16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O evropské integraci bez iluzí

Vydal jste knížku Evropská integrace bez iluzí. Proč právě teď, je už situace v eurozóně tak kritická? Víc než před rokem?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kostrba 30.11.2011 2:00

Re: Poslední věta = paranoia

Najděte si v archivu ČT, diskuse "Kam jsme to dopracovali?" Milana Uhdeho a Jana Konvalinky s ekonomem Tomášem Ježkem nejenom o privatizaci. http://www.ceskatelevize.cz/porady/1098523484-caj-pro-tretiho/307295350040003/video

V čase cca 4:50 záznamu Tomáš Ježek objasňuje, jak došlo k tomu, že 1/3 DIKů,kteří investovali do investičních fondů byla okradena o 50 miliard, cožadekvátně kHDP dnes představuje až 100 miliard. Protože po zákroku Klause (Ježek říká Federálního ministerstva financí) bylo záměrně ustanovení bránící tunelování fondů ze zákona odstraněno, ačkoliv už existovalo v provizorním řešení zpracovaném Ivanem Miklošem.

Záměr bez pochyby. 

 Atd.

J. Kostrba 30.11.2011 1:58

Re: Poslední věta = paranoia

Kritizovat umí každý, ne každý však rozumí pohnutkám, které vedly ke krokům, třeba některým nepochopeným, ale...

Našel jsem o Konkursu a vyrovnání – bankrotu 

http://www.exekutor-olomouc.cz/cl2.htm   Článek "Některé aspekty konkursního práva v USA" z r. 2007, před začátkem platnosti nového zákona, který nahradil původní zákonač. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání:

"Podnikatelé podobně jako široká veřejnost v České republice jsou frustrováni možnostmi právní ochrany proti dlužníkům, neplatičům, podvodníkům a nesolidním partnerům. Vymáhání pohledávek u přehlcených soudů prvního stupně je nesmírně zdlouhavé a komplikované ( o o bchodním soudnictví ani nemluvě ), exekuční řízení pak liknavé a bezzubé. Ještě o třídu horší je však neefektivní řízení konkursní. Solidní podnikatel v roli věřitele se pak marně a právem ptá, kde je spravedlnost? Lze v takovém prostředí vůbec podnikat?

Kapitalismus bez zákona o bankrotu - chyba z neznalosti? To sotva, záměr skoro jistě.

J. Kostrba 30.11.2011 1:54

Re: Poslední věta = paranoia

Proč ti, co dnes tak vehementně kritizují, nešli tehdy do politiky a nepřevzali svou odpovědnost?

Zkuste si přečíst Lubomír Mlčoch: Česká ekonomika očima institucionálního kritika na http://www.cepin.cz/docs/dokumenty/sbornik04.pdf 

Lubomír Mlčoch, profesor FSV UK tam hned v předmluvě píše: "Nemohu si stěžovat, míval jsem koreferát k hlavnímu projevu tehdejšího premiéra. Ten také byl ochoten asistovat při mé profesuře právě před 5 lety. Ačkoli musel vyslechnout mou přednášku (s níž sotva mohl souhlasit), zachoval se rytířsky a mou profesuru podpořil. Obávám se však, že mé názory jako politik na vědomí příliš nevzal. L.M. ovšem rytířsky hned zpočátku neuvádí, jak Klaus válcoval jakoukoliv profesionální opozici, nejen jeho. Dále to však již zmiňuje: "Někteří z teoretických ekonomů používali v diskusi takovou argumentaci, že je téměř jedno, v čích rukách se kapitál a majetek soustředí, důležité je, aby se tak stalo a to co nejrychleji. Jen aby už vlastnická práva byla jasně vymezena a vykonávána. To je pohled čisté vědy, ekonomie odtržené od všech sociálních a morálních souvislostí. Tak tomu být nemůže. … To bychom se totiž – jen naruby – dopouštěli stejné chyby, jaké se ve jménu jediné "vědecké teorie" dopouštěli komunisté!  Profesionální ekonom, který si začne klást tyto otázky, se vystavuje nebezpečí, že bude ekonomickou obcí vyobcován."

V. Skalová 29.11.2011 16:49

Re: Kdyby komanči lidem neukradli majetky, nebylo by jaksi co privatizovat, že?

