25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Další prohra Pravdy a lásky

Za první její porážku lze považovat samotnou "Sametovou revoluci". Samozřejmě, že mnozí disidenti, zvláště pak Václav Havel, do rozjíždějícího se vlaku včas naskočili. Ale velmi mnohé z nich to netěšilo, protože celým svým ideologickým zaměřením nebyli u kapitalismu, ale u socialismu s lidskou tváří, který byl v roce 1968 tak "podle zardoušen" sovětskou intervencí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 4.2.2013 20:52

Re: Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

Souhlas s paní Šmídovou.

Š. Hašek 4.2.2013 20:39

Re: Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

Souhlas s panem Rybákem.

B. Rybák 4.2.2013 20:09

Re: Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

To, že nemáte a vzhledem k tomu co obhajujete ani nemůžete mít seriózní argument mě nepřekvapuje. Překvapující je ale to, že paní Kaniokové přisuzujete svou vlastní vulgaritu. Na rozdíl od Vás paní Kanioková dokázala v zájmu většiny národa své negativní emoce (k Zemanovi) překonat. Trapnou obětí nenávisti a zaslepené oddanosti pouhé "ikoně" jste Vy.

M. Smidova 3.2.2013 8:58

Re: Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

Ms. Kaniok z vašich prezentací je zřejmé kdo a co jste. Nic víc, než trapná fanatička pracující s demagogií , šovinismem a populismem nejhrubšího zrna. Stavějící se do role "intelektuálky," s bytostnou nenávistí vůči EU, Prezidentu Havlovi a robotickou oddaností k scestným blábolům vaší ikony VK. Je však chválihodné, že právě s vaším přispěním vlajka EU bude opět vlát nad Hradem. Věřte mi, ta představa, že "Ms. Kaniok"také přispěla k vyvěšení vlajky EU nad Prahou mne naplňuje slastnou euforií.

J. Václavíková 1.2.2013 22:48

Re: Je docela možné,

A bohužel jeho fans se zhlédli v jeho způsobech.

I. Poljaková 1.2.2013 21:58

Re: Od vás nic nového

ne, pane Cotone -  mám spocit, že přispěvatel je ten "díky selskému rozumu a styku s praktickým životem sektářství prohlédnuvší" člověk o kterém píše se kousek výše. Pokud pohrdáte intelektuály, kteří se nechali "pomýlit" pro volbu, která vám není po chuti,  - tak tady tedy máte něco jiného.

P. Chládek 1.2.2013 21:57

Re: Je docela možné,

Zemana jsem volit nemohl, prostě proto, že ho nepovažuji za slušného člověka. Je to neuvěřitelný lhář,demagog a populista, schopný všeho aby ukojil své pokleslé touhy. S jeho tak často omílanou vzdělaností to také není tak horké a už vůbec nesouhlasím s chvalozpěvy na jeho rétorské umění. Podle mě s hulvátem a lhářem, který bez hnutí brvy dává jednu podpásovku za druhou není regulérní diskuze možná.

R. Hanzl 1.2.2013 19:40

Re: Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

Ale houby. Věřím, že kdyby Zeman pojal druhé kolo volby slušně, tak by vyhrál možná menším rozdílem, ale určitě by neudělal tolik zlé krve. Já se s ním jako prezidentem snadno vyrovnám. Stejně jako když premiéroval: Když ho uvidím v telce ,tak přepnu, když uvidím na netu článek o něm , tak si přečtu jen titulek.

A moje chování a nechuť k němu rozhodně nejde svádět na Havla a na bandu umělců, kterým sláva stoupla do hlavy natolik , že se pasovali za morální arbitry.

A to, že si připadáte bezmála jako hrdinka, za to že jste zvolila komunistického kandidáta (SPOZ a CSSD povazuji za strany viceméně komunistické) je smutné.

J. Sládeček 1.2.2013 19:38

Základní problém lásky a pravdy byl ten, že zvítězila

lež a nenávist.

V. Kusý 1.2.2013 19:17

Re: Je docela možné,

A ke komu se budou modlit ti, kdož si nechají vycpat pana profesora?A co se týče monarchie, myslím že dnešní stát jí nesahá ani po kotníky.

