27.5.2019 | Svátek má Valdemar



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


PRAHA: Město omezuje tramvajovou dopravu



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 17, poslední: 15.7.2012 20:54, přehled diskusí

Vážený autore! Tramvaje v Hamburgu byly:
Autor: V. Kusý Datum: 14.7.2012 18:35

zrušeny roku 1978 a jednání v poslední době o jejich obnově ztroskotala.Ve městě jezdí autobusy a po kolejích jen Hamburger Hochbahn, což je nadzemní (a místy podzemní) dráha, případně S-Bahn, což je rychlodráha v režii DB.

Praha omezuje tramvajovou dopravu? No a...?:
Autor: M. Bílý Datum: 14.7.2012 14:06

Je mi ovšem jasné, že pro lidi, kteří mají problém s čímkoliv (i s přejitím po vyznačeném přechodu z jedné strany ulice na druhou, jak tu kdysi dávno ukázala diskuze) to musí být děsné. Kdyby fungoval v naší společnosti přirozený systém, kdy se každý musí umět vyrovnat s jakoukoliv právě vzniklou situací( při čemž pomoc slabšímu blízkému bližnímu je při ní přirozenou povinností) tak by se takovouhle prokotinou nikdo nezabýval. Napadá mně vzpomínka na mé mládí.Řada mých spolužáků v obecné škole šlapala denně klidně tam a zpět 3 km, dnešnímu děťátku způsobí radní to příkoří, že se nemůže svést jednu zastávku. Takže naříkejte a plačte přátelé.. k nářku jak se dnes krade, si přidejte pláč nad mizernou městskou dopravou.

Poradím vám, jak se bez veřejné dopravy obejdete: podnikejte! Je to příjemné ráno se probudit a být v práci.

Doporučuji!

Re: Praha omezuje tramvajovou dopravu? No a...?:
Autor: P. Rada Datum: 14.7.2012 17:49

Pane Bílý ale jak k tomu "doporučení" přijdou ti "takypodnikatelé", kteří velí vymýšlejí tramvaje pro turistiku za stále luxusnější ceny o které se ale musí tihle chudáci zřejmě dál dělit s někým, kdo jim zas zakázky tak obtížně dohazuje?

Pokud vývoj např. typu Porsche stál X milionů... pak nelze zapomínat,  že za Y milionů se tím zhoblovaly koleje v zatáčkách a ty zas mohl někdo opravovat a tak lecjaký podnikatel nepřišel o práci ani v noci. Tím se přeci prostředky dále a stále zhodnocují.

Jak si jinak umíte vysvětlit, že po hlavním městě jezdí možná až desítka různých typů a mezitypů počínaje ještě totalitním (dosud opravdu v provozu nepřekonatelným) typem T3. Ke všem jsou ale potřeba různá depa, náhadní díly.... Vývoj ve společnosti šel přeci rychle a kdyby někteří nedrželi krok... - mohla by o ledacos přijít celá hrstka taky podnikajících lidí. Nebylo by dnes lepší zadat - alespon zas na zkoušku - někomu, někde, nějakou... novou tramvaj? Dalo by se pak argumentovat, že o problému radní už vědí a už se pracuje na jeho konečném vyřešení.... atd.... až na věky.

Podstatné pro rozvoj veřejné dopravy v Praze, ale rozhodně je,  zachovat celá desetiletí naprosto neprůhledné zadávání jakýchkoli zakázek, nákupek, tendrů ..... jen aby ruce pro manipulaci s veřejnými penězi zůstali co nejvíc volné na ukázkové aplikace v prostředí centra "volného svobodného trhu"... naší matičky vlasti.

A kdo z nás není v naší svobodné zemi takypodnikatelem? Radit někomu aby se stal právě tak podnikavým co se pak budí ráno a v lepším případě už v příjemě vytopené tramvaji mi přijde zpozdilé. Vždyt o to se už dávno pokoušeli I podnikaví bezdomovci a nějak vzlášt se to neujalo.