Asi tak.

P. Rajman 29.11.2011 16:24

Re: Vyměním euro za profesora

Hranice otevřené mám, máte i vy, ale ne díky tomu, kdo ještě v létě 1989 obhajoval RVHP.

M. Bílý 29.11.2011 16:19

Kdyby komanči lidem neukradli majetky, nebylo by jaksi co privatizovat, že?

Das ist des Pudels Kern! Všechny rozsáhlé a stále opakované diskuze o špatně provedné privatizaci, o rozkrádání a tunelování při ní a po ní, jakož i dalších zločinostech smetá ze stolu tato jediná věta pana Langra (15:35). Takže ještě jednou: kdyby komanči lidem neukradli majetky, nebylo by jaksi co privatizovat, že? Jenom bych dodal, že komančové kradli za nadšeného souhlasu velké části národa.

P. Rajman 29.11.2011 16:17

Re: V tom to vězí

Některá slova,

Některá slova a  věty diskusi otvírají jiná ji naopak uzavírají ( a ta pak lze užít na kohokoliv ). 

R. Langer 29.11.2011 15:38

Re: Pan Tomský dnes píše :

Merkelová má obdobné názory jako Klaus? Hmmm, co se tady jeden nedozví... 8-o

R. Langer 29.11.2011 15:35

Re: Poslední věta = paranoia

Souhlas, každej je chytrej jak rádio, ale v pozadí všech těch plků nad vámi je slyšet: "Sakra, všichni si nakradli, a já ne, jak je to možný?". Nemluvě o tom, že kdyby komanči lidem neukradli majetky, nebylo by jaksi co privatizovat, že? Prostě hnus.

V. Skalová 29.11.2011 15:04

Re: Poslední věta = paranoia

Přesně, paní Kanioková. Pan Kostrba jen papouškuje pomluvy těch, co ten proces jen zpovzdálí kibicovali. Socani předvedli, ajk se privatizuje od vládního stolu, a ty tunaely a zázračně zbohatnuvší partajníky jen dodnes v úžasu sledujeme. A právo není v uspokojivém stavu dodnes, na rozsudky se čeká roky až desetiletí, to bychom se načekali... Lépe řečeno, ono už by nebylo na co čekat.

J. Kanioková 29.11.2011 14:40

Přesně :))))))

J. Kanioková 29.11.2011 14:38

Poslední věta = paranoia

a jinak - zloděj křičí, chyťte zloděje ! Za privatizaci je zodpovědná ODA !

Privatizace proběhnout rychle MUSELA, protože jsem měla přímo na očích firmu, kde jsem dřív pracovala. Výroba se zrušila, protože byla příšerně neefektivní a den za dnem jsem registrovala, co se zas za noc dalšího ztratilo. Jeden den chybělo jen jedno okno, po další noci už 5 a tak to pokračovalo den po dni. Během krátké doby zůstaly prakticky jen holé zdi s obitými dlaždičkami, trčícími zbytky el. vedení, později i mostový jeřáb asi kdosi zkoušel a nevyšlo to, jen ten jeřáb tak nějak divně jednou stranou polovisel mimo dráhu. Bylo mi do breku. A takto podobně to probíhalo i jinde!

Kritizovat umí každý, ne každý však rozumí pohnutkám, které vedly ke krokům, třeba některým nepochopeným, ale...

Proč ti, co dnes tak vehementně kritizují, nešli tehdy do politiky a nepřevzali svou odpovědnost?

Nikde na světě před tím neproběhla privatizace takto hromadná ze 100% zbnárodněnémo majetku !!! Nikde nebyly s takovou hrůzou zkušenosti. Takže kdo kritizujete, zkuste si aspoň na okamžik představit, že byste se vy dostali do situace úměrné tehdejší, co byste dělala, jestli byste nedělali chyby. Hledat paranoicky zlé úmysly, když proběhla jistě spousta chyb z neznalosti... A pořád mluvit jen o tom špatném... určitě byla i sposta záležitostí povedená, jenže to se kritikům nehodí do krámu...!

