18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SVĚT: Čtěme korán!

Za oněch časů, kdy nadšení mládežníci pěli dumky o Velikém Stalinovi a šibenice těžkly nepřáteli lidu, jsem rozmlouval s moudrým, života zkušeným pánem. Vyjevil jsem mu svou nechuť k marxismu, co nám jej tehdy ve škole horem dolem vnucovali: "Ani mě nenapadne učit se takové blbosti!"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rehulka 30.5.2012 12:42

Je směšné a trapné.....

.....jak se mnoho debat na NP odpoutává od podstaty problemu a drobí se na vyhledávání historických detailů, anebo na osobní útoky na diskutující, pro jejich víru, názor, nebo politickou příslušnost !

Už název článku - Čtěte Korán, je užitečný, protože v současnosti stále slyšíme (alespon od politiků, medií a muslimských kleriků v Austrálii), jak je Islam mírumilovná víra,která se řídí právě tím Koránem.

Nevím, jestli existují různá vydání a verze Koránu, tak jako jsou i různé Bible, ale české vydání, které jsem měl vypůjčené od kamaráda, konfliktní části vysvětlovalo velice zahaleně a dvojsmyslně, "vyber si z toho co chceš!"

Fakt, který mluví je, že v moderní době (21.století) se dá říci, že 99% surovostí a zbabělého terrorismu pochází od muslimů, odvolávajících se právě na Korán !

Jak toto vysvětlují ti, kteří se jich (a Koránu)zastávají ?

M. Baloun 29.5.2012 22:22

korán

je v pohodě. je vlastně skoro stejnej jako bible. bez nového zákona samozzřejmě :-)))

B. Rybák 31.5.2012 9:23

Re: korán

Až na to, že ve starém zákonu je nakonec oddělena náboženská moc proroků od světské moci králů (je popisován zápas mezi nimi). Toto oddělení obou mocí bylo dovršeno v křesťanství a skutečnost, že korán ho neumožňuje, je nepřekonatelným a zcela zásadním rozdílem mezi oběma náboženstvími (v úplném souladu s koránem je pouze teokracie).

J. Heincl 29.5.2012 20:43

Stručně z historie počátků islámu

611 se Muhammadovi zjevuje archanděl Gabriel (Džibráíl) a sděluje mu, že je poslem božím, prorokem Alláhovým.   621 uzavírá dvanáct mužů ze starobylého města Jathribu s Muhammadem v soutěsce al-` Akaba První akabskou úmluvu. 622 sedmdesát tři muži a dvě ženy v akabské soutěsce přísahají, že budou bránit islám a bojovat pro něj. Je to válečná přísaha - Druhá akabská úmluva.   622 opouští Muhammad Mekku a odchází do Jathribu. Byla to tzv. hidžra. Letopočet islámu se počítá od 16. července 622 křesťanského kalendáře. Město Jathrib se stává městem Prorokovým al-Madínat an-Nabí, neboli Medína. Muhammad uzavřel s medínskými Medínskou úmluvu, která mu pomáhá rozšiřovat islám do dalších oblastí.   623 přepadají Muhammadovi přívrženci - muhádžirové karavanu z Mekky a a zabijí jednoho mekkánce.

624 přepadají muhádžirové karavanu s tisíci velbloudy a 50 000 dináry. Začala svatá válka - džihád.   Následují dvě bitvy s obyvateli Mekky, jejichž vojsko obléhá Medínu. Na stranu mekských se přidává medínský židovský kmen Banú Kurajza. Po vítězství mudžáhirů došlo ke strašlivému masakru. Téměř tisícovka židovských mužů byla na příkaz Proroka Muhammada sťata a ženy s dětmi byly prodány do otroctví.   628 napadá Muhammad židovskou chajbarskou oázu. Po vítězství se Muhammad ožení se sedmnáctiletou židovskou dívkou Safijou, poté co dal zabít jejího muže.

630 přijímá obyvatelstvo Mekky islám, když před branami Mekky stojí 10 000 Muhammadových bojovníků.

V. Vlach 29.5.2012 16:51

Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Citujte si Korán nebo Bibli - vždy se tam nejde diskutabilní věta či sentence.O židech raději nemluvme,budhisté z toho jako vždy vychází nejlépe.

