25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Proč dostane ODS výprask

Občanská demokratická strana dělá všechno pro to, aby krajské volby projela na plné čáře. Nechci teď vůbec mudrovat o rozkládající se vládě, skandálech či rebelujících poslancích. ODS podle všeho ztratila pud sebezáchovy a vedení strany jsou volby do krajských zastupitelstev nejspíš jedno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel st. 10.10.2012 8:12

Re: Až na ten direktivní seznam "lumpů" a invektivu na pana Schwarzenberga máte v zásadě pravdu

Mýlíte se pane Čížku. Tedy v jedné věci máte pravdu, Lex Schwarzenberg se týká jenom majetku Hlubocké větve. A také v tom, že mnohým emigrantům po r. 68 bylo pomoženo právě péčí pana Schwarzenberga. Ale to je tak vše. Nevadí mně, že si občas zdřímne na dlouhých nudných jednáních o ničem. Již jeho choroba a věk k tomu dávají předpoklad. Vadí mně především jeho "obratnost" se kterou střídá politické strany. Vadí mně to, že v jeho vládních postech jsem nikdy nezaznamenal, že by se jakkoliv, natož rázně postavil proti lumpárnám vlád, jejichž byl členem a které deklasují v očích veřejnosti pravici a konzervatizmus. Vadí mně, že se přidává k lidem o jejichž prapodivném působení ve veřejných postech nemůže být pochyb nejenom z noviniových článků, jak soudíte vy, ale i z probíhajících trestních šetření, ale i  z prosté znalosti situace a legislativy. V tomto případě mám na mysli odpovědnost za mrtvé a lidi se zničeným zdravím z metanolové aféry, která je jenom vyvrcholením letité špatné činnosti Celní správy, která podléhá  poslední dvě volební období ministru Kalouskovi. Čachry a svinčík kolem lihu jsou léta veřejným tajemstvím! Ten je hlavní odpovědný činitel a viník z nedbalosti, nebo neschopnosti! Vadí mně i způsob řízení zahraničních zastupitelství ČR pod páčí pana Schwarzenberga po dvě vlády. To, že  v době, kdy republika potřebuje  více práce a exportních zakázek, je právě v oblastech se silným investičním rozvojem naše zastoupení a obchodní servis slabší a slabší. Péčí pana Schwarzenberga, který zřejmě vůbec nechápe co má být hlavním účelem práce ambasád.

Neschovávejte se, prosím, za tvrzení, že  seznam lumpů lze  sestavit jenom z novinových článků. Je to falešné. Počet vyšetřovaných, vyšetřených a odsouzených kauz ze skupiny velké pětky nelze přehlédnout. A nepříjmout závěr pro volební rozhodování a schovávat se za filipiky o volebních systémech je zhůvěřilost!

P. Skřivan 10.10.2012 2:23

Řekl bych, že autor se v jednom ohledu velice mýlí:

kecy už nikoho nezajímají, protože činy mluví. ... a zvyšovat daně umí každý trouba, tj. i "učenlivý školák" Sobotka ... .

Co bych chtěl vysvětlovat ? Proč dělali pravý opak svého programu ? :-)))

Š. Hašek 9.10.2012 21:04

Pokud hodně lidu

uvěří, že jim bolševici a socialisti udělají z jejich dvou králíků šest, tak ODS nečeká nic dobrého. Ale snad budou i příští volby.

Ale někdy si říkám, že to není ani tak vina ODS.

M. Bílý 9.10.2012 20:37

Re: -- Je to tak, pane Kosejku (18:18) máte pravdu. Bohužel!

M. Kosejk 9.10.2012 18:18

--

Ano, ODS dostane výprask. A dostane ho zejména proto, že jejich voliči nemají v hlavě slámu a přemýšlejí nad tím, co od politiky očekávají. Naproti tomu ČSSD volby vyhraje i s nulovým programem. Protože volič ČSSD je v průměru nenávistný tvor, který rozumu moc nepobral. Jistě nějací myslící voliči ČSSD existují, ale nejsou jich počty, co by byly statisicky významné.

M. Sedláček 9.10.2012 18:05

Re: Volil bych okamžitě

Vidím to také tak. Když už nic jiného, alespoň se mohu v klidu podívat do zrcadla.