J. Kanioková 29.11.2011 14:19

Máte obrovskou pravdu,

Tomský přesně vystihl Merkozy a tragikomické figurky typu Barossa či Van Rompuye a dalších nechtěných, vyhořelých, neschopných politiků, státy taktně "odložených" do europrostoru

J. Kostrba 29.11.2011 14:17

Dvě transformace - česká a evropská a dva Klausové k nim

Je těžko uvěřitelné srovnání postojů V.K. v případech  "české cesty" ekonomické a politické transformace před dvaceti lety a evropské cesty v posledních letech. Je vyjímečný, jak odhodlaně kritizuje a jaké závažné argumenty poskytuje v případě evropské cesty, i když není jediný kritik chybných předpokladů i realizace a opírá se i o cizí názory.

Na druhé straně existuje dost svědectví o tom, že i od počátku české transformace existovala velmi kvalifikovaná kritika vůči kuponové provatizaci, fungování fondů, neexistenci finančního trhu, neexistenci zákonného efektivního procesu bankrotu, neexistenci smluvních závazků manažerů zprivatizovaných podniků a konec konců i neexistenci zákonů ke správě státu. V.K. i připouští, že je už jediným, kdo devadesátá léta obhajuje.

Kuponová privatizace se předkládá studentům jako příklad selhání ekonomického myšlení, Tomáš ježek dosvědčuje, že V.K. záměrně umožnil tunelování fondů likvidací ochrany akcionářů proti zřizovatelům. Trvání bankovního socialismu zdůvodňoval tím, že privátní banky by na privatizační projekty nepůjčovaly. Trvání okrádání státu na LTO jen umožňoval, ani nezdůvodňoval.

Právě ze srovnání jeho přístupů k oběma transformacím plyne oprávněná doměnka, že v případě České republiky jednal podle cizí vůle.

B. Rybák 29.11.2011 13:50

Re: Pan Tomský dnes píše :

Jistě Vám neuniklo, že pan Tomský tento výrok používá jako charakteristiku postojů např. paní Merkelové, tedy při obhajobě obdobných názorů, jako má náš pan prezident.

V. Kolman 29.11.2011 13:08

Re: Smutná pravda.....

Milý pane Rehulko. Za to letecké neštěstí nemohl Tupolev (konstruktér), ani Tupolev (eroplán). Za to neštěstí mohli (podle uveřejněných zpráv) dílem jurodiví piloti, snažící se navzdory vydanému zákazu přistání, vyslovené řízením letového provozu letiště Smolensk (nevybaveného pro přistání při malé dohlednosti), za krajně nepříznivých povětrnostních podmínek přistát a také dílem "díky" příkazům politiků, kteří na piloty vyvíjeli nátlak, aby přistáli. Přece se oni, hlavy pomazané nebudou trmácet nějakými auty :-((

M. Moravcová 29.11.2011 12:11

Re: Vyměním euro za profesora

Hranice máte otevřené, tak co vám brání? Já nechci euro, ale Klause za presidenta.

M. Bílý 29.11.2011 11:57

Re: Skvělý článek

Já se připojuji též, tu dámu, paní Kaniokovou, obdivuji.

P. Rajman 29.11.2011 10:06

Vyměním euro za profesora

zn. spěchá.

P. Rajman 29.11.2011 10:01

Pan Tomský dnes píše :

"Víme, že zlatým heslem profesionálního politika je nikdy nepřipustit omyl, zpátky ni krok, bude zatloukat, případně jen zachraňovat důsledky svých činů novou vizí budoucnosti." Zlatá slova.

K. Janyška 29.11.2011 9:35

Pane prezidente, myslím, že je velkou chybou, že nepředkládáte návrhy, jak z problému ven. Mám jeden zásadní. EU musí stát na negativní smlouvě, pro odstraňování zla, které si státy Evropy zaváží navzájem nedělat... Dzp.

K. Janyška 29.11.2011 9:26

Civilizace je dezintegrací a snažit se působit pro ní je nerozumné a zničující. Lze to jen se samopaly v ruce. To jsme ale v například v SSSR a se stejným koncem.Tzv. integrace Evropy je nemožná... Dzp.

P. Lenc 29.11.2011 9:06

Re: Skvělý článek

Připojuji se.

S. Rehulka 29.11.2011 8:56

Smutná pravda.....

.....opravdu, Tuskovo Polsko už není tím, co bývalo.

