29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Eliáš 14.2.2011 21:55

Re: Učiteli, učiteli!

Píšete blbosti, kterým nerozumíte. Každý normální vysokoškolák se musí vzdělávat. Učitel, i doktor. Učitelům do toho, pravda, kafrají různí pedagogové. O to mají doktoři lehčí práci. Náročnost práce kantora je nesrovnatelně vyšší než náročnost práce doktora. Společenská vážnost je, nevím proč, vyšší u doktora.

K. Podroužková 14.2.2011 16:51

Re: Učiteli, učiteli!

Doktory učí doktoři... nazýváni též docenti a profesoři.

J. Schwarz 14.2.2011 16:43

Re: PLIZIVA DEVASTACE nemocnic běží už léta

Víte co? Nechte si ty nemocnice a ty, které to nezajímá do toho netahejte!

J. Schwarz 14.2.2011 16:38

Re: Hezké zamyšlení

prestiž ony profese možná na venkově měly, ale žeby vedly k nějakému bohatství, tak to sotva. Leda že by lékař léčil paní baronku a učitel dával kondice jejím dětem.

J. Schwarz 14.2.2011 16:36

Re: Nerozumím

Tohle je trefný příspěvek - bravo!

J. Schwarz 14.2.2011 16:34

Re: Učiteli, učiteli!

Jó, doktor, ten se musí furt vzdělávat...zato učitel, tomu po celej život vystačí co si vyslechl na základce. Předpokládám,  že tato úvaha platí i pro učitele, kteří učí doktory...

J. Schwarz 14.2.2011 16:32

Re: NP flašinet . .

NP flašinet: J.Pašek  J.Pašek  J.Pašek..

J. Kilian 14.2.2011 15:13

Re: Jistě

Toto asi není ilustrativním a zejména ne patřičným  příkladem či příměrem, ten kantor je aktivní k celé třídě, ke každému jednomu z nich co v průměru vyjde na nějaké nedemé dvě minuty za vyučovací hodinu, že,  to mně tedy vyjde na xkrát více. Ale opravdu si nemyslím, že toto je podstatný předmět pro diskusi v dané věci, to bychomza chvíli mohli srovbnhávat čas věnovaný přípravám, studiu a pod.. Srovnávání výhod a nevýhod profesí nemám za smysluplné.  

J. Pašek 14.2.2011 15:03

NP flašinet . .

Egypt,  . . .Stávkující lékaři . . .Sudeťáci . . .

K. Podroužková 14.2.2011 14:52

Učiteli, učiteli!

Nechcete srovnávat, ale srovnáváte ostošest. Říkáte, že když se lékař rozhodl pro studium medicíny, má brát to, co je, stejně jako pedagog. Věděli přece, do čeho jdou. Na rozdíl od učitele, který předává žákům víceméně stále totéž, začne s tím po škole - jako teď Vy  - a vydrží do penze. Většina doktorů se musí vzdělávat po celý život podle toho, jak postupuje kupředu věda v daném oboru. Musí publikovat, přednášet a do toho samozřejmě léčit. Základní studium trvá šest let, další roky trvá příprava na první a později na druhou atestaci v oboru. Během té doby pracuje osm hodin denně ale na desetinový pracovní úvazek za desetinovou mzdu. Máte dojem, že s takovou investicí půjde dotor po letech odříkání dělat šoféra? To říká učitel? Chybí Vám základní zdravý úsudek: Investuji do svého vzdělání a postavení ne z nějakého altruismu, ale proto, abych tu investici zhodnotil a využil. Musím pro to udělat všechno, zejména nenechat se vydírat slovy o poslání a službě lidstvu a přísaze.

F. Eliáš 14.2.2011 13:01

Re: Jistě

Když píšu projde rukama, myslím tím, že je kantor ve vztahu k žákovi skutečně aktivní, ředitel školy nemůž říci, že učí 1000 žáků. Doktor, který předepíše lék věnuje pacientovi zlomek času ve srovnání s časem jedné vyučovací hodiny.

J. Anděl 14.2.2011 11:56

Re: Nerozumím

Smyslem článku bylo říct, že lékaři se podobně jako učitelé v nějaký okamžik pro svou práci rozhodli.

I lékař by ve správném případě potřeboval podporu společnosti - péče o zdraví totiž vyžaduje celospolečenský zodpovědný přístup ke svému zdraví. Ale protože tu panuje trend - žiju si jak chci, doktor pak vyřízne a zašije, vypadá to zdánlivě, že se to od vzdělávání liší. A doktoři si pak namlouvaj, že jsou ti, co ostatním umožňujou žít sebevražedným životním stylem, díky čemuž je všichni milují a doslova bez nich nemohou žít.

K. Dvořák 14.2.2011 11:50

Re: Studium na LF trvá 6 let

Problem je, ze ten "binec ve zdravotnictví" maji nasvedomi prevazne starsi kolegove tech cerstvych lekaru absolventu, postem ministra pocinaje, pres uredniky a bafunare vsemoznych instituci, ustavu, sdruzeni, pojistoven a vyboru, vedeni nemocnic a konce starsimi kolegy, kteri se uz v systemu naucili chodit a jako spravni mazaci si to uzivaji ...

