16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Amnestie a odstraňování portrétů

O poslední prezidentské amnestii toho bylo napsáno už mnoho a já bych ve svém článku nerad opakoval, co již bylo řečeno. Nicméně aby čtenář věděl, kde asi stojím, napíšu, že i já považuji podobu této amnestie za krajně nešťastnou, a pokusím se vysvětlit, proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 11.1.2013 17:14

Pane Drápale

S tématem amnestie, nemluvě o tak věcně zcela nesmyslném termínu jako je t.zv. bankovní socialismus u nás, jste přišel s "křížkem po funuse". Tedy ve chvíli, kdy jsme se k tomu všichni už několikrát vyjádřili.

Projevy hrubého hulvátství, které se hromadně v souvislosti s amnestií objevily, jsou politováníhodné stejně jako jejich rafinovanější projevy např. úřednické. Úředník je zaměstnancem státu a je povinen být při výkonu svého zaměstnání k jeho institucím loajální a k jeho symbolům uctivý. To se týká především učitelů, kteří mají v popisu práce výchovu k této úctě a loajálnosti, nemluvě o tom, že sejmutí obrazu prezidenta je čin politický, tedy krok, který do školy naprosto nepatří.

P.S. Největším zločinem devadesátých let byla devizová a finanční likvidace našeho hospodářství realizovaná guvernérem ČNB panem Tošovským (a na to navazující ze zahraničí organizovaný "Sarajevský atentát"). Ten měl v popisu práce i jím zanedbaný dozor nad bankami.

Pokud ovšem nebyla ještě větším zločinem nebyla právě Vámi zmiňovaná, před kontrolou veřejnosti chráněná, nesmyslně nákladná "státem" prováděná sanace bank (loupež) ve prospěch zahraničních vlastníků, kteří pak toto zlaté koryto dostaly prakticky zadarmo a dosud beztrestně. Dnes těm lupičům platíme i za to, že jim půjčíme své peníze. Nedivme se, že prosperují, a že každý rok desítky miliard posílají svým téměř zbankrotovaným "matičkám".

K. Vážný 10.1.2013 19:53

Odkopaná amnestie

Ta amnestie zřejmě osvobodila nějaké lumpy. To běžně amnestie dělá. Někteří z nich jsou Klausovi "ideově blízcí". (Takový ten cynicko-pragmatický postoj, že je důležitější vyhrát, než hrát fér, že hrajeme fér jen kvůli rozhodčímu a výsledku.) Jasně - nesouhlasím s tím, ale Klausovi rozumím. Klaus to udělal po svém, inteligentně, zneužil šílenou pomalost české justice. Ale právě ta pomalost neměla už žádné dobré řešení.

Mezi těmi lumpy jsou občas i nevinní (viz ten manager Trendu, který se údajně informován o amnestii vrátil z útěku - reálně ho hned na to prvoinstanční soud zprostil viny - ale to napsaly jen LN a ještě jen v článku pod bombastickým nadpisem). A ti stejně jako poškození a dokonce i viníci mají nárok, aby to už zkončilo. Většinou to není dlouhé pro dlouhé vyšetřování, v tom se autor mýlí, ale pro dlouhou soudní proceduru.

Ale na té amnestii se zdaleka neodkopal jenom Klaus. Když projdete pár trestních řízení, zjistíte, že nejčastěji se studují spisy, donedávna se četly listinné důkazy (všechny), čeká se na nějaký úkon, soud II vrací řízení soudu I,  spis je někde jinde (v jediné kopii), atd. Drazí advokáti se ani moc nemusí snažit, ten systém se zahlcuje sám. Kdose tedy odkopal:

Soudci a státní zástupci, kteří si teď nejvíce stěžují na zmařenou práci -  kdyby pracovali kvalitně a tvrdě, tak už si dávno vydupali změnu TrŘ a také by kdejaká kauza nehrála instanční pingpong. Přitom se spíše kloním k novějším představitelům nižších instancí soudů i SZ, než ke křiklounům z hora.

Politici včetně socdemáckých, kteří tu vládli a nebyly schopní zjednodušit formální stránku procesu a nezajistili plnou elektronizaci spisu atd.

K. Vážný 10.1.2013 20:05

Re: Odkopaná amnestie

Ale odkopali se také novináři a veřejnost. Novináři neschopností správně referovat o justici (ten chlap co údajně šel domů a nevydělal si tak na pilu, podle uvedených údajů, délky trestu a recidivy vůbec být propuštěn na amnestii neměl. Čili něco tu nehraje. Buď si to vymyslel, nebo je to úplná kachna, nebo soudci nepochopili rozsah amnestie. Ale kdo se z novinářů na to zeptal...?

