24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Fašismus, komunismus a mor

Z hlediska demokracie je celá diskuze o tom, zda komunismus byl lepší či horší než fašismus, nesmyslná. A praktická je asi jako spory o tom, která z forem nákazy morem, tedy hlízová (žlázová) nebo plicní, byla historicky "smrtelnější".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 15.12.2012 16:56

Re: Doporučení

Protože (liberální) pravicovost je obhajobou svobod jednotlivce a (konzervativní) pravicovost je obhajobou tradičních morálních hodnot, je zřejmé, že extrémní pravice se v politice vůbec nevyskytuje. Extrémním "pravičákem" je totiž buď člověk, který je tak individualistický a svobodomyslný, že politika je pro něho nepřijatelně kolektivistická (je to např. pro svou živnost žijící živnostník, pro svou vědu žijící vědec..) nebo je tak "zapálený" pro morální řád, že tráví život v rozjímání a modlitbách (nejspíš jako poustevník).

To, co je za extrémní pravici vydáváno je projev k lidské společnosti nenávistné psychopatologie, vzniklé silnou citovou deprivací dětí strádajících v morálním relativismem rozleptaných, nefunkčních, rozpadajících se nebo neúplných rodinách (tedy nejenom "neonacisté", ale i satanisté, fanatičtí enviromentalisté, neobolševici, ...)

P.S. Novověký nacionalismus je projevem jakobínského pohrdání jinými (zaostalými) "národy" na rozdíl od vlastenectví, které je projevem (křesťanské) lásky k vlastnímu národu jež je přirozeným rozšířením lásky k vlastní rodině.

B. Rybák 15.12.2012 16:01

Re: Komunismus je srovnatelný s nacismem?

Mocné "Občanské hnutí" ovládli v průběhu "něžné revoluce" exkomunisté (osmašedesátníci) a zcela nekompromisně obsadili levicové pozice, které v jiných zemích RVHP obsadili "reformované" (přejmenované) komunistické strany, čímž reforma KSČ pro ni ztratila smysl. Protože "nejsme jako oni", nezakázali jsme jí nadále vystupovat pod jejím, už navždy s masovými zločiny neoddělitelně spojeným názvem.

Absurdním výsledkem toho je skutečnost, že zákonem definovaná zločinná ideologie (strana) zůstala právoplatnou součástí naší politiky.

P.S. Humanismus mohl v původních komunistických ideálech spatřovat jen člověk opravdu "nenadaný", protože majetku, ani oprávněného, na kvalifikaci, vzdělanosti či nadání založeného společenského postavení se nikdo dobrovolně nevzdá. Takže krvavá je vždy cesta humanismu komunistického.

B. Rybák 15.12.2012 15:42

Re: Komunismus je srovnatelný s nacismem?

K tomu, aby se zapálený (Leninem oceňovaný) internacionální socialista B. Musolini stal italským nacionálním socialistou dala rozhodující impuls skutečnost, že okázale internacionální němečtí socialisté se za pouhých 30 hodin od vzniku 1. světové války přetavili na německé říši oddané socialisty nacionální. Tedy jeho šokující poznání, že jim naletěl, že internacionalismus je jenom maskovaným (imperiálním) nacionalismem.

Od bolševismu se pak emancipující fašistická ideologie vycházela z (odborářského) anarchosyndikalismu (Georges Sorel). "Zkorumpované demokratické strany" byly nahrazeny jediným "hnutím" a "užvaněný parlament" byl nahrazen, zájmy svých členů hájícími, ke státu loajálními, profesně zaměřenými "korporacemi".

Fašismus tak měl nahradit "třídní boj" vyjednáváním se státem (jeho pozůstatkem je např. t.zv. tripartita) a oprávněně se proto považoval za "třetí cestu" mezi socialismem a kapitalismem. Vzhledem k tomu, jak málo v něm bylo volného trhu a svobodného podnikání, byl ovšem podstatně blíž k socialismu. Cestu k moci si fašismus klestil aktivisticky, pomocí agresivních "hnědých", dnešním "zeleným" se svým zneužíváním a nerespektováním demokratických zákonů podobajících "bojůvkách".

Nacismus a bolševismus byly válečnou porážkou, národním ponížením a zbídačením umocněné (nenávistné a hysterické) formy socialismu (velkoněmecká a velkoruská). Byly to v podstatě stejné, jen v jiném kulturním a etnickém prostředí se rozvíjející imperiální socialistické diktatury (multietnický SSSR musel svou velkoruskou podstatu skrývat).

