18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

Svoboda primátorem za dramatických okolností

Ráno demonstrace v jednací síni magistrátu, před polednem docent Svoboda řekl do rádia, že nenechá vyklidit budovu, za třicet minut budova vyklizena a poté Svoboda zvolen primátorem. Dobrá ilustrace pozice, kterou tento "poklop na kanálu" v pražském politice má.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 2.12.2010 8:44

Re: Právě jsem se vrátil z hospody

Pochopitelně že nesmíte :-)

P. Vandas 1.12.2010 23:33

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

Hezky jste no napsala, kéž by tak srozumitelně uměl formulovat své postuláty i pan Janyška. To by se jinak diskutovalo. Filosofa Teilharda de Chardin, ke své škodě neznám, navíc nejsem žádným znalcem filozofie a mé znalosti v tomto oboru, jsou pouze povšechné. S tím, co jste mi citovala z jeho myšlenek, nelze než souhlasit, asi to byl moudrý muž. O manicheizmu vím, že byl  v římské říši pronásledován, hlavně křesťany ač se snažil do jednoho náboženského směru sloučit jak křesťanství, tak zoroastrizmus tak prvky budhizmu. Děkuji za hezkou repliku, a dobrou noc.

M. Martinovská 1.12.2010 23:19

Re: Právě jsem se vrátil z hospody

Pane Vandasi, těším se na článek, můj dědeček byl architekt (ne funkcionalistický), jsem zvědavá.

M. Martinovská 1.12.2010 23:15

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

Pane Vandasi, filosof Pierre Teilhard de Chardin, který za křesťany odpověděl Darwinovi a smířil křesťany své i naší doby s vývojovou teorií, píše, že hmota se nikde nevyskytuje "neuspořádaná", bez formy, každý "materiál" je už hotovým dílem ve své úžasné mikroskopické struktuře... Protiklad ducha a hmoty je lidská konstrukce blízká manicheismu  a protiklad duše a těla je omyl způsobený překladem hebrejské bible do řeckého jazyka a řeckého myšlení. V hebrejštině není výraz pro "pouhé tělo", znamená tam mrtvolu.

Necituju přesně, je to myšleno k těm "věcem samým"... (stvořené) věci samy nejsou jen tak samy (a nejsou hranaté, aby se po zatřepání urovnaly, ale rostou ve svém vývoji, dle T. Ch. k bodu Omega.

P. Vandas 1.12.2010 22:53

Re: Právě jsem se vrátil z hospody

 Já bych rád o tom diskutoval, jenomže to by ztratilo to kouzlo. Já nesmím, hledě do té trouby, ani naznačovat.

J. Jílek 1.12.2010 22:40

Re: Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný,

dobrej výběr...

S. Vaněček Šauerová 1.12.2010 22:18

Nelíbí se Vám, pane Blažku ? Mám tedy pro Vás jiný,

třeba se Vám bude líbit víc. Tenhle je skvělý http://www.lidovky.cz/penas-na-hruby-pytel-aneb-dekadence-dtb-/ln_nazory.asp?c=A101201_153817_ln_nazory_tsh

a tento velmi dobrý  http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=278&r=nazorya&idc=1491582

Počtěte si. :-)

J. Anděl 1.12.2010 22:17

Re: Právě jsem se vrátil z hospody

Jsem laický fanoušek některých funkcionalistických záležitostí, na text se proto moc těším. Platí to pro pana Vandase, ale hodí se to (neb to souzní) k Vaší poznámce.

J. Anděl 1.12.2010 22:16

Re: Právě jsem se vrátil z hospody

Nemyslím, že problém by byl v tom, že víme, že svět je jiný, než si vůbec dokážeme myslet, spíš v tom, že pan Kajan si myslí, že ví, jaký svět je.

P. Vandas 1.12.2010 22:00

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

Tendence k samovolnému sebeuspořádání, jsou skvěle popsány v zákonech páně Parkinsona, např. teorie samovolného bobtnání byrokratického aparátu a závěrem je popsal i proslulý Murphy, ve svých pracech, třeba v Zákonu namazaného chleba.

J. Blažek 1.12.2010 21:40

Re: Bolševické prostředky k prosazení pravicových záměrů?

Ta TOP-ka, ti určitě křišťálově čistí.....cha, cha, cha .....

J. Blažek 1.12.2010 21:30

Aston stále stejně ....

... skutečně zlý, nenávistný, prolhaný článek. Nic jiného ani nelze od Astona čekat. Howgh.

P. Vandas 1.12.2010 21:28

Re: milý kajane

 Omlouvám se , paní Lukešová, pravdu máte Vy a já jsem napsal blbost.

