23.5.2019 | Svátek má Vladimír



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Komunismus a europeismus



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 137, poslední: 2.1. 2012 23:43, přehled diskusí

Pěkné. A asi i pravdivé. Bohužel...:
Autor: J. Urban Datum: 2.1.2012 23:43

Re: O Evropské Unii,...:
Autor: B. Rybák Datum: 2.1.2012 15:53

Skutečná, vědecky a ne "zeleně" stanovená prognoza vede při plném využití již dnes existujících technologií k odhadu kolem 120 miliard lidí (a vesmír je prakticky nekonečný).

Souhlasím a připojuji se k Vaší výzvě:
Autor: B. Rybák Datum: 2.1.2012 15:44

Re: Jo.:
Autor: Z. Průša Datum: 31.12.2011 12:45

Co Vám na ten masochismus na2 radí Chocholoušek?

Pryč z toho spolku EU:
Autor: Z. Průša Datum: 31.12.2011 12:38

Přirovnání EU a RVHP je zde naprosto na místě, je zde silná touha vše "srovnat dle správných kriterií" za každou cenu.

Nejsem ekonom, ale vzhledem k nápadům němofrancodua mám čím dál větší pocit, že tzv. krize Eura je uměle vyvolaná za účelem vytvoření jednoho státu EU.

Vyzývám k vystoupení z EU

Re: Jen pro ozřejmění -:
Autor: J. Tejkl Datum: 31.12.2011 7:09

slabomyslnosti z pera p.Macka mě opravdu o ničem nepřesvědčí. Číst o vymícení korupce z pera člověka, toho času místopředsedy ODS, který si za "poradenské služby" v případě privatizace Spořitelny vezme 10 mil. Kč je, nezlobte se, víc než úsměvné. Abych byl spravedlivý: pan Macek prý nakonec Erste s privatizací nijak "nepomohl" ale banka mu peníze stejně nakonec vyplatit musela, protože s ním měla uzavřenou smlouvu. Je to dle mého názoru, takový klasický český "vychcánek". 

pokud jde o pohřeb VH:  předpokládám, že jste se událostí kolem smrti VH nijak neúčastnila a znáte je asi jen zprostředkovaně z médií. Byl jsem na Václavském náměstí ten večer, kdy VH zemřel, a byl jsem se s ním i rozloučit v Pražské křižovatce. Vystál jsem 4 hodinovou frontu, do kostela jsem se dostal něco kolem jedenácté. Asi Vás zklamu, ale nic z toho o čem píše pan Macek ani Vy, jsem ve svém okolí nezaznamenal. Lidé stáli tiše ve frontě, dáváli se do řeči o zcela běžných věcech, asi jako když stojíte dlouho na zastávce. Když po první hodině začalo být citelně chladno, rozproudila se vzadu ironická debata o tom, proč se většina  významných událostí v Čechách odehrává zpravidla v zimě - 17. listopad, smrt Jana Palacha, okupace 15.  března atd. Žádné kvílení  ani pláč jsem nezaznamenal. Pokud jsem měl možnost vidět, všichni se chovali zcela normálně.

mimochodem: zkuste se někdy podívat na záběry z pohřbu prezidenta Masaryka nebo Beneše. Plačících lidí tam najdete spousta, a asi by Vás nenapadlo srovnávat to pohřbem  Gottwalda  nebo Stalina.  Chápu, že pro zarytou odpůrkyni tzv. "pravdoláskařů" je těžké si připustit, že pro poměrně velkou skupinu obyvatel ČR měl bývalý prezident stejný význam, jako třeba kdysi Masaryk, že měli VH rádi, i když s ním třeba i v lecčems nesouhlasili, a že mu přišli spontáně vzdát úctu. Nehodlám Vás ale o ničem přesvědčovat, máte svůj názor předem hotový a tudíž by to byla ztráta času. Pěkný nový rok.