Dobrý večer, pane Rado. Uvedl jste řadu problémů městské hramadné dopravy, ale některým Vašim připomínkám (na př. o takypodnikatelícj) nerozumím (je to moje vina, že jsem švérchápig).:
Autor: M. Bílý Datum: 14.7.2012 19:45

Dovolil bych si však reagovat na Vaše sdělení, že nepřekonatelný typ T3 je totalitní. Jde o americký t.zv. PCC (Presidents Commitee Care = vůz výboru předsedů) který vznikl v letech 1932 - 34 po šestinedělním sněmování předsedů místních drah a šéfkonstruktérů tramvajových vozů v Pittsburghu. Licenci k výrobě získala ČSR někdy na začátku šedesátých let min. století a z každého vyrobeného vozu jsme americkým vykořisťovatelům platili symbolický poplatek 1 USD. Revoluční řešení tohoto vozu je v tom, že řidič nevolí rychlost vozu, ale zrychlení. Vůz tedy neustále zrychluje a po dosažení požadované rychlosti se motory vypnou a vůz pokračuje setrvačností. Tím se šetří elektrická energie. Pochopitelně, že výrobek byl u nás prezentován jako dílo našich dělníků a kontruktérů, ovšem na ten fígl se zrychlením přišli za velkou louží.

Re: Dobrý večer:
Autor: P. Rada Datum: 14.7.2012 20:58

Podle svých zkušeností čecha který ví, že kdo nezkoušel podnikat není součastníkem, mám o podnikatelích rozmanité představy. Viz výše - i někteří bezdomovci jako podnikatelé začínali - proto ta ironie.

Podle  zkušenosti cestujícího co se svezl v ledačems je T3 opravdu relativně nesmrtelný typ. Srovnejme s dalším: http://www.prazsketramvaje.cz/

Každopádně děkuji za doplnění protože o pozadí vývoje toho zas tolik nevím i když znám lidi s dep.... a také vím, že mezi konstruktéry  i totalitní doby bylo dost chytrých hlaviček a víc vzájemné otevřenosti jak dnes.

Co se týče pozadí dnešního překotného vývoje různých typů - také bych rád kdyby to někdo fundovaně vysvětlil: http://byznys.lidovky.cz/zakazky-prazskeho-dopravniho-podniku-byly-predrazeny-o-pul-miliardy-1kz-/firmy-trhy.asp?c=A120713_174818_firmy-trhy_sk

Re: Dobrý večer, pane Rado. Uvedl jste řadu problémů městské hramadné dopravy, ale některým Vašim připomínkám (na př. o takypodnikatelícj) nerozumím (je to moje vina, že jsem švérchápig).:
Autor: J. Novak Datum: 14.7.2012 23:31

Dovolím si konstatovat, že typy T1-T3 a další nemají s US produkcí nic společného, kromě licence na pojezdová kola s pryžovou vložkou mezi nákolkem a kolem na snížení hluku produkovaného jízdou.

Pane Nováku (14.07. 13:31) na http://www.prazsketramvaje.cz a tam na:
Autor: M. Bílý Datum: 15.7.2012 9:23

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040808

což jsou oficiální stránky DP Praha, se dočtete (cituji)

Kde je počátek výroby typu T1? Kde jinde, než v kolébce mnoha vynálezů - v Americe... stačí si vygooglit a dočtete se více.

Též doporučuji knihu Vladimír List, Elektrická vozba, ČMT Praha 1949, kde na str. 12 a 13 jsou fotografie amerických  PCC a jejich stručná historie.

Že licence mohla být jen na kola je možné, to ostatní jsme pak od těch hnusných kapitalistů dostali zadarmo. Pardon, za 1 USD z každého u nás vyrobeného vozu. Takhle nás vodřeli!!! Jinak ten rozjezd vozu nastavením zrychlení je geniální a bohužel nebyl vymyšlen u nás.

Vítej Praho!:
Autor: P. Kozelský Datum: 14.7.2012 10:52

Vítej Praho v reálném kapitalismu! Konečně ! Teď už nebude prostě na nic.

