25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Varovná slova českého prezidenta

Klausova varování blížícího se konce národního státu a demokracie budí pozornost v mnoha ohledech, mimo jiné ovšem v tom, že je on, jak se zdá, jediný významný politik na vedoucí pozici, který evropskou situaci takto vidí. Kteréžto konstatování ovšem nevypovídá nic o tom, zdali má pravdu nebo nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 24.9.2012 23:18

Na GM pracuje profesor Opatrný.

Píše na Lidovkách, měl tam nějaké články k tomuto tématu. Já jsem Vám psala, a nebylo to bezdůvodně, abyste se nejprve snažil pochopit podstatu této oprace. Myslím si, že v budoucnu se bez ní neobejdeme. Ne vždy jde něčeho dosáhnout křížením, navíc je klasická cesta pomalá. Legitimní otázka spíš zní, jaké modifikace provádět, nikoliv zda je provádět. I Vámi zmiňovaná studie nedokazuje nic o GM, ale jen potenciální škodlivost Roundupu, popřípadě snad odolnosti proti němu.

H. Lukešová 24.9.2012 23:33

Re: Na GM pracuje profesor Opatrný.

Dobrý večer paní Václavíková, mohu se zeptat při jak příležitosti pan Vandas řekl paní Varadínkové, to co napsal. Já pod úvodník tolik nechodím, takže nevím. Mé srdečné téma je Izrael a antisionisty bych vymetla koštětem. Také slovník Diderot překládá termín

antisionismus= protižidovská ideologie hlásaná v bývalém SSSR a dalších socialistických státech, který ve jménu internacionalismu odmítá a dezinterpretuje úsilí židovského národa o vybudování své státnosti ve své pravlasti. Ve skutečnosti se jedná o jednu z forem antisemitismu.

Stručná, jasná a výstižná definice.

J. Václavíková 24.9.2012 23:36

Re: Na GM pracuje profesor Opatrný.

Autor: M. Varadinková Datum: 05.09.2012 17:33Ale chováte se tak, jakobyste tomu zvýšení daní fandil.

Plivete na prezidenta za to, že si dovolil to kritizovat. Podsouváte mu neskutečné motivy, zcela věrolomně a prolhaně. Že se nestydíte.

To bych já Vám mohla úplně stejně podsouvat, že se chystáte zavraždit svá vnoučata. Prostě na to vypadáte, jste psychicky nevyrovnaný blázen, určitě Vás vnoučata někdy zlobí.  A vyzval jste celou svou rodinu k zodopovědnému chování, což je jasný pokyn, aby Vám začali brousit nože.  Nakonec, nebylo by to poprvé, už jste v minulosti určitě vraždil, říkají to prý o Vás v Dobříši:-))))))

J. Václavíková 24.9.2012 23:37

Re: Na GM pracuje profesor Opatrný.

Dobrou noc.

H. Lukešová 24.9.2012 23:47

Re: Na GM pracuje profesor Opatrný.

Dobrou noc.

M. Mařák 24.9.2012 21:56

GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Za dva dny ve Francii vyjde kniha autora studie "Tous cobaye! (Všichni jsme pokusní králíci", ve stejný den se v kinech objeví stejnojmenný film, jenž dokumentuje průběh experimentu. Zajímá mne to a budu se tomu nadále věnovat na webu punk.cz. Články budu průběžně aktualizovat a zároveň budu přidávat ohlasy z českého netu.

P. Boublíková 24.9.2012 22:13

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Dnešní článek prof. Petra zde na Psu jste četl?

M. Mařák 24.9.2012 22:22

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Ne, hned to napravím.

M. Mařák 24.9.2012 22:24

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Jo, nic nového, četl jsem to jak na jeho blogu, tak na oslu.cz. Všechno jsem to dal do odkazů pod články o GMO na punk.cz.

M. Mařák 24.9.2012 22:34

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Dík za info, již jsem hodil odkaz na článek z NP do aktualizací. nevíte náhodou, jestli se pan profesor nezabývá výzkumem té české GMO pšenice pro Monsanto, nebo tak něco?

