19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rehulka 12.9.2011 16:17

Semínkový synovče....

...nechte pana Kremlíka, i Vašeho presidenta Klause být, víte o tom p.d ! Pana V.Klause rád nemám (Prognostický Úřad), ale s jeho amaterským názorem na nevinu lidstva na změny počasí, plně souhlasím, tedy podle Vás a Al Gora, jsem "popírač" ! Také souhlasím s Klausovou nedůvěrou v EU, současná situace to jen dokazuje. K názorům pana Kremlíka se nedovolím vyjádřit, protože jak já, tak Vy (pane Šejno), jsme pouzí "kecálkové na internetu", kdežto pan Kremlík je vědec-profesionál.

Ovšem, hlavně jsem se chtěl vyjádřit ke zmíněné Eureka ceně, tomu zdejěímu "oteplovači a strašiteli". Vzpoura zlatokopů proti dani ve státu Victoria, přerostla v krvavou událost, která časem v australských učebnicích nabyla glorioly, kterou absolutně nezasluhuje. Proto mi připomíná fakt, že v České republice existuje a je udělována jakási literární cena "Egona Ervína Kische" - abych to uvedl na pravou míru, tedy ten "zuřivý reporter", byl bolěevickým agentem Kominterny.....další komentář netřeba !

Že vláda Labor PM Gillard chystá t.zv."carbon tax" je pravda a také je pravda, s ní souhlasí 34% obyvatel, ti ostatní jsou proti !

P. Sulc 9.9.2011 23:40

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Hergot , neblbnete, clovece.Na neco lidi umrit musi, ne? Kdyz , jako pred sto lety uz nemohou umrit na syfilis, nestovice, uplavici, tyfus, tuberu, zapal plic, otravu krve,choleru, obrnu, tak jim uz nic jineho nezbejva nez umrit na rakovinu, astma ci infarkt. Jo, jsou to civilisacni choroby, vlastne ano, protoze ty stare dobre nemoci jsou nasi civilisaci davno vyhlazeny, alespon z 95 procent, a sice pusobenim toho mizerneho, prokleteho civilisacniho vynalezu: antibiotic.Zrejme by bylo nejlepsi antibiotika zakazat , aby jsme mohli umirat po staru, nekdy ve 40 letech.A co se tyce fosilnich zasob, take zakazat. Zadna nafta, zadny bensin a Skodovka zase zacne vyrabet, jako ve dvacatych letech, Sentinely, s parnim strojem. A v M. Boleslavy i parni osobacky. Topit se bude vyhradne obnovitelnym drivim, u kazdeho baraku bude stanice na zpracovani vykalu a odpadu, plys se bude chytat a bude hned topivo, ba i svetlo.Jeste poradte, Rado, co dale.

P. Rada 9.9.2011 20:53

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Aby jste pochopil pana Radu pane Tureček, chtělo by to méně rýpat a více studovat paleoklimatologii - to Vás ale zřejmě nudí - že? Kdyby ne pak se dá začít třeba tady http://en.wikipedia.org/wiki/Paleoclimatology

P. Rada 9.9.2011 20:44

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Jsem rád, že argumentujete ale občas nekorektně. Země s převahou jaderných energetických zdrojů či větrných, nebo těch co prostě tolik nespotřebují na otop tím, že žijí jižněji.... bude mít i při rozpočtu na obyvatele jiný dopad uhlíkové daně.

Podstata je v míře externalit na které doplácí i soused toho který je více vypouští. Máte pravdu v tom, že dopad bude na všechny lidi ale zdaleka né rovnoměrně a o to právě jde a jde o to tyto podstatné aspekty nezametat pod stůl.

Jsme závislí nejen na technologiích a infrastruktůře ale i na zdrojích a ty navždy být nemusejí a navíc se mění efektivita jejich těžby. Toto se ale děje právě na základě fyzikálních zákonů a biofyzikálních zákonitostí které sice zminujete ale které S PRINCIPU NEZÁVISÍ NA VŮLI ČLOVĚKA. Proto je tedy zásadním omylem Vaše vyjádření ..." tak to holt bude vzdy, pokud se nechceme vratit o nekolik stoleti zpet"....

Víra, že vždy najdem technologie adekvátní našim potřebám či dokonce představám je podvrhem, zřejmým narcistickým omylem či fantazií typu SciFi.

P. Rada 9.9.2011 20:22

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Pane Langer slyšel jste třeba o Milankovičových cyklech?

P. Rada 9.9.2011 20:21

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Pane Chvojka mohu Vás ujistit, že jí bude stále dost - jen bude nedostupná. To, že se Vám to takto jeví může být tím, že hodně cestujete a čas od času dlouhodobě pobýváte tam či onde...  - viz ropný zlom a jeho průběh v různých zemích.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_vrchol

P. Rada 9.9.2011 20:17

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Přiblblé mi to nepřipadá - Vy snad víte jak zhodnotit dnes spotřebovávané fosilní zdroje i do budoucna? "Blbé" je naopak právě to, že za ně nemáme dosud ekvivalentní náhradu. Přiblblé pak možná je to, že tento fakt mnozí jak vidno nechápou.

