29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Obětujete vzdělání svých dětí ve jménu egalitářství?

Ideálem kolektivistů je unifikace - šedivá a zaměnitelná stejnost. Platí to takřka u jakéhokoliv jejich pohledu na libovolnou otázku lidského života. Stejnosti v ekonomice se snaží kolektivisté dosáhnout pomocí antimonopolní legislativy, státní standardizace, regulace produktu, antidiskriminačními zákony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Blažek 19.10.2011 2:28

Rovnost lidí

Lidé si jsou rovni:

1) Podle ústavy

2) Před Bohem

3) Ve svém konci, tedy v majetátu smrti. Nikdo na toimto světě na semeno nezůstane a na onen svět si vezme jen to, co jsme rozdali.

J. David 17.10.2011 21:38

Re: EGALITÉ ANEB JE NÁM VŠECHNO ROVNO

I Vy Hromadko? Vola naučíte tahat pouze parforsem (kroužkem v mulci). Cikána naučíte pracovat pouze parforsem, tedy bičem. Tuhle jsem koukal na poflakující se Cigánskou komunitu. Samý "vyžranec", opravdu strádající etnikum. V okolí bordel jak v Bangladéši. Vždyť votamcať etnicky pocházejí, tak proč se nevrátí do své domoviny, když je jim u nás ubližováno.

J. David 17.10.2011 21:23

Re: Pane Davide,

Díky za info. Ohledně školství. Učil jsem na gymplu 6 let, jako externista Ekonomii a IT. Já lesník. Nicméně asi úspěšně, mí žáci u madurídy byli eminentní, matematiku a informatiku ovládali, ekonomika byla brnkačka. Předsedu maturitní komise jsme jednou měli zoologa/biologa. Frekventantka byla myslivkyně (z lesnické rodiny), pro předsedu byl Byte jako bit, jako holínky či hodinky, obojí se tehdá natahovalo. Poňoukl jsem jí, aby se zeptala po úspěšné aprobaci, do kterého tribu patří zajíc polní. Předseda mlácal cosi o hlodavcích, já se hihňal, frekventantka byla zmatená blbostí předsedy. Time Out udělala zástupkyně školy v komisi. Zjebala mne na chodbě jako sirotu, že si to nesmím k předsedovi dovolit, že je soudruh. "A kam vlstně patří zajíc, když není hlodavec?" zeptala se.  Pokud soudruh není pišťucha, tak k pišťuchovitým, děl jsem já. Pak se hihňala ona. Mohl bych vyprávět. Komu ale není shůry dáno, v apatice nekoupí, možná tak na právech v Plzni. Juristy jsme na vejšce vždy považovali za největší blby. A vida, dnes tito neumětelové pobírají největší palmáre a prebendy.

M. Bílý 17.10.2011 21:12

I když jsem, pane Schwarzi, (11:18) zarytý a nezničitelný optimista, obávám se, že...

....1). pracovití a schopní nemají v genech se bouřit a dělat revoluci a 2). hloupější většina nedopustí zničení grázlů, oni je totiž za grázly nemají. Grázlové jsou podle nich právě ti pracovití a schopní.  Spíš bych připustil, že časem dojde k samovolnému (mírně podporovanému) oddělení schopných od příživníků, jak po tom už nějaký čas voláte.

Š. Hašek 17.10.2011 16:47

Dobrý článek.

A smutný. Kvůli současné realitě.

No, neházejme flintu do žita!

J. Skála 17.10.2011 16:42

Re: Pane Davide,

Děkuji. Já jsem pod tím "i to druhé" myslel i na tu svíčkovou. Ale když se pak dá debatovat i o tom "našem" školství, je to jen bonus.

i. Hromadka 17.10.2011 14:28

EGALITÉ ANEB JE NÁM VŠECHNO ROVNO

VÁŽENÍ, máte nějaké čerstvé zprávy o stavu švédského školství v těchto dnech? Já jsem tam učil na průmyslovce do roku 2004 a nějakému vytváření elitních tříd se vládnoucí strana = soc.dem bránila jako moru a neštovicím. No i nebožtík Palme, když jako ministr školství toto zku....tak poslal syny studovat do Ameriky.