Zeptal se už někdo, proč s bývalým presidentem a velením armády neletěl tím zasr. Tupolevem i premier Tusk ?

V. Hajková 29.11.2011 8:54

Skvělý článek

a  jako  vždy  skvělý  příspěvek  p.  Kaniokové! 

T. Kočí 29.11.2011 8:31

Re: Citace, s níž absolutně souzním - skvělý ekonom Kříž

máte pravdu

J. Kanioková 29.11.2011 4:17

Citace, s níž absolutně souzním - skvělý ekonom Kříž

"Patřím ke skeptikům, kteří si všímají, že německá společnost vždy alespoň jednou za sto let zešílí, což má pro Evropu fatální následky. Příznaky tohoto tradičního zešílení se nyní objevují stále častěji. Spočívají v tom, že pro něm. společnost jsou PODSTATNĚJŠÍ jiné cíle, než dobře fungující hospodářství. A tím hlavním cílem, kterým se vše poměřuje, je Evropa a vedoucí úloha Německa v ní. Ať to stojí, co to stojí! Protože rotačka na peníze (ECB) sídlí ve Frankfurtu, je na čase zpozornět.V prvé řadě samotné N. je hluboce zadluženým státem. Jeho kumulované veřejné dluhy přesahují 80% HDP, což je, při velikosti něm. ekonomiky, brutální částka, která více než 10x převyšuje souhrn všeho, co se v ČR za rok vyprodukuje.

Nyní Němci spolu s Francouzi řídí eurozónu tak, že sami porušují její standardy (např. dokonce i v momentu vrcholící konjunktury v r.2008 n. deficit SR vůči HDP překročil povolenou hranici 3%, přičemž původně tato mez byla v EU vnímána jako STROP podpory ekonomiky V DOBĚ krize, a nejnověji svými rozhodnutími podporují proinfl. politiku těch zemí, které jsou na tom – co se týče disciplíny – nejhůř. ECB dokonce rozhodla, že bude odkupovat řecké dluhopisy. To znamená, že za téměř bezcenné řecké papírky dostává ř. vláda plnohodnotné peníze: Rotačky k tisku bankovek ve 3 směnách hlasitě sviští a chrlí nové archy s eury pro ř.armádu, školy, úředníky, nezaměstnané a důchodce.

EU sice neustále všechny poučuje, ale sama je nepoučitelná. VOLENÍ zástupci mají totiž vytvářet právní rámec pro demokr. stát. A vláda, jež je JIM zodpovědná, má jej udržovat EFEKTIVNÍ,funkční, nikoli sociálně inženýrsky napravovat nerovnosti a odlišnosti, jak by si přáli „geniální“ zakladatelé, vykladatelé a nezvolení lídři. Má udržet existenci, vymahatelnost práva a řádu. Tento mandát však nezvolení lídři EU od nikoho nemají.

Volení euzástupci jsou pouze v EP, který je však pouze automatem na schvalování konin, které vymýšlí NIKÝM nevolená EK! A dnes už vlastně jen Merkozy. Diktatura !

J. Kanioková 29.11.2011 4:02

Výborný rozhovor, p. Kaiser je pan Novinář a je to nejspíš proto, že nepatří k P&L.. P&L

Klaus své názory říká ještě mírně, já to vidím, že EU spěje k IV. říši. Jen doufám, že ten propadák padne na čenich dřív. Problém je, že "fiskální unie" byla definována v Paktu stability (Maastrichtská kritéria) a ty se porušily a to byl začátek konce, který vidíme teď. A politici si pořád myslí, že „se to“ ukecá. Ten ministr financí EU by přišel s evropskou daní přímo z výplatní pásky, pro začátek nenápadné 1%.... Proto to volání po ministrovi !

Pokud něco takového opravdu spaktují, MUSÍ to schválit všech 27 zemí !!! R E F E R E N D E M !!!

Už i ta Čína na euro kašle, dokonce snad i na dolar. Obrovsky skupuje zlato, zlomila nad záp. okruhem hůl !

http://zpravy.kurzy.cz/291857-cina-doviezla-v-septembri-rekordny-objem-zlata/

http://www.econoir.sk/2011/11/10/jin-liqun-problemom-europy-je-socialny-system/