P. Boublíková 24.9.2012 22:37

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Tak to bohužel nevím, ale vidím, že jste velmi pilný čtenář GMO-literatury :-)

M. Mařák 24.9.2012 22:42

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Škoda. Jsem pilným čtenářem od svého dětství a zajímá mne hodně věcí. Vzdělávát se můžeme celý život, čím více toho víme, tím jsme blbější :-))))

S. Lazárek 24.9.2012 22:40

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Možná byste měl pane Mařáku spíš zatím zůstat u studia těch Leninových spisů, pokud už je ovšem nemáte prostudovány. To GMO se časem taky nějak vyvrbí.

J. Anděl 24.9.2012 22:45

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Ano. Dlouhým časem.

S. Lazárek 24.9.2012 22:49

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Nazdar Jindro, já asi tuším, co si o GMO potravinách myslíš, ale, jsem si naprosto jistý, že například jedno CT tvého mozku má na tebe větší vliv (v tom negativním slova smyslu) než vagon sežrané GMO kukuřice. No je možné, že se pletu a naše ženy začnou místo dětí rodit chobotnice......:-)

J. Anděl 24.9.2012 23:18

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Já nemám tak jasno o té škodlivosti, dívám se na to celkem nezakrytě jako na něco, co podle mě není nutné a v podstatě vůbec žádné plus z mého pohledu nepřevažuje mohutné "co kdyby" mínusy. Podle mě GMO nepotřebujeme a jenom nevíme roupama, co dělat.

On se mě ve skutečnosti nikdo neptá, jestli se tu smí nebo nesmí pěstovat a prodávat GMO a jestli chci nebo nechci, aby to bylo označováno na produktech a přísně trestána pochybení. Jsem nicméně vděčný, že zatím si ještě můžu vybrat, byť úplnou jistotu nemám. Jde mi spíš o princip, neutíkal bych s prstem v krku k míse, kdybych zjistil, že jsem náhodou pozřel gmo. Z tohoto hlediska pozřu mnohem horší věci v párku v rohlíku u stánku.

Ne, osobně nemám přímo obavu, že by efekt konzumace byl tak dramatický, že by lidé padali jako mouchy a jejich děti měly chapadla. Nemám představivost ani znalosti, co všechno BY se mohlo stát.

Člověk už vynalezl spoustu novinek. Třeba u tabáku mu trvalo několik set let, než usoudil, že mu nedělá dobře. U tučných a masitých jídel to teprve zjišťuje, ostatně až na pár výjimek si před dvěma sty lety moc lidí naší stravu (objemem i složením) dovolit nemohlo. Některé věci se projevují až se zpožděním dvaceti, padesáti či více let. Rajčata prý jsme dlouho nejedli a měli jsme je za jedovatá, teď se jedí ve velkém a za jedovatá je považuje jen pár makrobiotiků... Kdo ví, jaký bude názor na rajčata za sedm set let - kdy bude naše doba vnímána jako temný a dávno překonaný středověk s řadou mýtů a bludů?

A vždycky spolupůsobí mnohem víc faktorů, takže bude-li lidstvo za sto či tisíc let nějakým způsobem ještě víc mešuge, než je dnes, těžko říct, kolika procenty se na tom bude podílet sřli, kolika gmo, kolika znečištění vody a vzduchu, kolika vzestup či úpadek ducha a mravů a kolika konzumace v té době povolených drog.

M. Mařák 24.9.2012 22:47

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Možná máte pravdu, pane Lazárku, jsem však typ zvídavý a rád se neustále vzdělávám. Jestli Vy považujete za nutné zůstat u studia vesmíru a stačí Vám to, nechápu, proč se neustále pletete do diskuse o vědách společenských, o kterých, jak jste sám napsal, toho moc nevíte...

S. Lazárek 24.9.2012 22:53

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Já jsem taky zvídavý člověk, ale bez studia díla Lenina (pokud jste ovšem nechtěl napsal Lenona), se já osobně docela obejdu. 

Pokud máte pocit, že se nějak pletu do diskuze, na kterou nestačím, zabraňte mi......dekretem?