Re: O Evropské Unii,...:
Autor: P. Rada Datum: 31.12.2011 1:52

Zkusím napovědět pane Šejnoha. Pro 500mil evropanů je dnes dobré bydlo podmíněno tokem surovin a energií ze zbytku cca 10x lidnatějšího "třetího světa" co se ale chce mít stejně dobře. Tento svět zatím ekonomicky i populačně roste, stává se silnějším .... Přitom udržitelná úživnost planety jen na OZE .... se udává zhruba pro miliardu lidí. Někdo tedy bude časem muset "s kola ven".

Nejničivější následky na eliminaci druhů mají v přírodě pravidelně nikoli vztahy predátorské ale konkurenční! 

Re: Tak vystupme!:
Autor: J. Šejnoha Datum: 31.12.2011 1:50

Myslíte, že  čistý příjemce  dotací, kterým zatím ČR je, nemá právo diskutovat a  kritizovat  nesmyslné direktivy z  Bruselu ?

Pak to nejsou dotace  ale  držhubné.  Úplatky.

To je vyšší princip mravní, který zasluhuje náš respekt ?   Tak jste to myslel ? 

Re: Dobrý článek???:
Autor: P. Rada Datum: 31.12.2011 1:39

Souhlas pane Tejkl. Je ale asi příznačné, že s panem A. Richterem mám analogický problémek. Reaguje jako už by byl v plné silvestrovské náladě...

Nakonec je ale to tak trochu příznačné. Večírek technokratické civilizace "stálého extenzivního rozvoje" založený na nevratné fosilní hypotéce a fantazii o nekončícím a všespasitelném technologickém pokroku končí. Leckdo si s tím neví rady ač už od dob Římského Klubu bylo upozornováno, že zejména takovýto rozvoj má své limity.

Tak je dnes recese na silvestrovském stole:  http://www.novinky.cz/ekonomika/254840-do-evropy-se-v-pristim-roce-vrati-recese-predpovidaji-odbornici.html

Kde-kdo s bezradných hledá přitom chyby nepodstatné, umělé, jen aby barvu nebylo nutno přiznat. Pak jsou další - typicky V.Klaus se svým euroskepticizmem - co se na problému dnes zviditelnují...  ale i počátek celosvětové ekonomické krize sami zaspali o půlrok i víc. Ch Hall ale už o problematice a podstatě vývoje společnosti informoval dávno: 

http://www.esf.edu/efb/hall/documents/Energy_Intro10b.pdf

Re: O Evropské Unii, ale také o Africké Unii a o OSN-UN:
Autor: J. Šejnoha Datum: 31.12.2011 1:38

No a ?

Re: A vůbec?:
Autor: P. Rada Datum: 31.12.2011 1:18

Nevidím souvislost ve Vašem komentáři k tomu co jsem napsal - nejde o překlep???

Pokud Vás ale zajímá můj vztah k fotovoltaice tak vychází z její nízké energetické ektivity v našich podmínkách.   http://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI 

Dalším faktem je ale zneužívání dotační politiky právě těmi největšími hráči jako jsou banky, ČEZ... a prorůstání korupce politickým spektrem:

http://byznys.ihned.cz/c1-45908160-vas-ucet-za-cistou-elektrinu-6300-kc-kvuli-chybe-politiku

Re: Dobrý článek.:
Autor: J. Tejkl Datum: 30.12.2011 22:42

pokud máte problém prozumět psanému textu, přečtěte si článek znovu, eventuálně poproste někoho intelektualně zdatnějšího, aby Vám obsah a smysl textu vysvětlil. A pak mi napište, co mám "argumentačně doložit", nebo ještě lépe jaké "body k vyvracení" článek obsahuje, což ve svém příspěvku tvrdil diskutér Hašek.

Pokud někdo přichází s tak závažným odhalením  jako je autorčino  tvrzení, že EU je to samé co komunismus, a stejně tak i skončí, čekal bych naopak  trochu více argumentů než jen srovnání dvou krátkých textů, nemyslíte?

Já se nevymlouvám na odkazy, vidím to naprosto stejně !!!:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2011 21:11

Jen pro ozřejmění -:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2011 21:08

"nejste schopen rozlišit spontání reakci svobodných lidí, kteří mají potřebu vyjádřit úctu člověku"..

