16.7.2019 | Svátek má Luboš



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Groupthink Schwarzenberg



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 74, poslední: 27.1. 2013 10:59, přehled diskusí

A co Groupthing Zeman?:
Autor: K. Loucký Datum: 27.1.2013 10:59

To by mohlo být ještě o mnoho šťavnatější. Ale byla by to ztráta času.

Re: S marxisty je legrace:
Autor: J. Komínek Datum: 26.1.2013 0:03

S neoliberály ovšem pro většinu lidí na této zeměkouli  žádná legrace.

Re: Svoboda postavený na hlavu:
Autor: J. Komínek Datum: 25.1.2013 23:57

Prezident nemusí  mít "noblesu", která mi, přiznám se, u pana Schwarzenberga jaksi uniká. Hledání ztraceného času -  to definuje dnešní vykořeněné a zmatené  intelektuály , zábavné pozorování jejich devótního lokajství mi nenahradí četbu M.Prousta, chápu také, že lidé bez rozdílu vzdělání se koří "bohatství a moci v takové hloubi srdce, kam už jejich přesvědční nedosahuje" - R. Musil.

 Osoba prezidenta by měla reprezentovat a symbolizovat český stát, republikánské zřízení, sekulární občanskou společnost, demokratické tradice, to je odkaz Masaryka, Havlíčka, Hrabala atd.atd.

Nikoliv  křupanská arogantnost, ale plebejská ironie a sarkasmus a výsměch pana Zemana je adekvátní odpovědí na knížecí rozšafnost pod jejíž slupkou je schovaná aristokratická indolence a generaceni tříbený machiavelismus, sledující výhradně své zájmy (k tomu je dobrý jakýkoliv prostředek, surfování na vlně Zelených, punkerské číro, klaunský nos). To je herec a ne ti adorující amatéři z umělecké branže.

kdybání:
Autor: J. Komínek Datum: 25.1.2013 23:17

Ještě jedno kdyby. Kdyby katolická církev,  Židy - ty vyvrhele a vrahy Boha  neodsoudila k nutnosti uplatnit se jen v tak opovrženíhodném a tak nemorálním konání v oboru jako je peněžnictví (Ha, ha, zlatá slova), tak by nebyli Rotschildové a spol. tak nechutně bohatí a nedocházelo by  ani k antisemitismu. Ergo, za holocaustem stojí katolické dogma.

Re: manipulátor lží:
Autor: P. Vaňura Datum: 25.1.2013 23:13

Nemáte pravdu. Schwarzenberg tvrdí, jak se máme za své chování stydět. Chce se po dnešních Řecích, aby se staděli za to, že Sparťané házeli nedomrlá nemluvňata do propasti?

Uvědomujete si, co by se stalo, kdyby se české Retribuční dekrety o potrestání zrádců a kolaborantů, vztahující se na Čechy, ve stejné míře vztahovaly na Němce? Z tohoto hlediska byl odsun, dokonce oficiálně, preferován před trestem.

Pro Čechy platilo toto: Každý, kdo někoho udal, a ten skončil v koncentráku dostal 5 let, když udal více lidí, dostal třeba 20 let. Pokud někoho udal a Němci dotyčného popravili, dostal udavač i trest smrti. Fungoval-li jako kat, dostal trest smrti. Přísné tresty stihly i novináře, kteří vydávali pronacistické články.

Re: Blábol, navíc zkreslující nebo vycházející ze zkreslených podkladů.:
Autor: J. Komínek Datum: 25.1.2013 23:05

K těm úvahám typu kdyby bylo... kdyby nedošlo k odsunu s.Němců, tak bychom nepochybně dopadli jako Srbové s kosovskými Albánci

Re: To je hrozné, ne to je hroznější:
Autor: J. Komínek Datum: 25.1.2013 23:00

Právě jste potvrdil, že příznaky, které sedí na komunistickou stranu u moci v éře sovětské velmocenské pozice, nikdo neříká, že ne, sedí i na hysterické pravicové svazáky a intelektuály a tuto kampaň, tehdy byla ale  přece totalita a dnes je údajně svoboda, to by měl být právě ten rozdíl. Že se nevěší to není z nějaké morální útlocitnosti a zábran(viz názory : až obsadíte Sudety, tak je tam vymlaťte!), ale z pragmatické inteligence, proč si špinit ruce, když to jde dnes jinak,  zastřeněji, nepozorovaně , komplexně -  totalitněji v pravém smyslu slova , formy totalitní manipulace jsou dnes mnohem dokonalejší, jemnější, sofistitikovanější, na to existuje nespočet agentur, liberálních institutů, médiií v rukách magnátů,nadací disponujících davy  prodejných  intelektuálů .  Existenční tlak je dnes drtivější a společenská ostrakizace účinnější.

