24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Kolik lidí ještě zabije havárie ve Fukušimě?

Nejnovější analýza amerických vědců odhaduje následky fukušimské havárie. Proč nahání Fukušima strach, když nás jiná mnohonásobně vyšší rizika nevzrušují?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 25.7.2012 9:51

Bez komentáře.

Stručný popis šíleného alarmismu kvůli kravinám ve spojení s lhostejností k daleko závažnějším hrozbám. Taková je naše mediální doba.

B. Rybák 24.7.2012 12:43

Výborný článek

Článek velmi zasvěceně a poutavě seznamuje se současným stavem vědeckého zkoumání úmrtnosti na následky jaderných havárií a jejich porovnání s jinými (tolerovanými) rizikovými činnostmi.

"Zelené" odhady poškození zdraví vyvolané působením slabé radioaktivity se vypočítávají ze zdravotního poškození silnou radioaktivitou za předpokladu, že toto poškození je lineární funkcí velikosti přijaté dávky záření.

Tento předpoklad je nevědecký, protože ignoruje skutečnost, že každá škodlivina je v nízkých dávkách organismu prospěšná, protože stimuluje jeho imunitní systém směrem ke zvýšení obecné i specifické obrany organismu. Na tom je přece založeno léčení, "sluncem" (UV zářením), radioaktivitou v lázních, veškeré očkování...

Takže bychom do celkové bilance měli také zahrnout všechny případy, jimž mírně zvýšená radioaktivita prospěla.

Člověk, jehož imunitní systém už nezvládne působení malé dávky škodliviny je de facto člověkem umírajícím.

B. Rybák 24.7.2012 11:18

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

Je prokázáno, že největší poškození zdraví při haváriích JE je způsobeno stresem. Jeho zdrojem je nadbytečný hysterický strach z radioaktivity a s ním související alibisticky nadbytečné stěhování do neznámého prostředí.

B. Rybák 24.7.2012 11:11

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

JE jsou z ekonomických, zdravotních i ekologických důvodů nejlukrativnějším zdrojem pro hromadnou výrobu elektřiny.

Konkurovat parazitickým "zeleným" "podnikatelům", kteří mají zajištěný pro svou elektřinu zajištěný odběr za zaručeně ziskové ceny ovšem slušný podnikatel (dnes už např. ani v dosud protežovaných elektrárnách na zemní plyn) nemůže. Je pochopitelné že investoři do JE žádají od státu garance např. na to, že jejich investice nebude zelenými inkvizitory zmařena.

Sociální, ekologický a byrokratický parazitizmus představuje neudržitelnou zátěž západní civilizace. Prohlubující se krize (ztráta konkurenceschopnosti) je toho nezvratným důkazem.

A. Holík 23.7.2012 21:50

Re: Žádná záhada - a to nejsem žádný tržní kapsomolec...

To vysvetlujte nemeckym provozovatelum jadernych elektraren jak to maji v rukou ..

M. Prokop 23.7.2012 21:29

"Jo, a náklady na likvidaci následků stačily porazit ruskou ekonomiku "

Tu porazil bordel a neefektivita, s tím nemá radiace nic společného.

J. Anděl 23.7.2012 21:02

Re: Žádná záhada - a to nejsem žádný tržní kapsomolec...

Moc se v tom nevyznám, ale mám dojem, že silní energetičtí hráči jsou ti, kdo rozhoduje o tom, jestli tady bude volný trh nebo ne.

Nějací ekologové jsou pouze hříčkou v jejich rukách, když se jim to hodí. Vsaďte se, že se jim i ty věci kolem OZE vyhovují. Ostatně ČEZ má taky solárky, ne?

To je jenom taková HRA, že OZE soupeří s JE. Taková hra, aby se ekologicky i jaderně smýšlející lidé nažrali a ČEZ zůstal celý.

