19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Příliš silné Německo jako evergreen

Ještě poměrně nedávno bylo téměř nemožné vyslovit myšlenku, že Německo v dohledné době bude zase výrazně určovat dění v Evropě a jeho politika nutit ostatní Evropany k přemýšlení: Co bude s Německem - a co bude s námi a hlavně co s demokracií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 31.1.2012 11:49

Naprosto s autorem souhlasím

Otázka další integrace EU je naprosto nejdůležitější otázkou současné evropské politiky přinejmenším proto, že integrační politice je v EU zcela podřízena ekonomie (euro-krize byla očividně vyvolána záměrně, aby umožnila (především) Německu ovládnout slabší členy (jih) EU a usnadnila další politickou integraci kolem "jádra" EU). Je jí podřízeno pravo-levé rozdělení (v Německu se na ní dojemně shodne pravice s levicí), protože v každé zemi EU jsou EU-korupcí vytvořeny politické strany jejichž pravo-levý nátěr je pouhou zástěrkou pro jejich EU-hujerství. To pochopitelně velmi silně přispívá ke zklamání z politiky obzvláště v těch zemích, v nichž není možné většině veřejnosti podstatu tohoto problému objasnit, protože to proněmecká masmédia nedovolí.

P.S. Jsem si osobně jist, že při celkovém započtení kladů a záporů je pro nás EU ekonomicky nevýhodné už teď. Informace potřebné pro přesnou bilanci jsou sice pečlivě utajené, nicméně když uvážíme, že bezohledným omezujícím podmínkám "berlínským" budeme vystavěni řadu generací a dotace budeme dostávat už jen několik let, je celková bilance EU pro nás jasná.

T. Krystlík 30.1.2012 21:44

Vlkovy lži a bláboly

Jsem jen zvědav, kdy redakce NevPsa přestane konečně otiskovat nenávistné protiněmecké bláboly a lži Vlka seniora.

J. Navrátil 30.1.2012 22:30

Re: Vlkovy lži a bláboly

Rozčilování nenahradí argumentyí

H. Lukešová 30.1.2012 22:34

Re: Vlkovy lži a bláboly

Tak napište článek Vy, popište Vaši versi dějin...

J. Dlouhy 30.1.2012 23:57

Re: Vlkovy lži a bláboly

To uz Tomas Krystlik udelal. Publikace se jmenuje "Zamlcene dejiny", najdete na internetu.

H. Lukešová 31.1.2012 0:01

Re: Vlkovy lži a bláboly

Jó tak to? Taková nenávist ke všemu českému...Jistě, ne všechno Češi dobře, ale taková nenávist, taková oikofobie, patřím k Čechům, tak přece nebudu nenávist svůj národ...

B. Rybák 31.1.2012 11:06

Re: Vlkovy lži a bláboly

Modlete se, aby nezakročila proti nenávistným protičeským blábolům pana T. Krystlíka.

P. Smetana 30.1.2012 20:53

Vyvolávání starých duchů

Chápu, že pro starší generaci je Německo zdrojem veškerého zla ve vesmíru. Kdybych prožil 2.světovou válku asi bych měl také tu nenávist a nedůvěru v podvědomí hluboce zakódovanou. Neprožil a tudíž s vámi nesouhlasím. Německo je dnes jedna z nejdemokratičtějších zemí a nějaké velmocenské choutky se mu ani náhodou nedají připisovat. A že se jeho vláda snaží pro své obyvatele vytvořit optimální podmínky? Nemá to snad v popisu práce každá vláda?

"V první řadě žádáme Němce, aby uznali, že ze stávajícího uspořádání věcí těží nejvíce…."

Oni to ale uznávají a proto se snaží eurozónu zachránit. Jejich ekonomika je nejefektivnější a tak těží. No a? Brání někdo Řekům nebo Portugalcům aby měli efektivní ekonomiku? Nebo kdo by měl těžit? Ten ekonomicky nejméně efektivní?