Vždyť přece i tu  krizi zavinili zaměstnanci, důchodci a cikáni  žijící nad poměry. Nikoliv oligarchické elity, globální korporace, neoliberálové.

Re: Pokud by stejná situace nastala dnes, také by:
Autor: P. Vaňura Datum: 25.1.2013 22:56

Nevím o tom, že by byl nějaký nacista odsouzen za to, jak malé potravinové dávky dávali Židům. A co bylo dobré pro Židy, bylo dobré i pro Němce.

A za tento stav nesou odpovědnost táké sudetští Němci, kteří svou ZRADOU umožnili Mnichov a tak mimo jiné UPEVNILI Hitlerovo tehdy ještě nepříliš pevné postavení v Německu. A sudetští Němci se krátce po připojení k Říši aktivně zúčastnili křišťálové noci, prvého velkého pogromu na Židy. Pokud 90% českých Němců podporovalo Hitlera a UMOŽNILO mu tak úspěšný start do WW2 (opakuji, bez nich by žádná Mnichovská dohoda nebyla!!), pak tito Němci byli plným právem odsunuti do Říše. Němečtí antifašisté mohli zůstat, ač mnozí využili jistého "oteplení" v 60 letech a legálně se z našeho komunistického ráje vystěhovali do Německa.

.:
Autor: J. Tic Datum: 25.1.2013 20:03

Jestli je ten článek jenom z jeho hlavy tak ji musí mít ale velikou.

No jo, noblesa.... když oni tu špinavou práci za něj dělá celá mediální a kulturní Havlvská fronta ....:
Autor: J. Kanioková Datum: 25.1.2013 19:57

Re: S marxisty je legrace:
Autor: J. Šejnoha Datum: 25.1.2013 19:56

Ja k se mohou bránit důchodci ?

Na protest přestanou chodit pro důchod  a k doktorovi ?

Právě o Vás byl tento článek.

S marxisty je legrace:
Autor: M. Písecký Datum: 25.1.2013 19:42

Dočetl jsem jen do hlášky, že důchodci, tedy zhruba 1/3 občanů reálně chodících k volbám, se nemohou bránit.

Doufám, že mi neuteklo nic lepšího.

Zatím vede "sociolog" P. Hampl. Napsal na ihned, že po volbě KS už bude mít Kalousek volnou ruku ke svému plánu vytvořit 30% nezaměstnanost jako ve Španělsku.

Stříbrnou medaili má Bělohradský za výrok, že TOP 09 je ultrapravicová strana. No, pokud stojíte zhruba na pozici Milouše Jakeše, tak jistě ano.

Re: Blábol, navíc zkreslující nebo vycházející ze zkreslených podkladů.:
Autor: J. Lukšů Datum: 25.1.2013 18:12

Naprostý souhlas, ten zkreslený výrok někde někdo použil a všichni odpůrci Schwarzenbergovi odpůrci se to ho drží jak h... košile.

To je hrozné:
Autor: J. Novotný Datum: 25.1.2013 17:07

co autor píše o těch groupnících! Oni by snad, kdyby mohli, své názorové odpůrce i věšeli! A beze srandy: který z popsaných příznaků nesedí na komunistickou stranu u moci jako ušitý? Kdyby profesor Irving L. Janis v roce 1972 navštívil ČSSR, mohl zblízka sledovat miliony "victims of groupthink", včetně monumentálního "double bind": "Je to okupace - nebo bratrská pomoc?", "Přidat se ke kolaborantům a mít se dobře - nebo si zachovat rovnou páteř a být občanem druhé kategorie?" A jakpak asi v těch časech volil soudruh Svoboda?

Re: Pokud by stejná situace nastala dnes, také by:
Autor: K. Vážný Datum: 25.1.2013 17:02

Máte pravdu, on nepatřil do Haagu, ale patřil před ČS soud, za vlastizradu (3x 1938, 1945 a 1948).

V prvním případě nesvolal NS a akceptoval změny k nimž neměl kompetence. V druhém podepsal dohody, na základě kterých omezil parlamentní demokracii a rozvrátil právní stát (zavedl revoluční soudnictví, opustil úctu k lidským právům, dopustil se genocidia na bezbranných ženách a hlavně dětech, které věznil přes zimu 1945-6 v č. internačních táborech s dávkami, které nacisté dávali Židům, amnestoval zločince, kteří z české strany porušili základní pravidla styku byť i s nepřítelem a to až do 28.X.1945. Ve třetím případě předal moc komunistům svojí rezignací v únoru 1945 a svým odstoupením v květnu 1945. Přitom odmítl pomoci prvním obětem komunistické diktatury.