No a samozřejmě - už od základní školy byla tendence - chytré přehlížet (však oni se to naučí sami --- ale těm hloupým  a líným se věnovala či měla věnovat veškerá péče učitele.

No ono je to snažší a hodně jednodušší vládnout trochu potroublým občanům než mít chytrý národ...

K. Křivan 17.10.2011 14:11

Re: Docela zajímavé

Skromností se červenám.  Na rytíře Smila  jsme krátcí. .

J. David 17.10.2011 13:41

Re: Pane Davide,

Tak to máte doma poklad. Já to měl tak nějak diferencované, buď dáma byla "ve zvěřině dobrá", v ostatním ale jak nafukovací pana. Inteluktuálky, nedej Bože matematičky, byly zase tak nějak "bezpohlavní" a místo svíčkové do našince cpali diferenciály, místo, aby samy přijímaly nějaký ten "integrál" in natura. Pak jsem poznal jednu sufražetku, to bylo dílo. Ženskost cíleně potlačovala, málem jsem s ní musel skákat Kalouskovými padáky, nakonec jsem i pochyboval, zdali mám gule já či ona. S přibývajícími léty se "pořadí priorit" mění. Co s babou, která briskně vypočte n-tou mocninu mnohočlenu, když neumí dobrou svíčkovou či buchty. "Probatum est" je tak pak nějak "na vodě", do baby a melounu nevidíte, pokud neokusíte "její buchtu" či meloun nepřeříznete, pak můžete říci "vyzkoušeno". Při rekognoskaci baby musíme začít od znalosti tvorby omáček, teprve pak následuje znalost infinitezimálního počtu. Co mi je platná její definice konvergence jíšky, když se pak ta omáčka nedá baštit. Juj, kam jsme se to od školství dostali. Přeji pěkný den.

K. Křivan 17.10.2011 12:38

Re: Pane Davide,

Gratulace !!!!!!  Važte si jí, hýčkejte jí, ..... a dál víte sám.

J. Schwarz 17.10.2011 11:18

Věřím v opak -

nedojde k diktatuře Barrosů, Goreů a Bursíků, ale pracovití a schopní lidé se vzbouří a ty grázly zničí.  Unie spěje ke krachu a dnešní "elity" se po něm s daleko větší pravděpodobností octnou v kriminále než ve vedení států.

J. Hejna 17.10.2011 10:25

Re: Docela zajímavé

Pánové, Davide a Křivane, vy jste básníci.

Poklona.

F. Eliáš 17.10.2011 10:24

Pěkný článek

Bohužel nenalezne sluchu u  vlivných a servilních úředníků na ministerstvu školstv í. Každý ví, že je prospěšné pro povznesení národa, když jsou ti nejschopnější vzděláváni samostatně bez lemplů, kteří vyžadují zvýšenou péči. Úředníci z EU si si musí uvědomit, že nikoli učitelé a ředitelé škol  zařazují Romy do zvláštních tříd. Romové se tam zařazují sami. Svou pracovitostí a svým přístupem ke vzdělání.

J. Skála 17.10.2011 10:00

Pane Davide,

představte si, že někdo má takovou kliku, že má doma ženskou, se kterou může vést filosofické debaty i to druhé ... . Je to výjimka, ale není to nemožné. Probatum est.

K. Křivan 17.10.2011 8:40

Re: Docela zajímavé

:-)))))

"dišputace nad černou dírou"......   já radši echt blondýnky.

J. David 17.10.2011 8:21

Re: Docela zajímavé

Pane Křivan, díky za verbální podporu. Jenom "na okraj", obvykle jsme jako mendíci nejebali matematičky z naší třídy, ty byly příliš racionální sucharky, emocionálně jsme si vybírali ty méně "vzdělané". Ty sex nehodnotily matematicky, ale spontánně. Víte, v tom je to dilema. Mít doma babu matematičku, se kterou po večerech probíráte teorii singularity a finál je dišputace nad černou dírou, místo klasického gravitačního pohlcení, nebo kuchařku se ZŠ, která uvaří svíčkovou, domácí knedlík a nakonec po konzumaci svíčkové našince na kanapi "vojede". Fuj, zase matematika, konvexe a konkávita a konvergence a divergence.