Tím se v žádném případě nezastávám současné politiky EU. Míchat ale dohromady Brusel a "rozpínavost" Německa je pitomost.

P. Smetana 30.1.2012 21:03

Re: Vyvolávání starých duchů

Ach jo. Jen jsem zmáčkl aktualizovat a je to tu znova. Ani na Firefox už není spolehnutí.

B. Rybák 31.1.2012 11:13

Re: Vyvolávání starých duchů

"Brusel" je jenom zástěrka německé rozpínavosti. Na tom nic nemění, že to možná někteří ti bruselští kašpárci dosud neví. Mnozí, že si podobně jako v třicátých letech myslí, že ty berlínské "barbary" hravě zvládnou.

J. Boleslav 30.1.2012 12:09

Trochu méně obav

Podle mého názoru bychom se už konečně silného ale demokratického Německa měli přestat bát a začít si vést trochu sebevědoměji. Hospodářsky na něm sice jsme a jistě i do budoucna budeme hodně závislí, to je dáno naší geografickou polohou; politicky a vojensky je ale třeba se víc než na EU (a Německo) orientovat na USA a V. Británii. A pořád zdůrazňovaná rozhodovací dichotomie - buď Německo, nebo Rusko, je v současnosti dle mého názoru umělá a nesmyslná. Je to spíše jen berlička pro různé přívržence Bruselu v současné neudržitelné podobě.

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 12:29

Berlička ? Opravdu ?

http://www.france24.com/en/20101122-medvedev-suggests-europe-missile-defence-plan

http://domaci.eurozpravy.cz/18311-rozdelme-si-evropu-navrhuje-medvedev-nato-vraci-se-okupace/

Myslíte, že nás už zas chtějí chránit jen tak, z vrozeného enthusiasmu ? :-)

Pokud jde o U.S., nesledujete zejmě příliš tamní dění.  U.S. mají už dost vojenského zaštiťování Evropy, které zemi nepřináší nic víc, než zvýšená vydání a nakonec i úsměšky. Je na čase, aby se Evropa také začala vojensky o sebe starat sama. To nedělá, ba ani se k tomu nechystá, patrně v přesvědčení, že kdyby bylo nejhůř, pomohou opět Američané. Nevíte také nic o návrzích na stažení U.S. z impotentního NATO, viďte ?

J. Boleslav 30.1.2012 14:59

Re: Berlička ? Opravdu ?

Vojensky jsme v současnosti chráněni členstvím v NATO. Pokud by se z něho USA náhodou stáhly, čemuž nevěřím, protože tam Obama u vesla věčně nebude, zbude z NATO to, co se snad líbí Vám - vojenský obranný pakt evropských zemí.

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 15:16

Co se líbí mně ? To je, prosím, omyl. Protože Evropa bez U.S. je vojensky zcela nesoběstačná.

Na druhou stranu vcelku chápu postoj U.S. Bylo by na čase, kdyby se Evropa o sobe začala také starat sama. To však nedělá, ba ani se k tomu nechystá, jak již bylo řečeno.

J. Boleslav 30.1.2012 15:28

Re: Co se líbí mně ? To je, prosím, omyl. Protože Evropa bez U.S. je vojensky zcela nesoběstačná.

S tím samozřejmě souhlasím, leč sami (ČR) s tím nic moc nenaděláme. Evropa si skutečně v poslední době zvykla, že ji Amerika vždycky ze všech průšvihů vytáhne, a ona (Evropa) si  na ni za to ještě místo vděčnosti při každé vhodné příležitosti plivne.

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 19:34

Ano, přesně takto to je.

Nicméně znovu je třeba říct, že jistě je  sice třeba přistupovat i k nynějšímu nedemokratickému Rusku přátelsky, vždycky však ostražitě. Návrh, který Medveděv celkem drze přednesl face to face Obamovi, a jemuž naše média naprosto nevěnovala žádnou pozornost, je třeba mít v patrnosti, a také vědět, že Rusko ze svých mocenských ambicí samozřejmě nikdy nesleví (Lavrov : Česko je VÝCHODNÍ Evropa a podobné výšplechty), dokud nebude MUSET. Ono MUSET se nicméně může přiblížit docela brzy. Číňanů je hodně a severně od nich obrovské prostory k expanzi.