V. Venc 9.10.2012 16:58

Re: Cílem skutečné pravice je svoboda jednotlivce

ad Kanioková

Jasné zhodnocení situace, souhlas s názorem. Levicově orientovaná část našich občanů bude vždy aktivnější, poněvadž se opírá o početnou skupinu levicových intelektuálů,(učitelů, studentů, politologů, sociologů, umělců,..), o prakticky většinu státních, regionálních, eurounijních zaměstnanců a všech příjemců "benefitů" (dotací, podpor, příspěvků). Náš prostý lid, ten přímo vyžaduje sociální jistotu v pohodlí a lenosti.

Jediný impulz, který naší společnost může probrat: "když se to všechno nechá vyhnít"!

K. Drobková 9.10.2012 15:24

Re: Řadový člene ODS .....

Jste při smyslech, nebo blouzníte .....

P. Čížek 9.10.2012 15:05

Re: Až na ten direktivní seznam "lumpů" a invektivu na pana Schwarzenberga máte v zásadě pravdu

Pane Gabrieli,

jde o to, že ten seznam "lumpů" lze dneska sestavit jenom z novinových článků, takže já osobně bych se dost rozmýšlel na něj dát kohokoliv. Nerad bych se stal součástí kýmsi vyvolané laviny, kterou mohl někdo záměrně vyvolat a nasměrovat na nějakého člověka, který se takovému útoku těžko může bránit. Jinak s Vámi docela souhlasím, že po řádném protřepání tohoto pytlíku by v něm určitě dost zbylo.

Co se týče p. Schwarzenberka - možná jsem špatně informován, ale měl jsem za to, že se zákon Lex Schwarzenberg vztahoval pouze na hlubockou větev, která byla nepoměrně bohatší. A jeho zatímní neochota soudit se se státem o tuto část kdysi rozděleného dědictví mu, zdá se, vyvolává jakési rodinné problémy.

Co se týče jeho vlastní osoby, tak moji kamarádi, kteří kdysi odcházeli za hranice, si jeho - jak říkají nezištnou - pomoc při hledání nového domova nemohou vynachválit. A ač nejsem zdaleka monarchista, tak musím konstatovat, že ani na hlubockou větev nedá mnoho Jihočechů dopustit.

Dost se mu vyčítá jeho vášeň pro spaní v parlamentu, říká se, že je "sova". Ale i kdyby byl skřivánek - pane, já když si tu prázdnou slámu pustím v televizi, tak se mu nedivím. Já bych usnul taky. Přeji hezký den.

J. Kanioková 9.10.2012 14:31

Cílem skutečné pravice je svoboda jednotlivce

 a existence takového státu, který má MINIMÁLNÍ moc zasahovat do života jeho občanů. Dnes už tu česká pravice téměř není a ta co je, SSO, je bez vlivu. Straší zde JEN různé odstíny socanů, od rudých, přes černé, hnědé, oranžové i zelené. A hlavně EUROHUJERSKÉ..

Jenže přiznejme si, že je to především vinou koaličního vládnutí. A sílu na prosazení většinového systému nikdo nemá. Takže se v tomto budeme plácat pořád. Koalice přináší vždycky jen ajntopf, který je výsledkem vydírání, hádek, podrazů. Máme málo skutečných silných osobností, které koalice nesemele...

A když k tomu přičteme vliv neustálé laviny regulací v podstatě direktivních zásahů do našeho zákonodárství z Bruselu a skutečné světové ekonomické krize.... je to tanec mezi vejci. 

Ne každý politik je špatný, jen je tam spousta vlivů, v nichž leckdo neobstojí.  Dnes k tomu pocitu znechucení společnosti usilovně pomáhají média honící se za senzacemi a "někdy dělají z prdu kuličku".  A lidi přestávají rozlišovat mezi grázly a těmi, co se dopustí jen chyby a tak se paušalizuje... Holt, to jsou ta přehnaná očekávání...

