18.4.2014 | Svátek má Valérie



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKONOMIKA: Škrtat se prostě musí a bude



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 25, poslední: 24.5.2012 0:14, přehled diskusí

ano, dluhy se platit musí:
Autor: E. Hávová Datum: 24.5.2012 0:14

když ovšem pominu, že my máme na daných dluzích pramalý podíl, tak se musím zamyslet nad faktem, že my budeme ty dluhy platit nekonečně. To, že dluhy platíme za ty, kteří je nadělali, mi tak ani nevadí, jako to, že tam se prošustruje milion, tam se ztratí miliarda a nikdo ji nehledá a šéf NKU, žije za naše peníze na vyšší noze než na jakou si vydělá, Přesto soud se ho zastal, že on nic on muzikant. A tak se ptám, kdy vlastně ty dluhy zaplatíme, abychom i my, obyčejní lidé měli právo na slušný život?

Konec velkých snů:
Autor: P. Kozelský Datum: 23.5.2012 19:14

Propad ekonomiky České Republiky je vyvolán potlačením vnitřní spotřeby nesmyslným dańovým zatížením prováděným nynější vládou.

Drtivý dopad teprve nastane a jeho současný sociální dopad bude pokračovat v rovině společenské a politické jako občanské nepokoje a protesty vedoucí ve finále k potlačení demokratizačních procesů poseldních 23 let levo, či pravostrannou diktaturou.

Tento scénář se opakovaně uplatňuje posledních 350 let s neúprosnou samozřejmostí vyvolán vždy chamtivostí mocných a bohatých.

:))))))))) U nás to je pokrokově vylepšené:
Autor: V. Ondys Datum: 23.5.2012 22:01

i státními zaměstnanci, ale chamtivost na vrub jiných souhlasí.

:)))))))) Direktivně a po bolševicku:
Autor: V. Ondys Datum: 23.5.2012 14:03

aby příkladně nejrovnější měli kde brát!

Doplněk:
Autor: R. Bébr Datum: 23.5.2012 13:42

Přečtěte si článek, ke kterému diskutujeme. Začíná:

"Šok českým analytikům včera připravil Český statistický úřad svým předběžným odhadem vývoje české ekonomiky v prvním letošním čtvrtletí. Pokles o jedno procento nečekal nikdo". Snad Staťák nejsou Haló noviny!

Na pravou míru:
Autor: R. Bébr Datum: 23.5.2012 13:39

Další ekonomický diletant zaútočil na data, která jsem uvedl. Pro pořádek:

"My máme nejhorší hospodářské výsledky v celé Evropě? Vyhledejte rychlou lékařskou pomoc!!!" - vyhledejte si denní tisk, vyhledejte si údaje Staťáku vyhledejte si zprávu EU (o které píše i soudruh Páral); naše vláda oficiálně přiznala propad 1% jak mezi čtvrtletími, tak i meziročně. Je tedy jasné, kdo potřebuje lékařskou pomoc.

"Pracujte s fakty a ne s bláboly na úrovni Haló novin". Všechna data, která jsem uvedl, jsou převzata z oficiálních pramenů. Kdybyste nebyl amatér a k tomu ještě fanatik, tak byste je znal taky.  

"Je rozdíl mezi inflací způsobenou investicemi (např. do transformující se ekonomiky) a mezi inflací způsobenou tiskem peněz a dluhopisů na dluhy, které udělala darebácká vláda ČSSD" - pozoruhodný ekonomický nesmysl. A Klaus udělal inflaci 10%, Topolánek 7%, Nečas už přelezl 3% a jede dál - za vlád ČSSD se inflace pohybovala kolem optimálních 2%. To najdete na stránkách Staťáku, kde jsou údaje za inflaci v přehledných tabulkách (umíte číst čísla?).  A ČSSD musela uhradit Klausovy dluhy, ukryté v Konzolidační agentuře (dříve "bance") ve výši cca 580 mld (to najdete v údajích o KA). Od roku 2007 nás "pravice" zadlužuje trojnásobným tempem než to dělal ČSSD (na stránkách Státní banky).