B. Rybák 9.9.2011 19:59

Re: Kremlíkovo kouzlo nechtěného

Strach z odpůrců, projevující se útěkem před diskuzí s nimi, snaha protivníky zastrašit nebo ponížit je pro neolevicové zelené pseudovzdělance typická a je proto dost smutné, že o tom nic nevíte (nebo jste placený za lhaní?).K onomu původně britskému postoji "nesouhlasím s Vámi, ale budu bránit Vaše právo to říkat" mají oni i vy kosmicky daleko.

PS. To, že All Gore jezdí se svým alarmistickým cirkusem po celém světě (ačkoli v jeho filmu našel nezávislý soud řadu nepochybných lží, na které musí být např. britské děti před promítáním upozorněny) je samozřejmě v pořádku.

PS1. Jistě máte spočítáno, kolik prezidentů muselo procházet rámem pro obranu před teroristy.

Z. Trunecek 9.9.2011 18:20

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Ale chápejte pana Radu (radu ?), globální oteplování ve 13. století si zařídili Vikingové, aby mohli v Grónsku pěstovat obilí. No a jedno z předchozích globálních ochlazování zase mamuti trochu přehnali...

J. Chvojka 9.9.2011 17:13

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Už asi 60 let je ropy jen na 20 let ... a za dvacet let jí bude už jen na 20 let ... a za dalších dvacet let  ... ach jo!

V. Kremlik 9.9.2011 16:15

Re: Kremlíkovo kouzlo nechtěného

Pan Sejno,  uz melete z posledniho. Ve svem clanku jsem otevrene psal o Gillardove, jeji kampani za uhlikovku i o ucelu Klausovy cesty. Naucte se cist a az pak piste. Je to ostuda, ze alarmiste diskriminuji cizi statniky za to, ze patri k nevericim. To je jako by se Klaus odmitl setkat s velvyslancem Arabie, protoze neni krestan. http://kremlik.blog.idnes.cz/c/202046/Opravdu-o-Klause-v-Australii-nikdo-nestoji.html

J. Hejna 9.9.2011 14:41

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Aby nedošlo k omylu: psal jsem o vás, ne o lidstvu.

D. Seibt 9.9.2011 11:47

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Do vaseho noveho compu a mobilu vlozite behem vyroby mnohonasobne vice energie, nez kolik usetrite na provozu pokud by jste si nechal ten starsi. Navic se ten comp a mobil vyrabi v Cine. Takze si nase vyrobky nechavame vyrabet jinde a vlastne presunujeme i vyrobu emisi. No a potom nam zeleni rikaji jak jsme restruktualizovali prumysl, my jsme ho jen presunuli jinam, to neni vyhra, to je hloupost.

Krize jsou a budou, tak uz to chodi. Cesta proste nemusi vzdy vest rovne a uz vubec nemusi vest k vytcenemu cili. Nekdy zjistite, ze vase ideologie proste narazi na bariery, nekdy jsou ty bariery neprekonatelne, to kdyz jsou fyzikalni :-)

DPH je neco jineho nez uhlikova dan. Uhlikova dan zdrazuje vse, vsechnu vyrobu, vsechny lidi.

Muzete jet na OZE konovi, ale to proste neni ono kdyz jedete na hory treba do Italie :-) Ja tedy radeji autem, nebo autobusem. Jsme zavisli na technologiich, na infrastrukture, tak to holt bude vzdy, pokud se nechceme vratit o nekolik stoleti zpet.

R. Langer 9.9.2011 10:51

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Nemyslím si, že je co léčit. Ale potenciálních doktorů by se našlo, že?

P. Rada 9.9.2011 10:50

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

S tou snahou si práci ulechčit máte recht. Proto ale lidé také vymýšleli i skladovací metody, předpovědí počasí, dopravu po vodě.... a toto naopak spotřebu snižuje. Tím chci oponovat tvrzení, že vývoj musí nutně znamenat růst spotřeby jak je mnohdy s celkového vývoje posledních století dokazováno. Můj nejnověší comp i mobil také ukazují jak lze informace sdílet s nižší spotřebou. Informatika a elektronika jsou ale příznačně obory v dosud dynamickém rozvoji.

Tu klikatost rozvoje, její nelinearity akceptuju. Napřimování se ale děje právě jen mocenskou chtivostí - tedy přes sílovost - energie... - se úskalím a krizím vyhnout.

Blbost je spíše odmítat diskusi k míře daně i nerespektování externalit.  Podobně můžete tvrdit že DPH je blbost... to by ale byla blbost - že?

Pomocí OZE přežili všichni naší prapředkové za celou historii a ještě do pár století nazpět. Pravda ale je, že nejezdili autem na hory.... Také ale auto používám - zrovna ted musím odjet.... Když nejede...  tak si ale spíš naplno uvědomím i své závislosti.

R. Langer 9.9.2011 10:42

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

No právě, tak kdo oteploval?

R. Langer 9.9.2011 10:42

Re: Žádná matriální omezení pro lidi neexistují ! Nebude-li toto, bude tamto... Dzp.

