25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Poslední zhasne

Pracujete v železárnách a jste zastáncem obnovitelných zdrojů energie? Skutečně si myslíte, že fotovoltaická elektrárna postavená na poli za fabrikou, kde již třicet let děláte, sice trochu hyzdí okolí, ale jinak slouží dobré věci?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 15.11.2012 16:56

Investoři neinvestují, připravují se na odchod, odcházejí

A nikdo se tomu nemůže divit, když ve výdajích za elektřinu je jejich příspěvek na obnovitelné zdroje cca 50-krát větší ne pro investora německého.

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2196402/ceske-ocelarny-kvuli-drahe-elektrine-zavrou-varuje-sef-vitkovic-svetlik-komentar-k-nwr.html

P.S. To je část toho, co jsme zaplatili za pana Špidlu, aby se stal EU-komisařem (pan Paroubek, Bursík, Fisher, ...) si také přišli a ještě přijdou na "své").

F. Pavlis 13.11.2012 18:06

A to socky

řvou o rerstitucích. A Sobotka se směje jako nikoli jen lehce retardovaný idiot...

L. David 13.11.2012 17:48

Je to přímo geniální situace, možná snad jedině v Česku.

Nejdříve nastolit posr...kakanou situaci a potom hledat "řešení".

J. Kadeřábek 13.11.2012 15:54

Je zajímavé, že investigativní novináři

nejsou schopni nebo ochotni vypátrat a zveřejnit příjemce dotací z FVE a plácají jen obecné kecy o politicích až z nejvyšších pater jako třeba tento článek. Při tom se jedná o tunel, který nemá v Česku obdoby a předpokládaná suma, kterou Paroubek a spol. vytáhne z našich kapes je jeden bilion kč. Jistě by bylo zajímavé čtení za kolik a od koho kupoval ČEZ FVE. Místo toho nás krmí články jak zelináři předražili mrkev.

J. Kuka 13.11.2012 16:46

Re: Je zajímavé, že investigativní novináři

V CR neexistuje ani JEDEN investigativni novinar pracujici pro vetsinova madia . Kdo by mu taky platil . Par lidi todle uz davno zverejnuje na blozich a nikdo jim nevenuje pozornost ... Mediokracie to ma osefovane ...

J. Jurax 13.11.2012 19:22

Re: Je zajímavé, že investigativní novináři

Přesně. Jenže ono je to mafie - a co se stane novináři, když si dovolí na nedotknutelné?

B. Rybák 15.11.2012 16:08

Re: Je zajímavé, že investigativní novináři

Máte pravdu. Kořeny této lumpárny jsou v "zeleném" Bruselu (a proto jsou tihle darebáci nepotrestatelní).

J. Mrázek 13.11.2012 11:52

V končící Unii dojde k pochopení-pozdě.

Možná někoho v EP ještě napadne, že to likviduje  celou EU a vydá příkaz zrušit veškeré dotace....scifi....takže konec, sbohem a šáteček a padesát let ut nikdo nebude mít odvahu experiment znovu a mnohem lépe opakovat. No a po padesáti letech to už čínským majitelů Evropy ani nepřijde na mysl...už to budou všechno vlastnit...

J. Slanina 13.11.2012 10:01

Pro připomenutí:

Kdo zákon o podpoře obnovitelných zdrojů energie prosadil?

Návrh zákona předložila do Poslanecké sněmovny vláda Vladimíra Špidly (ČSSD) v listopadu 2003. Norma vznikla ve spolupráci ministerstev průmyslu a obchodu a životního prostředí, které v té době vedli Milan Urban (ČSSD) a Libor Ambrozek (KDU-ČSL). Vláda argumentovala tím, že zákon stabilizuje podnikatelské prostředí a soukromí investoři pomohou státu splnit požadavek EU vyrábět do roku 2010 z obnovitelných zdrojů osm procent veškeré elektřiny.

Sněmovna zákon schválila až v únoru 2005, přičemž jej částečně pozměnila. Z hlediska dnešního problému s vysokými výkupními cenami je podstatná poslanecká změna ustanovení o možnostech ERÚ upravovat výkupní ceny. Pozměňovací návrh omezující možnost ERÚ každoročně snižovat výkupní ceny pouze o pět procent (vládní návrh umožňoval snižování o deset procent) předložila poslankyně ČSSD Iva Šedivá a následně i komunista Ladislav Urban.

Pro zákon hlasovala většina poslanců vládní koalice (ČSSD, KDU-ČSL a US-DEU) a komunistů, proti byli zákonodárci za ODS. Ti mimo jiné argumentovali zprávou ERÚ, podle které podpora energie z obnovitelných zdrojů bude stát ročně osm miliard korun, tedy 120 miliard korun za 15 let.

________________________________________

Š. Hašek 13.11.2012 10:49

Re: Pro připomenutí:

Je to marné, marné, marné.

Když  nějaký levičák chce, aby stát (tedy skupina státních správců či na politiky napojených rádoby podnikatelů) podnikal, tak ať si vyčlení své prašulky (založí si OZE akciovku pod vedení pí Biomasy). Pokud to vynese, mají nárok na bonus, v opačném případě ať se smíří, že jejich peníze budou v prachu.

