16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Zeman nereprezentuje demokracii. Koho teda?

Kandidát, který zvítězil za pomoci lhaní, nepravdivých obvinění, povzbuzování národnostní nenávisti, utvrzování náckovských stereotypů a porušování volebního zákona prostě nezvítězil demokraticky a nereprezentuje demokracii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Marek 31.1.2013 23:29

Re: Demokracie ?

Pan Oamura není spasitel, ale moula. A demokracie není jen jít jednou za 4 roky k volbám. vyžaduje tzv. občanskou společnost - zájem o veřejné záležitosti. To je starost pořád. Začíná to na obcích, u nás pokračuje na krajích.  Na řadě obcí těžko shánějí vůbec někoho, kdo by je řídil. Krajských voleb se zúčastnilo cca 30% voličů a nyní se různě demonstruje proti komunistům. Ale volby se přece daly i vyhrát, že? Víme my, co vlastně chceme?

T. Marek 31.1.2013 23:19

Re: Zvítězil lepší

Nedivte se, že nemá Beneše rád. Vždyť ho (jeho rod) připravil a půl Jižních Čech a Šumavy, právě jedním z dekretů (v r. 1947 potvrzeným ještě zákonem). To je majetek jehož hodnotu si ani neumíme představit. Proč si tohoto  nikdo nevšímá? Nebo si snad příznivci myslí, že je mu to fuk - vedou s jeho nevlastní sestrou už léta soudní spory, zda restituovat by měl on a nebo ona. Proč asi, jen tak pro srandu???

T. Marek 31.1.2013 23:10

Re: Celá ta předvolební kampaň byla zcela ujetá

je rozdíl, hlavně v tom, že o tom druhém toho moc nevíme. Snad jen, že už vystřídal asi 4 politické strany, že je aktivním spolušéfem naší slavné protikorupční vlády a že by jako hlava rodu měl ještě získat od státu restitucí více než 200 tis. ha pozemků, o hradech a jiných budovách nemluvě. Ty rodu zabavil právě pan Beneš jedním ze svých dekretů.

T. Marek 31.1.2013 23:03

Re: v této volbě nešlo

Demokratické volby jsou o svobodném rohodnutí voličů a ne o zdravém selském rozumu (pokud ještě víme to co vlastně je). Vy jste se ve svém životě vždy rozhodoval podle zdravého selského rozumu? Nikdy žádná chyba či nerozum? Jestli jste to dokázal, tak jste fakt génius.

T. Marek 31.1.2013 22:58

To jste psal dobrovolně?

ne, že bych měl pana Zemana rád, ale co vlastně lhal o Benešových dekretech? On o tom otevřel řeč svými provokativními dotazy. To ostatní si zařídíl pan Schwarzenberg vlastně sám. Dále - televize sice stranily panu K.Sch., ale hlavně buď je národ úplně blbej ( a to si zřejmě myslíte) a dělá jen co se mu odněkud nakuká, a nebo se prostě lidé rozhodli (možná, že i ve svůj neprospěch) svobodně. Žádní pohůnci nechodili ve stylu Jehovistů a nenutili nikoho, že má do urny vložit lístek pana Zemana. Konec konců, kdyby někdo nevymyslel tu pitomost, že mezi 1. a 2. kolem volby bude 14 dní a kdyby každá TV stanice nechtěla mít extra 2 besedy kandidátů (kvůli sledovanosti), tak se to ani tak divoce rozjet nemohlo. Choďte po zemi. Rozhodovalo se mezi hruškou a jablkem a obojí byly kyselé.

J. Václavíková 31.1.2013 22:18

IV. cenovou,copak to není na první pohled jasné?

Pokud by nestačilo, pak na 1. poslech.

M. Vondráček 31.1.2013 21:26

m

On to autor myslel opravdu vážně ?? Třebas tu komisi o sudeťácích , která by v přímém přenosu vyvracela Zemanova tvrzení ??

M. Baloun 31.1.2013 19:58

tak jsem

po přečtení tutoho "díla" plného vzteku a ublíženectví se slovníkem jak z ruďasa opravdu moc rád, že pankáčí ostrouhali mrkev.

H. Lukešová 31.1.2013 18:11

Re: Ovšem nacibolševické servery, vypisovat nebudu psaly,

To třeba ne, ale levičáků je ve Znojmě plno. Ve Znojmě pravidelně triumfují komunisté.

L. Kubeš 31.1.2013 17:25

Re: Zvítězil lepší

Za ta "hnědá a rudá prasata" bych se klidně podepsal, když čtu některé příspěvky.

