24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Lisabonská smlouva dva roky poté

Ve čtvrtek 3. listopadu uplynuly přesně dva roky od našeho podpisu Lisabonské smlouvy, ale zdá se to jako výprava do třetihor. Tehdejší postoj politických a mediálních elit k Lisabonské smlouvě v jejich extrémní formě vystihuje dobový předvolební klip Strany zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hejna 11.11.2011 8:42

Nebuďte, prosím, sprostá.

"Kde je po dvou letech Bursík, netuším. Kde je Evropa a měnová unie, je poměrně jasné."

J. Kanioková 11.11.2011 14:21

Co je na tom sprostého?

na co zas hned myslíte?

K. Janyška 11.11.2011 7:58

Musíme hlouběji, autorko, musíte kompozitivní teorii... Dzp.

P. Fiala 10.11.2011 12:14

Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Vážení, vnímejme EU jako celek, i ČR je jeho část. My každý jednotlivec jsme její částečkou, my všichni dohromady zde žijeme a tvoříme a mnohem efektivněji, něžli bychom tvořili osamoceně jen v národních státech.

A co vidíme ve statistikách? Čísla  a grafy o tom jak si občané jednotlivých 27 států EU vytváří hodnoty všeho druhu a ty nejzákladnější jsou vyjádřeny v GDP (HDP). Ano vážení, EU vytváří nejvyšší GDP ze všech společenských uskupení na planetě Zemi, je již vyšší několik roků od toho, který vytváří občané v USA s jejich US Dollarem.

Kdo tuto realitu ignoruje, dle mne, nemá oprávnění mít takový mediální prostor, jako má dosud.

Proč? Evidentně pracuje na rozbourání EU, které je vzorem pro ostatní lidské bytosti na planetě Zemi. Vnímáme, že i Africká Unie se v mnohém inspirovala od EU, a většina tam žijících obyvatel, 1 miliarda lidí,  je vyznání Islámského? Vnímáme, že mohou obě uskupení AU a EU velmi výhodně obchodovat a spolupracovat? A zabezpečit svým obyvatelům stálé slušné živobytína stovky roků?

R. Tichý 10.11.2011 13:35

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Nevím jestli se mám smát nebo zvracet.

Zejména se těším, ža nám EU zajistí živobytí na stovky roků :oD

P. Joch 10.11.2011 14:15

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Pane Fiala, vy máte asi dobře vymytý mozek. Víte jak se počítá HDP a co všechno se do něj zahrnuje? Například výdajovou metodou takhle:

1. Osobní výdaje na spotřebu - čím víc čínských výrobků občané nakoupí, tím větší HDP.. 2. Soukromé domácí investice - třeba i nákup státních dluhopisů občany, nebo bankou. 3. Vládní výdaje na nákup statků a služeb - stavba a nákup čehokoliv na sekeru.. 4. Saldo obchodní bilance - tohle dává smysl.

Takže pak HDP, nelogicky, roste i z každé havárie, pohromy, povodní atd. Protože si musíte pořídit nové auto, opravit dům...

A hlavně roste čím víc se stát zadlužuje, tady máte příklad: http://www.euroekonom.com/graphs-data.php?type=gdp-growth-greece&lang=cz

S. Ševeček 11.11.2011 9:02

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Ano, petice výrobců svíček ;-)

J. Hejna 11.11.2011 8:45

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Ježíšmarjá, to je Vůbec Ůplně Liché!

J. Schwarz 11.11.2011 9:37

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Pane, vy jte kapitální Wůůůl a jste to nanejvýš vy sám , kdo by si nezasloužil mít mediální prostor, kterého se vám dostává. Zaprvé  Evropa má vyšší HDP než USA, protože má taky dvojnásobek obyvatel. Zadruhé současné HDP spolu s úpadkem nedává důvod ani k hrdosti, ani k sebeuspokojení. Naopak,  dovedu si živě představit scénář, kterak při dnešních snahách o "společnost vzdělání" plnou ekologů, sociologů, etnografů, filosofů a politilogů se "vytyčí cíl" vytvořit konečně perpetuum mobile a nalézt kámen mudrců. Obé dokonale ekologické, zelené a pokrokové. Davy jásají, vznikají komise, řešitelské týmy, ústavy, jsou vyhlašovány další strategie rozvoje vzdělanosti a štěstí. Těch pár  přírodovědně vzdělaných "skeptiků" je označeno za nepřátele "Lidu", co chtějí v zájmu svých zisků zavést Lidstvo zpátky do dob vykořisťování a temna. Přes veškeré úsilí a politické proklamace perpetuum stále v nedohledu - vůdce /už stačí jeden, jeden cíl, jeden Lid, jeden Vůdce/ v zásadním projevu vyhlásí, že epochální objev je blízko, ovšem s nadšením se musejí zapojit všichni!!! Vzápětí vznikají prověrkové komise zkoumající úroveň nadšení, skeptici jsou obviněni ze sabotáže a jako nepřátelé hmoty, ducha a vesmíru bezodkladně popraveni. ... Po pár dalších letech nadšeného bádání berou vyhladovělí obyvatelé do rukou kyje a ti zdatnější pojídají slabší sousedy. Zasyrova, poněvadž v protiuhlíkovém šílenství už zapomněli jak rozdělat oheň. Pokrok konečně zvítězil! Howgh.