Cestoval jsem po řadě islámských zemích,byl jsem v kontaktu s obyčejnými lidmi a nikdy nikdo proti mě,jako představiteli rasy,kde je doménou kristovectví ve všelikých modifikacích,nic neměl,naopak - vždy přicházela nezištná pomoc a dobrosrdečnost.Např.V Jemenu,pro ilustraci.Myslím si,že je zde snaha určitého segmentu populace,řízeného "zhora"(Systému)vytvářet ovzduší islamofobie.Za vším je ego a negativní energie.

D. Švik 29.5.2012 17:10

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Jsem rád, že jako buddhista z toho vycházím nejlépe :), nicméně Frýbort nic nevytrhuje z kontextu. Dlouhodobě a otevřeně upozorňuje na nebezpečí islámu. A dělá to tím nejlepším možným způsobem- netvrdí, že islamismus je nebezpečí, zatímco islám je v pořádku. Říká, že problém je samotný islám. Je třeba to říkat stále znova a dokola, protože spousta lidí to nechápe- Mohamed byl vrah, lupič a násilník žen. A přesně tak vypadá JEHO náboženství.

V. Vlach 29.5.2012 17:50

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Proč tedy necituje jiné,láskyplné a všedobré sentence,ale jako příklad vytrhne z Koránu nějakou špatně znějící větu.Ta při tom vznikala v určitém kontextu v době dávno minulé a je součástí většího myšlenkového bloku....

Dlouhodobě a otevřeně se může upozorňovat na nebezpečí křesťanství - obdobným způsobem.Např.v euroamerické společnosti se vytratila skutečná Víra,díky křesťanství,že nesplnilo očekávání,že nemá vnitřní sílu.Že nemá sílu udržet ego na uzdě a že člověka duševně celoživotně nevzdělává....

Jinak Svatý Pavel,před "oslepnutím" na poušti, byl hebrejista Šavel,na kterém ulpívala krev podobně jako na třeba Mohamedovi,atd...

J. Šejnoha 29.5.2012 23:15

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Najděte  prosím v koránu láskyplné a  všedobré sentence  ve  vztahu k jinověrcům nebo nevěřícím a  uveďte  ji zde!    Alespoň jednu sůru.  

Korán mám také. Nenajdete nic.

S. Landa 29.5.2012 23:37

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

A s lidmi Knihy veďte rozhovory co nejzdvořileji, pokud nepatří k těm, kdo jsou nespravedliví, a říkejte: Věříme ve zjevení jež bylo sesláno nám a jež bylo sesláno i vám, náš Bůh a váš Bůh jsou jediným Bohem, a jemu se my odevzdáváme.  Al-Má´Idá 5:5

a v lásce k věřícím nejbližší jsou ti, kdo říkají: Jsme křesťané. Neboť mezi nimi nacházejí se lidé oddaní učení, a lidé, kteří se zřekli světa, a nejsou domýšlivý.  5:82

Věříme v Alláha a v to, co bylo zjeveno nám a co bylo zjeveno Abrahámovi, Izákovi, Jakubovi a izraelským kmenům, co bylo dáno prorokům od Pána jejich. My nečiníme žádného rozdílu  mezi nimi a do Jeho vůle jsme odevzdáni.  Al-Baqara 2:136

Stačí tohle? 

J. Jurax 30.5.2012 0:06

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Nestačí. "A s lidmi Knihy veďte rozhovory co nejzdvořileji, pokud nepatří k těm, kdo jsou NESPRAVEDLIVÍ" - co značí ono nespavedliví?

A projděte se řekněme v Rijádu v rozalené košili s dobře patrným křížkem na krku - a uvidíte. zda s Vámi bude veden zdvořilý hovor.

A co ti, kdož nejsou lidmi Knihy, nýbrž bezvěrci, neznabozi a ateisté jako já?

Ono v každé svaté knize najdete oporu pro cokoliv i něco zcela opačného - proto ta kniha taky vydržela dlouho být svatá, aby se dala ohnout podle přizemnějších, pragmatičtějších a praktičtějších záměrů. Jenže my - až na nevýznamné výjimky cvoků, co to nemají uvnitř lbi v pořádku - máme křesťanský fanatismus dávno zasutý v čase. Moslemíni nikoliv.

