29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Zrušení zvláštních škol v ČR?

Zvláštní školy (politici je korektně přejmenovali na "praktické" nebo "speciální") jsou v Evropě specifikem a mají být zrušeny. Na rozdíl od řady států EU však umí naši občané v drtivé většině číst a psát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fleiszner 8.11.2011 23:12

Vše je o penězích!

Škola dostává zaplaceno za "kus" (žáka). Není tedy ekonomické "kus" vyhodit a to ani když je to hovado. Škola by tak přišla o peníze. Vyučující tedy nemá páky, aby žáky "ukočíroval". Hovádka si to velice brzy uvědomí a doslova terorizují učitele (většinou učitelky). Jenom pitomec (asi rodič hovádka) můžu zastávat názor, že dobrý učitel zvládně jakýkoli "materiál".

J. Václavíková 9.11.2011 0:06

Re: Vše je o penězích!

Jste si jist, že vůbec existuje mechanismus, jak ,,vyhodit" nezvladatelného žáka? I kdyby celá škola včetně ředitele chtěla?

J. Kanioková 8.11.2011 23:05

Je to zase blbost, která jde z EU,

ta nás už několikrát zdrbala, že "zvláštní školy " máme

V. Kusý 8.11.2011 18:37

Ale nehledáme problém tam, kde není?

Myslím tím ve školství.Jsou děti čím dál blbější díky školství, nebo školy vypadají tak jak vypadají, protože jsou děti blbější a nevychovanější?Co nevštípí rodina, to škola nedožene!

J. Havelka 8.11.2011 15:37

Ti co to navrhovali, asi nikdy neučili.

Jinak by rušení praktických škol nemohli navrhovat. Dovede si někdo z nich představit, co dokážou s vyučováním udělat jeden, či dva nezvladatelní žáci? Učitelka (občas i učitel) se věnuje jen jejich "krocení" a na výuku ostatních jí nezbývá čas. Pak se jen modlí, aby zůstali doma. Oni rádi vyhoví. Výsledek? Znechucená a vystresovaná učitelka, která je blízko zhroucení, naštvaní rodiče normálních žáků, kteří přemýšlí o jiné škole. Neříkejte, prosím, že učitelka si musí umět poradit. Není robot. Vím co říkám. Učil jsem 45 let.

J. Marešová 8.11.2011 14:41

Nesprávný pohled

Zřejmě o této situaci rozhodují absolutní laici. Integrace je sice krásný návrh, ale pouze pro děti, které mají zdravotní handikepy. Děti hůř zvladatelné, které v Pedagogicko psychologické poradně označí, jako děti vhodné pro speciální školy, to má svá opodstatnění. V těchto školách má učitel ve třídě minimum žáků, čili se může každémi individuálně věnovat.. V normálních základních školách, to nelze. Děti, které nestačí tempu vyrušují a jsou nezvladatelné. Je pravda, že většina těchto dětí pochází z těch nepřizpůsobivých. Když ale nastoupí do 1. třídy normální školy děcko, které nemá základní hygienické návyky,  nedokáže se soustředit, nedokáže se vyjadřovat, těžko ve třídě uspěje a stejně do té speciální školy nakonec na vyslovené přání rodičů přejde.

M. Prokop 8.11.2011 14:30

Jo, to má celkem pravdu.

Ožehavá záležitost jsou cikáni. Jakmile jim někdo nakuká, že by mohli dostat nějaké peníze za "násilné" zařazení do zvláštní školy, nedají pokoj.

R. Langer 8.11.2011 14:00

Navrhuji zrušit

označení "zvláštních škol" (pro intelektuálně zaostalé jedince) jako zvláštních a zároveň navrhuji ze všech současných "normálních škol" udělat školy "speciální" (pro mimořádně nadané inteligentní jedince). Myslím, že toto řešení je politicky korektní a vyhovující všem požadavkům EU! :-D

V. Grycz 8.11.2011 13:00

Je zatím normální všivárna,

ala Dobešův gang. Prostě podpořit vznik nových soukromých ZŠ, neboť je jasné, že rodiče se budou státním ZŠ kde budou tyto specifické děti umisťovány snažit zdaleka vyhnout, pokud na to budou mít. Soukromé ZŠ tím, že tyto děti u nich nebudou umisťovány, získají obrovskou výhodu.