Když se vám nelíbí fakta, tak je neumíte vyvrátit, ale jen nadáváte. Opravdu vysoká úroveň.

Aha - tak on Statistický úřad má jen nějaká čísla, zatímco Páral má víc - DOJMY!:
Autor: V. Novák Datum: 23.5.2012 9:53

Konečně ekonomom, který příznal, že ekonomie není věda, ale cosi (náboženství? umění? magie?...) založené na dojmech a pocitech.

Díky, pane Párale!

Jak může být vývoj:
Autor: V. Kováčová Datum: 23.5.2012 9:10

české ekonomiky ve ztrátě, když máme nejlepšího ekonoma v Evropě?

Re: Jak může být vývoj:
Autor: B. Rybák Datum: 23.5.2012 10:56

Máme mnoho voličů, kterým "naše" masmédia tak vymyla mozek,že volí levicové EU-hujery, což jsou největší političní grázlové přinejmenším v evropském prostoru.

Zábavné čtení:
Autor: R. Bébr Datum: 23.5.2012 8:46

Velmi mě pobavily kouzelně úsměvné nesmysly ekonomů-amatérů a ekonomů-diletantů (Kanioková) ve stylu Rudoprávního "ekonoma" Párala.

Zvlášť půvabné jsou úvahy o inflaci - u nás největší inflaci způsobili právě ti nejmodřejší z modrých - Klaus šel na 10%, Topolánek 7%, Nečas už jede přes 3% vesele nahoru - to jsou podle K. ti největší škůdci našeho hospodářství? To bych docela souhlasil.

Ty ostatní "úvahy" nemá ani smysl komentovat. Takové pošetilosti jsou jen k smíchu.

Re: Zábavné čtení:
Autor: J. Jirát Datum: 23.5.2012 9:22

Pane Bébr,

vy si jen tak cintáte pentli, že?

Re: Zábavné čtení:
Autor: R. Bébr Datum: 23.5.2012 9:30

Vaše oslnivé argumenty jen potvrzují mé tvrzení o "diskutujících" diletantech. 

Jiný názor:
Autor: P. Fiala Datum: 23.5.2012 9:53

Pan Klaus (po sarajevském atentátu v r. 1997/8) předal vládu panu Zemanovi s vládním-státním dluhem 17 miliard Kč.

Pak vládl pan Zeman, Špidla, Gros, Paroubek, Topolánek (chvíli - pana Paroubka atentát) a pan Fišer, který předal vládu panu Nečasovi s dluhem vládním-státním ve výši 1500 miliard Kč.

Re: Jiný názor:
Autor: R. Bébr Datum: 23.5.2012 10:16

Další diskutér-amatér: já jsem psal o inflaci a ne o státním dluhu.

A pro pořádek: Topolánek přebíral státní dluh 670 mld (z toho úhrada Konzolidační agentury, kam Klaus ukryl dluhy z privatizace, byla 580 mld). V roce 2008 už byl dluh 1000 mld Kč. Fischerova vláda hospodařila podle debilního Kalouskova rozpočtu . Za 5 let pravicových vlád (2007-2011) stoupl státní dluh trojnásobně.

V létech 97 ažb 05 bylo zadlužení v průměru 54,8 m,ld/rok. V létech 08 až 11 nás pravice zadlužovala průměrně 174,3 mld/rok.

V současné době máme nejhorší hospodářské výsledky v celé Evropě (většina států má rostoucí hospodářství, Špúanělsko pokles o 0,25%, u nás pokles o 1%!).

Re: Jiný názor:
Autor: B. Rybák Datum: 23.5.2012 11:53

V. Klaus, přebíral po 40 letech levicové vlády hospodářství, jehož produkty nebyly cca v 85% konkurence schopné s demoralizovaným, ekonomické znalosti a podnikatelské zkušenosti nemajícím obyvatelstvem. Přičítat mu tyto tyto dluhy je neuvěřitelně sprosté. Dokud na scénu nepřišli (levicoví) EU-hujeři psalo se o nás v západním tisku oprávněně jako o středoevropském hospodářském tygru.