P. Gabriel st. 9.10.2012 13:32

Re: Až na ten direktivní seznam "lumpů" a invektivu na pana Schwarzenberga máte v zásadě pravdu

Pane Čížku, jaký direktivní seznam lumpů, prosím? Jmenujte mně z těch stran o kterých se zmiňuji jedinou, která  nemá podíl na nepřetržité lavině skandálů a lumpáren, které se na nás valí a jmenujte mně z nich jediného významného představitele, který by ty lumpárny neobhajoval, ale distancoval se od nich veřejně! Ani ten slušně vypadající Gazdík to neudělá. Máte pocit, že se  vůči panu Schwarzenbergovi dopouštím invektivy? Copak ten člověk není, nebo nezastupuje již pátou, či šestou stranu za posledních 20 let?  Copak se nestal předsedou Top09 v době kdy ještě byl senátoremj za zelené a ani se nevzdal mandátu, ani se neomluvil? Copak není s podivem, že  Orlík a spol, zabavený rovněž dle zákona Lex Schwarzenberg, který starý pán považuje za nepřekročitelný, mu byl se vším vrácen, zatímco Hlubockým Schwarzenbergům nelze vrátit z těch samýc h důvodů zhola nic, kromě hrobky?  Do čeho a s jakou důvěrou byste se pustil s takovým člověkem? Já bych s ním nešel ani na pivo!

Problém není v tom, že politické strany jsou stranami. I páni z OF, či OH si uměli pěkně přihrávat pro sebe. Problém je v nepoučitelné přezíravosti voličů, ktreří ví, že úpříslušná partaj má mezi sebou lumpy a kryje je a přesto takovou partaj volí. Tím jim dávají zdání beztrestnosti, moc zametat stopy a páchat další svinstva. Jiný volební systém na tom moc nezmění. copak to co se děje ve velké politice nemá obdobu leckdy i na Krajích a v komunálu? Jediná medicína je procitnutí lidí z povrchní letargie a tvrdé a nekompromisní sčítání dal- má dáti v každých volbách!  Rázovéprovalení rybníků dá vždy jen příležitost dalším populistům zaujmout uvolněné posty. Pokud jediným průkazem ke vstupu do politické odpovědnosti nebude hodnocení schopností, konzervativního chování a dodržování elementární slušnosti a mravnosti i v osobním a rodinném životě, nebude to u nás vypadat jinak. 

J. Klepal 9.10.2012 12:58

Re: Na členské základně příliš nezáleží

Účelovost vládního nevysvětlování lze totiž snadno pochopit, stačí si uvědomit, že kdyby takové vysvětlení poskytla, podstatně více by se tím přiblížila k oblíbené pražské defenestraci.

J. Klepal 9.10.2012 12:55

slovesný vid

Nerozumím slovesné vazbě s dokonavým slovesem ve tvaru "začínat (se) soustředit". Buď se někdo začíná soustřeďovat nebo se prostě soustředí. Děj naznačený slovesem začínat je přece v principu nedokončený.

F. Eliáš 9.10.2012 12:49

Na členské základně příliš nezáleží

Přesto, že nejde o volby do parlamentu, hodnotí lidé především práci vlády. A vláda nedokázala lidem vysvětlit proč dělá to, co dělá. Někdy se o to ani nepokoušela, viz odvolání ministra Pospíšila nebo Dobeše. Vystupování Kalouska i Nečase vůči VV bylo divné, až agresívní. Proto klesá počet příznivců vlády v parlamentu. Proto po zásluze pravice u nás prohraje. Proto letos poprve nedám hlas ODS, ale Svobodným občanům.

J. Lepka 9.10.2012 12:32

Re: Volil bych okamžitě

Právě proto budu volit slabou pravicovou stranu. A pokud nás podobných nespokojenců bude víc, třeba ta strana zesílí.

J. Urban 9.10.2012 11:58

Re: Protože má ve vedení Drobila,

Ano, máte pravdu. Těch jmen by se dalo ještě pár doplnit - a nebyli by to jen "rebelové". Především špičky ODS (nejen státu, ale i krajů a měst) jsou obrproblém. Ale kdopak si je tam dosadil a zvolil? Tak ať si to "členská základna", k níž se autor článku řadí, přebere a pořeší. Ale myslím, že už je stejně pozdě.

J. Urban 9.10.2012 11:54

Kdyby ODS chtěla být

reálným protivníkem ČSSD - co by pro to musela udělat? ČSSD - jinak spíš by se jí hodil titul "sociálfašistická" - hraje na ty nejnižší pudy člověka: strach (z nemoci, nezaměstanosti, bídy atd.) a závist (bohatým vezmeme a tobě ty chudáku to dáme). Proti tomu by musela ODS nabídnout alternativu - perspektivy schopným, slušnou úroveň všem pracujícím, jistoty střední třídě (třeba že jí nebude zvedat daně a okrádat). Co dělá ODS? Všechny vás zdaníme, všechno všem zpoplatníme a zdražíme, nekecejte nám do toho co a jak máme dělat - parazitům - ať už na úrovni Rittiga nebo Ištvána Mesároše - vše zachováme.