M. Prokop 8.11.2011 14:31

Re: Je zatím normální všivárna,

"Tedy, vy jste hlava, pane vachmajstr"!

i. Hromadka 8.11.2011 11:45

SMĚLE VPŘED K ZÁŘNÝM ZÍTŘKŮM

Vážení čtenáři, učil jsem na průmyslovce v Brně v letech 1964 - 1968, jsem tedy učitel dinosaurus. Ale v těchto dobách měl učitel autoritu a kdyby si NÁHODOU nějaký žák stěžoval, tak by s ním pan ředitel vyrazil dveře  a rodičové na třídní schůzce vyjadřovali podporu učitelům.

V nejmenovaném městě, v nejmenované průmyslovce setkávám se s bývalým kolegou v kabinetě, který sousedí s učebnou s počítači a tak slyším, jak vedle se pan vyučující učitel snaží, řve na nějaké jedince, ale když učebnou procházím, vidím, že ze 16 žáků jich více jako polovina hraje na počítači pasians a tedy na vyučujícího hlásí kakáč. To tedy zírám - to mi připadá jako zlý sen - proč neexistují nějaké hmatatelné postihy pro takové lajdáky ??? To tenkrát v Brně ta elektrotechnická průmka byla výběrová škola a kdyby někdo takhle se stavěl k učení, tak by ze školy vylítl jako raketa. Takže je tu někde vada v současném školství.

Tedy nutno si položit otázku: JAK DÁL....a nedovedu si ani představit, jak to by to vypadalo na škole základní kde nadaní žáci budou ve třídě s "obtížně vzdělatelnými" - každému pedagogovi je jasné, že úroveň vyučování konverguje k nule.

Tohleto asi politici nechtějí vidět a hlavně je tu spousta chytráků, kteří do školství mluví - jenom proto, že kdysi chodili do školy. Proč se něco podobného neaplikuje na lékařství, každý už přece někdy byl u dokrora, že ano

F. Eliáš 8.11.2011 11:48

Re: SMĚLE VPŘED K ZÁŘNÝM ZÍTŘKŮM

Ta vaše rodná průmka byla skvělá. Ale už je zrušena. Sídlila v domě, který se leckomu zdál vhodný k jinému podnikání.

J. Slanina 8.11.2011 10:38

Podivuhodné.

Čtu-li některé výlevy některých jedinců zde na Psu, považuji téměř za zázrak, že tzv. funkční negramotnost je prý u nás pouhých 15,7%.

F. Eliáš 8.11.2011 10:56

Re: Podivuhodné.

Já myslím, že jde o překlep, jde o funkční gramotnost. Nemůžeme očekávat od potomků, kteří čtou s jen s velkými obtížemi, že porozumí nějakému textu. A bude hůře, ruší se blbšulky a obtížně vzdělatelné děti budou bránit kantorům, aby se mohli věnovat těm žákům, kteří se snaží naučit číst.

V. Kain 8.11.2011 12:54

Re: Podivuhodné.

Je to další z nesmyslů nekompetentních korektníků.Napachají tím značné škody,které se budou těžce a dlouho napravovat.Jako vždy nikdo za nic neponese odpovědnost.Dva nevychovaní cikánští smradi ve třídě a je po výuce.Rodiče dětí by s tím neměli souhlasit a pokud jim tam např.kraj pošle nepřizpůsobivé tak vzít děti ze školy.Pokud by se choval cikánský žák normálně a zvládal výuku,tak proč ne,ale moc tomu nevěřím.

J. Hruška 8.11.2011 10:31

Lenin.

Bolševická diktatura možná prohrála proto, že se nedvážila popřít Leninovo "Učit se, učit se, učit se". !! Učit se. Josef.

P. Schuh 8.11.2011 10:21

Otázka:

Pokud je u nás demokracie, tak jak si prostě mírnixtýrnix může někdo dupnout a zrušit zvláštní školy bez všeobecné diskuze ?

M. Prokop 8.11.2011 14:33

Re: Otázka:

Snad byste nechtěl protestovat proti směrnicím EU?

Pod záminkou jakési demokracie?

:-P

B. Hudzieczek 8.11.2011 9:48

Zánik zvláštních škol

Jestli to rušení zvláštních (speciálních) škol není myšleno tak, že úroveň normálních škol se postupně sníží na úroveň těch nyní speciálních, rozdíly tím zaniknou a označení "speciální škola" přestane mít smysl. 

K. Janyška 8.11.2011 8:33

Jsem zásadně pro zrušení zvláštních škol a právě jejich vznik jsem vždy považoval za sociální inženýrství... Dzp.