J. Kanioková 1.2.2013 19:15

Děsivě pravdivé !

J. Kanioková 1.2.2013 19:14

Jo, jo.... to je totiž v reálu ta Havlova "NEPOLITICKÁ POLITIKA"...:

Byť bych Zemana v jiné situaci nikdy nemohla volit, v této manipulační smršti, víc než vstřícné vůči EU, mi nic jiného nezbylo, pokud si nechci připadat jako zbabělec.

A není všem dnům konec. Kalousek právě předvádí další kolo vydíráním.. a odmítání referenda o euru. Syčák !

C. Coton 1.2.2013 17:32

Re: pro kritiky autora

Závěr je BOMBASTICKÝ. Díky, díky :-)

C. Coton 1.2.2013 17:20

Re: Od vás nic nového

Na Vás pane, by byl kníže hrd. Určitě jste ten vzdělaný inteligent s evropským rozhledem???

C. Coton 1.2.2013 17:17

Re: Rozdělení státu provedl tak hladce, že nikdo neřekl ani popel

Rozbíjet stát začal Havel - vzpomeňte na "válku" o pomlčku. Klaus vzdoroval rok.

F. Netopil 1.2.2013 15:58

Pan Herrmánek

je veden mezi agenty StB a proto se musí více snažit než ostatní.

M. Hoblík 1.2.2013 15:53

Je docela možné,

že si nechají někteří staromilci to roztomilé kníže vycpat a budou se k němu modlit. Jisté je, že monarchie už tu byla a nic moc! Pokud nevěříte, zeptejte se pana Masaryka.

P. Lenc 1.2.2013 14:37

Re: Otázka pro psychologa

Přesné, ale pro mnohé stejně nepřesvědčivé.

P. Pokorný 1.2.2013 14:20

Re: Od vás nic nového

Argument jak stehno. Vy jste určitě velký myslitel, že? No nic, takových je tady. třeba Bóža Sobotka, Tejc....

V. Kusý 1.2.2013 14:07

Re: Rozdělení státu provedl tak hladce, že nikdo neřekl ani popel

Jeden z nemnoha Klausových rozumných a chvályhodných činů.

V. Kusý 1.2.2013 14:05

Re: Otázka pro psychologa

Já bych, pane Andreasi viděl Vámi popisovanou situaci poněkud jinak.Všiml jste si jistě, že nejlépe a s největší výdrží, jsou indoktrinovatelní spíše vzdělanější lidé.Třeba různé sekty jsou toho příkladem.Takzvaní obyčejní lidé jsou většinou po nějakém čase neochvějné víry schopni, díky selskému rozumu a styku s praktickým životem prohlédnout.Vzdělanec není většinou ochoten si připustit že naletěl, ať už falešnému prorokovi, či nahému císaři.Ono totiž je to velmi těžké, přiznat si, že můj idol není zdaleka tak morální, případně inteligentní, či že svůj intelekt pouze používá k manipulaci s jinými, aniž bych to JÁ prohlédl.Pak pochopitelně připomínají myšlení osazenstvo Vůdcova bunkru 30.dubna 1945 až do chvíle, než se jim otevřel pohled na mrtvoly Adolfa Hitlera a Evy Braunové.Taková deziluze se těžce vstřebává, tak jim dejme čas.:-)

Š. Hašek 1.2.2013 13:16

Dobrý článek.

Pravda a láska. Ach, ta hesla! V obecném životě, kdo se postaví proti, je zcela samozřejmě víc než vrah.

V řízení státu (mocenský nástroj a udržovatel pořádku "aby lidi po sobě nelezli a nevraždili se") už někdy až humorná záležitost.

Zvláště (a to zdůrazňuji), když o tom mluví echt stalinisté, ničící osudy občanů v poválečné éře i potom a prohlédnuvší (dnes) do komunismu s lidskou tváří.

Od nich heslo o lásce a pravdě (školitelka Lidových milicí např.) zní opravdu věrohodně

I. Schlägel 1.2.2013 12:47

Re: Když jsem viděl v týmu K.S.

