25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 18.3.2011 22:11

Re: Globalizace.

Obávám se pane Rybák, že tak jednoduché to vůbec není. Podstatná je efektivita těžby energií a to pro míru dosažitelnosti životní úrovně. Masivnost zdroje pak ovlivnuje daleko spíš jen početnost populace. Oba tyto parametry pro JE4gen  ještě nejsou vůbec k dispozici a kdoví jestli kdy budou. Půjde tedy o volbu mezi dostupnými zdroji a optimalizaci mixu. Vše komplikuje stav dálkových energovodů....Nejpravděpodobnější je zatím varianta jak nižší životní úrovně tak nutnost omezit četnost populace. Obojí velmi razantně jinak stav metabolických toků surovin a energií nebude dlouhodobě udržitelný. Ale třeba někdo přijde se dosud neznámou technologií a ta chmurné vyhlídky zvrátí - kdo ví? 

B. Rybák 16.3.2011 20:50

Re: Globalizace.

Ano. Společnost bude muset přejít na (množivé) atomové reaktory 4. generace. Vyvíjet thoriové reaktory a hledat další vhodné atomové reakce.

L. Machala 16.3.2011 19:28

Re: Je fajn, že je vám vše jasné.

i Vy jste se ukázal jako další agresivní nevychovanec. Já jsem pouze poukázal na to, že když si Němci rozhodnou, že ukončí provoz JE, tak je to jejich právo a ČR s tím nic neudělá. Vy mne za to hulvátsky napadáte, ale tomu se vlastně nelze divit, v Čechách lze na slušného člověka, zvláště v internetové debatě, narazit jen velmi vzácně.

V. Novák 16.3.2011 16:04

Je fajn, že je vám vše jasné.

Ještě byste mohl vysvětlit nám - hlupákům - kde byl ve vašem příspěvku jaký argument. Já tam vidím prosté plácání - a odpovědí na plácání nemá být nic jiného.

Navíc jste plácal lživě - nám do německých elektráren skutečně je mnohé. Protože Němci na našich elektrárnách a naší přenosové soustavě parazitují.

J. Anděl 16.3.2011 15:57

Re: Osvícení blbci

Paní Drábová v celém pořadu nedělala nic jiného, než že uklidňovala paniku.

Měl jsem už teda včera těch neustálých keců o atomu plné zuby, tak jsem to nevnímal na 100%, ale v zásadě jsem neslyšel nic, čím by racionálně vyvrátila jakékoliv možné riziko.

Já nechci rozpoutávat, či se přidávat k vlně panických a hysterických hrůz k atomové hrozby. Jsem však klidný nikoliv proto, že inženýrka Drábová něco včera říkala v televizi, jako spíš proto, že se nemůže stát nic, co by nebylo v Božím plánu. A připomínám si s Paulem Atreidem, že strach zabíjí mysl.

L. Machala 16.3.2011 15:07

Re: Pane Prokope

děkuji, je to mi to už úplně jasné, Vaše zlaté pravidlo je: když chybí argument, tak jsem alespoň hulvát!

P. Rada 16.3.2011 14:59

Re: Tady je zvykem, že autor nereaguje v diskusích.

Budiž - absentovat diskusi to je asi právo každého. Já tu začínám tak si netroufám hodnotit zvyklosti - ale měl jsem za to, že by to korektnosti prospělo.

V. Novák 16.3.2011 14:57

Jám mám spíš starost o NÁS.

Protože vy si tu naši elektřinun koupíte - a tím nám zvýšíte cenu.

Ostatně ceny elektřiny na burze už vyletěly o čtvrtinu - a na tom se to nezastaví.

P. Rada 16.3.2011 14:46

Re: Globalizace.

Já osobně jsem velmi rád, že Temelín i Dukovany u nás běhají ke spokojenosti a kéž by to tak co nejdéle zůstalo. Potřebujem čas..Jinou kapitolou ale je co dál a jak dál aby se běh děje nezvládnutým přechodem nezhroutil. To už je ale problém jiný, asi i celoevropský a tam jsem skeptik, že jádro v dnešní podobě může levné fosily zastat. Adekvátní náhradu k nim prostě nyní nemáme a měli bychom si to co nejrychleji alespon otevřeně přiznat a né fantazírovat dokonce o rozvoji spotřeby či ani o trvalé udržitelnosti sittuace...

Společnost se prostě bude muset z řady objektivních důvodů radikálně změnit.

A i té Japonská ekonomice bych přál rychlé vyzdravení ač rozum říká, že to asi už nepůjde a dopady vývoje pak tím rychleji dolehnou i k nám.

