25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 18.2.2011 14:26

Re: Čemu říkáte "hůř"?

Slovem "hůř" myslím uměle vyvolanou ropnou krizi na niž západ není a ještě dlouho nebude připraven, protože nepočítal s Obamovským appeasementem.

O. Tvrdý 17.2.2011 21:23

Re: Pane Kremlíku,

Pane Langere Vaše reakce je přesně to, čemu se říká  "já o koze a vy voze".

K. Janyška 17.2.2011 20:48

Ano, lidstvo čeká hladomor, pokud neopustí nerealizovatelnou myšlenku socialismu ! Dzp.

V. Novák 17.2.2011 17:46

Co jsou "vnější vesmírné

spontánní řády"?

V. Novák 17.2.2011 17:45

Čemu říkáte "hůř"?

Levná ropa dojde, to je ložený.  Čím dřív si zvykneme na drahou - a tedy čím dřív trh vypriovokuje hlednání a hlavně nalezení náhrad - tím líp.

Lépe se připravit včas -a k tomu nám podobné výkyvy pomůžou. Třebaže nemají reálný základ a způsobili je jedině spekulanti mocně nakupující v očekávání, že ropa ještě zdraží.

B. Rybák 17.2.2011 17:29

Re: Všechno je v klídku, jen jedna věc to kazí.

V tom směru bude i hůř, ne ovšem kvůli skutečnému nedostatku ropy ale momentálně kvůli Obamově slabosti, která si přímo říká o ropné vydírání a výhledově k vůli náhradě vědy (např. vývoje atomové energie, genetiky, nanotechnologií, kosmonautiky...) enviromentálním náboženstvím a s tím souvisejícím mrháním prostředky na klimaalarmismus, biopaliva, ...

J. Šimek 17.2.2011 16:53

Všechno je v klídku, jen jedna věc to kazí.

Barel ropy je za 100USD.

R. Langer 17.2.2011 15:29

Re: Samozřejmě,

No vždyť nekonzumujte, on vás někdo nutí? :-P

V. Novák 17.2.2011 15:29

Obdělatelné země je v Egyptě víc než dost.

Co chybí, je voda. Vodu lze získat - a hlavně neztrácet - rozumným využíváním, třeba moderními způsoby závlahy. Dále lze použít i brakickou vodu, pokud se použijí správné plodiny. Se zavlažováním Archimedovým šroubem na lidský pohon a zahrádkářským stylem zemědělství toho ale samozřejmě docílit nelze.

Kromě toho zrovna Egypt by mohl - až se FV dostane na solidní účinnost - využívat svého přírodního zdroje Slunce a prodávat energii výměnou za obilí. Přece jen je slunční svit v Egyptě mnohem silnější a hlavně mnohem předpověditelnější než v Kotlince. I když i tam 50 dnů v roce fouká harmatán - a oblaka prachu zafungují jako bouřkové mraky u nás. Rozhodně by tam FV elektrárna nebyla bezobslužná - ale kde je?

R. Langer 17.2.2011 15:28

Re: Pane Kremlíku,

Mrkněte se, jak vypadají pralesy a u nás třeba Šumava pod patronátem Zelených v rámci "obnovitelných" energií. Možná se budete divit. A nebo to víte a jenom si z nás tady děláte srandu, že? No, nebo ještě můžete být blbý a myslet si, že za kácení deštných pralesů mohou "vrazi z Vólstrýtu". Ale to už se nedá ani léčit.

R. Langer 17.2.2011 15:21

Re: Vážený pane skeptiku,

A mluvení o konci světa na tom něco změní? Vždyť to jsou naprosté kidy!

V. Novák 17.2.2011 15:21

Četl jste vůbec ten článek?

Ne ve středu Evropy - ale v Indii a Pákostánu zachránila zelená revoluce stamiliony lidí před smrtí hladem - jež tam byla od starověku běžná a pravidelná.

