24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mám si pustit plyn?

Jak se vlastně mám? Kolem slyším samé nářky od nezaměstnaných, seniorů, rodin s dětmi atd. Dovolím si odpověď rozdělit na dvě části: materiální a duchovní (kulturní). Materiální sféra nic moc. Má státní renta dělá necelých 9 tisíc. Vyjdu s ní tip ťop. Výhodou je, že nemusím stát fronty např. na banány a toaletní papír.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 27.2.2012 8:46

Re: Na obtíž

Vy jste psychoanalytička nebo školní psycholožka?

S. Prokopová 25.2.2012 7:59

Re: Na obtíž

Co se týká lidí, kteří neoprávněně pobírají peníze od státu, s tím s vámi souhlasím.

S. Prokopová 25.2.2012 7:57

Re: Na obtíž

Pane Tichý, nedělejte závěry, nemáte na to.

Z. Joukl 24.2.2012 23:15

Re: Děs

Také to jde mimo můj rozum. Řekové mají dvakrát vyšší minimální mzdu i důchod než my. Dvakrát delší dovolenou a šílené dluhy. A když se mají uskromnit, tak demonstrují, stávkují, zapalují auta a domy. O rabování ani nemluvě! Rozumíte tomu někdo?

Z. Joukl 24.2.2012 23:10

Re: Na obtíž

Zbyteční? Mám takový dojem, že slovo zbyteční o našich spoluobčanech jsem nepoužil. Spíše konstatování, že jsou společnosti na obtíž (např. neoprávněně poskytované sociální dávky nebo podpory v nezaměstnanosti.). Možná, že bych to mohl upřesnit slovem PŘÍŽIVNÍCI.

Z. Joukl 24.2.2012 23:04

Re: Sociální diferenciace.

Dotaz. Mohl byste mi trochu konkretizovat mou pštrosí, maloměšťáckou politiku zaprodanou materiálnímu dostatku kapitalistické nadprodukce? Není to z Marxismu -leninismu?

Z. Joukl 24.2.2012 22:59

Re: panu Jouklovi

Souhlasím, že je chyba, že volíme ty, kteří nás špatně vedou. Já je nevolím. Volím malé strany, kde jsou slušní lidé. Nechápu, že někdo může volit naše zadlužovatele (ODS a ČSSD). Ale, bohužel, je to tak. Tam je jedna z příčin současného špatného stavu v ekonomice i společnosti.

Z. Joukl 24.2.2012 22:52

Re: Pane Joukle !

Máte pravdu, lidi na venkově jsou odolnější a tolik nefňukají. Já znám spíše lidi z měst.( i když též i z těch menších)

.

Z. Joukl 24.2.2012 22:42

Re: Joukl - životopis . . .

Autor/ Nejprve ke kolu favorit. Nešlo ani tak o cenu kola, i když i ta byla relativně velká. Ale šlo o to, že se kolo prakticky nedalo koupit. Většina jich šla na vývoz, a těch pár, co jednou za čas do prodejny přišla, tak se prodala pod pultem. Proto jsem si kolo musel kupovat po součástkách, a i těch bylo jako šafránu.. Ke všemu pak i takto sestavené kolo přišlo dráže než koupené vcelku.

Hodně o mé osobě se můžete dozvědět na www.joukl.cz. Nikdy jsem nebyl v KSČ. Za diktatury komunistů po r. 1968 jsem byl zapsám na seznam pravicových oportunistů Středočeského kraje. Byl jsem pro ztrátu důvěry nakonec vyhozen (jako vysokoškolák) na  hodinu z práce. Musel jsem pak

nastoupit jako dělník k Československým drahám a topil jsem parní lokomotivy, které stály v depu. Ani na trať mě komunisté nepustili. Dokonce jsem nesměl jet ani do NDR. Ačkoliv jsem závodně střílel z malorážky, tak jsem nedostal  na ni zbrojní pas. Atd. atd.

Z. Joukl 24.2.2012 22:22

Re: k bodu 4.

Mudrovat jsem si dovolil o dva příspěvky výše. Vždy je nutno hledat toho nejméně špatného - tedy toho nejlepšího!

Z. Joukl 24.2.2012 22:18

Re: Jít k volbám.

