25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 16.9.2011 10:37

Re: Tady je živo.

Jo, to by se mnohým hodilo!

P. Gabriel st. 16.9.2011 8:16

Re: Dotkla jste se Halíkovy "schizofrenie"

Neviděl bych to tak přísně, byť i v Halíkově případu, mě začínají trnout zuby, ač ne tak silně, jako u "odborníků" typu Klause, kdykoliv se zabrousí na odbornou rovinu na které není doma. Jistě si vzpomenete, že Halík velmi horuje po celou dobu svého veřejného působení, aby církev vystoupila z uzavřenosti do sebe a vyjadřovala se k aktuálním otázkám. A sám to dělá, nemúže to odmítnout. A dělá to dle mého s příslušnou mírou pokory, kultivovanosti a věcnosti. A jak vidíte, v okamžiku, kdy jeho názor nezapadá do schémat nekritických obdivovatelů Neudržitelného, je terčem více či méně (ne)vybíravých útoků založených na (ne)pominutí ne zcela nepodstatného počátku kauzy. Hold co je dovoleno Klausovi, není dovoleno ... Samozřejmě je možné se vyjadřovat k lecčemus tak, že mnoha sloy není řečeno zhola nic a nikoho se tudíž nedotnout. Ale popracdě je to věrohodné? Je to křesťanské? A prospěje to něčemu?

J. Tejkl 16.9.2011 8:13

Re: Pan Halík

ano, pokud mohu soudit z jeho knih, které jsem četl (naposledy Divadlo pro anděly), dialog mezi konfesemi, dialog s ateisty  nebo dialog mezi náboženstvími nečiní T. Halíka méně věřícím křesťanem, naopak -  tato otevřenost, alespoň v mých očích, jej přibližuje k tajemství, které je nakonec obsahem každé upřímné víry v Boha.

  

P. Gabriel st. 16.9.2011 7:57

Re: Pan Halík

Když vy si pod pojmem dizent představujete jenom skupinku exkomunistů kolem Havla. Jenomže, byť spolupracující, zcela nezávisle existoval katolický dizent, ze kterého vyšel třeba Halík, nebo Max Kašparů a řada dalších.

L. Brabencová 16.9.2011 7:49

Tady je živo.

Halík stárne a lehce se mění. Začíná se pouštět do politiky.Měl by s držet Boha a na Ďábla se vykašlat.

S. Netzer 16.9.2011 7:37

Re: Halík nemá žádnou hodnotu... Dzp.

:-)))

S. Netzer 16.9.2011 7:36

Re: dobře

Dokonalé shrnutí.

J. Marková 16.9.2011 0:35

shrnutí

Chtěla bych poděkovat za diskusi s vyhraněnými názory pro a proti. Myslím, že více proti. Od reformace a protireformace se odpichoval novověk. Proto jsem zmiňovala Luthera a Kalvína. Erich Fromm mluví o TAKTO vyhraněném JÁ často v souvislosti se splýváním s autoritou a potlačením přirozeného JÁ a jeho nahražením pseudoJÁ. Nesvobodným pseudoJÁ.

Vždy jsem byla zcela spontánní ve vyjadřování vlastních názorů a ačkoli mám též tendenci vystupovat v zájmu určité autority (i vědecké), myslím že se názorově rozhodně netočím ve směru větru jako kohout na střeše. Vzhledem k nonkonformitě jsem nikdy nedosáhlá na žádné mocenské pozice, nestala se miláčkem médií, ani vědeckou autoritou. Zato mám velmi silné medicínské know how,které mi velmi účinně pomáhá v práci s pacienty. Jako sobec a egoista se o své know how s nikým nedělím. Jako narcista, své know how již mnoho let obdivuji a vylepšuji. Jako ateista stále zkoumám - v jaké části úsečky ateismus -víra, se vlastně nacházím. Nejsem pravdoláskař a obdivuji všechny bez rozdílu, pokud dokáží produkovat a obhájit své nonkonformní myšlenky. Tomáše Halíka jsem si vždy vážila a vážím pro jeho vědomosti a hledání souvislostí. Nicméně narozdíl od něj se nedomnívám, že prezident trpí poruchou osobnosti, tedy psychopatií.