B. Michal 8.11.2011 11:55

Re: Jsem zásadně pro zrušení zvláštních škol a právě jejich vznik jsem vždy považoval za sociální inženýrství... Dzp.

No, sociální inženýr se projevil.

Speciální školy by se možná daly zrušit, pokud by v normálních školách vznikly srovnatelné podmínky pokud jde o počet žáků ve třídě, na míru připravené pomůcky, asistenti a speciální pedagogové...

Jenže "normální" (přibližně průměrné a nadprůměrné) děti to nepotřebují, ale ty, na které se shůry tolik nedostalo, se bez toho neobejdou.

Jistě je ale možné všechny ty "divné" děti zavřít do ústavů a pak už lze zvláštní i speciální školy zrušit bez potíží. To už tady taky bylo.

R. Langer 8.11.2011 13:52

Re: Jsem zásadně pro zrušení zvláštních škol a právě jejich vznik jsem vždy považoval za sociální inženýrství... Dzp.

Takže podle vás jsou všichni stejně chytří a ke všem je potřeba stejný přístup? Tak to tedy nevím, jak to s tím sociálním inženýrstvím myslíte, protože přesně tohle jsou ty představy sociálních inženýrů, které nemají s realitou nic společného. Ale že zrovna u vás... :-(

F. Eliáš 8.11.2011 8:04

Neuvěřitelně hloupé rozhodnutí

Úplně jsme zapomněli, že by u nás mohly žít i nadané děti. Tyto děti trpí ve třídách s obtížně vzdělatelnými jedinci. Ve zvláštních školách může být věnována náležitá péče oněm obtížně vzdělatelným, kterých, díky naprosto nekompetentní politice ministerstva školství, stále přibývá

T. Vodvářka 8.11.2011 6:12

Destrukce jde dobře

Nemohu si pomoct, ale při pohledu na vývoj českého školství mne nic jiného nenapadá. Za komunismu byl chlív skoro ve všem, ale bolševik ponechal školský systém relativně v pořádku  /nehovořím o obsahu, ale o formě/. Nyní však "znalci" rozprášili vše, co se za desetiletí osvědčilo, nové nevytvořili.

1.Základní stupeň: Nelze dát vedle sebe nadané děti s těmi, u nichž je téměř jistota, že nepochopí do konce života trojčlenku. Ty chytré to bude brzdit, ty pomalé budou nešťastné. Opravdu máme na to, abychom v našem malém státě zařízli v rozletu těch pár nadaných jedinců?

2.Střední stupeň: Státní maturity jsou paskvilem, který nechá vydělat pana Zeleného a jeho Cermat, chytří studenti mají ze státních maturit legraci. V oborech, kde maturity netřeba, je strašákem, nemající význam.

3.Vysoké školy a postgraduální studium: V medicíně byl léta propracovaný systém 2 atestací v oboru /za bolševika šlo u II. atestace také o politickou zkoušku, po revoluci bylo vše v pořádku/ a tento systém 2 atestací nám chválili všichni v zahraničí. Opět došlo ke zrušení II. atestace a vytvoření jedné "euroatestace", kterou po nás mimochodem nikdo v Evropě nepožadoval.

Zdá se mí, že celé přeorávání školství je vedeno temnou silou, snažící se z kdysi relativně vzdělaného národa uprostřed Evropy udělat masu stejných jedinců, které lze pak dokonaleji ovládat. Možná, až dosáhneme panem Matějkou uvedených čísel negramotnosti v některých evropských zemích, bude onen skrytý původce spokojen. Zatím bych navrhoval, aby jedinci, podílející se na uvedených změnách našeho školství, byli veřejně označeni - stačí pamětní deska na MŠ - s tím, že až se budou podobné sociální experimenty časem rušit, bylo jasné, kdo byl oním původcem hrůzných nápadů. Bylo by rovněž vhodné jim poté - budou-li naživu - odebrat důchod. Kdysi jsme nadávali na bolševiky, že umějí jen ničit, nikoli tvořit. Nyní se mi zdá, že to může být ještě horší, protože mimo destrukci může být i katastrofická novotvorba

F. Eliáš 8.11.2011 8:13

Re: Destrukce jde dobře

Ten bod jedna je přesný, ale státní maturity se ukázaly jako nutnost. Není přece možné, abychom považovali vzdělání z jakékoli středoškolské blbšulky postavené na roveň státním gymnáziím. Soukromé střední školy jsou schopné neúspěšně vzdělávat absolventy zvláštních škol a dát jim stejné maturitní vysvědčení jako jiné školy. Nechť školy ukáží, jak vzdělaní jsou jejich absolventi. S označováním autorů oněch nesmyslů vřele souhlasím. Možná by šlo i tetování na čele.