Bohužel, informace, že manželka doma přivítala manžela, který v práci z hlouposti zpronevěřil XX XXX Kč, které i nadále splácí, šel by za dva měsíce domů na polovinu a je teď stejně na podmínce a chlap si našel práci zatím na patologii, zprávou není. Že si propuštěný bezdomovec opekl koťátko zpráva je.

Ale nejhorší je NENÁVIST a ZÁVIST, která vyplavala z veřejnosti a kterou považuju za horší než vší klausovskou vyčůranost. "Propustili mne z práce, tak ať si soused odsedí svojí nehodu nejlíp na galejích do posledního dne." Žádná velkorysost, žádná vstřícnost. 

To že autor jako duchovní tohle nereflektoval, považuji za hodně nedobré.

Trestní systém je především o prosazení zákonů a autority státu, není to o tom, zda budeme po sledování Obrazové černé kroniky (Televizních novin) televize zNova spokojenější pokud bude o tři lumpy za katrem více či méně. Pokud někdo potřebuje jako potvrzení své duše v tom, že někdo sedí, je s tou jeho duší něco hodně špatně.

J. Krásenský 10.1.2013 17:35

Proč si nevážím justice...

protože právo vítězí nad spravedlností... protože právo vítězí nad přírodními zákony... protože právo vítězí i nad matematickými poučkami... protože soudci jsou nestranní až do výše svého platu... protože vzájemná solidarita justičních "orgánů" je nad právem a spravedlností...

P. Čása 10.1.2013 14:13

Ano, justice si v tomto státě už neváží nikdo.

Dokonce už ani zločinci, přestože těm to alespoň vyhovuje. A právě justice dostala touto amnestií největší políček. A dobře jí tak.

J. Boleslav 10.1.2013 17:46

Re: Ano, justice si v tomto státě už neváží nikdo.

Přesně tak.

L. Matura 10.1.2013 19:45

Re: Ano, justice si v tomto státě už neváží nikdo.

A z čeho vyplývá to co tvrdíte. Myslíte že se nějaký soudce zastydí?

P. Vaňura 10.1.2013 13:11

Může si být autor opravdu jist, že "demokracie"

v našem pojetí je lepší, než absolutní monarchie? Absolutní monarcha má zájem, aby stát prosperoval už proto, že je to "jeho vlastnictví." Mezi našimi současnými politiky nevidím nikoho, kdo by jakkoliv usiloval o lepší funkci státu, perou se pouze o koryta a prebendy.

Absolutní monarchie by byla lepší variantou, než ta, která za velice podobných okolností, krize spojená s naprostou neschopností vlády a politiků jako takových cokoliv řešit, nastala r. 1933 v Německu, kdy se moci chopil "Vůdce, vyvolený Prozřetelností."

O. Kadlec 10.1.2013 13:19

Re: Může si být autor opravdu jist, že "demokracie"

A ještě lepší by byl Kvítečkov.

J. Černý 10.1.2013 18:21

Re: Může si být autor opravdu jist, že "demokracie"

U vás pane Vaňuro platí že "cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly".

O. Kadlec 10.1.2013 19:53

Re: Může si být autor opravdu jist, že "demokracie"

Ale pan Vaňura má zlé úmysly, takže třeba to vede rovnou do ráje lidstva.

J. Kuka 10.1.2013 12:32

Ja..

Osobne bych rekl , ze takova reakce na amnestii je zpusobena ciste dnesni antipolitickou naladou ve spolecnosti a masivni "kampani" medii . Uz jen to kolik clanku plnych lzi se obevilo treba na idnesu hovori za vse . Me osobne tedy amnestie zajima naprosto minumalne ...

J. Friedlaender 10.1.2013 12:26

Nesouhlasím

Pokojný protest nenarušuje lajny hřiště. Za co by stál fotbal, jehož diváci by nemohli reklamovat ofsajd nebo faul?

F. Michek 10.1.2013 12:30

Re: Nesouhlasím

Strhávat obraz prezidenta z veřejných místností, často před očima žáků - to je pokojný protest?

K. Janovská 10.1.2013 13:10

Re: Nesouhlasím

Strhávání portrétů prezidenta je nechutné. Úžasná výchova. Polovině těch strhávajících ředitelů a učitelů je přes 45 let - pod obrazem Husáka se krčili jako většina ostatních a hrdinové se z nich stali, až když za to nic nehrozí. A to ještě jenom když je to zrovna in. Kdybych měla v takové škole děti, tak tam půjdu.