Jo, to se "podniká" po socialisticku ve jménu blaha lidu a pokroku!

R. Langer 13.11.2012 9:05

Ten zákon na dotování OZE

se rovná vlastizradě a ti, kdo ho schválili by měli jít bručet do basy!

P. Lenc 13.11.2012 9:48

Re: Ten zákon na dotování OZE

Tentokrát pane Langře naprostý souhlas.

P. Rada 13.11.2012 10:00

Re: Ten zákon na dotování OZE

Tak v tom s Vámi pane Langer souhlasím.

To co je ale pro takvéto články příznačné je rétorika v duchu "mohou za to OZE". Nikoli OZE s principu ale tuneláři kteří lobingem nastavily  pravidla hry taková, že to pro ně bylo velice výhodné tunelování státního rospočtu. investoři měli jistý zisk a banky co jim na to půjčily jistou návratnost - zaplatil ro těm všem ale běžný spotřebitel.

Navíc se takovouto formulací stírají rozdíly mezi fotovoltaikou a ostatnímy typy zdrojů. Nezanedbatelným a  nevysloveným problémem ale také zůstává, že za fosilní zdroje společnost dosud nemá adekvátní náhradu a ti kteří s těžbou fosilů pospíchají aby si co nejvíc přilepšili ještě za svého života okrádají budoucí generace. Odkazy k zamyšlení:

http://byznys.ihned.cz/c1-45908160-vas-ucet-za-cistou-elektrinu-6300-kc-kvuli-chybe-politiku

........ http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/212562248420027/ ........

R. Langer 13.11.2012 12:00

Re: Ten zákon na dotování OZE

Ano, v tomhle s vámi pane Rado souhlasím též...

R. Gramblička 13.11.2012 13:11

Re: Ten zákon na dotování OZE

jádro je dostatečně adekvátní náhradou za fosílní zdroje. Velkou nevýhodou je však nesmyslně vysoká cena elektráren. Tady by měl probíhat intenzivní výzkum s cílem miniaturizace zařízení a redukce nákladů

D. Seibt 13.11.2012 18:35

Ten zákon na dotování OZE

Kam slapne zelena politika tak sto let trava neroste. Hruza, je ze tato zeme byla vzdy spojena s prumyslem a ten si takto vyhanize,kvuli spatnemu zakonu, kvuli absolutnimu nepochopeni jak funguje energetika a ekonomika jak se dotyka vsech casti prumyslu a spolecnosti. Tohle je opravdu vlastizrada.

J. Jurax 13.11.2012 19:15

Re: Ten zákon na dotování OZE

Bručet do kobek na Špilec aspoň na dvě volební období - a do těch nejspodnějších; trest jim budiž zostřen půstem ve výroční den schválení té pyramidální kraviny.

T. Kočí 13.11.2012 8:53

Poslední zhasne zpět na článek..

Alternativní zdroje druhé generace.Co myslím tímto oblíbeným pojmem? Aby si velcí spotřebitelé vybudovali vlastní zdroje, nejlépe jaderné elektrárny.

F. Svoboda 13.11.2012 8:31

Díky za konkrétní východiska.

Nejsem odborníkem na diskutované tema, ale pokud máte pravdu, je třeba ji předat na všech dostupných úrovních politikům. Já bych je ještě doplnil o opatření - zákaz používání herbicidů jako ochrana životního prostředí, zejména podzemních vod.

F. Svoboda 13.11.2012 8:32

Re: Díky za konkrétní východiska.

můj příspěvek reagije na pana Bočka.

V. Šťastný 13.11.2012 9:01

Re: Díky za konkrétní východiska.

na těch vyšších úrovních politici velmi dobře vědí, na těch nižších nechtějí ani slyšet a usilují o to, aktivně se do této všeobjímající zlodějiny ještě zapojit.

A. Bocek 13.11.2012 7:52

Kudy na fotovoltaiku :

1) Zveřejnit majitele všech fotovoltaických elektráren - a jejich vazby na politiky. 2)Každá elektrárna má normou předepsané ochranné pásmo (FVE ji nedodržují) předepsat každé elektrárně její zmenšení dovnitř.3)Platí dost přísná norma pro vyšší harmonické proudu a napětí, které nekvalitní měniče FVE nesplňují dovybavit nebo zruši. 4) Vrátit se k původnímu výpočtu z 180/2005 o výpočtu podpory výkupu odvíjející se od návratnosti investice. 5) Poslanci, kteří hlasovali pro 180/2005 Sb. by měli přijmout hmotnou odpovědnost za zlobovaný zmršený zákon.

J. Jurax 13.11.2012 19:19

Re: Kudy na fotovoltaiku :

Ad 1 - nelze. Politikové vědí, proč se zasazují o nesmyslné zákony na ochranu osobních údajů

Ad 5 - nelze. Naši volené zastupiči za své činy nesou odpovědnost toliko politickou, tedy ve skutečnosti žádnou.

I. Schlägel 13.11.2012 7:44

Pěkný tunel.