F. Kusák 14.2.2011 10:30

Re: Nerozumím

No přeci jen uznajte, že kvalifikace doktora je širší a má více možností, např. ordinovat  ambulantně, pracovat jako specialist pro výrobce léků, přístrojů a pod., případně odejít do zahraničí a tam pracovat jako lékař. Pro učitele je téměř nemožné učit v Německu na gymnásiu nebo třeba na Grundschule . Nezastávám se nikterak učitelů, jen poukazuji na zakonzervovaný stav na našich školách a jak je obtížné něco změnit. Pokud něco, tak jedině se shora a to je ten problém. Snad tady jsou si resorty školství a zdravotnictví v něčem podobné. Co ministr, to nová reforma a výsledek............

G. Krejčová 14.2.2011 10:07

Re: Jistě

hezký den, souhlasím.Důležitá je i kvalita. Pokud pronese "vyhořelý "nebo "nevědomý?" učitel k dítěti "zaklínací větu" "nejlépe před celou třídou" v podobě např. Ty jsi..., roztočí se kolo psychosomatického onemocnění v podobě ranních nevolností, bolestí hlavy, "častých angín nebo chřipek" prostě čehokoliv s cílem " nemuset do školy". Pokud to  rodiče hned nepochopí , začnou lítat po doktorech a pokud i tady narazí na "vyhořelého" / "nevědoucího?"pak se roztočí kolo vyšetřování, léčení, strašení barvitýmin diagnozami atd. Neměla by to být soutěž,kdo je důležitější, ale vzájemné pochopení a spolunazírání/ nechtělo se mi napsat "spolupráce ", ale spíš ta . Zkazit dítě a vytvořit chronického pacienta nebo neřádného očana může v tom jednoduchém kole / učitel-rodina-doktor/ kdokoliv. Do kola samozřejmě patří každý s kým se dítěv v životě potká / trenér, vedoucí ve skautu, PC, internet, media, časopisy, spolužáci, reklama atd.atd/....

L. Kalina 14.2.2011 9:53

Re: PLIZIVA DEVASTACE nemocnic běží už léta

Můžete udat pramen, kam na ty informace chodíte. 

L. Kalina 14.2.2011 9:48

Re: Nerozumím

Pane já vašemu článku také nerozumím.  Učitel muže jit jedině učit ?  A co může dělat doktor ?

J. Kilian 14.2.2011 9:20

Re: Jistě

Nemyslím si, že rukama učitele ovšem projde podstatně více lidí, než rukama lékaře.Zkusím kalkulaci - měn ýza rok "projde rukama" 3 000 pacientů. Nevím, kolik učiteli - řekněme 200, pokud učí v sedmi různých třídách.  Denně je to u učitele maximálně 180, u mne maximálně 50-60.  Ty učitelovy jsou stejné osm - devět let s obměnou jedné osminy. devítiny ročně, mně se obměňují co dva.tři dny všichni.  A myslím si, že učitel dokáže ovlivnit zdraví člověka kvantitativně stejně nebo io více než lékař, byť je způsob toho ovlivnění odlišný u obou.

F. Eliáš 14.2.2011 9:00

Re: Jistě

Já s vámi souhlasím, srovnávat náročnost profesí není na místě. Každá práce se dá dělat více, či méně, zodpovědně. Lékař dokáže svou prácí ovlivnit zdraví člověka, to učitel dokáže jenom stěží. Rukama učitele ovšem projde podstatně více lidí, než rukama lékaře.

F. Kusák 14.2.2011 8:52

Nerozumím

moc smyslu tohoto článku, ale jedno je jisté, totiž, že špatný doktor likviduje zdraví lidí a špatný učitel zkazí život mnoha dětem. Ale lékař to má jaksi ve svých rukách a záleží jen a jen na jeho kvalitě, kdežto učitel musí mít pro svou práci tak zvaně podporu společnosti. A tu bohužel nemá. Zatímco  současný lékař je jakousi výslednicí vědy a techniky a měl by být vysoce kvalifikovaným uživatelem a součástí zdravotního týmu, pasuje se do role absolutní elity. Pro korupčníky je pak cílovou skupinou. V základním a středním školství se ale o klasické korupci nedá mluvit. Učitel, zejména na je jako voják na bitevním poli, ale sám a bez podpory musí zvládnout v převážné většině stádo znuděných a morálně pokleslých jedinců a dokonce mnohdy zfetovaných. Po patnácti, dvaceti letech by třeba rád odešel, bohužel, nemá už kam. Jeho kvalifikace stačí pouze na to učení. A tak trpí a ohýbá hřbet, nechá se urážet kdejakým  pubescentem, frustrovanými rodiči, metodiky, inspektory atd. atd. a počítá jen roky do penze, kdy už mu to utrpení skončí. Blbá mzda, jakkoli důležitá pro existenci je až na druhém místě. Tak to je ten hlavní důvod úpadku českého školství a všechno ostatní je důsledkem tohoto stavu.

