29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 13.1.2011 23:39

Re: Jo, částečným řešením

dav slyší jen na to, co chce slyšet, takže představa, že je jeho názor formován médii je iluzorní

J. Jílek 13.1.2011 23:35

chytne se to i na záchodě, ale v posteli je to pohodlnější

na rozčarování a skepsi, znechucení a frustraci mi vnucovanou narážím především v článcích internetových pisálků....

Z. Rychlý 13.1.2011 22:54

Re: Aplikace poptávky a nabídky ve svobodné společnosti

Já bych řekl, že máte oba pravdu.

J. Anděl 13.1.2011 21:29

Re: Aplikace poptávky a nabídky ve svobodné společnosti

Já bych částečně souhlasil, ale ... ehm ... na internetu vzniká úplně stejná závislost. Tzn. výzva by měla být vyhoďte TV a počítače, když už něco vyhazovat...

J. Anděl 13.1.2011 21:21

Re: Ještě jistý aspekt vlivu médií

To chápu... Psychologii davu jsem ostatně kdysi také četl (velice poučné). Jen jsem nepochopil úplně přesně, jak se to vztahuje k myšlence, že myšlením na nějaké věci si je přitahujeme do svého života (ať už nějak "magicky" či tím, že pak podvědomě reagujeme ve světě tak, že se do té situace šikovně vmanipulujeme, nebo ještě nějak jinak).

To nevadí.

Leda by snad - že dav pak společným myšlením přitáhne blbé věci do života národa. Ale to si nějak nemyslím, že měl pan Skotnica na mysli. Zdalipak to ještě bude číst a odpoví?

S. Ševeček 13.1.2011 20:51

Pěkné, pane Vlku.

(na okraj Vašeho textu)   >„novináři“ (myšleno dnes ti, co ovládají media) nejsou žádní „hlídací psi demokracie“, ale jedním z nejvýznačnějších hráčů na politickém a ekonomickém trhu.<

Na dnešní Virtually má pan Kolder pro odnovináře pěkný substitut -  fučíci.

E. Kůrka 13.1.2011 20:43

Autorovi

dík za článek.

J. Václavíková 13.1.2011 19:51

Re: Ještě jistý aspekt vlivu médií

Psychologie davu- dav je vždy blbější než jednotlivec.

P. Fiala 13.1.2011 19:16

Aplikace poptávky a nabídky ve svobodné společnosti

Máme určité svobody zaručené ústavou. Nabídka na získání kvalitních TV pořadů a kvalitního zpravodajství je docela dobrá. Je to však podmíněno přístupy na informační, znalostní, kulturní výukové zdroje pomocí Internetu.  Angličtina výhodou, ale překladač Google je dnes na hodně vysoké úrovni. 

Zaznamenejte si počet pasivně "trávených" hodin u TV za jeden týden. Pokud je to více jak 14 hodin jste již podvědomě ovlivněni blikajícími obrázky, které vám v mozku vyvolaly závislost (vyvolání závislosti je již několik roků vědecky ověřeno, dokonce lokalizováno v "závitech"). Určitě je to proti lidským právům. Jenže na to nikdo z politiků nereaguje, neboť: týden nejsi na obrazovce = byl jsi zapomenut. 

Není to lenost, vypnout zmáčknout tlačítko na přístroji, jsme ovlivněni, jako gembleři. Neplatíme penězi, ale časem svého života, jehož cenu si začnete uvědomovat, když dosáhnete asi 40 až 50 roků, též pokud delší dobu vážněji marodíte, naskočí vám zbytky pravých životních hodnot.

Vyhoďte TV aparáty a věnujte se Internetovým zdrojům, objevíte spoustu komunit se kterými se ztotožníte a prožijete, obvykle v reálu, plnohodnotný život, a ne mediální náhražku.

J. Anděl 13.1.2011 16:41

Re: Je to docela prosté, ani nemusím být členem nějaké výzkumné vládní komise !

Víte pane Láníčku, často s Vámi nesouhlasím, hlavně s různými závěry. Analýzy ovšem píšete pěkné a vtipné. Dneska například tomu tak je.