J. Kubička 10.1.2013 11:46

Klause sundat, nového presidenta nevěšet.

Možná je teď pravá chvíle se s tou tradicí portrétů presidenta na úředních místech rozlučit. Proč by měl být občan nucen koukat na obličej člověka, se kterým třeba bytostně nesouhlasí? Zeman nepochybně bude řadě lidí ležet v žaludku stejně jako teď mnohým leží Klaus. Tam, kde by symbol státnosti být měl, ať je státní znak nebo vlajka. Školní třída není úřad, tam nemusí být nic.

K. Janovská 10.1.2013 13:12

Re: Klause sundat, nového presidenta nevěšet.

...no, to je docela pravda...jenom se obávám, že ti, co strhli Klause, tam s velkou chutí Zemana nebo Fišera pověsí...

J. Boleslav 10.1.2013 17:48

Re: Klause sundat, nového presidenta nevěšet.

Možná i jiné. Jen Klaus jim hrozně vadí.

F. Michek 10.1.2013 11:16

Naštvanost starostů

nebyla opravdová. Když jich 500 v jednom dni začne sundávat před televizními kmerami obraz prezidenta, to není organizované? Nenechte se vysmát.

O. Kadlec 10.1.2013 12:21

Re: Naštvanost starostů

Není to organizované. Nenechte se vysmát. Jste na internetu dnešní?

F. Michek 10.1.2013 12:28

Re: Naštvanost starostů

Bože. Internetová organizovanost neexistuje? V klidu se zamyslete.

O. Kadlec 10.1.2013 12:56

Re: Naštvanost starostů

Ne. Vás tady někdo vodí na šňůrkách? Nebo na facebooku nebo jinde? Vězte že to není normální.

B. Rybák 11.1.2013 17:23

Re: Naštvanost starostů

Ti starostové ale na těch internetových, mediálních a stranicko-sekretariátových šňůrkách očividně voděni byli. Pokud to ovšem nebyla telepatie (nebo jenom tele?).

J. Černý 10.1.2013 18:25

Re: Naštvanost starostů

Jenom hlupák může věřit tomu že byla neorganizovaná.

J. Urban 10.1.2013 11:16

Odstraňování portrétů Klause je

gesto, projev vůle, nálady, nesouhlasu - jak chcete. Je to jeden z mála způsobů, kterým se u nás může občan ještě projevit ke správě (či spíš bordelu) věcí veřejných. Plně se s tímto gestem ztotožňuji.

Z. Švrček 10.1.2013 11:39

Re: Odstraňování portrétů Klause je

Občan ano, starosta, ředitel školy, šéf úřadu nikoliv!!! Ten tím přece neprojevuje a nesmí projevovat svůj názor a oni tím zaměnili svůj názor za projev názoru svých občanů, žáků a podobně a to je nepřípustné. Že televize manipuluje občany ještě neznamená, že se tihle lidé musí přidat. Ať si protestují za sebe. Ve své funkci si to bez dalšího mandátu (pochybuji velmi silně, že takový měli) nemohou dovolit. Nadáváme na politiku a politiky, avšak míra nevkusu, manipulantství, netolerance, neinformovanosti a nezaujatosti informací převýšila nejen v mediích, ale ve velké části společnosti veškeré hranice. Mám chuž jako správný vidlák popadnout onen nástroj a jít vahnat nikoliv politiky, ale redaktory TV a novin, co jich tady v té naší uprděné mediální sebrance je.  

P. Khail 10.1.2013 12:34

Re: Odstraňování portrétů Klause je

Tak, tak, to už tu bylo u SA, PS VB a milicí. Jen do toho!

J. Boleslav 10.1.2013 17:46

Re: Odstraňování portrétů Klause je

Sundávání podobizen p. prezidenta je IMHO slušně řečeno výraz občanské nezralosti a politického buranství. A cesta do anarchistických pekel.

J. Milota 10.1.2013 9:15

pokračování

Další byla reakce ženy, které se po amnestii z vězení do bytu vrátil partner či "manžel" odsouzený za domácí násilí. Byla to zoufalá reakce.

Za sebe (ne za media) píšu-je mi vás líto, pane Drápale.

Z. Švrček 10.1.2013 11:44

Re: pokračování

Chuderka, jistě.

Já zase viděl slzičky štěstí u případu přesně opačného, ale to už TV tak masově nedávala. Je mi líto i vás, protože to berete jako byste na rohlíku počítal, kolik tam je máku a kolik soli a nedej bože, kdyby se dva rohlíky lišily. Přitom víme, že tenhle výrobek - rohlík má být posolený a posypaný mákem