J. Kanioková 11.11.2011 14:24

chi chi chi.... skvělé :)))

P. Novák 11.11.2011 15:34

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

jsem se pobavil-trefné

R. Langer 11.11.2011 11:25

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Pan Fiala jako obvykle zcela mimo realitu...

J. Matuška 11.11.2011 15:48

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

Pane Fialo, není Váš pohled podobný komunistickému vychloubání, kolik tun čeho se vyrobilo? Velký obrat ještě neznamená velký zisk. Přijel kamarád z USA. Vytahoval jsem se: víš, že v EU je nás skoro 500 miliónů? O celkovém zadlužení Unie jsem se raději nezmiňoval. A taky proč? Zdroje jsou a dluhy se přeci neplatí, že?

J. Matuška 11.11.2011 15:51

Re: Vnímejme realitu, základnou jsou výkony ekonomik EU

"Kdo tuto realitu ignoruje, dle mne, nemá oprávnění mít takový mediální prostor, jako má dosud." Souhlasím, tisková cenzura je zapotřebí, jako svině drbání. Co takový Forbes vůbec v ČT dělá? To ještě tak prof. Stiglitz, není-liž pravda.

J. Kočí 10.11.2011 9:11

Autorka bez názoru

VK je jistě zajímavý člověk, ale jeho vztah k EU a měnové unii je sporný. Myšlenky, které říká mají jisté oprávnění, ale najdete spoustu jiných myšlenek od jiných lidí, které mají také své oprávnění. Bohužel autorka, kromě toho, že umí psát, ničemu nerozumí, tak jen papouškuje. Klaus přece neříká Euro ne, ale tak jak je koncipováno, je cesta do pekel. A to je. Bez jediné centrální banky to nikdy nebude fungovat. Ve druhém bodě, tj. evropská integrace, je to podobné. Proti námitkám VK vůči integraci  bych jenom uvedl,  které státy jsou dnes nejmocnější? USA, Rusko, Čína a proč? Protože jsou jednotné, mají jednotné vedení. To v rozdrobené Evropě chybí. Názory VK jsou naprosto destruktivní, protože akcentuje národní státy, které znamenají jediné - zánik Evropy. Integrace Evropy je proto nutnost. Tam bohužel autorka ještě nedospěla. Asi jen fandí VK

J. Urban 10.11.2011 10:29

Re: Autorka bez názoru

Národní státy je myšlenka hodná tak r. 1918, případně doby národního obrození. U jistých lidí, postižených mocí nebo touhou po ní, jde přece jen o jedno - nenechat si rýpat do vlastního hnoje (resp. smetiště). Vodou na mlýn je jim ale pochopitelně současná situace v EU - byrokracie, přerozdělování, zadluženost atd. - aneb noví HitIerové na obzoru :-(

K. Kužel 10.11.2011 11:36

Re: Autorka bez názoru

Nejmocnější státy, které uvádíte, byly sjednoceny víceméně krvavě. O Rusku není pochyb, Čína si odbyla své sjednocení v době dávné, ale jistě to nebylo jen mírumilovným vyjednáváním. A USA, přestože vznikly vůlí lidí, jejichž vize, s nimiž opouštěli starý kontinent, byly do značné míry podobné, nakonec prošly krvavou válkou Severu proti Jihu. Jistě věříte, že Evropu lze sjednotit mírově. Dost o tom pochybuju. Jako výhodnější se mi zdá využít právě té různorodosti k vytvoření konkurenčního prostředí, z něhož mohou vzejít skutečné inovace. To by ovšem znamenalo obrátit současný kurs směřující k naprosté likvidaci konkurence o stoosmdesát stupňů.

S. Ševeček 11.11.2011 9:00

Re: Autorka bez názoru

Přesné.

Jinak - euronadšenci a užiteční idioti se zajisté zasekli s pojmem "národní stát" právě u roku 1918. A tento zásek sugerují ostatním. Dnes je přece tento pojem chápán jako stát občanů na státním území. A to národní je vyhrazeno úrovni, kterou nazýváte různorodostí.

J. Schwarz 11.11.2011 9:42

Re: Autorka bez názoru

A co vy, pane Kočí? Chcete být občanem "nejmocnějšího státu"? K čemu vám to bude? Hodláte zaútočit na stát, který "tak mocný není"? Co vám brání přestěhovat se do "mocné" Číny, Brazílie, JAR? Třeba byste zjistil, že mocný stát neznamená zároveň mocný občan.

K. Janyška 10.11.2011 7:52

Já ne. Já jserm věděl, že Evropská unie je útokem na spontánní řád Evropy a že je zločinem... Dzp.