Říká se - sytý hladovému nevěří. Zdá se mi, že to je podstatou Vašeho příspěvku. Nuže, to je pravda, ale o tom myslím pan Vlk tolik nepíše. Píše o tom, že je v přirozenosti lidské soucítit. V médiích však tato schopnost má zvláštní moc - vidíte trpící, soucítíte, trpíte taky, je vám špatně - a protože se na televizi dívá spousta lidí, najednou tu máte obrovské množství špatně se cítících lidí. Mělo by to možná teoreticky pomoci k tomu, aby se všichni snažili, aby se neděla ta různá utrpení, ale když ona se budou dít pořád a dokud se bude dít jenom jedno jediné, bude u toho televize a natočí to a všichni zase budou pěkně u televize soucítit se špatně. A přitom zapomenou, že za oknem svítí slunce, že ženy voní a vzduch je svěží a ptáci štěbetají.

K závěru Vašeho příspěvku: ano, vtipně poukazujete na roztomilost hesla o utahování opasků. To heslo samo o sobě byla asi největší blamáž sametové revoluce :-).

V. Běhal 13.1.2011 16:28

Populista Franco

Jaký byl Franco populista? To je populismus, když pozvedl armádu proti komunistům a zednářům, kteří vraždili katolíky. Podle historiků je vraždit křesťany, zejména katolíky záslužná věc a když se katolíci brání, tak je to špatně.

J. Láníček 13.1.2011 16:14

Vy jste evidentně ten pravý,

kterému je těch bezdomovců a nezaměstnaných opravdově líto ! Mně by mohli být šuma fuk, protože ani náhodou mi něco takového nehrozí, jde akorát o to, kde to člověk má (jak říká autor článku) - jestli v mozku, nebo někde jinde. Vy to budete mít na tom druhém konci. A budete též patřit do té skupiny správných individuí, kterými cloumá onen nefalšovaný slastný pocit ze skvělé kapitalistické budoucnosti, nenacházejíc se při tom v žádném afektu, natož  být nějak zmanipulován !

J. Anděl 13.1.2011 16:05

Re: Ještě jistý aspekt vlivu médií

Na tohle bych v hlavě potřeboval dvoujádrový procesor ;-). Jak jste to myslel? Marně si nad tím lámu hlavu. Ale možná je to právě tím, že mám jedno jádro teď právě moc zaměstnané něčím jiným :-).

J. Skotnica 13.1.2011 15:32

Re: Ještě jistý aspekt vlivu médií

Lokálně jsou lidé moudří ale globálně jsou to pitomci.

J. Anděl 13.1.2011 15:30

Ještě jistý aspekt vlivu médií

Existují lidé, kteří říkají, že věci do života si přitahujeme sami. Čím silnější je stimulace při představě či myšlence takové věci, tím spíš se vpálí do mysli, což pak tím spíše napomáhá tomu, aby se to člověku v životě zrealizovalo.

A tak můžete sledovat pořady plné násilí, lží, nevěry, podvodů a tak, rozčilovat se a usínat v měkké posteli - až se najednou ani nenadějete a něco z těch zpráv či telenovel se vám osobně stane a měkká postel bude pryč.

Jak přesně to funguje, si netroufám rozepisovat, na teorie tu není nikdo zvědavý. Dle mé zkušenosti mají věci, ze kterých mám strach, tendenci se vyplnit.

J. Anděl 13.1.2011 15:24

Re: To je dobrý článek,

Ano.

Já k tomu dodám, že když si pustím Vyprávěj nebo Ordinaci v růžové zahradě, jsem rozčílený do v prvním případě pěti minut, ve druhém tak do minuty :-)). A to je to fikce. Ale můj malej mozek někde v zadu to odmítá rozlišovat, připadá mu to stejný, jako to ve zprávách.

J. Pašek 13.1.2011 15:19

Jaké štěstí pro politiky, že dav nemá mozek . . .

Autor je ůdajně A. Hitler . . .

Já to vidím tak, že lidé mají příliš mnoho volného času, nemají do čeho "píchnout", nudí se, stále sledují s co se kde šustnea vyhledávají jak přehlučit nějakou zábavou nudu než půjdou spát   . . . . a je to začarovaný kruh stejně jako drogař potřebuje časem větší dávky mít stejný "výlet"  jako před rokem . . .  

R. Langer 13.1.2011 13:44

Re: jaroušku

Líto? Copak levičákům bylo někdy někoho SKUTEČNĚ LÍTO? :-D

J. Láníček 13.1.2011 12:42

A co když je mi líto toho půl milionu nezaměstnaných,

mám kvůli tomu přestat pít ta dobrá vína ? Myslíte, že by jim to mohlo pomoct ? Za vaši kladnou odpověď předem děkuji a zůstávám se soudružským pozdravem Světu mír. A žádnou povinnou četbu mi doporučovat nemusíte, té se ještě nikdo nenajedl !