S. Landa 30.5.2012 0:23

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

Chtěl jste určitý typ veršů a já si dal tu práci a pár jsem jich vypsal. Vstávám brzy, tedy další již hledat nebudu.

Nevím proč v diskuzi o Koránu řešíte případné reakce na nedostatečné ustrojení a nošení náboženských symbolů, zejména pak v tak praštěné zemi, jakou S. Arábie je.

A že Korán neřeší vztah k ateistům? Předpokládám, že takových v 7. století nebylo... Tak co po Pečeti proroků chcete..?  :-)

D. Šimáček 29.5.2012 18:40

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

ale probuh, :-) tam v Jemenu skoro nikoho ani nenapadlo, ze nejste muslim, prece vsichni tu sou muslimove :-)

V. Vlach 29.5.2012 19:14

Re: Vytrhávání z kontextů je dílem ega toho či onoho.

A jak jste k tomu došel?

Po svých?......

J. Kanioková 29.5.2012 15:21

Dobrý článek, ideologie multikulti je ztrátou pudu sebezáchovy..

S. Netzer 29.5.2012 12:55

Ještě jedna poznámka

Ona vousatá strašidla v nočních košilích jsou ve srovnání se západní společností akceptovanými, uhlazenými, inteligentními a protřelými intelektuály typu Tariq Ramadan, relativně neškodní.

Pro širokou veřejnost jsou jen více viditelní, protože jsou jich plná média, a někteří občané mají to pochybné štěstí, že salafisté žijí a modlí se (na veřejnosti) v jejich okolí. Je určitě pravda, že někteří z nich mají spojení s teroristickými organizacemi, ale dlouhodobě škodí určitě méně.

Na youtube http://www.youtube.com/watch?v=9SzXMdp5U20 je jedno video, na kterém vrchní německý salafista Pierre Vogel kamerou precizně dokumentuje, jak jim sousedé znečistili modlitební místo (parkoviště) psími hovínky. :-))))

R. Langer 29.5.2012 15:14

Re: Ještě jedna poznámka

Jistě, jsou úplně neškodní:

http://www.lidovky.cz/islamisti-v-afghanistanu-zautocili-na-skolu-fm6-/ln_zahranici.asp?c=A120529_141022_ln_zahranici_jv

Ale je to fakt, ženy jsou hříšné plémě a nic jiného si nezaslouží. Vy jste žena? :-P

S. Netzer 29.5.2012 15:46

Re: Ještě jedna poznámka

Proboha, osobo, přečtěte si, jaký je rozdíl mezi Talibánem a salafisty, než se začnete ztrapňovat nějakým odkazem na Lidovky.

Ideologie Talibánu vychází z deobandismu. Na rozdíl od wahabismu, který se vyvinul z hanbalitského islámu, mají deobandi své ideologické kořeny v hanafismu.

R. Langer 29.5.2012 17:56

Re: Ještě jedna poznámka

Jistě. A pěkně se mezi sebou řežou. Ale Korán je posvátný pro všechny, jestli se nepletu, a o tom je tu řeč.

S. Netzer 29.5.2012 18:24

Re: Ještě jedna poznámka

Jednoduchému vše jednoduché.

Na tento druh čtenářů míří pan Frýbort. Příkladně zareagovala diskutérka Kanioková. Její facit "multikulti je zlo", se od čtenářů Neviditelného Psa očekává. Tak jako Váš triumfální argument, že je dobře, že se mezi sebou řežou.

J. Jurax 30.5.2012 0:15

Re: Ještě jedna poznámka

Jojo ... ale multikulti není jen zlo, je to taky blbost.

A pošetilému vše složité ... ono je vcelku jedno, oddělá-li Vás ve jménu Alláha vítězného  wahábista nebo deoband s ideologickými kořeny v hanafismu.

Vyjděte si v Rijádu v minisukni a dobře patrným křížkem na krku - a zažijete multikulti po islámsku v praxi.