J. Kanioková 10.11.2011 2:23

Vidím to stejně, paní autorko,

přesto jsou někteří, co pořád nevěří.. i střízlivý A. Evans-Pritchard ve svém komentáři vidí spásu v tištění peněz v ECB, což Němci zakázali. Rád by na ně poslal Čínu i Ameriku.  Tihle sociální inženýři jsou neštěstím lidstva.  Pořád by rádi kočírovali a zoufají si, protože bez prachů na své ujeté projekty sociálního inženýrství to jaksi pro ně vypadá bledě. 

Ach, ten satan Klaus..... celé roky o tomhle riziku psal články, knihy, řečnil, burcoval každou chvíli.... marně.  Ovšem svatá EU byla tabu a většina si klepala na čelo, ovšem jako téměř vždy - na jeho slova došlo..

Už je čas, aby si v Bruselu vytvořili "Odborový svaz nezaměstnaných"... chudinky, musí mít z toho nervy jako horolezecká lana..

http://blogs.telegraph.co.uk/finance/ambroseevans-pritchard/100013198/america-and-china-must-crush-germany-into-submission/

T. Pansky 10.11.2011 2:10

S autorkou souhlasim, az na ten posledni odstavec. Pan Klaus ...

... nebude hrat vubec nic. Tomu cloveku bubec neupiram schopnosti, ci vsehoschopnosti. Ale nema jednu podstatnou vec naprosto nezbytnou pro vudce: neumi vest. Jeho arogance je znama a zpusobila izolaci Ceske republiky na mezidnarodnim poli. Ano, pan Klaus ma pravdu o soucasne situaci. Nikdy, opakuji nikdy ale pan Klaus nenavrhl reseni. To delaji skutecni statnici. top0625top@live.com

J. Kanioková 10.11.2011 2:43

Proboha ! To nestačilo říkat, co je špatně?

Vám když bude soused vykládat, že děláte něco špatně, tak se nad tím nezamyslíte a nezačnete alespoň zjišťovat, jestli náhodou nemá pravdu? Když vám začne říkat, že tohle musíte tak a tamto jinak, nepošlete ho k čertu?

Copak na "nápravu" EU existuje nějaký jednoduchý recept? Máte vůbec ponětí, kolik je to práce revitalizovat jedinou firmu? Nejdřív musíte mít na stole  NAPROSTO  VŠECHNY  informace o SKUTEČNÉM  stavu firmy a teprve na základě pečlivé analýzy můžete promýšlet, které prvky stačí jen změnit a které musíte nemilosrdně zrušit. Máte vůbec potuchy, jak to dlouho trvá? U jedné firmy? A natož u státu, o EU škoda mluvit? Na tu jednu firmu často stačí jeden člověk, který si to vezme na povel a dožene tamní perzonál, aby ta precizní data vytvořili a on pak sám rozhodne, co dál, jaké jsou varianty. Ale země či dokonce EU? To je téměř sci-fi.. a to ještě u takových spolku musí být vůle někoho vyslechnout, natož řídit se jeho radami či pokyny. 

Pan Klaus nemusel navrhovat řešení, ta jsou v případě ekonomiky jasná...  Vždycky mluvil k hluchým eurohujerům.. jeho čas přijde, divila bych se moc, kdyby ne..

L. Matura 11.11.2011 9:38

Re: Proboha ! To nestačilo říkat, co je špatně?

Jestliže mi bude soused vykládat něco o tom, že špatně udržuju zahradu nebo třeba střechu a samotnému bude růst všude plevel nebo poteče do domečku,moc pozornosti se mu skutečně nedostane. A to je případ VK a státu v jehož čele se pobyboval více jak 20 let.

K. Kužel 10.11.2011 7:01

Re: S autorkou souhlasim, az na ten posledni odstavec. Pan Klaus ...

Pokud se vám pan prezident zdá arogantní, podívejte se na Cohn Bendita. Ta nádoba sprostoty je v bruselských kruzích považována za šarmantní osobu!

Skutečně, arogance by nikomu nevadila, vadí inteligence a odvaha říkat svůj fundovaný názor.

Pokud vyzýváte Klause k formulaci řešení, pak vám opravdu nerozumím. Ať by navrhl cokoli, mělo by to dva výsledky: a)nikdo by se podle toho neřídil (nebo si myslíte, že by bruselští papaláši přiznali, že může mít pravdu nějaký človíček z jakéhosi Česka) a b) naši klausobijci by spustili nepříčetný řev, co si to dovoluje.

Za těchto okolností by formuloval řešení blázen, nikoli politik.

P. Lenc 10.11.2011 9:46

Re: S autorkou souhlasim, az na ten posledni odstavec. Pan Klaus ...

100%souhlas.Nejen v naší zemi je pro smečku blbců inteligence to největší nebezpečí.

S. Ševeček 11.11.2011 8:53

Re: S autorkou souhlasim, az na ten posledni odstavec. Pan Klaus ...

Pane Pansky, to jste o sobě nemusel :

"Tomu cloveku (já,) bubec ...."