V. Novák 16.3.2011 14:19

Tady je zvykem, že autor nereaguje v diskusích.

Obvykle - třeba pan Vlk reaguje, ale běžný je předpoklad, že co autor říct chtěl, to řekl článkem.

Šaman je pseudonym pana Kovanice.

M. Prokop 16.3.2011 13:00

Re: Pane Prokope

To víte, jaká glosa, taková reakce - aby to bylo pro glosátora srozumitelné.

M. Prokop 16.3.2011 12:58

Re: Osvícení blbci

Ne v téhle souvislosti.

M. Prokop 16.3.2011 12:57

Re: Osvícení blbci

Souhlasím, ale nemění to nic na mém pevném přesvědčení, že trest má být ryze individuální, nikdy kolektivní. Pokud kolektivní je, je to svinstvo.

M. Prokop 16.3.2011 12:55

Re: Globalizace.

Jako že bychom demonstrovali a vyvřeskovali jako Němci a Rakušáci?

TAK hloupí snad nejsme.......

L. Machala 16.3.2011 12:49

Pane Prokope

a můžete mi prosím vysvětlit, proč si myslíte, že jsem utrpěl mozkovou komoci? Já si zase můžu myslet cosi o slaboduchých indiviudích slepě věřících propagandě atomové loby, když dokážete jen nenávistně reagovat na odlišný názor. Ale však jsme v Čechách, tak proč se divit, že ano!

L. Machala 16.3.2011 12:43

Re: Pane autore

děkuji za Vaši starost o to, jak se v zimě zahřeji, nicméně je to moje věc a já Vaše rady ani Vaše eura nepotřebuji a potřebovat ani nebudu. Co se týče pokleslé úrovně Vašeho vyjadřování, tak myslím, že žadný další komentář není třeba.

P. Rada 16.3.2011 12:33

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Jak jsem již uvedl - doporučuji si opatřit odbornou literaturu třeba právě tu vysokoškolskou, která musí být a taky je pravidelně lektorovaná, aktualizovaná... a za niž si někdo s relativně nezávislích stojí. Nechtějte prosím ale po mě opisovat zde podrobně mnohasetstránková skripta. Jen dodávám, že sám jsem za totality s ionizujícím zářením 20 let pracoval a to i u kobaltových zářičů, ale dnes už mě to zajímá jen okrajově. Základní fyzikální principy rozpadových řed.... i vnímavosti organismů se ale nezměnily a technologie oproti očekávání mnoho nepostoupily. Stále marně očekáváme dlouho avizované reaktory 4. generace a i u nich je setrvává problém s neuzavřeným palivovým cyklem. A ropy ubývá... a nervozita s toho neutěšeného stavu roste...Asi tak. 

P. Rada 16.3.2011 12:16

Re: Osvícení blbci

A copak to nebylo tak, že jsem hned poránu obsáhle psal o to, kde je " jádro pudla" ? Opakuji, že v efektivitě těžby energií. A pro pana Svobodu překládám, že s tím jde ruku v ruce efektivita ekonomická. Háček však bývá v tom, že za tou ekonomickou se mnohdy skrývají šibalské čachry kdežto ta energetická je fyzikálně neoddiskutovatelná a tím pro praktického investora kritická. Vůbec se pak nedivím, že se šetří - je to dobře - jen zůstává otázka míry, místa a dopadů. To dobře ví i paní Drábová co se nejednou vyjádřila, že je problém dnes najít pro JE investora.

P. Rada 16.3.2011 12:05

Re: Globalizace.

Možná to leckomu uteklo ale před pár lety se ta zem zatřásla malinko výše na Kamčatce a o pár týdnů později byly i v Čechách neobvykle červenofialové západy slunce. Jednu fotku jsem udělal a pak až zjistil, že jsem nebyl sám a skutečně tehdá šlo o sopečný prach.

Jinou  stránkou je to, že jsem vlastníkem několika japonských fotoaparátů, mobilů... japonská auta vidím denně na ulicích atd...

Tak se spíš ptám čím to, že je zatím nad děním u protinožců relativně tak malá odezva u nás? Jen třeba ten Kovačič to tady pěkně bulvárně rozmáznul...

J. Václavíková 16.3.2011 11:57

Re: Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Pane Rado, můžete mi odpovědět na mou otázku trochu výš? Děkuji.