P.S. My máme nejhorší hospodářské výsledky v celé Evropě? Vyhledejte rychlou lékařskou pomoc!!!

Re: Zábavné čtení:
Autor: B. Rybák Datum: 23.5.2012 11:30

V devadesátých letech jsme byly jedinou transformující se zemí, jejíž obyvatelstvo nepřišlo díky hyperinflaci o všechny úspory. Pak se naše inflace vyvíjela tak, že koruna první konvertibilní měnou mezi transformujícími se státy, jejíž byl navíc tak pevný, že si Kč např. Rakousko nakupovalo do svých rezerv. Pracujte s fakty a ne s bláboly na úrovni "Haló novin".

P.S. Je rozdíl mezi inflací způsobenou investicemi (např. do transformující se ekonomiky) a mezi inflací způsobenou tiskem peněz a dluhopisů na dluhy, které udělala darebácká vláda ČSSD v době relativní prosperity (kterou se svými klienty "prožrala").

.."..a mezi inflací způsobenou tiskem peněz a dluhopisů na dluhy, které udělala darebácká vláda ČSSD.." ...:
Autor: J. Kanioková Datum: 23.5.2012 21:29

+ to, co provácí ECB v EU !

Jinak naprostý souhlas se vším, co jste napsal..

Sice z jiného soudku,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 23.5.2012 7:12

ale nějak mi hlava nebere: naše republika je v recesi a přitom má docela nízkou nezaměstnanost. Jak je to možné ??

Lze z toho usoudit, že při troše prohoubení recese budeme zaměstnaní všichni ?

Někde je chyba.

Re: Sice z jiného soudku,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 23.5.2012 7:13

.. prohloubení ....

Naprosto souhlasím, byť s trpkým úsmětem, s autorem,:
Autor: J. Kanioková Datum: 23.5.2012 1:30

na prorůstové investice nás nikdo nezasponzoruje. A že směrem z EU nepovane příznivý vánek, je nad slunce jasné. "Evropští" politici...no... že by náhle přestali lhát... tak to už nevěřím. Každý z nich má své důvody, proč používá nefér argumentaci, za níž kryje své zájmy. Oni všichni moc DOBŘE VĚDÍ, že by si Evropa bez eura poradila a že po počátečním šrumci by se projasnil SKUTEČNÝ STAV, z něhož by se dala líp vyvodit správná strategie, jak co nejúsporněji a nejdříve ten průšvih likvidovat.

JENŽE... problém není Řecko, problém JE především NĚMECKO! Tam si lžou sami sobě! Tam je žába na prameni! To oni si musí přiznat, že s jednotnou měnou nejsou schopni vyřešit problémy!

Vždyť to především oni problémy prohlubují a protahují do budoucnosti. Přesouvají dluhy z neodpovědných na zodpovědné, z bankrotářů a defraudantů na pracující a prosperující, z parazitů na tvořivé... a beze studu se zaštiťují "evropanstvím"! Inflační, tzv. prorůstová politika je cestou do pekla, inflační penězokazci jsou teď oslavováni, zatímco kdysi by je lidi zlynčovali. Inflace může přinést krátkodobé výhody privilegovaným skupinám, ALE VŽDYCKY jen a jen na ÚKOR JINÝCH!!!

Nechápu, že tohle „pohodlné“ řešení znovu a znovu kdosi vytahuje, byť to vždycky má naprosto stejné zničující důsledky! Inflaci, ta je jako rakovina! Je ve skutečnosti skrytou daní, odrazuje od obezřetnosti, podporuje plýtvání. Vede lidi k požadování totalitních řešení... Vždy neúprosně končí zklamáním a ekonomickým kolapsem !!! Dokud se "obyčejní" Němci nepostaví vůči svým prolhaným politikům, budou na to doplácet největšími částkami i jinými špatnostmi. A my s nimi, bohužel !