Zdroje levné energie máme na stovky let. Resp. Známé zdroje levné energie - místo ropy se dá použít zemní plyn nebo ještě lépe uran a thorium.

Zamím, kde je hlad na postupu lze doporučit jedině 1) přestat válčit o kusy pouště, 2) odstranit diktátorské korupční režimy a 3) vzdělávat, vzdělávat, vzdělávat!

A konečně: vaše alarmistické - a historicky mnohokrát vyvrácené - žvanění nepomůže už vůbec ničemu a nikomu.

R. Langer 17.2.2011 15:19

To, že jsou

zelení environmentalisté díky tomu DDT jedni z nejmasovějších vrahů v dějnách je známá věc, nikdy ale není od věci si to znovu připomenout! Ale je fakt, že oni to berou jako boj proti přelidnění, ne jako genocidu.

B. Rybák 17.2.2011 15:12

Výborný článek

Nevěřme prorokům, kteří v rozporu s trendy současné vědy, nedokáží lidstvu nabídnout nic faktickou genocidu.

PS. Pokud vím, tak to zabíjení milionů dětí způsobené zákazem DDT, bylo enviromentalisty obhajováno jako prostředek v boji proti přelidnění!!!

J. Schwarz 17.2.2011 14:54

Re: Samozřejmě,

zvyšovat konzum chtějí hlavně Kychlapové - musí se přece zvyšovat životní úroveň "chudého Lidu", ne? Snížit úroveň konzumu by měli jen boháči - nekupovat Ferrari a nežrat lanýže - například. To ovšem "Přírodu" nezachrání. Nakonec socanům nevadí sám  konzum ale fakt, že na něm vydělávají KAPITALISTÉ!!! Pokud by se to povedlo komunistům, byla by každá molekula CO2 navíc dalším vítězstvím POKROKU a MÍRU!!!

M. Gavlák 17.2.2011 13:53

Vážený pane skeptiku,

je někdy zábavné číst, jak se do těch zelených navážíte, to ano, ovšem tuhle otázku bych nezlehčoval. Váš pohled je pohled obyvatele středoevropské země, kde se zdá, že všeho bude vždycky dost. To, že v nedaleké budoucnosti prostě dojdou zdroje levné energie, tím myslím hlavně ropu, ze které se dělá tolik nezbytných věcí, nemůže popřít ani největší ignorant. Lze se jen přít o to, zda už jsme na vrcholu, pod ním a nebo na druhé straně na sestupu. A dostupná a hlavně levná náhrada prostě není a nic nenasvědčuje tomu, že by hrozilo nějaké rozumné řešení v historicky krátké době. Přijdou mnohem horší věci, než je hladomor (mimochodem, co chcete nabídnout jako řešení zemím, ve kterých ten hlad opravdu je?). Žádné vaše shazování těch, kteří se o tom snaží mluvit, na té věci, bohužel, nic nezmění...

K. Janyška 17.2.2011 13:18

Re: Kde se v oteplovačích bere ta drzost

Ano, změny klimatu jsou jen adaptací Země na vnější vesmírné spontánní řády ! Dzp.

P. Kylchap 17.2.2011 11:55

Samozřejmě,

nerušeně konzumujme. Kácejme, asfaltujme, betonujme, spalujme....

F. Klouček 17.2.2011 11:49

Pane Kremlíku,

věřte,že se planeta otepluje,tak jako já mám věřit Vaším textům.Hergot,kdo má pravdu???Škoda,že se toho nedožijeme.Jenže,stejně bychom se k té naší kouličce měli chovat šetrně.Nekácet pralesy,šetřit si fosilní paliva atd.Podud by nás tady mělo žít 100 miliard,a stát se to může,kdoví co budeme dýchat.No asi předbíhám, protože za 5 miliard let vyhasne slunce a všechno bude všem totálně šumafuk.Pane Kremlíku používejte prosím svůj rozum,nedívejte se na svět očima našeho soudruha presidenta.