M. Mařák 24.9.2012 22:58

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Pane Lazárku, než mi začnete něco doporučovat, ve stylu co bych podle Vás měl a neměl dělat, zameťte si nejdříve před vlastním prahem.

Jinak budete vypadat poněkud, ehhhm, -------- směšně.

S. Lazárek 24.9.2012 23:01

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

.....nechápu, proč se neustále pletete do diskuse o vědách společenských, o kterých, jak jste sám napsal, toho moc nevíte... ....

Pane Mařáku, než mi začnete něco doporučovat, ve stylu co bych podle Vás měl a neměl dělat, zameťte si nejdříve před vlastním prahem.

Jinak budete vypadat poněkud, ehhhm, -------- směšně.

Pokud se chci něco o vědách společenských něco dozvědět, musím se plést mezi velké kluky, jinak to nejde.......

M. Mařák 24.9.2012 23:07

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Otázka:" Zdalipak jsem Vám, pane Lazárku, za ty hromady let, co se známe na netu, alespoň jednou doporučoval, že se máte věnovat raději tomu a ne onomu?"

Odpověď: "Nikdy."

Nazývá se to respektem, pane Lazárku, no a byl bych rád, kdybyste se ke mně začal konečně chovat jako já k Vám. Děkuji a věřím, že nikdy není pozdě.

S. Lazárek 24.9.2012 23:16

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

.....nechápu, proč se neustále pletete do diskuse o vědách společenských, o kterých, jak jste sám napsal, toho moc nevíte...

Odpověď: "Dnes".

Je mi jedno, čím to nazýváte, ale takto autoritativně se respekt rozhodně nezískává. Třeba na to jednou přijdete sám. Jste ještě mladý, věřím, že nikdy není pozdě.

Dobrou.

M. Mařák 24.9.2012 23:19

Re: GMO, rakovina, či vytváření mediálního strachu...

Nastavil jsem Vám dnes večer zrcadlo, pane Lazárku, přemýšlejte o tom.

Dobrou.

R. John 24.9.2012 21:47

Konec národního státu ,

  je podle rolničky i konec demokracie . Jak k tomu myšlenkovému veletoči došel , to by bylo zajímavé vidět , jak se o tom radí s bolševiky poraděnky. Čímpak to bude, že zastydli v Herderově  pojetí státu v 19 stol. .  Nejlepší ovšem je, že mu to tˇulpasové žerou přímo z ruky, někteří dokonce z , no, však víte.  Za pár chlapče , za pár. :-)

M. Prokop 24.9.2012 22:08

Re: Konec národního státu ,

Tu rolničku máte v hlavě či co?

S. Lazárek 24.9.2012 22:14

Re: Konec národního státu ,

Pro každého.....:-)

J. Anděl 24.9.2012 23:26

Re: Konec národního státu ,

Možná je zajímavější, co po tom konci národního státu přijde. Jestli superstát, kde byznys lobby diktují normy nikým nezvoleným úředníkům, pak ano, trochu to jako konec demokracie vypadá.

Ale na druhou stranu když ty byznys lobby diktují sice zvoleným, ale pořád stejným politikům, tak jako to je u nás, tak se ten rozdíl na první pohled těžko hledá.

J. Anděl 24.9.2012 21:45

jak je to?

Jak vlastně umělci dostávají ty peníze od OSA? Jak to vlastně je přesně? To člověk natočí desku, někde se zaregistruje, a pak už mu po zbytek života jdou na účet nějaké kačky?

Jak technicky jdou ty peníze na účet OSA? Každý prodejce médií je posílá při účetnictví přímo na účet OSA? Prostě jednou měsíčně sečte prodaná cédéčka a tonery a šup s tím na účet?

E. Heusinger 24.9.2012 21:56

Re: jak je to?

Tipnul bych si, že peníze jdou od výrobce, dovozce. Ale jak probíhá zde tolik proklínané přerozdělování bych také rád věděl.

J. Stejskal 24.9.2012 22:11

Re: jak je to?

No, já jsem to pochopil tak, že pan Ilsner zaplatí OSA a ona to přerozdělí. Pokud to platí pan Ilsner, jak říká, jsem spokojen.