Psychopatů je v naší společnosti mnoho a je lepší se jím vyhýbat. A vnitřní svoboda je to nejdůležitější, čím současný člověk ve světě nelítostného kapitalismu může disponovat. I proto jsem sobec, neurvalec, nedouk, pocitář, egocentrik,..a nevím , co ještě, Jistě budete schopni doplnit.

A už vůbec nevím, proč by měla tato společnost zcela automaticky uctívat jakoukoliv modlu, kterou se rozhodla uctívat její většina, resp. spíše polovina. Nebo tak nějak. Dobrou noc

J. Václavíková 15.9.2011 23:18

Re: Nádherný článek

Podle sebe soudím tebe?

M. Stuchlik 15.9.2011 22:58

Jenže TAKOVÉHO prezidenta si nejde vážit

ta kritika je ještě ten nejumírněnější postoj jaký je možno zastávat

J. Václavíková 15.9.2011 22:35

Re: Konflikt zájmů

No, také v tomto punktu nejsme doma až tak zajedno.

J. Václavíková 15.9.2011 22:32

Re: Když hlava státu nestojí za nic,...

Pane Eliáši, lidi jako Vy možná nepochopí, že existují lidé, kteří nemusí závidět jiným IQ.

F. Eliáš 15.9.2011 22:26

Re: Když hlava státu nestojí za nic,...

Že tomu Klausovi závidíte že je chytřejší? Že má výrazně vyšší IQ? Že se jeho výroky posléze vždy ukáží pravdivé? Nic si z toho nedělejte, každej nemůže bejt chytrej.

J. Marková 15.9.2011 22:23

Konflikt zájmů

nejsem Jitka Marková,ale manžel Jiří Marek:

a musím konstatovat,že zásadně nesouhlasím s názorem své manželky,což není ani výjimečné,natož pak ojedinělé.Pana Halíka sice neznám osobně,ale jeho názorů si vážím,jeho tolerance vůči názorům jiných lidí/mimo extrémistů/ je všeobecně známá a mně osobně sympaticlá.Rozhodně to,co říká,za tím si stojí a nepotřebuje k tomu žádné mluvčí,kancléře.ba ani ředitele odboru ministerstva školství.

Ps.: a také se mi líbí,že 1.září nenavštěvuje svého syna na pracovišti a nevnucuje ostatním,že je to úplně normální........

F. Eliáš 15.9.2011 22:19

Nádherný článek

Tomáše Halíka je mi líto. Stal se z něho prosťáček, který každému naletí.

K. Janyška 15.9.2011 21:35

Halík nemá žádnou hodnotu... Dzp.

K. Janyška 15.9.2011 21:34

Kdo podporuje koncept tzv. občanské společnosti, je fašista... Dzp.

J. Anděl 15.9.2011 21:25

Re: Pan Halík

To máte pravdu :). Tady si ale dokážu domyslet, co má autor na mysli. Jsou lidé, kteří Halíkovi vyčítají jeho vstřícnost v dialogu s představiteli jiných náboženských směrů, jeho hledání paralel a souvislostí.

Já mu to nevyčítám, naopak je to pro mě nesmírně inspirativní. Nedomnívám se, že by existovalo jediné pravé náboženství, všechna ostatní byla falešná a vedla do pekla. Někdo, kdo stvořil tak variabilní a pestrobarevný vesmír plný nekonečného množství forem, snad nemůže lpět na jedné jediné konkrétní formulaci poznání tohoto vesmíru.

Přesto - ano - se domnívám, že pan Halík v těchto debatách a úvahách vystupuje jako křesťan, tedy že nezaujímá žádnou pozici "mezi".

Chtěl snad kolega analogicky říct, že pan Halík je otevřený dialogu s ateisty? Na tom taky nevidím nic špatného, naopak.

Možná chtěl říct, že se v tom pan Halík ztrácí a stává se méně věřícím křesťanem a více intelektuálním gnostikem. A to já právě nemohu posoudit, neb do srdce mu nevidím.

J. Tejkl 15.9.2011 20:54

Re: Nic o vás nevím,

brilatní formulace! Zcela  souhlasím!

J. Tejkl 15.9.2011 20:50

Re: Pan Halík

situace je ovšem mnohem složitější  pane Anděli! Nejen že T. Halík zaujal pozici blízko hranice mezi náboženstvím a ateismem, on zároveň stojí také  blízko hranice "mezi různými náboženstvími"! Z toho jde skoro hlava kolem...