B. Uhlich 23.7.2012 20:32

Re: Pan autor nepochopil jak rafinovaně

 :-))))   Tak tak..konečně se zelení dočkají toho, když se topí všeobecně biomasou.... (akorát by si mohli přečíst - co to biomasa opravdu je.... kromě odpadu rostlinného je to odpad biologický....) tedy větvičky proložené občas nějakým aktivistou jsou stále kosher...víme?!  :-))))))))

D. Seibt 23.7.2012 20:26

Re: Kolik lidí?

K tomu aby doslo k udalostem, kterymi tady neustale strasite by ale bylo potreba mnohem vetsich davek. Zkuste si vytahnout obdrzene davky civilniho obyvatelstva a z toho zkuste usoudit jak moc je tato varianta pravdepodobna. Uvedomte si, ze tato problematika je samozrejme brana v uvahu, ale opravdu nejsme v takove situaci. Coz vam samozrejme nebrani napsat cokoliv aniz by jste to mel jakkoliv overene.

B. Uhlich 23.7.2012 20:25

Re: Já jsem věděl, že se ozve!?

Vy jste Rado , neuvěřitelně tupý.... jednou tu existují nějaká pravidla českého pravopisu a tam je jasně řečeno, že se pan Rada oslovuje pane Rado..nikoliv jinak...  je zajímavé že si tu vyguglíte nebo vywekipidíte každou hovadinu a takovou věc nikoliv... 

Dobře, dejte mi zde jasný odkaz na pravidla českého pravopisu, kde se píše, že nemám pravdu..pak se vám omluvím.

P. Rada 23.7.2012 20:12

Re: Samozřejmě - kolik článků se věnuje cunami

Pane Novák tak jak to presentujete - dejme tomu souhlas - ale je to reakce k tématu event dalších dopadů nehod JE?

Proč nereagujete přímo na autora článku at píše jinak .. ?

Jde také o téma, které se ( kdo ví proč?) znovu medialisuje na NP,  jako presentační záměr těch kteří jej sem přihrávají - tak proč neoslovíte odpovědné ohledně údajného tématického pochybení?

D. Seibt 23.7.2012 20:09

Kolik lidí?

Opet mlzite, muze jit do trvaleho uloziste, ale take nemusi. Muze byt prepracovano,nebo snad v dohledne dobe znovuspaleno v gen 4.

P. Rada 23.7.2012 19:45

Re: Ano,

Myslíte např. postoj  Michio Kaku jako zástupce těch co tomu rozumí nebo těch co tomu nerozumí?

http://www.youtube.com/watch?v=QQa2Ivz8i8I

V. Novák 23.7.2012 18:53

Samozřejmě - kolik článků se věnuje cunami

a kolik Fukušimě? Dnes se už téměř nedočteme, že průmyslovou havárii ve Fukušimě způsobila cunami, natož že to byla cunami více než tisíciletá.

Spekuluje se o ubožácích zabitých radiací z Fukušimy (kterých je 0) - ale dočíst se kolik jich spláchla cunami, je opět obtížné.

A proto píšu, že referování evropských i amerických médií je vůči Japoncům sprosté. Hanedbné. Desetitisíce reálně zabitých Japonců nikoho nezajímají - zato o radiaci, která všude mimo fukušimskou oblast způsobí nejvýš mírné zvýšení radiačního pozadí, se žvaní a spekuluje neustále. Ano - je to k Japoncům necitlivé až sprosté a hovadné. Říkáme jim tím - na vaše zabité kašlem, ale co moje záděra?!?

V. Novák 23.7.2012 18:45

Žádná záhada - a to nejsem žádný tržní kapsomolec...

Ve společnosti s volným trhem elektřinou by JE byla jednou z nejlepších investic.

Bohužel nemáme volný trh elektřinou, ale trh naprosto devastovaný povinným výkupem elektřiny z OZE bez ohledu na potřebu a za naoktrojované ceny a bohužel nemá investor jistotu, že jeho opravdu velikou investici mu nezzwentendorfuje kdejaká Merkelová nebo Bursík.