Nyní je vždy koho volit. To za éry komunistických "sviní" nebylo koho volit! To byla společná kandidátka Národní fronty, která vznikla pod diktaturou komunistů a jinak nic. Když jsem pak kvůli tomu nešel volit, tak si mne předvolali na StB. Dle TV pořadu "Nikdo není dokonalý", tak také žádná strana není dokonalá. Dokonce ani manželka nebo manžel nejsou dokonalí! Proč by tedy měla být dokonalá politická strana? To je úplný nesmysl!

Stejně jako partnerku, tak i stranu si prostě vybírám tu nejméně špatnou! A mezi malými stranami je spousta schopných a slušných lidí, neboť kariéristé nalezou spíše do stran velkých a parlamentních.

R. Tichý 23.2.2012 7:42

Re: Na obtíž

Soudružky se nepoznají jen podle knížky, ale i podle způsobu myšlení. A jaké vzdělání ty dvě dámy utrpěly? Učitelky nebo socioložky?

Vaše sdělení je jasné, stát má za povinnost vytvářet místa. Nevadí že zbytečná, důležité je, aby byla zaměstnanost.

Mít se krásně se snažím, ale rozčiluje mě, jak vysoké mám daně, abych uživil státní aparát a kdejakého zbytečného úředníčka.

R. Tichý 23.2.2012 7:37

Re: Joukl - životopis . . .

Že z tak "vysoké" výplaty se spořilo asi snáze, než než z "průměrné". Ale primárně si myslím, že tenkrát nebyli lidé tak rozežraní jako dnes. Byli ochotni a schopni šetřit i z mála.

S. Prokopová 23.2.2012 0:49

Re: Na obtíž

Tušila jsem, že se projevíte jako hňup. Nezklamal jste:-). Jak jste přišel na ty soudružky? Kdybyste používal mozek, došlo by vám, že ženy s dětmi, o které je třeba se starat, asi nebudou ve věku soudružek. No,a když někdo nerozumí obsahu sdělení, píše takové příspěvky, jako vy. Ale to je jasné, že by vám stěží došlo.Ale mějte se krásně, pro vás to bude jednoduché. Já nakonec reagovala na slova autora článku, a to se vás netýká.

V. Michl 23.2.2012 0:07

Ano,

všichni by chtěli mít milióny, ale pracovat jen 2 hodiny denně, nebo vůbec. Nejhorší však je, že tyto "pracanty" zde podporují veřejné sdělovací prostředky. Nebo jste snad někdo četl v tisku, či viděl v televizi, např. kritiku těch zatčených, co prováděli tak zvané "alternativní nákupy" (video je jednoznačné)? A umí si někdo představit, že by se na to objevila kritika na bloku MFDnes? Tam by to nevydrželo ani 5 minut a cenzor by to smazal. Tady to snad nikdo nesmaže.

J. Urban 22.2.2012 23:03

Re: Joukl - životopis . . .

Jo, ten toaletňák možná byl za kačku - pokud ovšem VůBEC BYL! O vložkách nemluvě. Mnohé věci na příděl či pořadník (jestli mezi ně patřila i kola, to teď nevím).

J. Urban 22.2.2012 22:58

Re: Neschází.

Ono to Švýcarsko by bylo poučné i v mnoha jiných ohledech. Jejich demokracie je dost odlišná od naší, proto už tam taky může fungovat 300 let.

J. Schwarz 22.2.2012 21:17

Re: Sociální diferenciace.

Zaplať Bůh za sociální diferenciaci ... být "nediferencován" od pana Kozelského, to bych nejspíš nepřežil...

R. Tichý 22.2.2012 20:01

Re: Na obtíž

Děkuji za větný rozbor. O nic jiného mi totiž nešlo, mé vyjádření nemá vnitřní obsah. Jen jsem zkoušel, kdo bude tak hodný a opraví mi sloh a gramatiku :oP A já nevěděl, jak to vypadá, když někdo nerozumí obsahu sdělení :oP

Obě dvě soudružky s VŠ by mohly svůj talent a vědomosti využít třeba v podnikání.

P. Čech 22.2.2012 16:55

Re: Neschází.

 Stačí zrušit 8 ministerstev po vzoru Švýcarska, na rozdíl od nás prosperující a fungující to země a rázem by byl státní rozpočet bez manka.

J. Kadeřábek 22.2.2012 16:38

Neschází.