P. Rada 16.3.2011 11:48

Re: Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Nevím nakolik mají vliv naši žurnalisté třeba na to jakou pozornost tomu věnuje i sám  Japonský císař ale faktem je, že onen žurnalista zde - Jan Kovanic - jehož Šaman pustil do doupěte.... vypustil svou bublinu a sám se oběhu jaksi stáhl - at se kohoutci poperou - já nic....

Nepřipadá Vám to právě PŘÍZNAČNÉ jako ona proklínaná nekorektní žurnalistika?

Co víc je s podivem, jak světové burzy na tu proklínanou žurnalistiku svižně reagují. Spíš typuji, že mají zprávy rychlejší a závažnější než je ta Kovaničova.

M. Moravcová 16.3.2011 11:36

Re: Šíření poplašných zpráv

S tou Gábinou osvaldovou jste to trochu přehnal, ne? Ta dělá muziku a ne novinařinu.

O. Sedláček 16.3.2011 11:32

Re: Osvícení blbci

Nemyslíte svinstvo napáchané sudeťáky, že ne.

F. Svoboda 16.3.2011 11:28

Re: Osvícení blbci

Pane Prokope, to si myslíte s odstupem  66 let po válce. Když si přestavíte příkoří a utrpení českého národa během války a v pohraničí již pár let před válkou, tak se nebudete divit, že mnozí sudeťáci dostali právem po palici, bohužel vinní i někdy méně vinní. Můj tatínek coby důstojník čs. armády budoval opevněnění na hranicích, později byl v nich nasazen a sp láčem je v r. 1938 opouštěl. Ten vyprávěl o postoji a sviňárnách sudeťáků v té době. Nelze se divit, že po válce to některým bylo tvrdě spočítáno. I dnes je možné shlédnou nadšené davy s prackami nahoře, vítající Henleina, posléze Hitlera a na druhé straně kolony vyhnaných českých obyvatel Sudet, kteří ze dne na den opouštěli svoji vlast. Na druhé straně tatínek ihned po válce vevel pluku v pohraničí, kde řídil organisovaný odsun a kde se s Němci jednalo velice humánně.

V. Novák 16.3.2011 11:13

Globalizace.

V japonsku se zatřese zem a v Evropě roste cena elektřiny: http://byznys.lidovky.cz/ceny-proudu-vystrelily-o-petinu-nemecka-jaderna-hysterie-ma-dusledky-1kz-/firmy-trhy.asp?c=A110316_101026_firmy-trhy_nev

M. Prokop 16.3.2011 11:07

Re: Nám Čechům do toho samozřejmě je...

Probudí a půjde šaškovat ke Gorlebenu.

Pan Machala tam zřejmě dostal pendrekem do hlavy, dle následků soudě.

M. Prokop 16.3.2011 11:04

Re: Osvícení blbci

S těmi sudeťáky to zdaleka není nějaké sebemrskačství, pouze jednoduché přiznání napáchaného svinstva.

F. Svoboda 16.3.2011 10:46

Osvícení blbci

typu p. Rady a Machaly si měli včera poslechnout velmi poučný Hyde park s Ing. Drábovou na TV 24. Možná , že alespoň p. Rada by si některá fakta ozřejmil, zejména posuzování míry risika a provedení následných opatření při ekonomické únosnosti. U p. Machaly si nejsem jist, zda by vzal konkrétní vysvětlení Ing. Drábové v potaz, neboť z jeho příspěvku čiší české sebemrskačství, které se v posledních letech rozmáhá zejména s vyprášením  kožichu sudeťákům po II.světové válce.

J. Václavíková 16.3.2011 10:43

Re: Hněv pana Kovaniče na "terorismus"

Pane Rado, jsem ráda, že sem napsal aspoň jeden kompetentní diskutér. Ostatní příspěvky vyjadřují jediné- přání otcem myšlenky. Zajímá mě ta pasáž o úrovni záření štěpných produktů, mohl byste se k ní vrátit a uvést na pravou míru? Zřejmě se v problematice orientujete, můžete prosím uvést další podrobnosti o vlastnostech jaderného odpadu obecně, popřípadě jaké jsou současné technologie, použitelné v praxi, a jak je to s odpadem z nich? Děkuji.

V. Novák 16.3.2011 10:33

Já si toho vážím a snažím se podle toho chovat.

Taky nejsem žumpalista placený za zaplnění stránky písmenky, jež přitáhnou co nejvíc zákazníků. Tedy pokud možno písmenky, z nichž kape krev nebo září radioktivní bubák.

Havárie v elektrárně Fukušima má o několik řádů menší následky, než katastrofa, jež ji způsobila. Pozornost žurnalistů by měla tomu odpovídat.

Pozornost žumpalistů tomu neodpovídá.