J. Kilian 14.2.2011 8:47

Re: Jistě

Principiálně souhlasím, srovnávání náročností a odpovědností mezi profesemi nemám za správné a černé díry jsou nejspíše všude - otázka je jak je stát dokáže omezit a hlavně jak se o to snaží či nesnaží.  Srovnat lze  počet odpracovaných hodin za den, týden, měsíc, rok, případně počty hodin odpracovaných nepřetrčitě, ani to ale nemám za podstatné. K náročnosti práce s dětmi bych jen připomenul že pediatrie má týž předmět zájmu, k náročnosti operace že není  operace jako operace a že péče o kriticky nemocné dítě není žádná duševní relaxace. .

G. Krejčová 14.2.2011 8:39

Hezké zamyšlení

Hezký den, v dřevních dobách se říkalo, že největší prestiž má na venkově farář, učitel a doktor. Asi na to navazovalo i hmotné zajištění dané profese, ale hlavní byla ÚCTA . Nevím jak to mají teď faráři, ale Vy učitelé to máte dost nahnutý a pokud nejste v soukromých školách, kde žáci platí, jste odkázáni na státní kasu. Navíc je mnohdy pro Vás moc těžké udržet si prestiž a úctu dětí, které nemají zájem o studium. Lékaři jsou naštvaní, protože začalo být zvykem, že mohutné peníze, které do zdravotnictví plynou jsou rozkrádány ŽÁBAMI NA PRAMENI. Během let se hold žáby přemnožily/i/ a ještě mlaskají. Sedí na MZ, ve VZP, ve vedení nemocnic, ve firmách i na magistrátech.Ti všichni co nakouknou do toku peněz se přežírají a ještě se tváří blazeovaně . Při stávce změní výraz blazeovaný na ustaraný. Mají starosti, protože je na čase stávku dotáhnout do konce a zavřít kohouty úniku peněz, odměnit spravedlivě zdravotníky a rozplést předivo korupce, která ve zdravotnictví vládne. Není možné lékařů stále připomínat, že přísahali, že je to jejich poslání, že hlavní je pomáhat a ne ohrožovat pacienty. Nejvíce křičí ti, co mají strach, že jim vyschne zdroj zisku. Pacienti jsou masírováni zlatokopeckými zájmy lékařů. Zlato je stále rozkrádáno a doktoři na to hlasitě upozorňují. Držím jim palce.

P. Boublíková 14.2.2011 8:28

Studium na LF trvá 6 let

zřejmě ti, co nastupovali na LF, se domnívali, že není možné, aby binec ve zdravotnictví ještě 6 let vydržel. Nu, mýlili se:-)

F. Eliáš 14.2.2011 8:10

Jistě

Mezi zdravotnictvím a školstvím je rozdíl nepříliš velký. Jsou to jakési černé díry na peníze. Z peněz vydávaných daňovými poplatníky na vzdělání se na vzdělání ve školách použije asi 50%. Ve zdravotnictví to bude podobné. Kolem obou odvětví existuje spousta příživníků, různých školitelů a pomáhačů s projekty a granty a výrobců pomůcek a nástrojů a podobně. Nesouhlasím s tím, že by mělo být povolání lékaře náročnější než povolání učitele. Obě povolání jsou srovnatelná. Vystudovat učitelství je lehčí, udržet třídu v klidu a navíc vštípit dětem něco, co nechtějí mít vštěpováno je určitě těžší a náročnější na psychiku, než operovat. Ale je to jenom názor.

J. Bakulová 14.2.2011 7:29

tak trochu o vašich slovech

pochybuji, hlavně z déledobého hlediska. Je otázka, jak budete soudit např. ve svých 45 letech, kdy váš plat nebude ani na celostátním průměru a kdy vás budou poměry ve školství už skutečně deptat. Jako učitel můžete prakticky pouze ze školství odejít.  Jako lékař však máte možností víc a bylo by asi hloupé je nevyužít.  Nemyslím, že všichni z oněch 4000 lékařů jsou tak bojovní, ale někteří snad přece se rozhodli zveřejnit poměry v českých nemocnicích a svým činem se pokusit o nápravu. Nevím, do jaké míry se jim to povede, ale určitě si nezaslouží být nazýváni vyděrači a odsuzováni

K. Řežábek 14.2.2011 3:40

PLIZIVA DEVASTACE nemocnic běží už léta

Plíživá personální  devastace nemocnic - vzhledem k podmínkám pro lékaře v nich - běží už léta. Odcházejí po jednom či po dvou, v součtu to je hodně, jen to zatím není navenek poznat. Poptávka z Německa je silná, a platy na obvodech v Česku  jsou dobré. Jak píše zde pan Holub, nemocnice je pro mnohé jen nezbytná cesta k získání kvalifikace.

Dík za současný protest, který devastaci snad zastaví. Jinak bychom se probudili, až bude pozdě...

Viz: http://neviditelnypes.lidovky.cz/zdravotnictvi-proc-dekuji-a-odchazeji-dxb-/p_spolecnost.asp?c=A110124_103502_p_spolecnost_wag