Co napsat na takový blábol::
Autor: K. Vážný Datum: 25.1.2013 16:53

Třeba já jsem volil v prvním kole J.Dientsbiera, ač ani on nebyl první volba. K KS mám řadu výhrad, ale jsem přesvědčený, že bude prezidentovat (nikoli vládnout) rozumně.

Nevyčítám mu jeho působení ani v první, ani v druhé vládě, chápu, že je víc na pravo ale za chvíli tu bude rudo, až běda, takže pravicový prezident není prohra. Přitom k těm vládám mám výhrady opravdu bytostné. Ale MZV dělá opravdu něco jiného, než ministr financí. Věřím v rozdělené kompetence a vidím i jiné barvy než rudou a modrou.

Ale hlavně: Nepřenesl bych snadno přes srdce, pokud by tu měl vládnout takový Baron Prášil jako je Zeman. To už je skoro na vystoupení Čech z ČR (A vyměním Brno a JM za Ústí...)

Pokud by stejná situace nastala dnes, také by:
Autor: P. Vaňura Datum: 25.1.2013 15:16

nikdo Beneše do Haagu neposlal. Myslím stejná situace, právě po válce atd.

Víte vůbec, jaké konvence byly podepsány PŘED WW2? A jak rychle vzaly za své už na počátku války?

Např. platil zákaz bombardování civilních cílů, především měst. Ponorky směly útočit jen na lodě válečné nebo vojenské transporty.

A samozřejmě, německý maršál Ludendorff, faktický vojenský vládce Německa během WW1 (+1937), už před tím napsal, že tyto dohody (a ani dohodu o zákazu chemických zbraní) v případě války nikdo dodržovat nebude. K nasazení chemických zbraní nedošlo, protože žádná ze stran si nebyla jista, že by jí jejich nasazení, vzhledem k odvetě protivníka, přineslo nějaké výhody.

Re: manipulátor lží:
Autor: P. Vaňura Datum: 25.1.2013 14:55

Jde o to, jestli se vyjadřujete k událostem na blízkém východě dnes, nebo k tomu, co se stalo kdysi. Hárůn ar Rašíd dal povraždit několik set Barmakovců. Boleslav II dal ještě o 200 let později povraždit nejméně tisíc Slavníkovců. Kdyby se to stalo dnes...

Pokud někdo spáchá takovéto masakry dnes, je to špatně i na tom Blízkém východě nebo v Africe (tam si už ale na to svět zvykl...).

Oba výše jmenovaní se nicméně řadí k uznávaným ne li oslavovaným panovníkům.

Kdyby se odsun stal dnes-šílený nesmysl:
Autor: P. Vaňura Datum: 25.1.2013 14:45

Představte si tezi - kdyby se nálet na Londýn stal dnes, kdyby papež vyhlásil křížovou výpravu dnes, kdyby se únos Heleny stal dnes, kdyby Lusitania byla potopena dnes...

Odsun se stal po šest let trvající válce, ve které zahynulo 60 milonu lidí, bylo spácháno množství zločinů, celé oblasti byly devastovány, po Evropě se pohybovaly miliony uprchlíků, v jejím středu byly miliony vojáků až ze Sibiře či USA, všichni měli v paměti ničení a vraždění, smrt na každém kroku...

A počátku toho všeho bylo mimo jiné to, že "utiskovaní čeští Němci" se chtěli připojit k Říši...

Nelze vytrhnout jednu událost z celkového kontextu. Dokonce ani Holocaust z toho vytrhnout nejde, ač se o to mnozí snaží. V míru by to dokázal možná Stalin.

Re: Několik oprav:
Autor: M. Prokop Datum: 25.1.2013 14:11

Ani ten odsun v pořádku nebyl, ač v tehdejší době to lze pochopit.

Vina budiž vždy posuzována individuálně.

Blábol, navíc zkreslující nebo vycházející ze zkreslených podkladů.:
Autor: M. Prokop Datum: 25.1.2013 14:09

Schwarzenberg neřekl, že by Beneš měl být poslán do Haagu, nýbrž že by byl poslán.

Ad úvahy o vládě, autor, komouš, je zřejmě jedním z těch (snědých) spoluobčanů, domnívajících se, že peníze jen tak "lezou ze zdi". Komukoliv, libovolné množství.