Nebo jenom drzejší a bezohlednější?

V. Venc 1.2.2013 12:31

Dobrý článek

Také proto, že vybízí vnímavějšího čtenáře, aby si lépe všiml, jakým ideologickým zázemím je formovaná část naší sopečnosti označované “Pravda a láska”. Filosoficky se tato skupina opírá o věčně živé myšlenky “socializmu s lidskou tváří”, které měly léčit neduhy komunistického socializmu.

Popřevratovou aplikací bylo zjištěno, že mohou být i lékem na nespravedlivý kapitalizmus.

Je možno pozorovat, že se tato myšlenková avantgarda rozmáhá nejenom v EU ale i v Obamově USA. Objevil se tak “geniální” myšlenkový směr, který může léčit každou euro-atlantickou společnost.

Je zřejmé, že společnost nasáklá myšlenkami socializmu s lidskou tváří musí být nespokojená a má blbou náladu. Co je ovšem horší, není schopná generovat impulzy vedoucí k nápravě.

M. Šejna 1.2.2013 11:51

pro kritiky autora

pro kritiky autora předkládám jeden velmi výmluvný záznam, který ukazuje rozdíl mezi Havlem a Zemanem (nebo Klausem). Po zhlédnutí tohoto záznamu musím prohlásit "Diky Bohu za Zemana". Hlavně ta scéna, kdy Havel obsluhuje becherovnkou Zemana, je snad nejlepší scénou z Havlových her:

http://www.youtube.com/watch?v=AyNuS4FAiEw

L. Machala 1.2.2013 11:43

Pan Hermánek

prostě nedokáže nic jiného, než vrtět ocasem podle svého Mistra, který v poslední době koná podle zásady "čím hůře, tím lépe"!

P. Khail 1.2.2013 11:26

Autor si poněkud protiřečí

"Je mnoho faktorů, které pro Karla Schwarzenberga hovoří, a i já sám jsem jeho volbu velmi  s e r i ó z n ě  zvažoval. Když jsem ale viděl tu věčnou partu pravdoláskových petentů, kteří nyní zase podepisovali něco na něčí podporu, tak jsem se absolutně  z a t v r d i l  a řekl si: Tak této partě tedy radost neudělám" - kandidátem byl KS nebo "petenti"?

M. Andreas 1.2.2013 10:54

Otázka pro psychologa

Autor pěkně vystihl svou vlastní neschopnost racionálně překonat osobní animozity a potřebu kopírovat postoje milovaného V. Klause. Sebepoznání je cesta k lepšímu. Jak to nazvat? Tím, že si správně pojmenujeme problém, můžeme ho řešit. Co může být příčinou toho, že nejsme schopni hledět na věc racionálně?

Zde několik vyhraněných návrhů, které nechť ctěný autor nevztahuje na sebe jako urážku, ale jako návrh diskuse nad problémem- Může za to deprivace z dětství? (e.g. padání vlasů zapřičiňuje duševní pohnutí v šestinedělí). Vada řeči? (Obdivuji toho, kdo v diskusi ostatní utře (i když je to hovado)). Šikana na základce? (Obdivuji toho, kdo ostatní utře (i když je to hovado), protože bych to chtěl umět, ale nikdy jsem to neuměl  a byl naopak utírán). Absence otce v rodině? (Obdivuji toho, kdo dominuje (i když je to hovado). Šikana v práci? (Dotyčný je neoblíbený podlézavý iniciativní s*áč (e.g. Hujer nebo V. Klaus v SBČS či v OF listopadu 89) a dle toho se k němu ostatní chovají. Když se dostane do vedoucí pozice nechá to všem sežrat a ještě nás obdaří poznatkem, že "Marečku, podejte mi pero" je špatný, ale opravdu špatný film. Proč asi?)

Uměl by někdo pojmenovat autorovo jednání a jeho motivy?

Dík

J. Forman 1.2.2013 10:51

Od vás nic nového

Autore, jste lhář a trapný vlezdoprdelka. Potkat vás ve společnosti, tak vám plivnu do ksichtu.

S. Netzer 1.2.2013 10:13

A slivovice nic?