Máme v tom tradici, to se pozná :-)

V. Šťastný 13.11.2012 7:17

Jestli někde naši zákonodárci

hýřili aktivitou, tak v tom směru rychle se do této megazlodějiny zapojit. I kdyby se státní úředníci teď zázračně probudili a podporu OZE od roku 2014 zastavili, placení těch dosud postavených nás stejně zničí, nehleděk tomu, jaká mela by se strhla do konce roku 2013 ve snaze postavit ještě něco, z čeho potečou 15let peníze samy.

J. Jurax 13.11.2012 19:11

Re: Jestli někde naši zákonodárci

Zastavit okamžitě jakékoliv dotování OZE ať již existujících nebo ještě nepostavených. A fofrmíkářům a solárním baronům se omluvit, že holt vsadili na špatného koně a doporučit jim, ať se zhojí na zákonodárcích, co tu blbinu spáchali a příště ať se nesnaží zbohatnout na legálním tunelu skrze podplacené a/nebo hloupé zákonodárce - soukromě ale myslím, že takovou kravinu škodící vlastní zemi by ani naši zákonodárci zadarmo nedělali, tak omezení snad ani nemůžou být. I když ... 

A do brusele vzkázat, ať si takové a podobné iniciativy strčí do perdele. To by byly činy hodné státníků a suverénního státu.

Jenže státníka u nás nevidět, jne upocené politikaříčky soupeřící o koryta. A suverénní stát taky už nejsme - jsme bruselská gubernie s nahrbenými zády čekající, jak panstvo v bruseli rozkáže.

J. Vozábalová 13.11.2012 0:45

Ono by se možná chtělo

o výstavbě fotovoltaických elektráren hovořit jako o dobrém úmyslu - nakonec kdo by považoval za špatný úmysl pomoc životnímu prostředí. Jenže všichni (nebo téměř všichni) už víme, že VŠECHNY OZE životní prostředí spíš devastují a dobrými úmysly je dlážděna cesta do pekel.

A tak nevím, jestli mi má být víc líto ptáků rozsekaných vrtulníky, polí zplanělých pod panely nebo lidí propouštěných z továren platících drahou energii. No nakonec - radujme se, veselme se - mnohé politické a podnikatelské špičky si přišly na své, taky vím, proč je mi z toho trochu smutno a hodně mám vztek.

Já taky moc dobře vím, že nenavrhuji žádné řešení. A taky vím, že žehrání bez toho je celkem plané a omlouvám se: tentokrát potřeba něco říci převážila a žádné řešení nemám a nevidím, je mi líto. 

J. Hejna 13.11.2012 11:49

Re: Ono by se možná chtělo

Řešením je zrušit ten podvod.

Arbitráží bych se nebál, daly by se zaplatit místo arbitráží velkým odběratelům.

B. Uhlich 13.11.2012 0:41

Myslím, že tohle stejně nemá žádné řešení...

Není žádná síla, která by tohle zvrátila..tohle nám nikdo nezařídil z venčí..tohle jsme si ušili sami na sebe.. myslím, že teď už nezbývá nic jiného, než sledovat s útrpností jak to dopadne...stát jde, ať se tomu líbí nebo ne, stejně do kopru - tak nějaká fotovoltaika na tom stejně už nic nezmění. Kalouskovy reformy přinesou podstatně víc nezaměstanných než co způsobí (možná) fotovoltaika... Firmy i občané mají určité možnosti jak se celému problému vyhnout..i když se přiznám, že firmy tu možnost mají o hodně složitější...ale občan se může rozhodnout a může učinit taková opatření, aby na obnovitelné zdroje přispíval co nejméně..může začít velmi šetřit energií a nebo se dokonce odpojit..není to sice jednoduché, ale dnes už je to technologicky (i ekonomicky) reálné... Samozřejmě, že se tím celému problému vyhne jen částečně (v rohlíkách nebo salámu tu FVE bude platit určitě...), ale když celá věc takhle dopadla..jde o to minimalizovat škody...   Jako , aby mě bylo rozuměno..já tady nedemonstruji nějakou vstřícnost vůči FVE ani žádný defetismus, ale pokud žijeme ve státě , kde má běžný člověk v podstatě nulový vliv na politickou scénu a její vývoj..kdy je vlastně úplně jedno koho a jak volí, protože ten zvolený se vždy zařídí po svém a občanů se už na nic nikdy neptá..nemá smysl usilovat o žádné řešení. Potrestání viníků tohoto eko-tunelu stejně není možné a tak musíme jen doufat, že ten dopad celé věci nebude vyloženě zničující....  Nic víc se k tomu napsat nedá... vždyť jsme v podstatě všichni poměrně spokojení, ne?

J. Jurax 13.11.2012 0:28

A odkud přišla tahle pyramidální kravina s OZE?

Z obvyklého zdroje - z brusele. A naši zákonodárci, s jejichž blbostí, úplatností a vyčůraností ostatně nutno počítat jako s faktem, to tehdy ještě víc zprasili.

A teď nikdo nemá koule na to, aby tuhle solární zlodějnu prostě zatrhl. A my platíme a budeme platit státem posvěceným zlodějům. Geniální, naprosto legální tunel.