V. Novák 30.1.2012 19:45

Česko JE východní Evropa.

Střední Evropa je termín, který si vymysleli Němci v 19. století a označuje prostor v podstatě tehdejšího Německa a Rakouska, kde dle mínění německých nacionalistů nemají negermáni co dělat. Nic víc, nic míň. Ve statistice OSN existuje Evropa Severní, Západní, Jižní a Východní. Na Střední není místo.

To nemá s ruskými ambicemi co dělat.

Nynější Rusko není o nic nedemokratičtější než ČR - jo, kdyby vyhráli chráněnci našich "demokratů" - to bychom teprve zažili nedemokratické Rusko!

J. Boleslav 30.1.2012 20:04

Re: Česko JE východní Evropa.

To srovnání mezi naší a ruskou demokracií myslíte vážně? Třeba např. ty šaškárny kolem výměny prezidentského postu Putin - Medvěděv by myslíte u nás prošly?

R. Tesařík 30.1.2012 21:51

Re: Česko JE východní Evropa.

on je to známý Vitalij Vitaljevič, milovník Ruska.

M. Prokop 30.1.2012 12:42

Re: Trochu méně obav

Souhlas.

P. Lenc 30.1.2012 15:13

Re: Trochu méně obav

Naprostý souhlas.

J. Kanioková 30.1.2012 18:46

Jistě, že je to tak.

Je to obvyklá berlička pravdoláskovníků - buďto Brusel, nebo Moskva.. To je prostě úděl nesebevědomých lidí, kteří si neumí představit víc než dvě varianty, kteří si vždycky musí co někoho zhmotnit své blanické rytíře. Teď jsou pro ně v Bruselu..

V. Novák 30.1.2012 19:48

A co vidíte jinak?

Neutrální ČR?

To jsme ale neměli lézt do NATO a EU. Když NATO, je EU logická volba.

Když už jednou v NATO, EU, MMF atd jsme, měli bychom se chovat jako loajální členové a neokopávat ostatním kotníky - na podrážení nohou se ČR nevzmůže. Jednou by nám to mohli připomenout.

J. Boleslav 30.1.2012 20:06

Re: A co vidíte jinak?

Kdo tady mluvil o neutralitě? Něco mně uniklo?

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 11:53

Autor cituje Otu Filipa z Reflexu č. 4/2012, vybírá si ovšem účelově jen to, co se mu hodí "do krámu".

Tak se podívejme, co ještě Ota Filip řekl, cit.: "... A všichni, od Portugalska přes Španělsko, Itálii, Maďarsko a tak dále, obviňují Německo, že "ovládá" Evropu už tím, že se hospodářsky, krize sem, krize tam, vzmáhá, že v Německu klesá nezaměstnanost, že v minulém roce se zase v exportu dostalo do světové špičky. Z toho prý pro Berlín vyplývá povinnost, tvrdí až po krk vlastní vinou nebo neschopností zadlužené státy, že se musí solidarizovat, aby se euro zachránilo ... A ještě k tvrzení v českém tisku, jenž často nadává, že Francie a Německo - tedy Sarkozy a Merkelová - vládnou vlastně Evropě, což, připouštím, asi zčásti souhlasí. Jenže : Kdo má dnes převzít v Evropě iniciativu, i když mnohdy pochybenou, než dvě hospodářsky nejvyspělejší země ? Má o Evropě a v Evropě dnes rozhodovat Slovensko s Maďarskem, Litva s Portugalskem, Praha čili Schwarzenberg s Bulharskem, nebo Rumunsko s Lucemburskem ?