T. Vodvářka 8.11.2011 8:49

Re: Destrukce jde dobře

Dobrý den pane Eliáši, nemám vůbec nic proti maturitám, jen považuji ve shodě s Vámi nesmysl zavádět unifikovanou zkoušku do všech středních škol. Dle mého bych na gymnasiích ponechal maturitu jako doposud, na odborných středních školách modifikaci zaměřenou na jejich obor a na některých tzv. středních školách /kominík, zámečník apod./ ji považuji za zcela zbytečnou. Maturita z těžké střední školy by měla být vstupenkou na vysokou školu. Pěkný den.

J. Slanina 8.11.2011 10:04

Re: Destrukce jde dobře

No víte, pane Vodvářko, já bych zase až tak ony státní maturity tak nezatracoval. Pokud jsem informován (možná že mylně), týkají se matematiky a českého jazyka. Při dnešní záplavě tzv. středních škol, hlavně těch soukromých, kam ve velké většině chodí žáci s vědomím "fotr platí, tak se snažte", je kvalita té zkoušky dospělosti dost pofidérní. Například já, majitel dvou těchto zkoušek, zjišťuji v konfrontaci se znalostmi mých vnoučat či jejich přátel, že ač od ukončení mých středoškolských studií uplynulo téměř 5O let, jsou jejich znalosti poměrně tristní. Oni sice ví kde potřebnou momentální znalost najdou na internetu, ale například použít někde výše zmíněnou trojčlenku z hlavy je pro ně záležitost z říše sci-fi. A to podotýkám, že už i za dob mých studií bylo školství zdevastováno oním marxleninským balastem. Když odmaturoval v našem městě můj o 15 let starší bratr, tak na všech vysokých školách se vědělo, že absolventi místního gymnázia nemusí ani projít jakýmkoliv přijímacím řízením.

Proto se domnívám, že státní maturity jsou alespoň jakýms takýms pokusem o možnost porovnání úrovně té které školy.

T. Vodvářka 8.11.2011 10:21

Re: Destrukce jde dobře

Vůbec se nelišíme v názorech. Mám jen  pocit / spíše zkušenost od svých dětí, sám jsem maturoval v roce 1979/, že jde v současné době spíše o legraci. Totiž - absloventi solidních gymnasií / o kterých všichni vědí, že jsou dobré /, berou státní maturitu jako veselý večírek, s jejíž složením nemají žádný problém. Ty se týkají těch dalších, kde dle mého by se měly zrušit, nechat jen výuční list a hotovo. Maturity na ostatních středních školách /vyjma gymnasií/ byl nápad bolševický, aby i dělnická třída měla jakousi zkoušku. Mne osobně nevadí řemeslník bez maturity, jen když nebude levý. Unifikace středního školství je cesta do pekla.

J. Slanina 8.11.2011 10:34

Re: Destrukce jde dobře

Máte pravdu, v názorech se nelišíme. Jenom jsem výše zapomněl poznamenat, že v té podobě, v jaké státní maturity ministerstvo a ony různé pedagogicko-výchovné "ústavy" předložily, jsou někde pro legraci (jak říkáte Vy) a někde na howno (jak říkám já).

F. Eliáš 8.11.2011 10:51

Re: Destrukce jde dobře

Dobrý den pane Vodvářko, Každý rok sedím u maturit jako jejich předseda. Dělám to už desítky let. Vidím, jak klesají znalosti studentů, vidím, jak  se studenti stále obtížněji učí, protože neumí vnímat tištěné informace. Málo čtou. I bez maturitního vysvědčení může student ukončit středoškolské vzdělání. Pravda nikoli úplné a nemůže studovat na vysoké škole. A to je pro mě důležité. Jakékoli maturitní vysvědčení oprávňuje studenta ke studiu na jakékoli vysoké škole. A dnešní vysoké školy? Snaží se dát každému studentovi dipom. Mzdy učitelů u nás závisí na počtu studentů, které necháme postoupit do vyšších ročníků. To je děsivá motivace. Mějte se pěkně