P. Vandas 1.12.2010 21:25

Re: milý kajane

 Nikoli, paní Lukešová, přesně by to mělo být, že kompozitivní analýza je jednou z metod, nebo je metodou. Jinak, ve sporu s panem Pavlem, měl pan Janyška pravdu, neb protivník tvrdil, že existuje analytická syntéza.

P. Vandas 1.12.2010 21:20

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

 Sebeuspořádací tendence jsou dlouho známy například z oblasti  biologie,kde tendence samovolnému uspořádání orgánů rostlinné buňky pozoroval a popsal  např. Jan Evangelista Purkyně dávno před Hayekem. Spontánní chování hmoty je popsáno v mnoha kosmologických teoriích, nebo např, v geologii a petrografii, kde například kovy v tvorbě rud vykazují podobné chování, či u vzniku konkrecí.

J. Václavíková 1.12.2010 21:16

Re: Státní bankrot?

No, tady se říká valašské kotáry.... Křen, přiznám se, nepěstuji, ale myslím, že roste i divoce, zato česneku se celkem daří. A evangelíkům taky, mám mezi nimi dost přátel.

J. Jílek 1.12.2010 21:15

Re: milý kajane

jak může být metoda teorií?????

J. Jílek 1.12.2010 21:15

Re: Taky kalvodovky byly, paní Martinovská.

A to jsou hloupé kecy ! Dzp.

H. Lukešová 1.12.2010 21:14

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

pardon, otázka patřila kajanovi.

J. Jílek 1.12.2010 21:14

Re: SŘLI.

metoda je teorie?

J. Jílek 1.12.2010 21:13

Re: SŘLI.

společenské vědy jsou přece pavědy.... :-))))

H. Lukešová 1.12.2010 21:12

milý kajane

Kompozitivní metoda ve společenských vědách je také kompozitivní analýza? Vždyť jste říkal, že žádná KAM neexistuje (panu Pavlovi jste to říkal).

P. Vandas 1.12.2010 21:11

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

 Děkuji, pane Janyško, za odpověď. Je-li tento popis úhelným kamenem teorie SŘLI, který objasňuje vznik lidského světa, jeho uspořádání a jeho samovolné směřování k spontánnímu uspořádání, je to dle mého úsudku příliš nepřesné, neúplné, tak jak by se slušelo na definici. Dovolím si poznamenat, že s podobnými popisy dějů jsem se setkal jak v matematice, v teorii her a teoriích pravděpodobnosti, stejně tak ve fyzice, například Brownův pohyb. Podobnost nikoli náhodná je i s fraktály. Nechci nikterak zpochybňovat platnost a objevnost Hayekových teorií, avšak na hlubší poznání lidského světa to nestačí. Alespoň mně ne. Ještě jednou děkuji za upřímnou snahu.

H. Lukešová 1.12.2010 21:10

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

Konpozitví metoda ve společensti je také komppzitvní teorie? Vždyť jste panu Pavlovi říkal, že žádná KAM neexistuje! Tak jak to tedy je?

H. Lukešová 1.12.2010 21:08

Re: Co je, pane Janyško,

Tak lidský svět je SŘLI, to nám říká kajan. Ať nás tupé hlavy kajan poučí...

S. Netzer 1.12.2010 21:05

Re: Co je, pane Janyško,

touto odpovědí jste ale doposud nevysvětlil, co je "lidský svět"

A. Goldbergová 1.12.2010 21:02

Re: Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

A co se stane,  když nemají  tendenci řídit se pravidly?

K. Janyška 1.12.2010 20:56

Re: Co je, pane Janyško,

Lidský svět je SŘLI a nemůže být ničím jiným ! Dzp.

K. Janyška 1.12.2010 20:55

Mají-li věci tendenci řídit se pravidly alespoň s podobnou charakteristikou a jsou-li ve vzájemném dosahu,

ona pravidelnost vzniklá ze společných znaků v pravidlech má za následek navázání vztahů mezi nimi !  Například kostky v uzavřeném prostoru mají tendenci při zatřepání s nimi se řadit podle svých stran. To plarí obecně ! Samovolně tak vzniká struktura spontánního řádu, která zahrnuje ony prvky, které toto chování vykazují a ony jsou nuceny onu strukturu respetovat. Spontánní řád vykazuje sebepořádací a sebezáchoné účinky !  To platí i o lidech a lidském světě ! Dzp.

S. Netzer 1.12.2010 20:51

Co je, pane Janyško,

"lidský svět"? To mě zajimá daleko víc než otázka, co je SŘLI.