V. Mlich 9.10.2012 11:17

Čemu se divíte?

Když pravicový poslanec nesouhlasí se zvyšováním daní, tak jej prohlásí za rebela. Když to samé vidí řadový člen, tak je jen logické, že z takové strany odejde.

Z. Rychlý 9.10.2012 11:16

Re: Řadový člene ODS .....

Hlavně, že ty vaše strany "levičáků z blbosti" jsou na tom "hóóódně" líp ! Jo pardon komouši nekradou. Teď. Až se dostanou k lizu, kradou celé státy.

V. Váňa 9.10.2012 10:57

Od dob Topolánkovy vlády

jsem přestal volit ODS. Pro mě skončila, když se zcela flagrantním způsobem odvrátila od svých ZÁSADNÍCH převolebních slibů.

Ostatně mnohé napověděla i oslava výročí založení strany, na kterou nebyli pozváni ti zakládající členové, kteří se s Topolánkem právě nekamarádili.

Nedovzdělaný Topolánek, který se, když na to příjde, neumí chovat na veřejnosti, opravdu není a nemůže být můj šálek čaje. Měl jsem pocit, že se po jeho odchodu může něco změnit k lepšímu.

A ono se nezměnilo. Jen pro mé vnímání má Nečas alespoň kinderstube. ODS už je dnes prokzatelně pouze pro ty, kdo spolu kamarádí.

Naprosto s Vámi, pane Kovaříku, souhlasím.

P. Pruner 9.10.2012 10:51

Re: Volil bych okamžitě

Pane Písaříku, volte samozřejmě koho chcete. Ale myslím, že je chyba dávat hlas straně, která se mi nelíbí. Jsou přeci desítky možností a z těch i pár stran, které mají šanci překročit hranici vstupu do zastupitelstva. Nehledě na to, že tím podpoříte současné vedení strany. Jedině volební debakl umožní jiným lidem nastolit jinou politiku strany.

Bohužel hodně lidí stále uvažuje tak, že si musí vybrat mezi ČSSD a ODS, popř TOP09. Před lety bylo v Itálii období boje proti zkorumpovaným politikům a jeho výsledkem bylo i přepsání politické mapy. Také tam nebyly některé strany schopné sebereflexe a byly vyměněny jinými.

R. Langer 9.10.2012 10:08

Re: pravicovou stranu, která by svou politiku zaměřila ve prospěch naší země,

Ne, to jste jenom nepochopila vy, že prospěch naší země není vaše sociálka... :-P

J. Jirát 9.10.2012 9:35

Protože má ve vedení Drobila,

Tluchoře, Šnajdra, Blažka... klidně můžete pokračovat. Když tam ty charaktery trpíte, dostanete výprask.

F. Svoboda 9.10.2012 9:34

Pane Kovaříku,

pokud předpokládáte, že čtenáři si pročtou váš příspěvek, tak také i já předpokládám, že si pročítáte články ostatních pisatelů. Dovolím si proto vás upozornit na hezké články paní Sukové o češtině. Pokud si je pozorně pročtete tak v jednom z nich upozornila na nešvar.....  Pokud se vedení ODS nezačne soustředit ...místo správného českého tvaru  ... nesoustředí se. Děkuji za pozornost.

P. Čížek 9.10.2012 8:53

Až na ten direktivní seznam "lumpů" a invektivu na pana Schwarzenberga máte v zásadě pravdu

Jediným řešením by bylo udělat z politických stran občanská sdružení ako každá jiná, bez státní podpory j a zavést dvoukolový většinový systém soukromých kandidátů v pevně stanovených obvodech, za které budou po svém zvolení odpovídat. Protože o úspěchu státu a národa nerozhodují ideologické kecy, ale nalezení jeho nejsprávnější dlouhodobé strategie a v jejím rámci i nejsprávnějšího řešení konkrétních problémů. Jenomže protože kapříkům nejde o tohle, ale o hledání žížal, tak si svůj rybník sami nevypustí. A až se jeho hráz nakonec samovolně provalí, tak nastane další fáze nekonečného koloběhu, který popsal Nicolo Macchiaveli ve svých komentářích k Tacitovým dělinám Říma: Oligarchie (tam někde jsme teď), Anarchie, Monarchie, Demokracie, Oligarchie.... Pokud se po tom provalení hráze ten rybníček nestane součástí nekonečného moře.