Tudíž se investor musí jistit jak proti OZE, které snižují výkupní ceny silové elektřiny, ale naopak silně zvyšují ceny pro odběratele, tak proti merkelizaci své investice.

V. Novák 23.7.2012 18:40

Vždyt už se vracejí.

Tedy ti, kterým zemětřesení a cunami nechaly KAM se vrátit.

TO je totiž hlavní problém Japonců ze zasažené zóny. Zničené domovy, zničená infrastruktura, země otrávená sajrajtem, který cunami naplavila a vyplavila, zničené pracovní příležitosti...

Nějaká radiace je ve srovnání s tím čurda.

P. Zelenka 23.7.2012 18:34

Kolik lidí ještě připraví o domov havárie ve Fukušimě?

To by mě zajímalo. Kolika lidských domovů a na jak dlouho se to týká?

Je-li jich "pár" a na "pár" let, proč by neměli unést svůj úděl ve prospěch celku. Bude-li se to však týkat větší části celku a event. na dost dlouho? Kde pak domov jejich?

Jinde :-)))

P. Rada 23.7.2012 16:30

Re: Slovo "sprosté" používám v obvyklém významu.

On někdo pomíjí katostrofu kterou japoncům způsobilo tsunami? To by bylo opravdu sprosté!

Něco jiného je ale na jakoukoli katastrofu navíc svádět i lidské zavinění. To, že v případě havárie JEFukušima došlo k selhání systému I v důsledků konstrukčních a lidských chyb je výsledek s jednání MAAE:

http://www.mzv.cz/mission.vienna/cz/aktuality/fukusima_rok_pote.html

M. Prokš 23.7.2012 16:23

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

Hmm, napadá mě jeden drobný protiargument.

Zavřeme jaderky u nás. Vyrábí 1/3 elektrické energie, v podstatě zbytek jsou uhelky (skoro 2/3). Takže o polovinu zvýšíme výrobu z uhlí a tím pádem i dolování. V ten moment musíme prolomit limity a do 10ti let vystěhovat spoustu obcí - namátku Jiřetín, LITVÍNOV a další. Plus exhalace, plus krajina zasažená odkalištěmi (o tom se vůbec nemluví jak to vypadá v okolí tepelek) a spousta dalších věcí... A to s pravděpodobností ne tisíciny promile, ale 100%. A do odhadem 30? let jsme bez uhlí...

Jo ještě bychom mohli zakázat tu hnusnou špinavou ropu v dopravě a přejít na elektriku v autech. Takže abychom nakrmili energeticky "stacionární spotřebitele" i dopravu, tak zvýšíme výrobu v elektrárnách na dvojnásobek. (Před časem jsem si to počítal  https://docs.google.com/document/pub?id=1MIDT4owPGZ1ceq1HciZDV4XBikeU2w36LbbEo8Qdpeo ). Takže uhlí dojde ještě rychleji.

P. Rada 23.7.2012 16:14

Re: Kolik lidí?

Rozdíl mezi "hodnou" uranovou palivovou tyčí a "zlou" je v tom, že ta druhá, si svůj pracovní cyklus odpracovala a protože je ted "zlá", tak za to navíc vyfasovala stotisíciletí do chládku.

P. Rada 23.7.2012 16:10

Re: Kolik lidí?

To co píše pan Petr jsem si pročetl. Začíná příznačně už nadpisem...

Ten případ, kdy ozáření genitálií.... vede k malformacím je "podpásovka" kterou si soudné lidstvo snad vesměs uvědomuje a higienici je proto prakticky zohlednují např. už v tom,  jak velké dávky záření jsou na jakou část organismu povoleny. Logika věci je ta, že jejvíce jsou na ozáření citlivé ty druhy buněk, které se nejvíce množí. Proto je na záření citlivá krvetvorba (leukémie), sliznice (rakoviny), genitálie(malformace)...