J. Boleslav 14.12.2012 18:18

Re: Autor pořád stejně ....

Antikomunismus je stejně jako antifišismus velmi pozitivní jev.

J. Boleslav 14.12.2012 18:16

Re: Jo, pane Urbane, máte zcela pravdu.

Přesně tak. Většina lidí pouze nadává po hospodách nebo chatech, ale přiložit ruku k dílu pro zlepšení se jim nechce.

J. Boleslav 14.12.2012 18:15

Re: Doporučení

Anarchisté jsou typická extrémní levice.

J. Boleslav 14.12.2012 18:13

Re: Komunismus je srovnatelný s nacismem?

Máte pravdu, jsou to pouze dvě varianty stejného sviňstva, jak píše p. Urban.

M. Koutný 14.12.2012 16:27

Re: Komunismus je srovnatelný s nacismem?

Soudruhu, prosím, přečtěte si Komunistický manifest. Tam to všechn o je. Není rozdílu mezi komunismem a nacismem.

J. Kratochvíl 14.12.2012 16:03

Komunismus je srovnatelný s nacismem?

Ne, protože oba totalitní systémy sice používaly podobných metod, ale původní ideje komunismu, založené na naprosté rovnosti bez vykořisťování člověka člověkem, byly o poznání humanističtější než nacistická rasová čistota a nadvláda údajných „nadlidí“ nad ostatními.

 KSČM je dnes v podstatě stranou nacionalismu malého národa, sociálních jistot a konzervativních hodnot.  Má jen máloco společného s revoluční „internacionalistickou“ KSČ, která měla v zádech Sovětský svaz.

V izolování či přímo zákazu komunistů selhaly především pravicové subjekty hned na začátku 90. let, protože s KSČM pravicové subjekty na různých úrovních beztak celá léta spolupracují, protože bez pomoci KSČM by nebyl ani prezidentem Václav Klaus, a protože pravicové strany pokrytecky mobilizují proti KSČM především proto, aby oslabily ČSSD. 

I. Schlägel 14.12.2012 12:52

Re: Doporučení

Obávám se, že po komunistech tento prapor zvedli levičáci všeho druhu a vyznání po celé Evropě za přispění investigativních novinářů a televizních politických komentátorů. O politolozích nemluvě.

I. Schlägel 14.12.2012 12:51

Re: Autor pořád stejně ....

Pane Blažku, ještě jsem Vás tady nezažil diskutovat formou vyvozování smysluplných a pravdivých závěrů, kterými byste rozmetal argumenty autora či Vašeho oponenta na cimpr campr s důrazem na odkazy z historie, například. To přeci není tak složité, když se autor tak fatálně mýlí, není-liž pravda? Pokud ovšem Vaším jediným argumentem není ideologie, pak dlouho nic, potom ideologie a nakonec konečně ta ideologie. V tom případě Bůh s Vámi, jakkoliv na něj nevěřím.

R. Langer 14.12.2012 12:47

Re: Doporučení

Protože to komunisti nalhávají lidem do hlavy 60 let, a z toho 40 let násilím. A ti nejblbější tomu doopravdy věří.

I. Schlägel 14.12.2012 12:46

Re: Jo, pane Urbane, máte zcela pravdu.

Tzv. demokratické strany mají takovou úroveň, jakou mají její voliči, potažmo všichni občané toho či onoho národa nebo státu. Můžeme nadávat akorát sami na sebe. Úroveň politiků je pouhým odrazem stavu celé společnosti.

R. Langer 14.12.2012 12:45

Re: Doporučení

Už jste někdy viděl anarchistu, který se stará jenom o sebe a nehledí si ostatních? Ba ne, anarchisté pravičáci rozhodně nejsou... ;-)

I. Schlägel 14.12.2012 12:44

Re: Doporučení

Ano, tak by to mělo z logiky věci být. Nicméně nálepka extrémní pravice pro vyznavače nacismu, potažmo fašismu, se neustále s gustem používá. Proč asi?

R. Langer 14.12.2012 12:43

Ano pane autore,

vidím to velmi podobně, ne-li stejně. Pěkný rozbor ideologií a jejich výsledků v praxi.

R. Langer 14.12.2012 12:40

Re: asi jste si nevšiml drobnosti

Já jsem si původně myslel že ne, ale bohužel se to potvrdilo... :-P

V. Němec 14.12.2012 11:49

Re: Doporučení

Myslím že to není úplný nesmysl já za extrémní pravici považuji anarchisty

O. Istvanfy 14.12.2012 11:01

Re: Doporučení

Každý názor je možné doviesť do extrému. Jediný kto to nevidí je extrémista.