J. Tejkl 15.9.2011 20:35

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

pardon pohádky...

J. Tejkl 15.9.2011 20:34

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

ke Koniášovi a Katzovi bych možná ještě přidal "otce školastika" z Drdovy pohátky Hrátky s čertem, kterou si pan prezident z 50. let také jistě pamatuje...:-)))

J. Anděl 15.9.2011 20:26

Re: Myslela jsem to přesně, jak jsem napsala

Pane Tejkle, k tomu je dobré přečíst si také vyjádření daných lékařů, o čem přesně se bavili, ne jen z novinových článků. je to kolem toho zamotané. Kdo nemá rád PL, označuje to za kutí piklí, podle mě to kutí piklí nebylo. Ale četl jsem vyjádření jednoho z nich, který psal, že se s několika kolegy soukromě bavil o tom, jestli Klaus nemá vážnou poruchu osobnosti a jestli nepoškozuje ČR a jestli by to nemohl být důvod pro jeho odvolání.

Jednak k ničemu nedošli a nic nezrealizovali, to za a). Novináři to poněkud nafoukli, známe články a titulky, to za b). No a za c) - kdyby náhodou někdo měl vážné podezření, že prezident země trpí vážným zdravotním problémem a vážně poškozuje svou zemi, je povinností všech držet ústa a krok a čekat, až mu skončí volební období? Co by se v takovém případě dalo dělat? Mě by to zajímalo. Třeba Stalin podle mě určitě trpěl nějakou tou poruchou osobnosti. Mlčet a čekat, aby mě snad neoznačili za vlastizrádce - či hůř za pravdoláskaře?

J. Václavíková 15.9.2011 20:22

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

To byste je urazil. Když už, tak lžinenávistníci.

J. Tejkl 15.9.2011 20:11

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

Klausomilci? To nemá ten správný zvuk... Což takhle "klausoláskaři"?

J. Anděl 15.9.2011 20:06

Re: Pan Halík

Těžko posoudit skutečnou míru víry jiného člověka. Jaký je jeho niterný vztah s Bohem, to opravdu může posoudit jen ten člověk, nebo spíš asi jenom ten Bůh.

Mně nepřijde, že by pan Halík zaujal pozici poblíž hranice mezi ateismem a náboženstvím. Ostatně - co to taková hranice je? Vlastně, abych se tomu přiznal, tomu argumentu přesně nerozumím. To je jako kdybyste řekl, že si někdo zvolil pozici blízko hranice mezi ano a ne. Nebo jako byste do databáze u pole, které obsahuje boolean hodnotu, chtěl zadat něco poblíž hranice mezi jedna a nula.

Nebo snad myslíte, že je něco jako gnostik? Což si tedy nemyslím, ale možná jste to myslel takhle.

J. Václavíková 15.9.2011 20:00

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

Já znova a znova žasnu nad tou slepou vášní klausomilců, mrkněte do diskuze Jak se Bursík stydí za prezidenta, to je síla ty reakce. 50. léta hadr.

J. Novak 15.9.2011 19:59

Když hlava státu nestojí za nic,...

..., tak proč by měla být někým adorována, kdo si uvědomuje, co ta hlava státu již stačila způsobit morálního bahna a zla.

O. Kadlec 15.9.2011 18:16

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

Já už jsem to taky četl, a jestli tohle je opravdu výrok, tak je to úlet. Jsem přesvědčen, že prezident neví o raném novověku ani o Koniášově osobě nic podstatného. Zato zná P.Halíka, nesnáší ho a když je jednou páter tak mu to evokuje toho Koniáše. Druhá varianta by byl Katz.

Prostě úlet. Jako když někdo namaloval Rathovi Hitlerův knírek. Nevím už kdo to byl, rozhodně ne prezident.

J. Václavíková 15.9.2011 18:11

Re: mezi Koniášem a Halíkem vidím rozdíl pouhých tří století (a pravděpodobně skutečnou víru v prvním případě a pouhou mediální ekvilibristiku ve druhém)

A toto je nepřiměřená odpověď?!!!!!

"Pan prezident je už nejen expertem na kinematografii a klimatologii, ale nyní také na teologii a pravost víry."