M. Vondráček 13.1.2011 12:20

jaroušku

Býti bezdomovcem, je věc smutná. Ale používat neštěstí lidí, kteří jsou v té smutné situaci k ilustraci současné životní úrovně  je takové opravdu komunistické (doporučuji přečíst K.Čapek, Proč nejsem komunistou) . Pokud Vám je jich opravdu líto, zanechte pití přívlastkových vín a začněte jim pomáhat.

J. Láníček 13.1.2011 11:52

Je to docela prosté, ani nemusím být členem nějaké výzkumné vládní komise !

Tomu půl milionu nezaměstnaných a dalšímu kvantu "šťastlivců" obrážejících sociálky kvůli dávkám, se zkrátka musí umět lépe vysvětlit, že si toho, jak se vlastně mají výborně, akorát zapomněli všimnout. A bezdomovcům poradit, ať se poohlédnou po těch klíčích od domů, bytů, chat a auťáků, kterými tehdy zvonili. A měl by je někdo také důrazně upozornit, že banánů a dalšího exotického ovoce už je dlouho dostatek - a že když se tady snad někomu přesto nelíbí, může se vydat na cestování po světě, nikdo jim v tom bránit nebude. Dokonce si za tím účelem mohou bezproblémově koupit jakýkoliv auťák. Zrovna včera v novinách představili nové Porsche, to jen aby si náhodou nekoupili nějaký zastaralý typ. A někteří méně inteligentní mohou být trošku frustrováni i z toho, že ten dosavadní kapitalistický socialismus, ve kterém si tady žili dvacet roků jak prasata v žitě, prý musí skončit. Přišel na to nejlepší ekonom za posledních 21 let - nějaký nezatížený politický novic Kalousek ( a byl za to dokonce  vyceněn). Oni ti méně inteligentní jedinci totiž furt melou cosi o tom, že kdyby se tady tak grandiózně nekradlo při státních zakázkách, mohli mít ten kapitalistický socialismus o něco déle. Prý jim to slíbil Otec zakladatel, když si utahovali opasky. Při kolikátém utahování to bylo, už si nevzpomínají. Zkrátka všechno je OK, kapitalismus bez přívlastků je zdráv a v dobré kondici, akorát to mnoho lidí nemá v mozku, ale v jiné části těla. A je to také hodně vina médií, ta totiž schválně vtloukají lidem do hlavy, že se mají hůř než ve skutečnosti !

L. Pelikán 13.1.2011 11:17

SOUHLASÍM

pane Vlk,myslím si, že máte více jak na sto procent pravdu,já si přwčtu sem tam něco z NPa jinak vše ignoruji,souhlasím,že demokracii nejvíce poškozuje t.zv.hlídací pes a jsem dost  starý,abyh se nemusel nechat oblbovat od lidí sotvá odrostlých škole a při tom stále přemýšlel co je lež a co pravda. Jsem toho názoru,že této sebrance je potřeba nic nevěřit,nic nedávat a myslet si o nich polibte nám ... a kdyby náhodou leželi ,leželi někde na veřejnosti,počurat a  dát ,čitelnou taulku, NEKŘÍSIT- mohu si to dovolit,mám více jak důchodový věk

R. Langer 13.1.2011 10:27

Re: Jo, částečným řešením

Číst noviny? Asi ano, ale nesmí to být BLESK... ;-)

J. Schwarz 13.1.2011 10:17

Re: Děkuji.

Naprostý souhlas!

J. Schwarz 13.1.2011 10:09

Jo, částečným řešením

je přestat čumět na bednu a číst noviny. Jenomže tohle je řešení jen iluzorní, protože médii zblblý dav vás stejně "demokraticky přehlasuje" v kolektivistickém systému, který přerozděluje stále víc a víc a k dalšímu rozhazování je tlačen kombinací mediálního tlaku a slibů politiků. Jenže jste to, pane Vlku, podal skoro jakoby to ze strany těch médií byl jakýsi plán. Není. Většina novinářů a komentátorů jsou prostě blbci, všeználci, co si přečetli pár hesel na Vikipedii, sledují módní "trendy" / zelenost, boj s klimatem /, jimi samými mávají emoce jak v blbém filmu - ničím se neliší od pivních strejců v hospodě nebo od pavlačových klepen - jen mají narozdíl od dříve jmenovaných možnost svoje žvásty předat milionům diváků. Tragédií je, že uměle vyvolávaná frustrace zřejmě vyhovuje převážné většině politiků, jinak by museli dávno poslat některé "moderátory" do pr...