P. Čech 31.1.2013 15:49

Re: Demokracie ?

Vážený pane, pokud by voliči volili rovnoměrně všechny existujicí politické strany, nedostala by se do sněmovny ani jedna z nich, protože by žádná nepřekročila 5% hranici. Zkuste si to spočítat.

J. Vyhnalík 31.1.2013 15:38

Re: Pane autore,

Základní pravidlo mariáše zní: "Při placení se usmívej!" A neplatí to zdaleka jenom pro mariáš.

R. Langer 31.1.2013 15:05

Re: Ovšem nacibolševické servery, vypisovat nebudu psaly,

Safra, že by bylo Znojmo taková muslimská bašta?

R. Langer 31.1.2013 15:04

Re: Demokracie ?

Ano, pokud by jinou než vládní stranu volil každý, tak se do té sněmovny dostanou. Protože voliči ovšem buď chtějí, nebo si nechají namluvit že chtějí něco jiného, dostanou co si přáli a zvolili. Je to jejich volba a jejich chyba. Ale pořád si stěžují.

R. Langer 31.1.2013 15:00

Re: Celá ta předvolební kampaň byla zcela ujetá

Mně to tak samozřejmé nepřipadá.

R. Langer 31.1.2013 14:38

Re: v této volbě nešlo

Fakt?

R. Misák st. 31.1.2013 14:25

v této volbě nešlo

ani tak o zemana nebo knížete ale o " zdravý selský rozum" a ten to prohrál.

O. Malstoka 31.1.2013 14:05

Proč?

Abych pravdu řekl, dokázal jsem přečíst jen tři odstavce a musel jsem toho nechat. Přesně vy jste ukázkou ukřivděného chudáčka, kterému nevyšel jeho tip a přání, protože kdo nedělal vše pro knížete pána, ten by měl být vystaven na pranýři. Když už, tak už, váš triumf zveřejněnou "fotografií" a komentářem toto všechno potvrzuje, protože pro pravdu by jste měl uvést kdo co udělal a jak byl spravedlností odsouzen, jinak je to jen plácnutí kusem bláta. Abych vás uklidnil, Zemana jsem nevolil, a protože ani Kníže nebyl můj kůň, jsem k volbám zkrátka nešel.

A. Holík 31.1.2013 14:04

Re: Zemanovým výpadům měl čelit hlavně Schwarzenberg.

Takove lhani by mu ve vetsine statu spocetli sami volice. U nas to nevadi ..

V. Kováčová 31.1.2013 13:32

Zvítězil Zeman, který

přestože byl v politice více jak 10 let, zůstal stejně nemajetný, jako když do ní vstoupil. Byt, v kterém bydlí jeho rodina je pronajmutý a dvě místnosti na Moravě, kde těch 10 let žil, koupila už jeho matka. Zatímco Václav Havel nabyl obrovský najetek v podivné restituci v jeden den s Karlem Schwarzenbergem v době, kdy jeden byl president a druhý kancléř. Z obou se stali rázem jedni z nejbohatších lidí v zemi. Řeči o oposmlouvě, jako o nejkorupčnější době  v Česku je neustále přiživovaná medání bublina, protože "hoši, co spolu mluví" museli na 4 roky od válu.

J. Vintr 31.1.2013 13:23

Celá ta předvolební kampaň byla zcela ujetá

Tahala se tam témata, která vůbec nesouvisí s prezidentskou funkcí. Prezident má reprezentovat stát a není v jeho kompetencích řešit politiku a ekonomiku. Dokonce ani nehraje tak podstatnou roli, co kdo z kandidátů dělal či nedělal v minulosti, ale podstatné je to, jaké chování se od něj dá čekat v této funkci v budoucnosti. Podle toho by se měly posuzovat schopnosti a vhodnost kandidátů. A ať si kdo chce co chce říká, v tomto ohledu je mezi Zemanem a Schwarzenbergem propastný rozdíl - samozřejmě ve prospěch toho druhého.

J. Vintr 31.1.2013 13:08

Celá ta volební kampaň byla naprosto ujetá

prezident má reprezentovat stát a není v jeho kompetencích řešit politiku a ekonomiku. Dokonce ani nehraje tak podstatnou roli, co kdo z nich dělal v minulosti, ale to, jaké chování se od něj dá čekat v této funkci v budoucnosti. Podle toho by se měly posuzovat schopnosti a vhodnost kandidátů. A ať si kdo chce co chce říká, v tomto ohledu je mezi Zemanem a Schwarzenbergem propastný rozdíl - samozřejmě ve prospěch toho druhého.

