24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Kalousek vs. realita

Schodek bude letos nižší. V šetření se však nesmí polevit. Takto hodnotil ministr financí Kalousek dosavadní průběh roku. Prakticky den poté byla publikována zpráva opírající se o statistické údaje hovořící o dosažení ¾ z plánované celoroční výše schodku státního rozpočtu již v květnu. Slovy čísel jsme nyní již v mínusu 79 mld. Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 7.6.2012 14:48

české "best" - malý výčet

No, nejlepší politiky a správce tu máme: nejlepšího presidenta, nejlepšímo MF a také jsme mívali nejlepšího centr bankéře (myslím p. Tošovského), ten prodal české zlato jako nepotřebný odpad, pak dostal ocenění a pak odešel do Schweizu. Zajímavé, že to zapadlo...

Zajímavé též, jak tito vykukové jsou občas tak vysoko hodnoceni.

P. Zelenka 5.6.2012 19:07

Sněhové zpravodajství

Celoroční sněhové srážky bych hodnotil až po uplynutí celého roku, říci na přelomu května a června, že sněhu je letos málo je nepřesné.

Pro objektivní hodnocení bych vyčkal celého roku a pak srovnával.

A samozřejmě vyvodil důsledky, napsal ostrou nótu Ježíškovi.

F. Dobrota 5.6.2012 13:45

Článek je hloupý

Autor článku buď cíleně klame, protože zamlčuje zásadní skutečnost (a tím vyvozuje domnělou neschopnost ministra vybrat meziročně na dph tolik kolik si zavázal), nebo tomu nerozumí. Negativně se meziročně projevil vysoký výběr inkasa DPH v květnu 2011, ta byla způsobena novelou zákona o DPH (platná od 1.4.2011), dle které mohli plátci DPH nárokovat odpočet až ve zdaňovacím období, ve kterém měli k dispozici daňový doklad. Tím se v květnu 2011 abnormálně zvýšilo inkaso DPH, což opticky způsobuje meziroční pokles oproti květnu 2012. Tento vliv bude v dalších měsících překonán.

I. Malypetr 5.6.2012 22:00

Re: Článek

Článek mi hloupý nepřipadá.Pouze shrnuje smutná fakta.Kalousek je vůl a berní úřad neschopnej.Prostě,státní dluh stále roste za tiché účasti všech teoretických ekonomů a médií.

F. Dobrota 6.6.2012 14:00

Re: Článek

Názor na Kalouska Vám neberu, stejně jako přesvědčení o neschopnosti daňové správy, která pravidelně vybírá 99,8% vyměřených daní. Článek Vám hloupý nepřipadá, protože stejně jako autor ignorujete skutečnost, která způsobila kritizovaný rozdíl v inkasu DPH. Autor by udělal lépe, kdyby vyčkal do konce roku a nekomentoval měsíční pokladní plnění, které má složité konsekvence. btw dluh roste, ale deficit klesá. Kdyby klesal rychleji (a Kalousek by to věřte dokázal), musely by se snižovat důchody, dramaticky omezit investiční výdaje státu apod. Jsem pro.

J. Urban 5.6.2012 11:18

To s tou DPH jsem hlásal hned v lednu.

Jezdím zhruba od té doby na pravidelné nákupy do Německa, do jednoho příhraničního městečka, neb nehodlám podporovat tento vydřidušský a zlodějský stát. Je tam hned několik marketů, včetně Kauflandu. V lednu jsme tam byli jedni z mála Čechů, dnes už na parkovišti na jednu německou SPZ připadá skoro jedna česká. DPH na potraviny je v Německu 7 procent. Za máslo jsem teď dal 75 eurocentů, za litr čerstvého mléka 51 centů, za 10 vajec 1,09 eura - a mohl bych pokračovat.

J. Šimek 5.6.2012 11:47

Re: To s tou DPH jsem hlásal hned v lednu.

Jenomže tu cenu nedělá primárně DPH, ale dotace německým zemědělcům.