Zatáhnutá smyčka DPH kolem krku vnitřní spotřeby zabije i ty poslední náznaky tvorby hodnoty v této zemi. Spolu s nesmyslnými reformami v oblasti péče o zdraví občana a důchodové oblasti povede k rychlé levicové radikalizaci voličstva a cestě před rok 89 v tom lepším před rok 45 v tom horším případě.

Re: Vítej Praho!:
Autor: V. Kain Datum: 14.7.2012 12:14

Jenom hlupáci a diletanti mají potřebu pořád něco měnit a přejmenovávat.Nějaké tradice jsou těmto vo-lům naprosto cizí.Kolikrát se tady přemenovaly ulice,náměstí,třídy,mosty atd.Zatím co jinde si na tradicích zakládají,tak u nás se vždycky nevím proč najde parta pitomců a začne bořit to co desetiletí bezproblémově fungovalo.Tak se mi zdá,že v této zemi se na místech všech stupňů které rozhodují usazují samí oslové.Čest vyjímkám.

Prostě:
Autor: J. Hejna Datum: 14.7.2012 9:54

všechno se řítí stejným směrem.

Nezapomeňte:
Autor: J. Kiklhornová Datum: 14.7.2012 9:08

na ekonomický přínos pro ztrátový dopravní podnik,neboť nepřestupní jízdenka je levnější než s přestupem a nyní již nebude téměř možné kamkoli dojet bez přestupu.

      Jen tak na okraj,když se mi podaří po ránu kolem šesté dostat z Ruzyně(převážně vlakem) na Masaryčku,což je centrum,čekám 20 minut na tramvaj č.24 abych se dostala do Vršovic do práce.A to ve všední den. Víkendy vůbec řeším vozidlem,protože mi nejede nic rozumného ani z Ruzyně,natož aby cokoli navazovalo.

Re: Nezapomeňte:
Autor: H. Gene Datum: 14.7.2012 12:34

V Praze žádné přestupné ani nepřestupné jízdné není.

V pracovní dny jezdí tram č. 24 mezi sedmou a devátou dodinou v 10 minutových intervalech viz::
Autor: M. Bílý Datum: 14.7.2012 16:48

http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_24/20120630/24_%28480_3%29Z.pdf

Omlouvám se, že odkaz nefunguje, snažil jsem se postup zjednodušit, ale nepovedlo se. Lépe tedy začít na:
Autor: M. Bílý Datum: 14.7.2012 20:14

http://jrportal.dpp.cz/jrportal/default.aspx

apak volit Hledání podle linek, Tramvaje, a pak už č. linky 24 a příslušnou zastávku (Masarykovo nádr.) a zobrazí se zastávkový jízdní řád.

Re: V pracovní dny jezdí tram č. 24 mezi sedmou a devátou dodinou v 10 minutových intervalech viz::
Autor: J. Kiklhornová Datum: 15.7.2012 20:54

Príjezd vlaku v 6.06,odjezd tramvaje v 6,06 a pak v 6,26. Já tak jezdím,mě to říkat nemusíte. Pravda po sedmé už jezdí v deseti minutových intervalech,ale to už jsem já aspousta dalších v práci.

Snad by se u trati na venkov:
Autor: P. Sulc Datum: 14.7.2012 3:09

dala zavest konka. Kazdy kdo by jel do Prahy by musel k jizdence povinne prinest naruc sena nebo alespon travy. Takto by se usetrilo i za elektrinu a nebylo by nutno zatezovat Slunce svicenim na FV clanky.

tak to neprojde...:
Autor: O. Mayer Datum: 14.7.2012 8:37

zapomínáte na prdy těch koní a jejich vliv na glogální oteplování. Určitě by vám nekdo přesně (alespoň na minuty) spočetl okolik dříve by kvůli tomuto opatření do moře propadl nějaký tichomořský atol, a to si, jak jiště ráčíte uznat, nemůžeme vzít na triko.