Lidí je jako sr.ček. :-P

P. Rada 9.9.2011 10:32

Re: Kremlíkovo kouzlo nechtěného

Blboučké by bylo nechat Kremlíka v bludu a nepomáhat jeho růstu spětnovazebnou masáží.

R. Tesařík 9.9.2011 10:11

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

co je to za přiblblou logiku.

R. Tesařík 9.9.2011 10:09

Re: Kremlíkovo kouzlo nechtěného

blboučké.

D. Seibt 9.9.2011 9:58

Externality musejí podléhat regulaci.

Lide se na kazdy krajic chleba docela nadreli a jejich cilem bylo si praci ulehcit. Jenze na ulehceni prace je potreba jinych zdroju nez lidskych a zvirecich a tim dojde k vetsi spotrebe.

Cesta lidstva nikdy nebyla jednoducha. Cesta vpred neni prima, ale klikata s tim je potreba zit. Neni jedno reseni a neni jedno dobro, tak se s tim smirte.

Uhlikova dan je proste blbost. S vybranymi prostredky nikdy nebude nalozeno moudre pokud budou prerozdeleny.

Do roku 2012 jeste stihnu parkrat zajet na hory, ale jen pomoci OZE by to neslo :-)

P. Rada 9.9.2011 9:36

Re: Žádná matriální omezení pro lidi neexistují ! Nebude-li toto, bude tamto... Dzp.

.... nebudou lidi...

P. Rada 9.9.2011 9:35

Re: Kremlíkovo kouzlo nechtěného

Pěkný postřeh :)))

P. Rada 9.9.2011 9:33

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Např. vzdělaností, sečtělostí, nadhledem, nápadem, argumentem.... říká Vám to něco? Vemte si příklad třeba ze Seibta - nešetří mé teze - ale věcně - zas se mu snažím oplácet...

M. Šejna 9.9.2011 9:31

Kremlíkovo kouzlo nechtěného

V létě jsme se od Kremlíka a dalších obdivovatelů Klause dočetli, jak jsou australská vláda a australští zákonodárci nevychovaní, když nepřívítali s patřičnými poctami Václava Klause. Dokonce si drze dovolili požadat Klause, aby prošel v parlamentudetekčním bezpečnostním zařízením. Drzouni jedni nevychovaní.

A ejhle, dnes nám Kremlík neprozřetelně prozradil, že Klaus jel do Austrálie bojovat proti záměrům australské vlády prosadit uhlíkovou daň. On tam tedy jel agitovat proti australské vládě.

To jsme rádi, pane kremlíku, že to z vás konečně vypadlo, a že už víme, proč se australské úřády zachovaly vůči Klausovi tak chladně.

P. Rada 9.9.2011 9:29

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

 K té zdravotníí stránce. Ti co v minulosti nepodlehli infekci či úrazu měli prakticky stejnou délku života jak dnešní generace ale se zlomkovou měrnou spotřebou. 

Ke zdrojům. Každý biologický druh využívá zdroje... od kvasinek ... přes kobylky .... ale druh homo je obdařen na rozdíl od všech už desítky tisíciletí intencionalitou až pátého stupně a schopností strategicky přemýšlet s nadhledem časově nesrovnatelně delším. Právě toto nevyužívá jako svou druhovou přednost a chová se s mocenskoým vybavením pána planety jako malé dítě ponechané bez dohledu a schopnosti sebereflexe doma s plnou ledničkou dobrot a nadupanou kartou k bankomatu.

Systémové řešení uhlíková dan opravdu není - psal jsem o systémovém nástroji pro řešení.

Uhlíková dan zasáhne podle míry své velikosti a podle toho jak bude moudře s prostředky s ní naloženo. DPH s chová podobně - také je to zdroj prostředků jen o míře zdanění má cenu diskutovat.

S tím, že je třeba méně přikazovat, méně regulovat...... a být zodpovědný sám za sebe - docela souhlas - jen to domyslet. Takto např. přežili staří Mayové jako neporazitelná říše několik tisíciletí bez policie, armády, zdravotnictví, školství, jaderných elektráren, fosilních zdrojů.... - jen na kukuřici -  tedy jen na OZE a jejich kalendář vedl až do roku 2012!

K. Janyška 9.9.2011 9:12

Žádná matriální omezení pro lidi neexistují ! Nebude-li toto, bude tamto... Dzp.

K. Janyška 9.9.2011 9:11

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Jak lze argumentovat proti nesmyslům, poraďte mi ... Dzp.

P. Rada 9.9.2011 9:06

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Také se obávám, že to co si už lidstvo nadrobilo za problémy je obtížně léčitelné.

P. Rada 9.9.2011 9:04

Re: Externality musejí podléhat regulaci.

Pane Janyška já že jsem pako? Trochu pravdy tedy máte.  Hlavně tedy v tom smyslu, že to co vím dnes jsem za socialismu nevěděl....

Je ale škoda, že mých bližních spoludiskutérů se poznání za tu dobu co máme radikálně lepší přístup k informacím, prakticky nedotklo a tak jsou vesměs argumentačně na úrovni pana Janyšky.