Jak to bylo matematickky s tím PHmC s hezkou matematikou? Spočetl stavovou rovnici plynů, když prdne do igelitového pytle za dané teploty a tlaku? Co by na to EU? Když se na to tak dívám, je mi na stáro ouzsko (jalo IZIP OUZSKÝ). Do prdele, ještě že ty stromy rostou tak přírodně, že se Europoslanci mohou třeba posrat, ale výtvarnice kmene stromu si dělá své přírodní tvarování.

K. Janyška 17.10.2011 7:29

Účelem existence škol je vzdělávat platnými informacemi, ne marxistickými volovinami, které nemají s realitou lidského světa nic společného. Pak lezou ze vzdělávacích systémů samí blbci, blbci a zase jen blbci... Dzp.

K. Křivan 17.10.2011 7:14

Re: Docela zajímavé

"silně plísněn" ?  Nevím zač.

I my byli v ZŠ rozdělení podle výkonů.  Fungovalo to.  Později na SVVŠ se dělilo podle jazyka, (němčina, angličtina)  a na mathematicko-fyzikální, chemicko-biologickou a humanistickou část.

"Kdo je blbej na matematiku, je blbej na všechno."  Tady si dovolím jemně odporovat. Znal jsem kdysi dávno holku, na matematiku byla blbá jak štoudev, ale jak ta šukala !  Jenže tohle není základ bílé civilizace, která dala světu vše od astronomie, aspirinu po železnici, (skrz celou abecedu).

Ten poslední odstavec je skvělý ! To si s dovolením schovám. Bude se hodit.

P.S. Na jaře jsem připravoval studenta pharmacie na zkoušky z matematiky. Moc hezká matematika :-)) !

J. David 17.10.2011 5:29

Docela zajímavé

Chodil jsem na základku 1957-1966 na ZŠ při PI (PF). Byly v každém ročníku dvě třídy A a B. Budoucí kantoři z peďáku se na nás cvičili (náslechy, vyučování...). Již tehdá působili problémy ti méně přizpůsobiví spolužáci. Škola udělala zajínavý experiment. Do A třídy druhého stupně seskupila prospěchově lepší žáky, do B ty druhé. I tempo výuky pak diferencovala. Posluchači PF pak měli krásnou možnost své praxe vyzkoušet, kterak jak na které mendíky jít. Pravda, my v A končili devátou třídu v matematice někde u infinitezimálního počtu (takže na střední pak brnkačka), B pak zhruba u soustavy rovnic o dvou neznámých. Asi jsem měl kliku na experimentální systém a na kantory i za bolševika. Ono zglajšťování má význam tak v zednictví, kdy "glajcha" musí být "ve váze", ale ne ve školství. Jeden pitomec ve třídě rozloží morál celé třídy, zvláště, pokud kantor nesmí užívat rákos. Dovolím si poznámku. Matematika by měla být povinným předmětem a etalonem hodnocení, matematika je základem všeho, tedy i filosofie, filologie i umění. Vždyť třeba jazykozpyt je založen na matematice, co jiného je "jamb, trochej, distychon...", interpunkce, větná skladba? Zabalená matematika. Buchhalterie (účetnictví a controlling) je pouze substitučně aplikovaná matematika pro cvičené opičáky, místo vzorců účetní osnova. O IT nástrojích ani nemluvím. Kdo je blbej na matematiku, je blbej na všechno. Bon, nasaďme tedy mezi "normální" žactvo ZŠ dementíky ze zvláštních škol a bude vymalováno, kantory zachvátí "depka" a beznaděj. Vidíte bacily, nevidíte, a vidíte, nákaza je tady.

Mentalita našich etnických spoluobčanů. Nějak mi to připomíná pasáž z knížky od Sienkiewicze "Pouští a pralesem" (dětská četba), kdy mladý Polák Staš učil domorodce Kaliho katechismu. Kali, pověz, co je to špatný skutek. Po dlouhém váhání on děl: Když někdo ukrást Kalimu krávu. Výborně. A co je dobrý skutek? Kali bez zaváhání odpověděl: Když Kali někomu ukrást krávu. 

Asi budu silně plísněn, nicméně můj názor.