25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

HISTORIE: Osídlení ve Svaté zemi

Pozornost celého světa se soustřeďuje stále na Blízký východ. Ožádnou jinou zemi se nebojovalo tolik jako o Izrael/Palestinu. Jde o nepatrný kousíček země, svou rozlohou je rozhodně menší než naše Morava. V současnosti se o tuto krajinu vedou urputné a nesmiřitelné boje mezi Židy a Araby. Obě strany si nárokují toto teritorium pro sebe. Nyní provedu stručný historický exkurs osídlení této země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
N. Stojanov 22.11.2011 14:55

Re: Praotec Čech by se divil.

To by meli kelti smulu, protoze jeden suvereni stat tady uz existuje. Pred vznikem Izraele zadny palestinsky stat neexistoval, bylo to byvale uzemi osmanske rise ktere zabrali Britove a kde mel podle rohodnuti OSN vzniknout jeden stat pro araby (dnesni Jordansko) a jeden pro zidy (dnesni Izrael). Oba staty existuji, jen par utrinosu muslimackejch se s tim porad ne a ne smirit... :)

B. Rybák 20.11.2011 11:39

Re: To je dobře

Je dobře, že si nepřejete, zničení Izraele, protože to je to jediné, oč tu vlastně jde (je to ten důvod, proč jednání s palestinci nikam nevedou).

B. Rybák 20.11.2011 11:28

Re: byl K. Marx zid?

Za Čechy jsme se začali považovat minimálně od té doby kdy jsme těm, kteří nemluví (česky) začali říkat Němci. Podívejte se třeba do Dalimilovy kroniky, zamyslete se nad podstatou husitství (zápasem o univerzitu). Tvrzení, že Norimberské zákony vznikly na popud sionistů je skutečně "odvážné".

P.S. Pokud jde Marxe a Engelse, jejich výrok: "Zdegenerované národy střední Evropy (my a Chorvati) budou smeteni vítěznou německou revolucí", byl jediným proroctvím, které jim téměř vyšlo, proroctvím, které jasně ukazuje, k jakému národu patřili.

j. Šrámek 19.11.2011 15:12

Praotec Čech by se divil.

Jen aby nenapadlo Kelty se vrátit do naší kotliny.Už Němci si dělali na tuto krajinu nárok,protože tady byl iúdajně  dřív.Tak to by byl mazec.

L. David 18.11.2011 21:22

Všechno sedí, až na ten rok 1272 před Kristem.

Rád bych věděl, od čeho je odvozen.

H. Lukešová 18.11.2011 18:52

Re: To je dobře

Neberu Vám Váš názor, pane Urbane, ale jsem přesvědčena o tom, že palestinská věc správná není. Palestinští Arabové mohli mít mnohokráte stát, pokaždé ho ale odmítli, protože chtěli zničení Izraele, popírali veškeré právo Izraele na existenci. Kdybych nebyla přesvědčena, že je Izrael v právu, nemohla bych psát články, doopravdy nemohla. Ale každý má nějakou víru, nějaké přesvědčení, které se nedá nikomu vnucovat, žijeme ve svobodné společnosti tak nikdo nikoho nikdy nesmí donucovat ke stranění té které strany konfliktu.

P. Urban 18.11.2011 18:37

To je dobře

Správnou věc ovšem dělají i bojovníci za palestinskou svobodu. Zkušenost učí, že nadšení ze vzájemně si odporujících, leč nepochybně správných věcí, končí  vzájemným podřezáváním hrdel. Ostatně i v talmudu je prý cosi o relaci neurčitosti mezi potřebou pravdy a mírem.

Pokud je tedy věc paní Lukešové správná, pak platí, že Izrael je za osmnáct, Palestinci bez dvou za dvacet. Jako člověk, který si přece jen nepřeje zničení Izraele ale doufám, že správná není.

V. Stejskal 18.11.2011 18:24

byl K. Marx zid?