V. Vlach 29.5.2012 18:27

Re: Ještě jedna poznámka

Ubohé cancy nevěřících.Negativní energie se tetelí,co?

J. Tachovský 29.5.2012 11:46

Kdy by byl islam bez ropy ?

Sami jsme jim dali penize na jejich roztahovacnost

M. Kosejk 29.5.2012 12:09

Re: Kdy by byl islam bez ropy ?

No, třeba Osmanská říše to bez ropy dotáhla docela daleko... :))

V. Vlach 29.5.2012 18:28

Re: Kdy by byl islam bez ropy ?

Umění obchodu,nic víc.Zápaďákům ty jejich pevné ceny v regálech zlomily navždy vaz!

M. Kosejk 29.5.2012 9:59

islám

Tzv. svaté knihy vzešly z konkrétních historických kontextů. Židovská Tóra měla sjednotit starověké pouštní kmeny pod jedním Bohem a zároveň vyjadřovala potřebu vytvoření jedontých pravidel (zákonů) pro židovský národ. Nový Zákon zase byl reakcí na římskou okupaci. A Kristus byl jakousi nenásilnou alternativou zélótů. A Korán přišel nejpozději - a musel reagovat na situaci v regionu. Cílem prvních islámských vůdců bylo sjednotit nomádské kmeny. A to jde nelépe náboženskými válkami. Jeden Bůh sjednocuje a zároveň dává legitimitu válce, které také sjednocuje. Z těchto třech monteistických náboženství je islám nejagresivnější a zároveň nejmladší. Civilizace přiměla židy i křesťany, aby ve svých životech upozadili ty nejagresivnější pasáže z Bible, u islámu se tak v případě Koránu ještě nestalo. Dá se říci, že židovské náboženství má nad Koránem náskok cca 1900 let vývoje.

L. Orlita 29.5.2012 23:00

Re: islám

náboženství má jen takovou podobu, jakou má podobu konkrétní vyznávač. Fanatik zůstane fanatikem a žádné náboženství ho nezmění. A naopak.

S. Netzer 29.5.2012 8:31

"co si milé ouřady nekonečnou shovívavostí vypěstovaly"

Podsouvat německým úřadům spoluvinu na existenci salafistů je už skutečně trochu moc! Proti akci korán zadarmo jsou německé soudy bezmocné, a to byste taky mohl vědět, autore, pokud jste sledoval nedávné zprávy. To, že jste přečetl korán z Vás ještě dlouho nedělá islamologa.

Salafismus je nesaudský wahabismus, a jako takový naprosto neatraktivní pro Vámi citované perské šiity, nebo pro převážnou většinu nearabských Turků. V Německu žije pod neustálým dohledem Verfassungsschutu podle odhadu ca. 5000 všehoschopných salafistů. Nikde jsem nenašla údaje o tom, jak vysoké procento z nich jsou konvertité, etničtí Němci. Ale víte zrovna tak dobře jako já, že se ministr vnitra Friedrich hodlá vyhostit všechny tyto cizí elementy. Na vlastních konvertitech zůstane Německo samozřejmě sedět. A u osob jako je např. Reda Sayam, jimž bylo německé občanství uděleno, je tato procedura už poněkud složitější, protože právní řád jim otvírá nesčetné možnosti odvolání, až po Strasburg, viz případ Abu Qatada.

R. Gramblička 29.5.2012 8:39

Re: "co si milé ouřady nekonečnou shovívavostí vypěstovaly"

Nemyslím, že za existenci, spíš za jejich přítomnost v Německu. Tohle by si úřady měli ohlídat, koho do krajiny pouští. Jinak, informovaná jste velice dobře, vidět, že věc sledujete...

S. Landa 29.5.2012 9:50

Re: "co si milé ouřady nekonečnou shovívavostí vypěstovaly"

Kdyby ten Korán alespoň opravdu přečetl. Ten "potrat", pod kterým je podepsaný, snad opsal od Kusáka nebo nějakého podobného jelita...

J. Tejkl 29.5.2012 10:21

Re: "co si milé ouřady nekonečnou shovívavostí vypěstovaly"

házet potraty a jelity je víceméně přesvědčivý argument, ale možná by jste se s námi mohl podělit o vlastní výklad Koránu...