P. Fiala 5.6.2012 10:38

Státní dluh je 1600 miliard Kč v absolutní výši

Nikoho nezajímá CO nechaly vlády za těchto 1600 miliard Kč vystavět na území ČR? Ani Kdy tyto investice ponesou nějaké VÝNOSY?

Mimochodem, víme, že těchto 1600 miliard Kč jsou Kč vklady občanů do všelijakých finančních institucí, které je "výhodně" obchodují s vládami, vyměňují tyto Kč občanů za papírky zvané Státní dluhopis s 5-7% úrokem.

Neslyšel jsem jediného premiera, jak dává zprávu o hospodaření s tímto státním dluhem. Je velmi, ale opravdu velmi pravděpodobné, že to hospodaření s 1600 miliardami je velmi tristní, což je již lidovým rčením, že vlády v ČR hospodaří rády v "červených číslech". Nicméně je zde vždy OPOZICE, ale ani ta se částkou 1600 miliard Kč nezabývá, a ani HLÍDACÍ PSI DEMOKRACIE se touto částkou nezabývají. Že by opravdu MAFIE?

Z. Rychlý 5.6.2012 11:32

Re: Státní dluh je 1600 miliard Kč v absolutní výši

Pane Fialo, hodně jsme se Vám snažili napovědět, že z těch 1600 miliard šlo na rozumné investice s návratností málo, nebo nic. Většinu jsme jen tak utratili za blbosti a investice, které nepřinesou nic.

Jen jste mlel cosi o GDP Evropské unie. Pěkně nám jde to slavné EU GDP z vypůjčených peněz pod kytičky, co ? Ale nevadí, až dojde u nás ochota půjčovat si z budoucnosti - objeví se Eurobondy a budeme si půjčovat navzájem papírky použité na WC.

V. Mlich 5.6.2012 9:15

Kalousek je úplně mimo

Zde: http://www.youtube.com/watch?v=X1uloRk7kVw je vidět, jak Kalousek bojuje za rozhazování našich miliard a ani neví, kolik vlastně vyhodí. Proti tomu jsou nějaké 2 miliardy sebrané z důchodů nebo pár Rathových miliónů úplně směšné.

P. Pavlovský 5.6.2012 0:59

Kalousek je sice špatný prorok,

ale to neznamená, že slabý výkon naší ekonomiky je jeho vina. Konečně dnešní zpráva o skvělé kondici našeho automobilového průmyslu je velice povzbudivá.

   Kalousek se prostě nechová jako ekonom (kterým není), ale jako politik (kterým je). Proto je u něho občas "přání otcem myšlenky" - snaží se být také občas trochu povzbuzující - Kassandry ve volbách nemohou uspět. Je to pochopitelné a myslím, že i omluvitelné. Žádná škoda tím nevzniká.

L. Krajicek 5.6.2012 1:24

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Jste si opravdu jist, že ty montovny je "NÁŠ automobilový průmysl"?

Ale jinak máte pravdu. Přáním žádná škoda nevzniká.

Z. Rychlý 5.6.2012 2:26

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Co pořád máte s tím NÁŠ a VÁŠ ??

Takový Kelner vlastní firmy v cizině a co z toho máme ? Je čistě na něm, kde své miliardy utratí.  Důležitá jsou vytvořená pracovní místa, kde zaměstnanci dostávají mzdu a odvádí své daně. Co zde nemáme, jsou kapitalisté, kteří mají zájem o zdejší společnost. Říkávalo se tomu vlastenectví.  Ale já se jim moc nedivím, že prchají do ciziny, protože zdejší stát jim vrací mizerné služby za jejich daně. Němwcká automobilka v Česku jede a je to dobře. Zaměstnanci tam pobírají slušné platy a stát z toho žije. Co by se změnilo, kdyby automobilku vlastnil Čech, třeba maestro Stehlík. Byl byste spokojen ?

Principem podnikání je zisk větší, než úrok v bance. Zisk patří investorovi, a kde ho utratí je jen jeho věc. Co vám na tak jednoduchých principech pořád vadí ?