Byl K. Marx zid? Sam se za zida nepovazoval. Proc? V te dobe se lide definovali nabozenstvim. Otec K. Marxe nekdy kolem roku 1820 konvertoval k protestantismu, aby mohl vykonavat povolani advokata. Nikdo se nad tim nepohorsoval a on mohl vykonavat sve povolani. Podobne se to ma i s ostatnimi "narody". Napr. s Cechy ci Nemci. Za Cechy se zaciname povazovat od druhe poloviny 19. stoleti. Zidy jako narod definoali teprve Norimberske zakony z r. 1935 (zrejme na popud sionistu). Tehdy uz zid nemohl jednoduse konvertovat k protestantismu jako otec K. Marxe. Prozkoumali mu rodokmen a kdyz byli tri prapredci zide, nebylo pro nej zachrany.

H. Lukešová 18.11.2011 17:09

Re: Souhlasím

Vážně, pane Kadleci? To je Váš názor, píši pravdu, ale nepotřebuji uznání zdejších debatérů, důležité je to, že dělám správnou věc.

P. Fiala 18.11.2011 16:55

Kdo má prospěch z nestabilizované situace?

Zbrojaři všude po světě, neb jsme médii denodenně přesvědčováni, že by zde mohl vzniknout světový vojenský konflikt a tak těm zbrojařům platíme a platíme a ti chudáci tam žijící se mlátí po hlavách, namísto toho, aby se dohodli.

Dohodli a žádali, aby UN-OSN měla efektivní armádu, po rozpuštění NATO, aby se mezinárodní právo mohlo vymáhat, v kterékoli končině planety Země.

O. Kadlec 18.11.2011 16:07

Re: Souhlasím

Slečna Lukešová je dávno známý prosionistický fanatik. Ničemu se nedivte.

P. Urban 18.11.2011 15:23

Souhlasím

ale v tomto případě jde o argumenty jak vystřižené z propagandy šovinistů z přelomu 19. a 20. století. Ty byly následně mimo jiné jedním z inspiračních zdrojů fašismu a nacismu a vydatně přispěly k tomu nejhoršímu, co přinesly obě světové války. S komunismem, islámem či EU se to dá těžko srovnávat, jejich styčné body s fašismem jsou jinde. Skoro se pani Lukešové divím, že argumentuje tímto způsobem.

O. Kadlec 18.11.2011 15:09

Re: Sionismus bývá přirovnáván k fašismu

Všechno bývá přirovnáváno k fašismu. Evropská unie taky a komunisti taky. I islám bývá přirovnáván k fašismu. I sionismus.

Z toho je vidět jaké má takové přirovnávání cenu.

P. Urban 18.11.2011 14:40

Sionismus bývá přirovnáván k fašismu

To je sice hodně přehnané, nicméně argumenty paní Lukešové o "zemi bez obyvatel" nápadně připomínají někdejší argumenty všeněmeckého hnutí o právu, ba povinnosti zabrat zaostalý a řídce osídlený slovanský východ. Mimochodem, i tam byli Němci původně vítáni.

Co se autentického palestinského národa týče, ten v roce 1947 skutečně neexistoval. To ještě neznamená, že neexistuje dnes.

H. Lukešová 18.11.2011 14:13

Re: Výrok Zahíra Músejna

Velice zajímavý článek, děkuji...To by si měli všichn zastánci palestinských Arabů přečíst...Na straně palestinských Arabů může být jen.......doplňte sami....

O. Kadlec 18.11.2011 14:11

Re: o moc hlouběji ty dějiny zase asi neznáte

Šlo o přehled panství nad Palestinou.

Tedy: Turci byli poraženi křižáky, což je oslabilo. Toho využili egypťané, a vpadli do Palestiny a dobyli Jeruzalém. Myslím že až příštího roku (1099) dorazilo k Jeruzalému křižácké vojsko a dobylo ho.

J. Kanioková 18.11.2011 13:53

Díky, Kopretino,

je to bezvadné shrnutí. Kéž by tu nakoukli ti neřádi, co jinde v diskuzích kdejakou špatnost svádějí na Židy. Někdy mám z nich pocit, že tím snad ani nemyslí skutečné osobnosti, ale slovo Žid se jim stalo synonemem pro všechno zlo na světě. A to je mi neskutečně líto, protože se bojím, že zanedlouho Židé budou potřebovat podporu všech slušných lidí.. Islám kolem dostává stále ostřejší nebezpečnější kontury..