M. Martin 14.12.2012 10:19

Re: Autor pořád stejně ....

Jakmile se někdo otře o jeho komunismus tak startuje na první šlápnutí.Pane Blažek jdete s vašima komoušema konečně do prdele!!!!

J. Urban 14.12.2012 10:10

Re: Doporučení

spojení "extrémní pravičák" - to je holý nesmysl! Něco jako propečený polárkový dort.

P. Hlosta 14.12.2012 10:01

Re: Doporučení

A zas - KDO to bude chtít číst?! Opět jen lidé, kteří mají poctivý vztah k životu, kteří mají zájem na demokratickém vývoji ve státě. Otevírat oči s pomocí doporučení knihy není vůbec úspěšné. Extrémního pravičáka, extrémního levičáka nepřesvědčí naprosto nic. Jejich víra je pevnější každým pokusem je přesvědčit. Jiné je to s těmi, kteří nemají rozhled, ani víru v politiku pravou, nebo levou. Tam by se dalo přesvědčit s pomocí i doporučené knihy. Jenže u sociálně padajících nepomůže sebelepší kniha.

Tvrdím, že zanedbáváním péče o sociální vrstvu v krizi propadající se nahrává společenskému jevu, který se dá nazvat cyklickou výměnou demokracie a diktatury. Po demokracii není jiná forma, než diktatura. Takže jestli se diktatury dosáhne dříve, či později, o to se zaslouží ti, kteří pohrdají starostí o sociálně propadající, kteří odmítají spoluodpovědnost za jejich osudy. Nabízet jim knihu ke čtení, to je opravdu ....

F. Musil 14.12.2012 9:46

Doporučení

Nehodlám ztrácet čas polemikou s hluchými či slepými.Těm, kteří jsou při smyslech a intelektuálně způsobilí doporučuji knihu Alaina Besancona Nemoc století-komunismus nacismus a holocaust.Mnohým může otevřít oči

J. Slanina 14.12.2012 9:38

Re: "Treba demokracii nenavidite taky."

U soudruha blažka neplatí žádné TŘEBA.

T. Kočí 14.12.2012 9:30

Re: Vynikající rozbor komunismu

Ano, je to výstižné.

P. Götze 14.12.2012 9:30

Re: Autor pořád stejně ....

A z ceho se poucujete vy, kdyz ne z nasi historie? Nacek a komunista demokracii nenavidi. Treba demokracii nenavidite taky. V poradku, na veci to ale nic nemeni.

J. Urban 14.12.2012 8:38

Jo, pane Urbane, máte zcela pravdu.

Tzv. "demokratické" strany ani po posledních volbách nezačaly "trpět" nějakou sebereflexí. Ods si užívá svých posledních 5 minut slávy (a chce je pro sebe beze zbytku využít otevřením zlodějských stavidel naplno), ćssd se připravuje na převzetí moci za jakoukoliv cenu, tedy i za cenu vládnutí s komunisty - což už beztak praktikuje na krajských a místních úrovních. Jsem přesvědčen, že to může dopadnou jako v únoru 48 - komunisté se ústavně a pomocí "svobodných" voleb znovu dostanou k moci - a na další "svobodné" volby pak budeme moci nadlouho zapomenout. Elend plodí jen další elend. Vina za ten prvotní elend ovšem nepadá na bolševiky, ale na ty ostatní.

J. Blažek 14.12.2012 6:12

Autor pořád stejně ....

.... páté přes deváté, demagogie, vyvozování nesmyslných a nepravdivých závěrů z dávné historie pro dnešek -- prostě nesmiřitelný třídní boj "hrdinného" antikomunisty 23 let po převratu.

T. Vodvářka 14.12.2012 4:56

Vynikající rozbor komunismu

a jeho pravé podstaty, pane Urbane. Není co dodat, gratuluji Vám k výbornému článku.

I. Cerman 14.12.2012 1:00

od nehybnosti k utopii

Ve všem souhlasím, kromě toho tvrzení o staletích nehybných sociálních a myšlenkových modelů, které mělo ukončit 19. století. I před tím se myšlení i společnost hýbaly až dost, co se změnilo v 19. stol. byl mj. vztah reality a "vědy o člověku". Jednoduše se zatratilo nejen náboženství, ale i před tím úspěšné sekulární vědy o normách (přirozené právo, etika autonomní vůle) a na jejich místo nastoupily sociální utopie, které mylně vydávaly za "účinnější" normy. To je jen taková moje úvaha z posledních let.