19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

USA: Zejména osud plavidla "E"

Tím se rozumí aircraft career neboli "mateřská letadlová loď" ENTERPRISE, což v českém nepoetickém překladu v nejlepším případě vyjde jako obyčejný PODNIK. Od vyhlášení americké nezávislosti bylo ve službě osm takto pokřtěných plavidel, z toho letadlové lodi byly dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 29.1.2013 15:37

V článku jsou nepřesnosti

Saratoga CV 3 se naposledy zúčastnila boje v únoru 1945, přežila válku a byla zničena jako cíl při pokusném jaderném výbuchu r. 1946.

Enterprice se nezúčastnila korejské války.

Z 8 bitevních lodí, zasažených v Pearl Haboru se jich opravených do služby vrátilo šest.

V bitvě o Guadalcanal byly potopeny americké letadlové lodi Hornet a Wasp.

J. Chvojka 29.1.2013 17:27

Re: V článku jsou nepřesnosti

Dejme tomu, že autor měl na mysli to, že Saratoga byla v opravě po poškození v boji. A Lexington už byl taky na dně ...

K. Luboš 29.1.2013 13:24

Tak to se nám ta stavba letadlových lodí...

...pěkně prodražuje. Skoro to vypadá, jakoby začal pro US Navy pracovat pan Barták.

J. Chvojka 29.1.2013 17:25

Re: Tak to se nám ta stavba letadlových lodí...

On už ani ten Dollar není, co bejval ...

J. Jurax 29.1.2013 0:38

No, já tam sice nebyl

ale veškerá mně dostupná literatura označuje pojmem Tokio expres (americké označení) plavby japonských torpédoborců kontraadmirála Tanaky, jež za noci (ve dne ovládala moře americká letadla z Hendersonova letiště) dopravovaly na Guadalcanal vojáky a zásoby a nakonec zbytek vojáků evakuovaly. Tedy nikoliv nějaké území jako byl tzv. krvavý hřeben.

M. Prokop 29.1.2013 9:44

Re: No, já tam sice nebyl

Samuel B. Griffith II ......

Ano.