Nepřeji si, aby euro zkrachovalo. Znepokojuje mě však myšlenka : V době, kdy jsme žili "v totálně znormalizované", v tzv. Československé socialistické republice, měli jsme povzbudivou představu, že až se komunisticky plánovaný systém zhroutí, tak máme naději : Západní demokracie, v nichž fungovalo sociálně tržní hospodářství a svobodnému, sociálně zabezpečenému obyvatelstvu se vedlo - dovolím si tvrdit - skvěle.

Teď nevím a mám možná i strach : Zhroutí-li se euro a s ním i náš systém, tak co přijde potom ?" Konec citátu. Dále se autor vyznává ze svého strachu o své úspory, o důchod, z čeho bude žít.

Václav Vlk st. ovšem pro svou obvyklou agitku motivovanou nemizící fóbií z Německa (kolikátou už ?), jak je zřejmé, článku Oty Filipa toliko zneužil k dalšímu "prokázání" své obsese. V rozporu s pravidly dokonce ani neuvedl použitý pramen. Pročpak ? Aby si to náhodou někdo nepřečetl celé ? :-)

J. Václavíková 30.1.2012 19:22

Re: Autor cituje Otu Filipa z Reflexu č. 4/2012, vybírá si ovšem účelově jen to, co se mu hodí "do krámu".

Jak vidím, všichni předstírají náhlou slepotu :-)

P. Maleček 30.1.2012 11:43

S Evropou do manželské poradny

V manželské poradně se nad současnou Evropou uculují a vševědoucně kývají hlavou. Manželská krize jak vyšitá. Prvotní okouzlení zmizelo a jeden je naštvaný na druhého, že ten druhý míň uklízí, víc utrácí, smrdí mu nohy a určitě si občas vrzne někde bokem. A když se rozejdou najdou si povětšinou věrnou kopii toho druhého, často ještě s horšími vlastnostmi.

Je známým faktem, že harmonická vyvážená partnerství jsou vzácnou vyjímkou, většina funguje tak, že jeden poroučí a druhý poslouchá. No a když se ti malí v Evropě nedokážou domluvit, tak zákonitě šéfují ti velcí. A tak to bylo a bude, zvlášť, když mezi těmi malými kverulují figurky našeho samolibého dědka z hradu.

No a jak s Německem to už řekl kdysi římský Cézar - "s každým se po dobrém dohodnu, jen ti Germáni se musí nejdřív seřezat".

V manželské poradně taky vědí, že když se nedohodnou partneři, tak pomůže nějaká autorita z hora. Zatím vždy pomohla ta co mávala dolarem. Teď však hrozí, že Evropu srovná ta, co v ruce drží korán.

M. Prokop 30.1.2012 12:45

Re: S Evropou do manželské poradny

A nejvíc naštve, když se zjistí, že "samolibý dědek z Hradu" celá léta říká něco, co se potvrzuje, na rozdíl od jiných kecálků, kteří celou slavnou EU zatáhli do průseru .......

P. Čása 30.1.2012 11:15

Pak že je dějepis k ničemu ...

Zajímaly by mě známky z dějepisu diskutujících, kteří místo rozboru článku pana Vlka mají pouze slova "nechvály". Pravda, dějepis není historie, ale i tak bych rád věděl, co o historii tito komentátoři vědí. Já osobně například stále málo - neměl jsem zatím moc času ve svých 35 letech a technickém vzdělání, ale čím dál více zjišťuji, že jsem se měl historii věnovat mnohem více. A nespoléhat se pouze na jediný zdroj - paní (dříve soudružku) učitelku.

Jenom ovce žije pro dnešní trávu - nechci být ovce.

J. Boleslav 30.1.2012 15:34

Re: Pak že je dějepis k ničemu ...

Já jsa poněkud strašího věku než Vy si z historie už leccos pamatuju i na základě vlastních zkušeností. A jen na Váš dotaz a pro Vaši informaci, z dějepisu jsem vždy prospíval na výbornou. Studium dějepisu Vám proto velmi doporučuji a schvaluji.