No, špatně jsem to napsala - oni nelžou sami sobě,:
Autor: J. Kanioková Datum: 23.5.2012 2:13

oni lžou nám všem evropanům. Protože v současnosti hrají roli zachránce Evropy a usilují k tomu i o čím dál větší moc! A ono se jim za to dostává stále lepších hospodářských výhod, Německo je už myslím nej exportérem. I přes oslabení eura se jim to vyplácí, protože jejich produkty jsou kvalitní, a jelikož si nadělali z jiných EU zemí levné subdodavatele, oni obchodují s finálními výrobky s nejvyšší přidanou hodnotou. A se slabším eurem odběratelé nakoupí od nich víc!

No a teď - kdyby zavedli DM (silnější než euro), určitě by jim klesla část zadlužení, ale dál...

Silná měna = nižší export = méně zahraničních peněz do domácí ekonomiky = menší příjmy do státního rozpočtu + výdaje téměř výlučně v silné domácí měně -> větší pravděpodobnost deficitu -> nárůst nezaměstnanosti -> deficit zahraničního obchodu -> negativní platební bilance -> vyšší mandatorní výdaje -> pokles reálných mezd -> pokles životní úrovně... atd. atd...

PROTO nechtějí dovolit zrušení eura ! Ne ze soucitu s námi ostatními !

Dodrbali to, všechny regulační změny se do zákonů zaváděly ušité na jejich míru, "vnutili" jednotnou měnu, i když DOBŘE VĚDĚLI, jak na tom je např. Řecko a že tak rozdílné ekonomiky při jednotných pravidlech - že je to propadák! Jenže kdeže ekonomika, to je přece fuj, přece existuje cosi důležitějšího než počty "spěchajících kupčíků" !! ...Už s nimi nemám ani špetku soucitu! Na jejich vymyšlené a "vypiplané dítě" teď doplácí půl miliardy lidí !!!

Re: No, špatně jsem to napsala - oni nelžou sami sobě,:
Autor: Z. Rychlý Datum: 23.5.2012 7:20

Správné upřesnění !

A dále. Německé banky se z velké části přes ECB zbavily řeckých dluhů a proto můžeme zničené Řecko potichu odepsat. Další prosím ! Jenže v tom kolovrátku už to nějak skřípe. Oni obyčejní Němci už taky nějak a něco tuší.

Přesně, když to s Řeckem začlo rašit na povrch,:
Autor: J. Kanioková Datum: 23.5.2012 10:13

měly německé banky těch řeckých dluhopisů taky hafo, tak jako Francie. A pak jsem sledovala, jak najednou a potichoučku, se Německo fofrem zbavovalo těch řeckých! Jak je nenápadně, ale v obrovských kvantech, přesouvalo do ECB. Takže když to pak s Řeckem prasklo maximálně, hle, Němci (jejich banky) měli těch řeckých dluhopisů minimum, zato Francie je v tom až po uši.

Dost by mě zajímalo, jestli v Sarrazinově knize je o tomto něco napsáno.

Re: No, špatně jsem to napsala - oni nelžou sami sobě,:
Autor: V. Vlach Datum: 23.5.2012 10:33

Mno tak...média nic nepíší(nebo malinko)o nepokojích a demonstracích v Evropě proti EU,ale nejvíc je jich v Německu!Místo aby plnily přední stránky novin,tak je establišment bagatelizuje,nemedializuje atd.,ale i tam jim lidé ve volbách všechno spočítají.Když to bude málo platné,spočítají jim to třeba v ulicích.Pak bude třeba ovládnout média!Třeba "poturecku",ale ten Systém se bránit bude zuby nehty.

Re: No, špatně jsem to napsala - oni nelžou sami sobě,:
Autor: T. Blecha Datum: 23.5.2012 11:49

Taky je tu další motiv. Co kdyby se euro zrušilo a nevyvolalo to málem konec světa jak proklamovali eurohujeři a euroúředníci. Co kdyby si pak běžný ovčan pomyslel, když měli euroskeptici pravdu v tomhle, co když mají i pravdu v tom že bez EU se obejdem?