Ti lidé, kteří upřímně brečeli pro Stalina i Gottwalda tehdy ještě taky věřili, upřímně, že jsou svobodní a měli potřebu vyjádřit úctu člověku.

Uvěřili tomu, co tehdy do nich hustila tehdejší média. Už byla rádia a lidi z akčních výborů byli veeelmi aktivní. S když jim neustále mluvili, jak moc jsme Rusům zavázáni za osvobození, tak to naivní lidi "sežrali" i s navijákem.

Mezi obyčejnými lidmi dále od Prahy se o procesech a jiných zvěrstvech komunistů nevědělo nic a když, tak se nevěřilo..

Re: Opačné názory nepřijímáte, tak o čem debatovat?:
Autor: M. Trhlík Datum: 30.12.2011 21:02

Ale ti jiní zase vidí to,co Vy paní Kanioková vidět nechcete.Odvolávat se na odkazy nestačí.

A vůbec:
Autor: A. Richter Datum: 30.12.2011 20:53

fotovoltaika byla, je a bude nejlepší (finta na okradení lidí a ještě se přitom tvářit jako spasitel) !    :-) 

Re: Dobrý článek.:
Autor: A. Richter Datum: 30.12.2011 20:46

Ále, pane Tejkl, argumentačně doložte!   :-)

Opačné názory nepřijímáte, tak o čem debatovat?:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2011 20:46

Když nevidíte to, co vidí jiní, to je těžké. Jistě i tento odkaz nepřijmete jako pravdivý, v to ani nedoufám..

http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=134072

Re: Kolik je vám let? To by mě fakt zajímalo,:
Autor: J. Tejkl Datum: 30.12.2011 20:21

hmm, to je ovšem naprosto ozbrojující argument...ale asi bylo zbytečné čekat něco víc.

Re: Dobrý článek.:
Autor: J. Tejkl Datum: 30.12.2011 20:18

jaké "body k vyvracení" máte konkrétně na mysli? článek přece  žádné body k vyvracení neobsahuje. Pouze srovnává  dva rozdílné texty, pokouší se mezi nimi najít jakousi pararelu a toto srovnání předkládá jako  důkaz, že EU je to samé, co komunistická diktatura. Toť vše. Pokud by tady něco potřebovalo argumentačně doložit, je to především samotný článek... 

Jestli tu ještě nakoukne někdo, kdo mi dole přáli:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2011 20:11

tak díky moc. Potěšilo :) A tak přeji Vám i sobě, buďme šťastni v každé době :)))

A vlastně to přeji všem..

Kolik je vám let? To by mě fakt zajímalo,:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2011 20:07

závidím vám tu naivitu..

Dobrý článek.:
Autor: Š. Hašek Datum: 30.12.2011 19:10

Eukřiklounům bych doporučoval vyvracet bod po bodu. Ale to samozřejmě oni nedokážou.

Re: Jezuskote.. cosi se potento..:
Autor: K. Kužel Datum: 30.12.2011 18:21

To jsem rád, že se to vysvětlilo.

K tomu Sedláčkovi: napsal jsem kdysi jakousi úvahu nad jeho knížkou Ekonomie dobra a zla. Myslím, že ani teď jsem v tomto ohledu svůj názor nezměnil. Pokud by vás to zajímalo, odkaz je zde:

http://karelkuzel.blog.idnes.cz/c/124233/Ekonomie-dobra-a-zla.html

Abych nezapomněl: to hlavní je ve vložených dokumentech za odkazy v článku.

Taktéž přeji mnoho štěstí v novém roce. KK

Re: České furiantství:
Autor: J. Václavíková Datum: 30.12.2011 18:17

Také.

O Evropské Unii, ale také o Africké Unii a o OSN-UN:
Autor: P. Fiala Datum: 30.12.2011 17:53

Lidé ve všech kulturních skupeních, která si na planetě Zemi vytvořili je v průběhu generací mění. Mění ji stále rychleji, na základě svých poznávání ve vědách, o ekonomikách, politikách, vojenství, umění, sportu i zábavě. Stále více poznávají, že jsou jedinečnými tvory v pozorovaném Vesmíru, a vidíme hodně daleko!