L. Krajicek 5.6.2012 3:18

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Vlastně máte pravdu. Levnou pracovní sílu mít u nás, bydlet v novodobém polozámku v bezzubém státu, pokud možno v chráněném území, pobírat od státu dotace, daně odvádět na Kajmanech, konto mít ve švajcu, akcie mít na doručitele . . .

Jak vy máte jasný a jednoduchý život. To přece musí fungovat do furt ne?

A. Kofroň 5.6.2012 5:57

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

No, ještě jste zapomněl blond cizinku za manželku, sexy mozek a domeček v Řecku....... to aby to bylo trochu vyrovnané, že áno?

Z. Rychlý 5.6.2012 10:34

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Pane Krajíčku, jestli si investor u nás něco koupí a provozuje to podle zákonů této země, pak je jedno jestli je to cizinec, nebo Čech. Zkuste se nad tím zamyslet, proč by to mělo být jinak.

O tom byla moje poznámka.

K vaší poznámce mimo téma uvádím: levná pracovní síla je záležitost odborů. Kdyby se věnovali mzdám a neodvolávali vládu, pak bychom možná měli vyšší mzdy. Bydlení v novodobém zámku - no tuhle závist snad není třeba komentovat. Dotace jsou zločinem, ať je bere, kdo je bere. Daně lze platit kdekoli, třeba na Kajmanech nebo v USA, ale předtím je nutno dodržet daňové zákony této země. Takže problém není v těch Kajmanech ani krokodýlech, ale ve vymáhání zákonů zde. Konto ve Švajcu, nebo v Emirátech, nebo na Slovensku - co je Vám do toho ? Akcie na doručitele - mají je i jiné slušné demokracie, myslím. že je to nepodstatné. Tady je podstatný problém v tom, přikázat státu a veř.správě, aby veřejné zakázky nemohly tyhle akciovky vyhrát.

Ale k meritu věci - kde vidíte problém s "naše" škodovka, "cizí" škodovka ?

P. Kolář 5.6.2012 11:09

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Myslíte,že Vás pan Krajíček,jako zastánce tzv.rodinného stříbra ,pochopí?Kalouskovi se dá vyčítat jen to,že není prorokem.Další vývoj celé Evropy teď už neuhádnou ani vykladači hvězd.To je bohužel realita,ministři financí budou vždy o krok zpátky.A ještě svazovaní bruselskými direktivami.Seriozní americký výzkum kdysi konstatoval,že podniky nad 5000 zaměstnanců jsou neefektivní a neříditelné.A co potom ta celá EU? To je nějakých lidí!

Z. Rychlý 5.6.2012 11:24

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Asi nepochopí. Je to asi fanda Stehlíků a Soudků. A ještě jedno asi: Asi si myslí, že Kelner své zisky utrácí všechny v Česku a takového "zločinu", jako zakoupit byt na Floridě, by se nikdy nedopustil.

PS. Na Kalouska bych něco našel. Třeba výše spotřební daně na naftu se mu hrubě nepovedla. Ale mohl by zavést 110%% daň z dotací, ve smyslu, kdo dostane dotaci od státu, odvede na dani 110 a více procent :-)

K. Kužel 5.6.2012 12:07

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Ta daň z dotací není vůbec špatný nápad!

V. Novák 5.6.2012 12:23

Soudek aspoň dotáhl Škodovku do stavu,

kdy ji mohl Roman rozkulačit a rozprodat. Stehlíkovi naházela naše ministerstva a banky tolik klacků pd nohy, že se nakonec Poldovku udržet nepodařilo. Nevěřím, že to bylo bez "pobídek" od Thyssena a takových machrů...

Z. Rychlý 5.6.2012 12:58

Re: Soudek aspoň dotáhl Škodovku do stavu,

Jo na Romana jsem zapomněl, díky - další rodinné stříbro. A připomněl jste mi - ještě, že naše doly jsou rodinné stříbro a daně zůstaly doma s Koláčkem a Tykačem. No a Babiš, sice je to Slovák, ale NÁŠ !!! Zemědělství cizákům nedáme ! Ještě, že to rodinné stříbro držíme alespoň tady.

Pane jste vedle, jak ta jedle. Hajzlík zůstane hajzlíkem, ať mluví anglicky, německy, nebo česky.