Re: To je pane úroveň:
Autor: Š. Hašek Datum: 25.1.2013 13:26

Autor nemluví o ovcích. Autor "jen" pregnatně pojmenovává "skupinové nadšení pro věc". Většinou již s potlačením rozumových argumentů. Jednoduše řečeno.

Vy jste si toho ani nevšiml.

Re: Svoboda postavený na hlavu:
Autor: P. Remeš Datum: 25.1.2013 13:22

Myslím, že není pravda, že "rovnou dehonestuji lidi jiných názorů". Mluvím pouze o Miloši Zemanovi a navíc nemluví vůbec nic o jeho názorech. Mluvím o jeho osobnosti. Ale pokud se jeho osobnost někomu líbí (předpokládám, že asi Vám), proč pouhý popis skutečnosti pokládáte za dehonestaci ??

Re: Svoboda postavený na hlavu:
Autor: P. Remeš Datum: 25.1.2013 13:19

Nemůže moc "dělat" politicky.  Protože je ale hlavou státu, může svým osobním příkladem, tedy jaksi komunikačně totálně zdevastovat atmosféru země. Jestliže po jeho vzoru, budeme všichni svá lhaní halit do frází, typu: "Kdybyste nebyl idiot, pak byste věděl ... žá JÁ mám pravdu", pak ona blbá nálada současnosti může bohužel snadno vyvřít i ve fyzická násilí ... :o(

Na článku obecně nelze najít chybu.:
Autor: Š. Hašek Datum: 25.1.2013 13:14

"Chybou" článku je výběr "kdo konkrétně se (v čí prospěch) chová špatně".

Mnoho diskutujících osvědčuje přesně chování v článku kritizované.

Vyjadřovat se dnes ke konkrétní volbě mezi dvěma konkrétními velice známými osobami (nebojím se napsat osobnostmi) mi připadá až dětinské. Kdo chtěl, již vše dávno ví. Kdo chce neustále referenda a stejně potom dá na názor "Máňa to říkala", neboť žádné znalosti nemá, pro něho jsou podobné články úplně zbytečné.

Četl jsem se zájmem.

Re: Každý správný mamlas mluví pěkně nahlas, aby všichni manlasi věděli, že souhlasí aneb psychopatologie levicových intelektuálů.:
Autor: M. Sedláček Datum: 25.1.2013 13:14

Těžko tady argumetnovat nějakou evicí a pravicí, když jsou oba kandidáti levicoví etatisté.

Re: Svoboda postavený na hlavu:
Autor: M. Sedláček Datum: 25.1.2013 13:10

Chachacha, vždyť vy svým výstupem teorii skupinového zblbnutí přímo podporujete. Tváříte se, že mluvíte za "většinu voličů knížete" a rovnou dehonestujete lidi s jiným názorem (agresivita a hulvátsví). Copak nevidíte, že si serete do huby.

Něco mi opravdu hodně vadí:
Autor: B. Rudolf Datum: 25.1.2013 12:58

Na Zemanovi mi opravdu hodně vadí vliv organizovaného zločinu na státní správu díky propojení: Zeman - Šlouf - Mrázek (ten je podezříván z objednávky několika vražd).

Divím se, že to nevadí režisérovi filmu: "Sametoví vrazi".

Na Schwarzenbergovi žádnou srovnatelnou zrůdnost nenacházím.

Re: Co máte, pane Svobodo,:
Autor: V. Venc Datum: 25.1.2013 12:52

Ad Schwarz

Naprostý souhlas s Vaším komentářem! Myslím si však, že u levicových intelektuálů je Svobodův přístup obvyklý.

Několik oprav:
Autor: S. Kneifl Datum: 25.1.2013 11:34

Pane autore, dovolil bych si opravit dvě závažné chyby vašeho textu:

1. Vycházíte u mylného předpokladu, že všichni voliči Schwarzenberga volí pozitivně. Není to pravda. V mém okolí je většina lidí, kteří nevolí pro Schwarzenberga, ale proti Zemanovi. Tím větší část článku ztrácí smysl.

2. Schwartzenberg neřekl, že by Beneš a spol. měli být dnes postaveni před mezinárodní tribunál. On řekl, že kdyby se odsun stal dnes, byli by postaveni před mezinárodní tribunál. To je zásadní rozdíl. Nikde jsem nezahlédl jedinou zmínku o tom, že by KS zpochybňoval poválečné uspořádání. Odsun samotný byl v pořádku, způsob jeho realizace ovšem nikoli.