23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Gavlák 26.12.2010 9:54

Re: Vypadá to,

... ne, můj text je velmi konzistentní... Ve vší úctě, za mého mládí by student elitního gymnázia nejspíše nezveřejnil text s chybami (není v něm jen jedna, jak jste jistě poznali). Kromě toho, má reakce nepopírá nutnost učení zpaměti pro trénink mozku, pozastavuji se nad smyslem opisovat v biologii denně 3 A4 textu. Mám prostě pocit, že když už se někdo cítí být borcem z elitní školy, měl by být schopen své texty dotáhnout do konce i po gramatické stránce, toť vše.

B. Rybák 23.12.2010 23:20

Nevím,

jestli státní maturita vyřeší některý z vážných problémů této země. Možná, že přinejmenším stejně důležité bude trvat na stále kvalitnějších a snadno dostupných informacích o uplatnění studentů každé školy a dokonce výhledově třeba na tom, aby příjmy školy byla odvozeny od příjmů jejích absolventů. Vím ale docela jistě, že jsem rád, že někde v této zemi jsou tak dobře vzdělaní studenti jako vy. Byla to v tomto týdnu snad jediná dobrá zpráva (snad kromě té, o Ježíškovi a že nepadla vláda).

PS. Nečekejte ocenění od státu. Ten to neumí.

J. Schwarz 23.12.2010 21:56

Re: Žij a nech žít a starej se o sebe . . . . !

takže - proč nedat maturitní vysvědčení každému už v porodnici, že, Pašku!

V. Novák 23.12.2010 16:37

Milje pane, možná VY máte fotografickou paměť

a učíte se prostým přečtením. Pro nás ostatní, takovou schopností neobdařené, zbývá učení, biflování, dření a dril. Můžeme vám závidět, ale to je tak všechno, co s tí můžeme udělat.

Případně se na všecko vytentočkovat...

V. Novák 23.12.2010 16:34

A toto právě JEDNOTNÁ maturitní zkouška

dokáže rozlišit. Není problém nastavit úroveň zkoušky na každé škole tak, aby všichni prošli. K čemu taková "maturita" je? Jistě si dokážete odpovědět sám.

Maturita vždy byla z poloviny test žáka a z poloviny učitele, resp. školy. Proto taky tolik učitelů a ředitelů proti jednotné státní maturitě protestovalo - bojí se, že se ukáže naprostá nesmyslnost existence jejich školy. Škola, která nedokáže naučit, totiž nemá smysl.

V. Novák 23.12.2010 16:29

Re: Žij a nech žít a starej se o sebe . . . . !

A ty se mezi nás neser!

J. Pašek 23.12.2010 15:36

Žij a nech žít a starej se o sebe . . . . !

!

K. Pavlas 23.12.2010 14:24

Souhlasí s Vámi slečno Homzová,

jen mám silné pochybnosti, že onen pořádek - asi myslíte úroveň vzdělání různých maturantů různých typů škol - zavedou ony tzv. státní maturity. Předesílám, že i dřívější maturity byly státní. Chyby vidím především v povolování různých "maturitních" škol ministerstvem školství a v naprosté absenci následné kontroly systému a úrovně vzdělávání v takto nově vzniklých školách. Pokud se tam nezačne s nápravou, tento nový typ maturit úroveň vzdělání nezvýší. A navíc obecně škodí tím, co to všechno stojí.

O. Mayer 23.12.2010 12:44

Re: Vypadá to,

učebních materiálů v elektronické podobě je plný internet. Cílem studia je ale zvládnout také něco více než používání klaves ctrlC a ctrlV. Nevím co vám na zapisování 3 stránek poznámek připadá jako bezduchý dril, takhle se řada lidi učí už od začátku civilisace. Myslím že důležitější je co vám zůstane v hlavě, než jakou formou se to tam dostalo.

Slečně autorce děkuji, bylo to osvěžující počtení.

PS. p Gavláku, když už jste takový purista, přečtete si svůj text. Nepřijde vám ta věta na pět řádek trošku logicky kostrbatá a nekonsistentní? 

B. Rampír 23.12.2010 10:37

Re: Vypadá to,

Pravda, ta gramatická chyba by tam neměla být, ale jinak má to děvče svatou pravdu. Já sám jsem po válce absolvoval první dvě třídy reálného gymnasia (v r. 1948 nám pan ministr školství Z.Nejeddlý "sjednotil školství", takže jsme se museli vrátit na základní školy) a mohu potvrdit, že studium na gymnasiu bylo podstatně náročnější. Ve 3. a 4. třídě t.zv. osmileté střední školy jsem se prakticky vůbec nemusel učit, protože jsem probíranou látku již dávno znal z gymnasia (schválně píši gymnasium, protože tenkrát se ta škola tak jmenovala).

J. Císař 23.12.2010 10:30

Re: Vypadá to,

Pane  Gavláku, myslím že jste se vůbec nezajímal o obsah článku té studentky! Mám pocit , že  jste pouze s "červenou" tužkou v ruce proběhl text jehož obsah Vám unikl.

A. Čepek 23.12.2010 8:45

Re: Vypadá to,

Ano, je potěšením zjistit, že stále ještě existují studenti hodní toho jména. Zásluhou permanentní revoluce ministerských reforem je jich ale už jen menšina. Naši politici-ministři se všemi svými velkohubými kecy o podpoře vzdělání dovedli naše školství do ... řekněme do kopru (podle řeckého kopros).

P. Bárta 23.12.2010 8:14

Re: Vypadá to,

...mily pane, ze jste sice presny co se tyce pravopisu, ale pochytit obsah psaneho textu Vam dela trosku potize. 

Jsem rad, ze porad jeste existuji (i kdyz jako minorita) studenti, kteri si vazi toho, ze jim skola dava narocne ukoly, ktere jim mohou pomoci vyrust a dostat se dal nez staci "prumeru"... A ze se na takove narocne ukoly tesi...

M. Gavlák 23.12.2010 7:16

Vypadá to,

milá slečno, že jste tak strašně dřeli opisování biologie (není mi jasné, k čemu jsou ty dvě až tři A4 stránky denně, to spíše zavání bezduchým drilem, zřejmě se vašemu učiteli nechce připravit učební materiály v elektronické podobě a čas využít lépe), až jste zapomněli na češtinu a na princip, že po sepsání článku je třeba provést korekturu - pak by vám neunikla taková trapná hrubka jako, cituji, "přímí dotaz"...

Trošku to shazuje to vaše svaté nadšení, mám pocit, že by to chtělo méně biflování a více čtení, pak by vás chyba při psaní rovnou praštila do očí.. :)