F. Eliáš 17.2.2011 11:19

Kde se v oteplovačích bere ta drzost

Ta bohorovnost, se kterou chtějí bránit změnám klimatu. Změny klimatu provázejí naši planetu od dob, kdy na ní ještě lidé nebyli. A budou existovat, ať se nám to líbí nebo ne. Vliv člověka na klima je neměřitelný. Na změny klimatu se musíme chystat, ale nemůžeme s nimi bojovat.

K. Kužel 17.2.2011 9:57

Re: jak kde

Možná se lekl, že ho chcete geneticky zmanipulovat.

K. Janyška 17.2.2011 9:20

Ano, lidstvo čeká hladomor, Pokud neopustí myšlenku socialismu ! Dzp.

B. Uhlich 17.2.2011 8:25

Kdosi kdysi to napsal jasně a výztižně.....

 kolik lidí může žít na této planetě?   Chtějí-li mít životní úroveň pařížanů - pak asi 150...200 miliónů...chtějí-li mít životní úroveň bangladéšanů pak klidně i 150 miliard.... jde jen o to si vybrat....

J. Dobrý 17.2.2011 8:19

Re: jak kde

Navic tam mam chybu a posledni letopocet ma byt 3200.

Obavam se, ze lidstvo se nebude koukat se zalozenyma rukama, bude se tu valcit. Hlavni duvod je, ze vetsivova cast lidstva dava prednost sve vire pred fakty. Rozdil mezi krestany a muslimy z hlediska regulace rozmnozovani je jen ten, ze ti druzi to berou mnohen dusledneji, casto na urovni celych statu a jejich rezimu. Nebo melounovska vira, kdy se lide zivi pouze BIO, Indonesie vykaci kazdou sekundu 3 fotbalove hriste pralesa kvuli palmovemu oleji na palivo, a kolik zivotu stal  zakaz "zlate ryze" se radeji ani neptat.

VAzne myslite, ze lidstvo je schopne ridit vlastni existenci fakty a ne "fakty"? Optimisto.

L. Pelikán 17.2.2011 7:48

Re: jak kde

a ti si myslíte,že lidstvo bude ,celých 400 nebo 800  let,na celý vývoj dívat se založenýma rukama,příšerná úvaha,copak tak lze uvažovat,když jsem článek přečetl mému kocourovi,skoro půl hodiny se se mnou nebavil

J. Huml 17.2.2011 6:57

Re: jak kde

Mimo jine, profesor Borlaugh take prohlasil, ze je nase planeta schopna uzivit 10 miliard obyvatel. Kdy dosahneme takove populace? Jeho snazeni o zvyseni vynosu obilnin melo jak produkovat zakladni potravu pro chude regiony,  tak zarucit ochranu zalesnenych prostor, nezbytnych k udrzeni zivelnosti eko-systemu nasi planety.

J. Dobrý 17.2.2011 1:12

jak kde

Potiz je v tom, ze nektere regiony uz prekrocily limit. Priklad je Egypt, obdelatelna zeme 90mil lidi neuzivi a nabozenstvi neumoznuje nejak kontrolovat jeji rust. Doted se to resilo 1.5 miliardou dolaru poskytnutych Americany (vetsina sla do armady, ale kdo v Egypte byl tak vi, ze armada jde od statu samotneho odlisit tezko) a dovozem potravin aby tam byl klid.

Za poslednich 50 let se pocet obyvatel zdvojnasobil. Pokud to bude pokracovat jeste 400let dosahl by pocet obyvatel 1500 miliard lidi, jinak receno priblizne plocha 10x10m na hlavu (vcetne pousti, hor atd) To uz neukecate rustem produktivity. (za 800 let uz je to 2.5 hlavy na 1m2, v roce 3600 se  640 lidi na 1m2 opravdu nevejde)

Ale nelze zpochybnit , ze presvedcovani ze BIO=kvalita, presvedcovani ze GMO je skodlive atd je skoro zlocin.