P. Čech 31.1.2013 12:16

Re: Demokracie ?

Mohou volit jednu ze 150 politických stran. Např. Stranu přátel piva, Erotickou iniciativu, Ostrava se baví, Balbínovu poetickou stranu či nějakou jinou politickou stranu. V našem volebním systému žádná z těchto nemá naději se dostat do sněmovny. Hlasy jim odevzdané propadají ve prospěch ODS, ČSSD, KSČM, TOP 09. VV a LIDEM se úspěšně přiřadí ke stranám propadlým. A jsme tam, kde jsme nechtěli být. On totiž ten volební systém v ČR platný je velice chytře vymyšlen a hlavně uzákoněn.  De facto konzervuje moc několika politických stran (3-5) a tím nefunkčnost celého systém, vycházejícího ze zásad poměrného zastoupení. Cestou z toho ven je pouze většinový, dvoukolový volební systém do všech úrovní státní správy a samosprávy, tedy do veškeré moci zákonodárné a výkonné. Přímé volby kandidátů a niokoliv politických stran.

V. Kain 31.1.2013 12:16

Re: Zvítězil lepší

Buď Čunek nebo já prohlásil pan Schwarzenberg.Zůstal.Zlikvidoval pomocí Kalouska pana Bátoru kterému nesahal ani po kotníky.Když neuspěji ve volbách do funkce prezidenta tak v politice končím.Zůstal.Když mu to pan generál veterán 2.W.W.připoměl,že mu jde asi o funkci než čest,tak knížeti zle šlápl na kuří oko.Nezmohl se ani na slušnou odpověď a pana generála urazil.Pochopitelně se proti Schwarzenbergovi zdvihla vlna silné nevole.Pan Schwarzenberg není zdaleka tím dobrákem jak nám ho chtěli media představit.

E. Heusinger 31.1.2013 12:04

To je zase fňukání.

Kníže nevyhrálo. Búúúúú.

Jak to v pražských kavárnách přežijeme? Búúúúúúú.

H. Lukešová 31.1.2013 10:59

Re: Ovšem nacibolševické servery, vypisovat nebudu psaly,

Projížděla jsem Znojmem. Znojmo bylo celé polepené.

R. Langer 31.1.2013 10:42

Re: Demokracie ?

Mohou volit alespoň kohokoliv jiného, než volili posledních 20 let. Ale nikdo, NIKDO to neudělá. Tak proč se pořád každý diví, co je to tu za bordel?

P. Čech 31.1.2013 10:24

Re: Demokracie ?

Lidi to pořád volí? A co mají podle Vás dělat, když chtějí využít volebního práva? Musí to volit, protože nic jiného volit nemohou. Nedovoluje jim to nedemokratický, menšinový volební systém a volební zákony. V tom to vězí a ne v tom, že to lidé volí. Cesta ven z tohoto stranického marasmu existuje a už se i začíná rýsovat. Nastínil ji Velký sněm, konaný před týdnem na Vinohradech. To by se ovšem všechny občanské iniciativy spolu s občanskými hnutími museli spojit a jít do voleb jako jedna síla. Potom by měly naději i volby vyhrát. Můžeme však ještě chvíli vyčkat, s čím přijde pan Okamura v senátu.

R. Langer 31.1.2013 10:20

Re: Zvítězil lepší

Přesně tak, vidím to úplně stejně. Těmi kecy o dekretech si pan kníže okamžitě znepřátelil 3/4 národa a je naprosto stupidní obviňovat z toho kohokoliv jiného. A navíc ještě jako idiot tvrdit, že Zeman je nácek. Tak i kdyby byl, tak to bude NÁŠ nácek, na rozdíl od pana knížete, který je evidentně nácek někoho jiného. Že to jsou hovadiny? Ano, ale já jsem s nimi nezačal...

R. Langer 31.1.2013 10:14

Re: Demokracie ?

Ale tak vždyť je to klasický korporátní fašismus, který prostě přiděluje vyvoleným a ostatní odírá. No ale lidi si to pořád volí a nic nechápou, tak co po nich chcete. A příště si zvolí rudého bolševika, a pak už nebudou chápat vůbec nic. Ale určitě za to nebudou moct, to oni přece tak nemysleli. Oni totiž nemysleli a nemyslí vůbec. :-(