V. Novák 5.6.2012 14:36

Mám takový dojem, že mi cosi podsouváte.

Vůbec mi nevadí Romanovo rozkulačení Škodovky - aspoň zůstalo cosi zdravého, co umožňuje českým dělníkům, technikům a vývojářům pracovat doma a ne v cizině. Takovou Škodu JS by naši politici, měli-li by tu možnost, zadupali do země. Vždyť je to JADERNÉ! Divím se, že Havel se ji nepokusil zlikvidovat z ideových důvodů - Dlouhý s Dybou a dalšími šíbry to zkoušeli z důvodů jiných. U Poldovky se jim to povedlo, Škodu před nimi Soudek zachránil. Však se ho něco nahonili po soudech, když jim zkřížil plány!

Lepší Škoda JS v ruských rukou než pod drnem.

Z. Rychlý 5.6.2012 15:47

Re: Mám takový dojem, že mi cosi podsouváte.

Jo ták ! Tak Soudek se Stehlíkem byla vlastně krabička poslední záchrany našich rodinných klenotů !

Pane Nováku, Vy jste zatajil, že jste gymnasta ! Takovéhle veletoče se hned tak nevidí.

V. Novák 5.6.2012 16:01

Pro Soudka to platí naprosto.

U Stehlíka si nejsem jistý - ale "dlouhé" zásahy do hospodaření Poldovky ve mně vzbudily podezření už tenkrát.

Ano, Soudkovi se podařilo uchránit Škodovku v provozuschopném stavu do té doby, než ji bylo možno po částech prodat. Prodat jako podnik - na jako zbořeniště a šrot! A to byl hlavní důvod, proč ho prichvatizátoři honili po soudech. Dnes Škodovka - ty podniky, které z ní vznikly - jedou. Soudkovou zásluhou.

Jinak by ze Škodovky zbylo to, co z Poldovky - prázdné, vykradené a postupně sběrači kovů bourané tovární haly. A tisíce lidí na dlažbě.

J. Blažek 5.6.2012 6:23

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Krásně ty teorie - jak to má být, umíte. Jen jste zapomněl na "maličkost": napsat proč to tak není. Že by za to 22 let po převratu mohli ti zlí komunisti? - Svést to na ně by bylo to nejlehčí. Jenomže dnes už tomu strašení komunisty nevěří ani dementi.

J. Schwarz 5.6.2012 8:44

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

schválně se koukněte, z jakých kruhů se rekrutují oni "zbohatlíci" "šibalové" a "kmotři". Zjistíte, že jde o bývalé vedoucí činitele "národních" podniků, STBáky,  pracovníky PZO, vysoké úředníky, veksláky... a jejich potomky. Samet a "právní kontinuita", to je naše neštěstí. Kdejakého grázla jsme prohlásili za "nepostradatelného odborníka", nechali mu kulaté razítko a teď se divíme... a prý to nemá s komunisty co dělat! Pche!

V. Novák 5.6.2012 10:08

Jó? A doložit můžete?

Nebo jen tak urbánně legendíte?

P. Lenc 5.6.2012 8:54

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Bože Blažek,až tak?Divím se, že vy, ruina zdevastovaná tím zlým kapitalismem máte ještě sílu vyklepávat ty své nesmysly na klávesnici.

F. Svoboda 5.6.2012 9:28

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Pane Blažku, není tomu tak proto, že komunisté zdevastovali národ především po stránce mravní, proto většina národa se tak chová. Z Vašich příspěvků, které jsou zásadně proti většině zdravých názorů, je patrné, že patříte k nejvíce zasaženým komunistickou výchovou.

Z. Rychlý 5.6.2012 10:39

Re: Kalousek je sice špatný prorok,

Pane Blažku, proč tomu tak není je na traktát mimo rozsah možností poznámky. Jediné, co komunistům vyčítám (nikoli v mém příspěvku, to jste si jaksi vsugeroval),  je to, že tomuhle národu před 22 lety vymyli mozky.

Vy jste toho tvrzení důkazem.