Slušností v otevřené demokratické společnosti je takovéto informace před veřejností neskrývat už jen tím, že za kriterium kvality života zvolíme fatální hranici a nic jiného neakceptujem.

Za neslušné já naopak považuji takovéto nepříjemné informace stotožnovat s údajným hulvátstvím od zoufalého nedouka.

R. Langer 23.7.2012 16:06

Re: Kolik lidí?

Jistě, to je hodný uran, ten z uhelných elektráren, ten určitě neškodí... :-D :-D :-D

R. Langer 23.7.2012 16:05

Re: Ano,

Ano, kdo tomu nerozumí, nebo nechce rozumět to tak může připadat. Ti co tomu rozumí to vidí právě obráceně.

V. Novák 23.7.2012 15:44

Slovo "sprosté" používám v obvyklém významu.

Tedy jako salonunfähig, rude, pošlyj. Cosi, co se před dětmi (a kdysi i ženami) nepoužívá.

Prostě - sprosté.

V daném případě je ovšem zdůranování fukušimské havárie a pomíjení japonské katastrofy víc než sprosté - je to tak nehorázně hovadné, že čeština pro to snad ani nemá slovo. A že jich má celkem dost...

R. Langer 23.7.2012 15:30

Re: Pan autor nepochopil jak rafinovaně

No jo, ale lidé v té době budou mít v rukách ty pily a sekery... ;-)

P. Rada 23.7.2012 15:27

Re: Správně. Temelín do české špíny

Tak mi napadá - ví se vůbec odkud Klaus a Lidie pocházejí? Tedy aby bylo jasné, která "rodina" bude asi tunel nejvíc oslavovat.

Je zajímavé, že u Havla, Masaryka...- o "dělnických" nemluvě - bylo možné najít souvislosti pár generačních krůčků zpět.  U V.K. je toto jaksi Tabu a možná příznačně zatemělé Tabu jak kde co v dopadech oboru jaderné energetiky. Bude to možná tím, že vojenské využití této energie má daleko praktičtější dopady a naděje, že mírové využití se mu vyrovná se ukazuje dsud iluzí.

J. Anděl 23.7.2012 15:24

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

Dotknul jste se toho, proč je pro mě podpora JETE, resp. kritika jejích odpůrců lidmi, kteří zastávají ideje jako velký trh a malý stát a nulový socialismus, jednou z největších logických záhad.

P. Rada 23.7.2012 15:13

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

Vím, že píšete s nadsázkou ale on právě i za tím je zasutý problém nízké efektivity investice. Kdyby - jak si leckdo myslí - byla výstavba JE pro uživatele velice lukrativní, dalo by se skrze půjčky ledacos ošetřit - protože brzy by došlo prakticky s jistotou k navrácení. Opak je ale pravdou a ve chvíli kdy už i investor pokukuje po garanci odebrané energie od státu, je situace v oné lokalitě víc jak na pováženou.

D. Seibt 23.7.2012 14:58

Re: Kolik lidí?

Pan Petr pokud jste si nevsiml preklada provedenou studii do cestiny a pridava komentar. Toto je popularizace vedy, kdy vysledky vyzkumu prevadite do citelne formy lidem. At uz je to clanek o jaderne havarii nebo o GMO vyzkumu nebo jakehokoliv jineho vyzkumu. Toto prave je popularizace to neni samotna veda, ta je samozrejme o hledani a divani se na problem z mnoha uhlu. Pokud jste z toho clanku nebo meho prizpevku vycetl neco o tom, ze cisla jsou pro me vse a ze mi nezalezi na zivote, tak jste se asi dnes nejak spatne vyspal.Ten priklad s mrzackem a to co ja si predstavuji pod popularizaci to byla opravdu podpasovka a uz s vami neminim travit slusnou debatu, jste v prvni rade hulvat a jeste k tomu zoufaly nedouk.

J. Anděl 23.7.2012 14:51

Re: Ty odhady důsledků radiace nejsou důležité

Kdyžtak si půjčíme, pane Tolmane.