Jenomže protože si kapři rybník

E. Heusinger 9.10.2012 8:51

pravicovou stranu, která by svou politiku zaměřila ve prospěch naší země,

Jaksi jste pozapomněl, že pravicové strany tvrdí, že každý se má starat jen o sebe.

P. Gabriel st. 9.10.2012 7:54

Nejenom ODS zaslouží výprask!

Samozřejmě ODS  by již potřebovala jako sůl dostat pořádně za vyčenou! ALE COPAK  SOCBEM JE JINÁ? Není i tam rozlezlá mafie čac hrářů a defraudantů? Copak aféry, jako Rath a spol lidem nestačí k procitnutí? A co účelový slepenec Top09 s fíkovým listem Gazdíkových starostů. Smečka jednak obratných oportunistů, kteří léta hrnou na svou hromadu v různých stranách, jako pan Schwarzenberg, vhodne doplněná čachráři a  lidmi tak důvěryhodnými, jako třeba Parkanová, Drábek či Kalousek. Zodpovědní za  podivnosti na Obraně, zadávání zakázek bez výběrového řízení, nebo za  lihovou a metanolovou aféru, s mnohamiliardovými úniky daní a desítkami mrtvých a se zničeným zdravím! a NEVYNECHEJME BOLŠEVIKY, KTEŘÍ JSOU DNES NALEZENÍ VŠUDE, FORMÁLNĚ NADÁVAJÍ NA REŽIM, ALE PLNÝMI DOUŠKY CHLEMTAJÍ V POZADÍ SPRÁVNÍCH RAD A STÝTNÍCH INSTITUCÍ SVÉ PREBENDY. KDO JSOU TI LIDÉ, KTEŘÍ STÁLE JEŠTĚ DÁVAJÍ PREFERENCE TAKOVÉ BANDĚ LUMPŮ VE VŠECH TĚCHTO STRANÁCH A OPĚT NÁM JE CHTĚJÍ VNUTIT?!?!?!

K. Drobková 9.10.2012 7:43

Řadový člene ODS .....

 Už jenom svou větou o samozvaných gubernátorech jste přesvědčil čtenáře, že nic jiného než naprostý úpadek ODS nečeká. Lež, Kojzarův slovník  ....   se stalo hlavní zbraní ODS. Je to kontraproduktivní a úplně to upozadí to málo co je jěště dobré v ODS. Komunisté to do poslední chvíle nepochopili. ODS je na tom úplně stejně.

Mimochodem, v kolika krajích vládnou " samozvaní " gubernátoři v koalici s ODS ?

A klidně se na mne " pravičáci z leknutí " vrhněte. Jen do toho ......

P. Pavlovský 9.10.2012 7:42

ODS jsem vždy nedůvěřoval z hlediska etiky,

s lety se mi to už jenom znovu a znovu potvrzovalo.

Po zkorumpovaných nákupech vojenského materiálu (Pandury, CASA), vedených vládami ODS, po skandálním odvolání Pospíšila a Lessyho je to strana aktuálně i perspektivně  definitivně nevolitelná. TOP 09 bohužel také.

Naštěstí se v Praze nevolí, jinak bych snad musel Piráty.

Na presidenta vypadá nejlíp Roithová: nebyla v KSČ a není moc spojena ani s KDU-ČSL. Je skušná, vzdělaná a má rozhled po světě! Prof. znalost zdravotnické problematiky je navíc!

L. Písařík 9.10.2012 7:24

Volil bych okamžitě

jinou silnou pravicovou stranu, která by svou politiku zaměřila ve prospěch naší země, kdyby tady taková byla. Ale není, tak mi nezbývá než se vztekem a  skřípajícími zuby volit ODS. Vím, že je to chyba, ale volit socialisty by byla chyba větší. Když pohlédnu na kandidátku kraje, vidím samého starostu, nevím zda minulého nebo současného. Jestliže jsou úspěšní starostové, pak ať zůstanou doma a starají se o rozvoj obce a pokud úspěšní nejsou, proč předpokádat, že na vyšším stupni budou? A dokonce jeden student-podnikatel. Zajímalo by mě, jaké zkušenosti ho opravňují kandidovat, pokud to není jen výtah nahorů. A televizní debata? Úplná slabota, to Hašek byl připraven mnohem lépe. Asi vyhrají socialisté a voličům nezbývá nabít si větrník, aby začali myslet.