O. Mayer 18.11.2011 13:31

o moc hlouběji ty dějiny zase asi neznáte

abyste mohl autorku opravovat, každopádně vyjmenováváte pouze dva opravdu detaily. 

Mimochodem, ve chvíli dobytí Svaté země křižáky patřila (tedy přinejmenším Jeruzalem)  fakticky už zase pod Fatimovce a nominálně (i když to fatimovci neuznávali) pod bagdadského abbasovského kalifa -jak jedny, tak druhý byli arabové (tedy alespoň vládnoucí klika odvozovala svůj původ od proroka Mohameda) 

I. Schlägel 18.11.2011 12:14

Stručné, kvalitní shrnutí pohnuté historii vzniku Izraele a

o NEEXISTENCI autentického Palestinského národa. Nadšenci pro svatou a spravedlivou palestinskou věc bohužel nic nepochopí, protože veškerá historická fakta jsou podle nich zfalšována CIA ve spolupráci s MOSADem. Je to ten samý typ nadšenců, kteří zasvěceně hovoří o "pravicovém extrémismu" při komentování přiblblých akcí našich nácků nebo vášnivě obhajují boj proti globálnímu oteplování, to vše nejlépe v tričku s podobiznou strýčka Che Guevary.

K. Kužel 18.11.2011 7:53

Výrok Zahíra Músejna

v závěru článku je opravdu špičkový. Kdosi řekl, že nejlepším orientalistou ze všech byl Karl May, který ve svých příbězích Kara ben Nemsího dává nahlédnout do duše Arabů opravdu jasnozřivě.

Pro zajímavost článek o muftí Husseinim:

http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_grand_mufti.php

K. Křivan 18.11.2011 6:56

Kadleci,

paní Lukešová nic neomýlá.  Pochybujete snad o správnosti slov, člena výkonného výboru PLO Zahíru Músejnovi ?  Soudruhu Kadleci, vy se rouháte !  Na hranici s vámi !

K. Křivan 18.11.2011 6:52

Kadleci,

O. Kadlec 18.11.2011 1:24

Jo a to vaše

neustálé omílání že palestinský národ neexistuje je mnohem méně účinné, než oponování zpozdilců Kolumbovi že Země je placatá a cesta na západ nikam nevede.

O. Kadlec 18.11.2011 1:20

proč píšete o dějinách,

když je znáte tak povrchně?

- kde jste vygómala, že příchod Izraele do Kanaánu se konal zrovna r. 1272 před narozením našeho letopočtu? Vždyť si nejsme jisti ani stoletím.

- a nějak jsem zapomněla, že v XI.stol. křižáci přišli proto, že Palestinu už neovládali Arabové, ale Turci. Když byli ve 13.stol. křižáci vyhnáni, vyhnali je mamlúci (z Egypta). Ti Palestinu strašně zpustošili, takže byla skoro bez obyvatel.

Tady dál nevím, ale pravděpodobně po tomto zpustošení se postupně znovu zabydlovala hlavně Araby, ale ti byli sami porobeným obyvatelstvem pod vládou mamlúků. Až do poč. 16.stol., kdy byla Palestina připojena k turecké říši.

V. Heidlerová 18.11.2011 1:08

Re: O arabských vlcích Vám rádi něco povíme......

Toto sdělení patří Beránkovi v rouše vlčím, kde ovšem vlčí vlastnosti převažují. Šalom.

V. Heidlerová 18.11.2011 1:06

O arabských vlcích Vám rádi něco povíme......

Asi jste zvyklý usínat s pohádkou, ale probuzení pro Vás bude hořké. Sám nejsa schopen dodat nějaké argumenty, tak tu házíte otřepanou,nepůvodní diskutérskou frází, což připisuji Vaší ospalosti nebo snad stavu podroušenosti. Až se z opice vyspíte, tak zjistite, že Izrael s několika- tisíciletou historií žije a bude existovat i přes Vaše přání a tužby. A to není pohádka, ale realita. Po probuzení si lokněte okurkového láku.

P. Beránek 18.11.2011 0:33

Hehe

a teď tu o Karkulce:-)