc, já jsem proklínaný důchodce.Když jsem byl OSVČ, byl jsem na tom asi stejně jako Vy.Pak jsem, zásluhou pachatele nedbalostního trestného činu přišel o zdroj obživy a stát se postaral prostřednictvím probační a mediační služby o mého škůdce.Já jsem, díky sofistikovaným zákonům a prakticky nulové šanci na odškodnění přišel téměř o vše.Takže to, že jsem tři roky před důchodem získal práci (u zahraniční firmy) se rovnalo zázraku.Díky tomu jsem však dosáhl na nadstandardní důchod, takže teď se mám celkem dobře a už se mi žije lépe než zítra.Firma sice používá nadále občas mých služeb, ale díky rozhodnutí naší pravicové vlády si v budoucnu za stejnou práci vydělám méně.Dobře mi tak, nemám se o sebe starat sám, ale svěřit se do rukou státu.Jó, být pravičák, to leze do peněz.Být levičák, tak si řeknu:"Voni mně nemůžou nechat v bídě, voni se musí vo mně postarat" a je vymalováno.

V. Venc 2.2.2013 15:38

Do nebe ne, ale poroste

Je opravdu zajímavé, že autorovi vadí “levicový” Zeman, ale vůbec už mu nevadí předpokládaná nově zvolená levicová vláda, na bázi ČSSD. Autor má obavy, že za nového prezidenta bude inteligence a elita národa přispívat společnosti výrazně hůře, než za prezidentů Havla a Klause.

Domnívám se, že tato víra je zcela lichá. Autorem zdůrazňovaný vliv nepolitické politiky intelektuálů a inteligence nebude rozhodně významnější, než tomu bylo za období prezidenta Klause, spíše menší (s ohledem na rostoucí hospodářské potíže EU).

Že by prezidentovu pohodu měla narušovat malá přízeň nebo uznání inteligence a elity národa, zůstane autorovým přáním. Naprosto bude stačit, aby nový prezident projel dvakrát s českým firemním vrcholovým managementem, s doporučením prezidenta Putina, Ruskou federaci. Prokáže se jasný Zemanův politický přínos, který by jeho protikandidát nebyl schopen vygenerovat i kdyby projížděl, s Barrosovým dopisem, euro-atlantickou alianci křížem krážem.

Strom neroste do nebe, ale na rozdíl od autora si myslím, že poroste zdatně pět let, a možná vydrží celých deset.

M. Růžička 2.2.2013 10:51

Žádný strom neroste do nebe.

Jestli Zeman vyhrál presidentské volby přes odpor některých ze střední třídy a vyšší reprezentovaných takovýmí jako je Hřebejk,a Le Fein vyhrál správný kandidát.Pochybní umělci nejsou zárukou dobré volby.Jestli autor článku píše o Zemanově zchátralosti ať se zamyslí nad zchátralostí občana Swarzenberga.Kouří a pijí oba,co se výrazů týká není žádný podstatný rozdíl.