R. Langer 13.1.2011 9:51

Re: Děkuji.

Léta jsem si to taky říkal - lidi přece nemůžou být tak BLBÍ. Změnil jsem názor. JSOU BLBÍ. A nezajímá je lautr nic, co by s tou jejich blbostí mohlo něco udělat.

Třeba s tou FV elektřinou - když se to zavádělo před lety, tak tady (i na Psu) skoro všichni zeleným tleskali - elektřina ze slunce, elektřina zadarmo! Když tady několik lidí říkalo (včetně mě) - lidi, neblbněte, zaplatíte to VY sami, a sakra draze - nikdo to nebral na vědomí. A ejhle, teď se najednou všichni strašně DIVÍ, JAK JE TO MOŽNÉ? Ono to není možné, ono je to SAMOZŘEJMÉ, ale ti samí BLBÍ lidé, co to způsobili, tu souvislost pořád NEVIDÍ. Vždycky za to totiž může někdo jiný. Oni ne, oni přece hlasovali pro elektřinu zadarmo, a ČEZ přitom zdražuje, kapitalista jeden státní monopolní (to že třeba ČEZ není ani jedno z toho je už zase nad jejich představivost, stejně za to může)...

A to se nebavím o globálním oblbování (pardon, oteplování - vlastně ne, změnách klimatu), to je už úplně kapitola sama pro sebe. Ta náboženská sekta už napáchala, a ještě napáchá takové škody, že jejich likvidace bude trvat desítky, ne-li stovky let. A zase se tady najdou lidi, kteří budou tvrdit, že "regulovat klima" je povinnost lidstva. Já si dobře pamatuji na "Poručíme větru, dešti!". Je to naprosto totéž! Vystřízlivění bude kruté, doufám, že se ho už nedožiju!

R. Langer 13.1.2011 9:30

To je dobrý článek,

ale pro inteligentního člověka to jsou dávno známé věci. Škoda, že u nás je to známé možná tak 10% populace. Jedno je jisté, pokud se chci rozčílit, stačí abych si na 10 minut pustil Televizní noviny (či jiné večerní zpravodajství)... :-D

K. Janyška 13.1.2011 8:55

Je to tím, pane Vlku, že lidé nerozunějí lidskému světu a jsou oblbování od narození nepravdivými teoriemi, které je pak v konfrontaci se skutečností dovádějí do konfliktu s realitou ! A oni nevědí proč ! Dzp.

I. Šenkyříková 13.1.2011 8:36

Děkuji.

Píšete mi z duše. Také si kolikrát říkám, že lidé přece nemohou být tak hloupí, aby věřili všemu  a (odpusťte mi, prosím) "novináři" by neměli bez uzardění denně skoro lhát lidem a vědomě předkládat veřejnosti jen ,,rádoby senzace a zaručené pravdy". Bulvár se tím živí, je to jeho práce, na tom nic. Kdo chce, nečte to ani u lékaře. Ale veřejnoprávní media? Jak vrtí davem? Často mám problém vysvětlit svým starším rodičům, že se věci mají jinak, než je jim servírováno. Že důchod dostanou, lékař je ošetří, vrahů a zlodějů je s ohledem na počet obyvatel a ekonomické podmínky vlastně skoro stejně, jako vždycky, jen víme o každém prdu z kdejakého konce světa za minutu. Občas mám pocit, že by bylo třeba media zažalovat za bezdůvodné šíření poplašných zpráv a děsení obyvatelstva. Naposledy se zdražením elektřiny. Nejprve o 30%. Pak se cifra dál snižovala.. I bez novin bylo rozumným lidem jasné, že to si nelajzne žádná vláda a jak to dopadlo, že. Ale půl roku bylo čím strašit lidi. Média nahrazují pavlačové báby. A i když lidé obecně takové osoby vyhledávají, tak je to ostuda. Také chodím někdy rozčilená, ale na novináře....