Lidé se integrují do větších celků, stávají se tak efektivnějšími v konání v přírodním prostředí planety Země, uskutečňují díla na která by sami neměli.

Po USA se ustavila EU. V roce 2002 se ustavila Africká Unie s 1 miliardou lidí. Číňané si změnili ekonomické systémy a jedou a je jich 1,3 miliardy.

OSN-UN je uskupením všech států na planetě, a kupodivu do MMF-IMF přispívá 166 malých samostatných států většími prostředky nežli USA dohromady s EU.

Je dobré, pro připomenutí si širších souvislostí, ve kterých žijeme, podívat se na WEB OSN-UN (v Praze je pobočka s texty v češtině) a sledovat, co se mezi těmi 7 miliardami lidí na planetě děje. Ve 27 státech tvořících EU žije, jen asi 500 milionů lidí. ČR ani EU není středem světa.

A ještě něco. O tom, kam chceme či nechceme patřit, budou se stoupající pravděpodobností příští parlamentní volby.:
Autor: S. Vaněček Šauerová Datum: 30.12.2011 17:40

ODS a její přílepky (záleží samozřejmě na tom, zda volby budou v r. 2012 nebo později) to chtějí hnát do konfrontace. TOP09 a ČSSD nás chtějí hnát do područí Německa. Ano, na to voliči jistě uslyší, podobně jako slyšli na volání pana Klause, který před podpisem LS vyhrožoval sudeťáky číhajícími na naše majetky na bavorské hranici. To už teď nepotáhne, je třeba vymyslet něco nového. Už je to na světě. Pan Zahradil má v jednom pravdu. Totiž v poslední větě celého jeho psaní. Příští volby budou o tom, zda se nás povede odvést z Evropské unie. Pan Zahradil tak vytváří pěkné předpolí pro pana Klause, Nečase se jistě podaří vykopnout po prohraných krajských volbách.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Knize-se-spoji-s-CSSD-a-vyda-nas-Nemcum-To-hrozi-naznacil-Zahradil-218395

Re: Jezuskote.. cosi se potento..:
Autor: M. Trhlík Datum: 30.12.2011 17:36

Pane Kuželi,neměl jsem na mysli Vás,ale paní Kaniokovou,která už několikrát zdůrazňovala,své ekonomické schopnosti.Pokud se týká knih Václava Klause,nejsem schopen říci,jestli nám pomohou.Mám zetě ekonoma a často spolu mluvíme.Já z pozice laika,který podobně jako Vy se snaží k určitým informacím dopídit,ale názory ekonomů jsou také různé.Ale pokud chcete najít ekonomy,které tak rády kritizují paní Kanioková,či Varadinková není problém je najít.Snad jen zmínim pana Sedláčka.Já se za Klausobijce nepovažuji,ale také v  něm nic zázračného nevidím.To co napíše,musí někdo realizovat.Tak může nasadit ty ekonomy,které připravoval podle p.Janyšky už před rokem 1989,aby nám nezačali vládnout neschopové.Neberte to jako osobní útok na Vaší osobu,ale spíš na lidi kteří sice mluví o fundovaných názorech,proti kterým stojí jiní,kteří se domnívají,že jejich názory jsou stejně fundované.To vše snesu,pokud se debata nezvrhne na vulgární výměnu názorů.Takové diskutující jistě rozeznáte bez problémů.Vše dobré v roce 2012.Snad bude líp.

Re: Já jsem z tocho pochopil toto::
Autor: B. Volarik Datum: 30.12.2011 17:17

Perfektni preklad z uredniho "gobbledygook" do "lidstiny" (jazyka lidi, nikoli rehtani urednich simlu).

Asi má pravdu,blogerka.:
Autor: J. Brunner Datum: 30.12.2011 17:12

Podobnost jazyka není náhodná,šéfové EU se skládají převážně ze socialistů,bývalých šéfů komunistických stran(Barosso).