Nedostala jste snad svůj důchod celý? Nebo někoho takového znáte? Zatím nic neschází jen přebývá. Přebývá nářku a vytváření horororových situací za každou cenu. Dnes se blíží tajfun k Čechám a na Kvildě bude -38 st. Sice u Vás doma se horor neděje, ale aspoň jsme si o něm přečetli a večer vychutnali na TV. Tím nezlehčuji stav státní kasy. Jen říkám, že žádný samostatný důchodový účet naštěstí neexistuje. Je jen státní rozpočet s ročním mankem sto miliard. Stačí nekoupit pronájem jednoho Gripenu a důchody jsou v pohodě.

P. Schuh 22.2.2012 16:12

Nefňukat !

Autor má pravdu nefňukat, ale tvrdě bojovat proti zvůli, proti vládní mafii, proti všudepřítomné korupci a nespravedlnosti. Vzít si pod krkem ty arogantní politiky, kteří lžou a rozkrádají beze studu náš stát....

NEFŇUKAT ! BOJOVAT !

A. Havlásková 22.2.2012 16:11

Schází peníze na důchody

 Proč schází? Vzpomínám si,že se dříve dohadovalo, zda mají peníze pro důchod zůstat na jednom účtu nebo ne. A bylo by správné,.kdyby zůstaly a dnes by nechyběly. Použily se pro banku na její dluhy a dnes schází. Stále se omilají peníze důchodců,kteří si své peníze odpracovali a zaslouží..Má se hovořit o těch.,kteří nepracovali a nepracují a pobírají různé podpory. A zvlaště jde o ty,kteří pracovali jako těžce pracující:horníci,valcíři a jim podobní.A mají důchodci mít s důchody stopstav? Až se sniží těm ,kteří mají nepřiměřené platy.Kdyby jim vzali 10% zaplatil by se i dluh,který máme.

P. Lenc 22.2.2012 15:42

Re: Sociální diferenciace.

Ježíši,pane Václave,máte v tom,abych neurazil,trochu maglajz.A číst pana Kmentu,to je jako poslouchat Zaorálka.Takže čtěte dál různé Kmenty,ale prosím vás,nepište o věcech o kterých nic nevíte.Pokud napíšete,že největší dluhy nasekal Kalousek,tak jenom ukazujete,zase velmi korektně,totální blbost.

P. Lenc 22.2.2012 15:34

Re: panu Jouklovi

Pane Václave a když jste se dnes probudil,nebyl jste silně zpocený?

S. Prokopová 22.2.2012 15:28

Re: Na obtíž

Nějak nemůžu najít, v čem jsem obhajovala zbytečné místo. Reagovala jsem na článek, ve kterém autor píše o lidech na obtíž. Lidé, kteří pracují na místech, která budou možná pro nadbytečnost zrušena, nejsou na obtíž. Ale teď jsem si všimla, vy píšete, jen abyste něco napsal. Zbytečné místo živí děti? Já myslela, že děti živí rodiče. A poraďte prosím, dvěma ženám s vysokou školou a dětmi, co mají dělat užitečnějšího, budeli (podle vzoru jeli, viz vaše reakce) jejich místo pro nadbytečnost zrušeno

P. Lenc 22.2.2012 14:49

Re: Joukl - životopis . . .

Pane Došlíku,pokud vím tak jde o rok 1961,ono to chce pořádně číst.

V. Vlach 22.2.2012 14:23

Re: Moc hezký článek

2700.- v Plzni.

V. Vlach 22.2.2012 14:22

Jít k volbám.

4) Jít k volbám (jsou základem demokracie), a zodpovědně (nikoliv podle kravaty) si vybrat své politické zástupce (charakter, zodpovědnost, pracovitost, odbornost…)......Volby jsou základem demokracie,ano,ale co když není koho volit?????Co navrhujete pro ty,které se přesto chtějí vyjádřit,ale na jejich poptávky jaksi není nabídka?Jít místo toho poctivě do práce?

P. Boublíková 22.2.2012 13:39

Moc hezký článek

a náměty na příjemnosti jsou úžasné. Člověk by neměl zapomínat si pravidelně zpříjemňovat život podle těchto námětů.

Jenom bych poopravila tabulku o zdravotní péči - očkování proti hepatitidě A+B je určitě dražší než 2000 Kč. Nedávno jsem ho pořídila pro syna za cca 5.500 Kč, možná by se sehnalo levnější, ale asi ne o moc.